Inspiratie voor boek op vakantie

10-07-2022 23:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik houd altijd wel van relatief makkelijk leesbare thrillers, zoals bijvoorbeeld die van Esther Verhoef of Suzanne Vermeer. Ook vind ik waargebeurde criminaliteit/drama interessant, zoals het boek over Nederlandse onopgeloste cold cases. Nu ben ik op zoek naar een goede thriller voor tijdens mijn vakantie. Dus kom maar door met die titels! :)
De boeken van Samuel Björk, spannend en leest lekker vlot weg.
Ik lees mee voor tips
Ik lees de boeken van Marion Pauw graag.
Blijf Grisham erg leuk vinden. Onlangs weer een nieuwe titel van uitgekomen, maar nog niet gelezen.
Camino Island en Camino winds zijn de laatste die ik van hem heb gelezen en bevielen goed.
De boeken van Ruth Ware lezen erg lekker, net als die van Lucy Foley. Is iets spannender en het verhaal heeft iets meer body dan Suzanne Vermeer.

Bij de boeken van Cara Hunter lees je echt mee met een (fictief) politieonderzoek, misschien vind je dat ook wel leuk.

Robert Galbraith (j k Rowling) schrijft ook fijn. Dat zijn wel heel dikke pillen, dus die moeten wel in je koffer passen ;-)
De boeken van Dan Brown vind ik persoonlijk erg goed.
Nathalie Pagie - Camping Oosthoek
Ken je de Helen Grace-boeken van M.J. Arlidge al?

Daar is inmiddels ook een hele serie van. Door de korte hoofdstukken lezen de boeken heerlijk weg.
Tvp
Ken je de boeken van Anya Niewierra?
Literaire thrillers. Bloed spannend. Goed verhaal en goed geschreven
Heb net Achter de deur van Alex Warton uit, lag voor weinig bij Primera.
Vond m verrassend goed, beetje Nicci French achtig
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
De Rizzoli & Isles boeken van Tess Gerritsen! Het nieuwste deel is net uit en die gaat hier mee op vakantie :) echt zulke fijne boeken! Altijd spannend en ik vind het leuk als personages terug komen in de boeken. De verhalen zijn elke keer compleet anders, maar de personages blijven hetzelfde en leer je echt kennen.

Verder gaat hier het boek Gallant mee op vakantie. Geen idee of het was is, maar het klinkt spannend dus ben benieuwd. Het boek zelf is echt prachtig uitgevoerd overigens.
Even naar de kringloop en de achterkanten bij de thriller sectie lezen wat jou aanspreekt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Boeken van Samuel Bjork, Ragnar Jonasson, Lars Kepler of Will Dean
M.J. Arlidge is al genoemd. Verder gaan bij mij de nieuwste Karin Slaughter en Nicci French mee.
Linda Jansma, echt top.
Lars Kepler vind ik heel fijn lezen. Wat kortere hoofdstukken en mega spannend.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik ben nu The secret history van Donna Tartt aan het lezen (in het Nederlands De verborgen geschiedenis), moet zeggen dat ik het wel een ideaal zomer boek vind want het is niet té ingewikkeld en dik genoeg :)
Nathalie Pagie, inderdaad camping Oosthoek. Of de Tara&Diego serie. Helsinki en Noordkaap vond ik ook echt heel goed.

Lucy Foley en Ruth Ware die al genoemd werden.

Karen Dionne met geworteld in het kwaad en dochter van het moeras.

En waar ik ook heel enthousiast over ben: de Gwen Proctor serie door Rachel Caine! Zijn vijf delen.
Verder miscchien nog interessant:

Allie Reynolds - Huiver
Adrian mc Kinty - de ketting
Sarah Pearse - het sanatorium

En ik vond Linda Green met ik tel tot tien wel verrassend. Leest ook heel makkelijk weg.
Boeken van Simone van der Vlught of Camilla Lackberg.
Vogeleiland van Marion Pauw. Niet perse heel thriller-achtig maar ik vond het echt heel goed.

Verder de boeken van Jane Harper. 2 ervan hebben dezelfde hoofdpersoon en de andere 2 zijn los.
Https://www.onlinebibliotheek.nl/zoekre ... e%20Harper
lilalinda schreef:
11-07-2022 07:16
Ken je de boeken van Anya Niewierra?
Literaire thrillers. Bloed spannend. Goed verhaal en goed geschreven
Mee eens. Die wilde ik ook aanraden.
Irregular_Choice schreef:
11-07-2022 07:25
De Rizzoli & Isles boeken van Tess Gerritsen! Het nieuwste deel is net uit en die gaat hier mee op vakantie :) echt zulke fijne boeken! Altijd spannend en ik vind het leuk als personages terug komen in de boeken. De verhalen zijn elke keer compleet anders, maar de personages blijven hetzelfde en leer je echt kennen.

Verder gaat hier het boek Gallant mee op vakantie. Geen idee of het was is, maar het klinkt spannend dus ben benieuwd. Het boek zelf is echt prachtig uitgevoerd overigens.
In de serie zat best wat humor, zit dat ook in de boeken?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven