Ik ga op reis en ik neem mee.... (Landal)

10-06-2021 22:54 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (ik + man + peuter + baby) gaan binnenkort naar Landal het Land van Bartje.

Het is ongeveer een eeuw geleden dat ik op zo'n vakantiepark ben geweest.
Volgens mij is zo'n beetje alles wat je nodig hebt daar wel aanwezig, dus is het gewoon een tas kleding inpakken en gaan?
(Plus een volksverhuizing aan babyspullen natuurlijk)

Of zijn er nog gouden tips voor onze inpaklijst?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Speelgoed
Spelletjes
Een goed boek
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakmiddel….? Soms vind ik die huisjes echt niet fris en zeker met een baby die misschien al kruipt zou ik dat zeker willen weten.
Wij nemen ook hoeslakens mee als we een huisje huren, vaak worden bedden opgemaakt met lakens die nooit lekker om matrassen blijven zitten.
Als je zelf gaat koken; een goed mes, wat er ligt is negen van de tien keer bot.

En verder de volksverhuizing voor je kinderen.
En; het is in NL, er zitten in de buurt genoeg winkels dus alles wat je vergeten bent kun je kopen.
Alle reacties Link kopieren
Zakken. Pedaalemmerzakken, boterhamzakjes of van die ziplocks.
En foodclips.
Flacon handzeep.
Extra vaatwastabletten.
Vaatdoekje, theedoek (soms ligt dat er al).
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
10-06-2021 22:58
Schoonmaakmiddel….? Soms vind ik die huisjes echt niet fris en zeker met een baby die misschien al kruipt zou ik dat zeker willen weten.
Wij nemen ook hoeslakens mee als we een huisje huren, vaak worden bedden opgemaakt met lakens die nooit lekker om matrassen blijven zitten.
Ja... en doekjes om te poetsen. Er ligt er eentje.
Handdoekjes, handzeep
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen! In ieder geval voor de eerste 24-36 uur. Er is op die parken vaak wel een supermarkt, maar die zijn heel duur.

Vermaak: boek, tijdschrift, puzzelboekje, spelletjes, knutselproject… iets te doen is altijd fijn. Zowel voor de kinderen als voor jezelf.

Als jullie veel apparaten meenemen die opgeladen moeten worden, zou ik ook een stekkerblok met snoer meenemen. Niet alle huisjes zijn wat betreft stopcontacten al in 2021 ;-)

Citronellakaars (als jullie buiten willen zitten) en lucifers/aansteker.

Als er een bad is: wat badspeelgoed voor de kinderen. Als het zwembad open is: zwemspullen en eigen handdoeken.

Met jonge kinderen zou ik ook pleisters en paracetamol meenemen, plus een tekentang en anti-muggenspul.

En bekers. Vaak hebben ze geen echte bekers, alleen maar van die kleine begrafenis-kopjes. Prima als je alleen maar espresso drinkt, maar voor een kop thee wel wat klein.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een kinderbungalow? Dan is er zelfs heeel veeel speelgoed aanwezig.

Ik ben dit jaar ook op land van Bartje geweest en het is een leuk park.

Wij hadden extra mee;
Vaatwastabletten
Een goede koekenpan
Eigen beddengoed voor de baby
Babyfoon
Chromecast
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf kookt: je eigen mes! De zogenaamde scherpe messen daar kun je echt niks mee.

Verder ligt er een pakketje met twee vaatdoekjes, afwasborstel, heel klein flesje afwasmiddel, paar vaatwastabletten en lucifers. Ik zou extra meenemen: handzeep, meer vaatwastabletten, handdoek, theedoek. Ik neem ook vaak ziplockzakjes of herbruikbare plastic bakjes mee voor restjes eten. WC papier en vuilniszakken neem ik ook extra mee. En altijd mijn eigen hoofdkussen....

