Iemand ervaring met Mozambique

04-09-2019 13:26 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan met het gezin (twee meiden 14 en 16) zomer 2020 naar vrienden in Zuid Afrika () en willen ook naar Mozambique. Is iemand daar geweest? De route die ik denk ik wil doen is Joh Burg- Kruger- Limpopo Vilankulos-Tofo-Maputo-Swaziland-Joh burg. Klinkt dat redelijk te doen in 3,5 weken.

Ik ben op zoek naar leuke of mooie plekjes aan het strand,

ik vraag me af of ik het beste met een huurauto vanuit Johannesburg kan gaan en of dat dan een 4x4 moet zijn

wat moeten we niet missen in het zuiden van Mozambique?

Hebben jullie nog guesthouses of hotels die absolute aanraders zijn?

Ik ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en vond het prachtig. Ik ging vooral om te duiken, wat je Tofo goed kunt doen. Wel erg jammer dat je buiten het walvishaai seizoen gaat, dat is echt een geweldige ervaring. Ik weet ook niet hoe het weer in onze zomer is.

Je route klinkt prachtig en met een auto moet het wel te doen zijn, maar let wel op erg corrupte politie. Ik heb zelf alles met OV gedaan, maar dan heb je wel veel extra reistijd en de bussen zijn echt heel erg oncomfortabel.

Overnachtingen:
- In Tofo zat ik in Bamboozi, was echt heel leuk.
- Ik heb niet in Kruger gezeten, maar er net buiten, in Nelspruit (Funky Monkey's) en van daaruit een 3 daagse tour in Kruger geregeld met overnachting in tenten, ook erg leuk en een stuk betaalbaarder dan wanneer je in het park zelf zit.

Verder weet ik de namen enzo niet allemaal meer, het is al een tijdje geleden.

Heel veel plezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Zelf alleen met een bus doorheen gekomen van de ene Malawiaanse plaats naar de andere... maar ik reageer omdat ze in Mozambique toch niet zo lang geleden een mega-overstroming hadden? Ik zou eerst even uitzoeken waar dat precies was, hoeveel kustplaatsen erdoor geraakt waren, en of die inmiddels al een beetje opgeknapt zijn.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Overstroming bij Beira meen ik, veel verder naar het noorden, niet bij Tofo of Maputo.
Zelf alleen voor werk in Mozambique geweest, en toen een weekend in Tofo. Weet alleen niet meer hoe ons huisje daar heette. Herinner me alleen nog een restaurantje waar je aan tafel kon bbqen, beetje steengrill idee, echt superlekker! Heel mooi strand. Vilankulos ben ik overheen gevlogen (en even geland voor tussenstop) en dat zag er echt prachtig uit.

Verkijk je niet op de afstanden in Mozambique, in het gebied waar ik was (Maxixe/Inhambane /Tofo) waren veel wegen vrij slecht op plekken, waardoor je niet erg opschoot. Over Maxixe - Tofo rij je al snel 1,5u. En dat is iets van 70km.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven