Iemand ervaring met skiën voor beginners in Winterberg?
vrijdag 5 juni 2026 om 17:22
Hoi allen,
Onze zoons van 9 en 12 zouden graag eens skiën. Mijn man en ik hebben er geen interesse in. We overwegen nu om aankomende winter een midweek naar Winterberg te gaan. De jongens kunnen dan in een skiklasje en wij willen lekker wandelen in de omgeving.
De oudste is motorisch heel handig en pikt alle sporten snel op. De jongste sport redelijk graag, maar pikt het motorisch wat minder snel op allemaal. Het moet voor beiden leuk zijn.
Weet iemand of Winterberg een aanrader is voor onze situatie? En moeten we dan gewoon een appartement huren en apart skispullen huren en een skiklas regelen voor de jongens?
Ik lees ook over Willingen of La Bresse Hohneck. Weet iemand of dat leuk is? Leuker dan Winterberg of juist niet?
Alvast dankjewel voor de tips!
Onze zoons van 9 en 12 zouden graag eens skiën. Mijn man en ik hebben er geen interesse in. We overwegen nu om aankomende winter een midweek naar Winterberg te gaan. De jongens kunnen dan in een skiklasje en wij willen lekker wandelen in de omgeving.
De oudste is motorisch heel handig en pikt alle sporten snel op. De jongste sport redelijk graag, maar pikt het motorisch wat minder snel op allemaal. Het moet voor beiden leuk zijn.
Weet iemand of Winterberg een aanrader is voor onze situatie? En moeten we dan gewoon een appartement huren en apart skispullen huren en een skiklas regelen voor de jongens?
Ik lees ook over Willingen of La Bresse Hohneck. Weet iemand of dat leuk is? Leuker dan Winterberg of juist niet?
Alvast dankjewel voor de tips!
zaterdag 6 juni 2026 om 18:11
Dankjewel voot de website!liane77 schreef: ↑06-06-2026 16:29Website www.skiplezier.nl is van een Nederlandse skischool in Winterberg. Onze kinderen hebben ook hun 1e skiles in Winterberg gehad. Wel op een doordeweekse dag buiten de vakanties om. Toen viel de drukte uiteraard mee. Wij zaten in een huisje van Center Parcs in Medebach. Dat is wel ruim 20 minuten rijden, maar wel leuk om naast het skiën nog te zwemmen e.d. Echt goed leren skiën hebben ze pas op de middelbaar geleerd. Met school gingen ze op skireis, erg gaaf!
zaterdag 6 juni 2026 om 18:18
We zijn sowieso van plan om ze in NL ook wat skilessen te laten nemen. Maar een hele dag les klinkt wel goed.Evilove1989 schreef: ↑06-06-2026 11:28Ik zou lekker die jongens eerst skilessen laten nemen in nederland en dan daarna toch echt voor iets anders kiezen als winterberg. wij hadden een keer winterberg in onze beginjaren gekozen. helaas geen sneeuw gezien die week.
als ze al wat kunnen en je er daarna gewoon lekker een paar dagen voor een wat verder skigebied gaan en ze al wat kunnen is een stuk leuker en dan even kijken wat voor skilessen ze daar kunnen nemen.
wij gaan de laatste jaren naar frankrijk. waar de kids skiles van 9 uur sochtends tot 5 uur kunnen hebben. nu hebben we de de laatste keer skiles van 9 tot 1 laten doen en daarna lekker met ons omdat ze al veel kunnen![]()
maar als je zelf niet op de skies staat is het misschien wel fijn als ze de hele dag op pad zijn met een leraar en alles goed leren ook alle regeltjes en dergelijke.
Waar in Frankrijk zijn jullie geweest? (Als je dat wilt zeggen).
Ik wil die eerste keer maar een midweek gaan, omdat we echt nog een beetje zoekend zijn of het leuk is. Daarom willen we ook niet te ver.
zaterdag 6 juni 2026 om 18:53
Je moet lekker naar Winterberg gaan als je dat in je hoofd hebt, maar ik zie wel echt forse nadelen, zeker voor beginners die gebonden zijn aan de schoolvakanties.