Apparaten die een directe internetverbinding nodig hebben werken niet op alle parken. Sommige parken hebben alleen maar een openbare wifi en geen aparte bedrade aansluiting.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
10-06-2021 23:16

Als jullie veel apparaten meenemen die opgeladen moeten worden, zou ik ook een stekkerblok met snoer meenemen. Niet alle huisjes zijn wat betreft stopcontacten al in 2021 ;-)
Ja, en dat! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij wat Celaena schrijft
Alle reacties Link kopieren
Zeep en handdoekjes voor het toilet. Extra theedoek. Suiker, zout, peper.

Wegwerp schoonmaakdoekjes voor licht- en deurknoppen, afstandsbediening, wc etc.

Speelkleed voor de kleinste. Badschuim, douchegel. Handdoeken. Slippers of sloffen.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
10-06-2021 22:58
Schoonmaakmiddel….? Soms vind ik die huisjes echt niet fris en zeker met een baby die misschien al kruipt zou ik dat zeker willen weten.
Wij nemen ook hoeslakens mee als we een huisje huren, vaak worden bedden opgemaakt met lakens die nooit lekker om matrassen blijven zitten.
Nou, dat dus 😂
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wc papier! Wij hadden laatst een huisje (Roompot) en daar was niets. Was niet handig bij aankomst.

Evt. Tissues of keukenrol.
Alle reacties Link kopieren
Een goede internetbundel, de WiFi is daar meestal maar zeer matig, stekkerdoos want om een vage reden zijn er maar amper stopcontacten.

Je kinderapotheek (paracetamol, prikweg, anti-mug, vallen en stotengel, pleisters, thermometer).

Aansteker/lucifers, wc papier (tenzij je van schuurpapier houdt), goed mes en schaar, koffie/thee/drinken voor de kids (als er een Senseo is dus koffiepads en anders filterzakjes en filtermalinh), pannenlappen, theedoek, keukendoekje. Handdoeken als je geen handdoekenpakket hebt. Zeep om je handen te wassen, knijpers als je ook was wil ophangen.
Wij nemen ook altijd een rol ductape mee en een rolletje touw (als je geen kinderhuisje hebt zijn bijvoorbeeld de keukenkastjes niet beveiligd).
Evt Nachtlampje
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
10-06-2021 23:16
Boodschappen! In ieder geval voor de eerste 24-36 uur. Er is op die parken vaak wel een supermarkt, maar die zijn heel duur.

Vermaak: boek, tijdschrift, puzzelboekje, spelletjes, knutselproject… iets te doen is altijd fijn. Zowel voor de kinderen als voor jezelf.

Als jullie veel apparaten meenemen die opgeladen moeten worden, zou ik ook een stekkerblok met snoer meenemen. Niet alle huisjes zijn wat betreft stopcontacten al in 2021 ;-)

Citronellakaars (als jullie buiten willen zitten) en lucifers/aansteker.

Als er een bad is: wat badspeelgoed voor de kinderen. Als het zwembad open is: zwemspullen en eigen handdoeken.

Met jonge kinderen zou ik ook pleisters en paracetamol meenemen, plus een tekentang en anti-muggenspul.

En bekers. Vaak hebben ze geen echte bekers, alleen maar van die kleine begrafenis-kopjes. Prima als je alleen maar espresso drinkt, maar voor een kop thee wel wat klein.
Serieus? Heb het even gegoogled, de AH is 6 minuten rijden. Dan gaat een van de 2 toch gewoon even na aankomst terwijl de ander een rondje park doet met de kinderen?