Maar ik zou eens nadenken over je aversie tegen de afstand om naar de Alpen te rijden. Als je een gebied kiest dat aan de snelweg ligt -en die zijn er genoeg!- dan win je daar veel tijd die je in Winterberg laat liggen. Want het kan hondsdruk zijn vanaf de snelweg naar Winterberg.
Maar ik zou eens nadenken over je aversie tegen de afstand om naar de Alpen te rijden. Als je een gebied kiest dat aan de snelweg ligt -en die zijn er genoeg!- dan win je daar veel tijd die je in Winterberg laat liggen. Want het kan hondsdruk zijn vanaf de snelweg naar Winterberg.
zaterdag 6 juni 2026 om 19:01
in val cenis, valloire, valmeinier. alle drie echt perfect voor de beginnende skiers en valloire ook bijvoorbeeld nog wel een leuk dorpje erbij. in val cenis echt supermooi appartement aan de piste gehad, waar meteen de skischool zat en ook nog een mooi zwembad en sauna en dergelijke bij de appartementen.Pamflet schreef: ↑06-06-2026 18:18We zijn sowieso van plan om ze in NL ook wat skilessen te laten nemen. Maar een hele dag les klinkt wel goed.
Waar in Frankrijk zijn jullie geweest? (Als je dat wilt zeggen).
Ik wil die eerste keer maar een midweek gaan, omdat we echt nog een beetje zoekend zijn of het leuk is. Daarom willen we ook niet te ver.
voordeel van franktijk vind ik dat je vaak direct aan de piste zit en niet nog met je auto hoef
zaterdag 6 juni 2026 om 19:53
Ik heb rijangst, mijn man rijdt dus alleen en hij gaat niet voor een midweek over de 600 km heen (enkele reis). Wat ik wel begrijp, hij moet het alleen doen.ladadieladieda schreef: ↑06-06-2026 18:53Je moet lekker naar Winterberg gaan als je dat in je hoofd hebt, maar ik zie wel echt forse nadelen, zeker voor beginners die gebonden zijn aan de schoolvakanties.
Winterberg is dus geen must. Het is alleen het enige skigebied (samen met Willingen) waarvan ik weet dat het goed aan te rijden is. We wonen niet ver van Den Haag.
zaterdag 6 juni 2026 om 20:02
Winterberg kan druk zijn, vooral bij sneeuw in (Nederlandse) vakanties. Eventueel uitwijken naar Neuastenberg is een optie (is wel klein, maar voor beginners prima) of Willingen (is trouwens ook druk).
Het is er druk, maar ze kunnen er prima omgaan met die drukte. Gewoon zorgen dat je er op tijd bent. Als je niet verder dan 600 km van de Randstad wilt zitten, dan is Sauerland de beste optie, voor zover ik weet. Eifel kan misschien net, eventueel kan de Harz ook. Dat is wel veel minder op Nederlandse toeristen ingericht. Wel iets hoger, dus misschien wat meer kans op sneeuw.
Het is er druk, maar ze kunnen er prima omgaan met die drukte. Gewoon zorgen dat je er op tijd bent. Als je niet verder dan 600 km van de Randstad wilt zitten, dan is Sauerland de beste optie, voor zover ik weet. Eifel kan misschien net, eventueel kan de Harz ook. Dat is wel veel minder op Nederlandse toeristen ingericht. Wel iets hoger, dus misschien wat meer kans op sneeuw.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 6 juni 2026 om 20:03
Ik zou Winterberg denk ik te druk vinden in een schoolvakantie. Maar het is opzich een prima plek voor je eerste keer op de ski's.
Wel ruim van tevoren reserveren, want zoiets zit super snel vol. Ook de lessen.
Heel goed dat ze op les gaan, zie zo vaak ouders die denken dat het allemaal wel gaat zonder les, maar die komen dan als een soort idioten de piste af en dan moet je maar net hopen dat ze jou niet omver kegelen
Wel ruim van tevoren reserveren, want zoiets zit super snel vol. Ook de lessen.
Heel goed dat ze op les gaan, zie zo vaak ouders die denken dat het allemaal wel gaat zonder les, maar die komen dan als een soort idioten de piste af en dan moet je maar net hopen dat ze jou niet omver kegelen
zaterdag 6 juni 2026 om 22:37
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in