@TO: ik zou wat kleding en wat favoriet speelgoed inpakken. Maar goed, ik ben ex-backpacker en vind het echt ongelooflijk wat mensen altijd meesjouwen op ‘reis’ :P

Wel altijd even checken of er kinderstoel en babybedje aanwezig zijn. Maar dat moet toch haast wel op zo’n park? Ik ben er nog nooit geweest dus ik weet het niet zeker.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
-WC papier.
-Stekkerdoos.
-Plakband om stopcontacten af te plakken voor kleine kinderhandjes.
-Vochtige antibacteriële schoonmaakdoekjes om wc-bril, deurklinken, tafel en aanrechtblad te ontsmetten.
-Zakjes voor afval.
Alle reacties Link kopieren
Ik nam ook vaak een mini opblaas zwembadje mee, dan hoef je niet altijd weg en kunnen ze toch met water knoeien in de tuin..
En een bedhekje als peuter in een gewoon bed slaapt..
lux- schreef:
11-06-2021 06:39
Serieus? Heb het even gegoogled, de AH is 6 minuten rijden. Dan gaat een van de 2 toch gewoon even na aankomst terwijl de ander een rondje park doet met de kinderen?

@TO: ik zou wat kleding en wat favoriet speelgoed inpakken. Maar goed, ik ben ex-backpacker en vind het echt ongelooflijk wat mensen altijd meesjouwen op ‘reis’ :P

Wel altijd even checken of er kinderstoel en babybedje aanwezig zijn. Maar dat moet toch haast wel op zo’n park? Ik ben er nog nooit geweest dus ik weet het niet zeker.
Team Lux. Jeetje als je al die meegesleepte zooi weer allemaal moet opruimen thuis na je vakantie, ben je al weer toe aan de volgende vakantie. @(

Babybedje altijd aanwezig, stopcontacten zijn beveiligd, er zijn gewoon theeglazen en als je mes niet meer scherp is, haal je gewoon een nieuwe bij de receptie.

Fijne vakantie!
Wij gaan altijd naar huisjes. Nemen heel wat mee. Enkele dingen ruimen we uit en een groot deel gebruiken we vanuit de tassen/dozen.
Door de ervaring is het allemaal heel snel gepiept.

Dit jaar gaat er een hond mee, dat zal wel even opletten zijn. Automatische piloot moet zich aanpassen aan nieuwe situatie. ;)
Bij Landal kun je er een handdoeken- en keukendoekenpakket bij nemen, het hangt er natuurlijk van af of je dat wel of niet hebt geboekt.

Ik ga best regelmatig en ik neem altijd een zoutvaatje met een beetje zout mee, omdat ik het idioot vind omdat iedere keer te moeten kopen. Vind het jammer dat dat er niet gewoon staat, zout en peper. Ik heb bij Landal gelukkig nooit meegemaakt dat er helemaal geen wc papier aanwezig was, er hangt altijd nog wel iets.

Verder doe ik gewoon boodschappen na aankomst.
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen altijd een handdoekenpakket en keukenpakket erbij. We nemen meestal wel een paar extra vaatwastabletten mee, een zakmes, peper en zout. Omdat ik het onzin vind om dat steeds opnieuw te kopen. Ik ga dat soort zaken ook zeker niet kopen en weggooien, uit oogpunt van duurzaamheid. Oh ja en en een flesje handzeep.

De rest kopen we gewoon, juist leuk, een andere winkel.

Schoonmaakspullen heb ik nog nooit meegenomen en nooit gemist.
Alle reacties Link kopieren
Handzeep, goede koekenpan en een stekkerdoos.

Alles wat je verder mist is een goede reden om in je eentje naar de supermarkt te gaan. Of uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Voor boodschappen: ik neem altijd bij een supermarkt in de buurt een afhaal bestelling af. Tussen de 1 en 3 uur na aankomst. Dan zit ik niet op hete kolen met een bezorgdienst als ik iets vertraging op loop, maar heb ik wel het gemak van dat alles al kant en klaar op mij staat te wachten. Daar doe ik ook alles bij aan schoonmaak en drogisterij artikelen.
Wij gaan best regelmatig naar Landal. Dingen die ik altijd extra meeneem:
Vaatdoekjes en theedoeken.
Extra vaatwastabletten.
Schoonmaakmiddel (ik vind de huisjes meestal maar matig schoon).
Stekkerblok.
Eigen koekenpan, messen en kaasschaaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven