Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Ik erger me het meest aan mannen die proberen te flirten en gesprekken met me aanknopen. Als ik vervolgens zeg dat ik rustig mijn boek wil lezen, of geen zin heb om te kletsen worden ze nog soort van boos ook.

Ik heb geen auto dus zit zeer regelmatig in de trein. Voor mij is dit echt een rustmomentje waar ik even lekker zit te dagdromen met muziek in Mn oren of waar ik even tijd heb mijn boek te lezen.

Ik heb dan echt geen behoefte aan hijgerige mannetjes die stomme gesprekken willen voeren en uiteindelijk áltijd je Facebook of telefoonnummer vragen. Blegh!
Alle reacties Link kopieren
Gepraat in een stiltecoupè.
Vind het geen probleem als er even kort gepraat wordt, maar die ellenlange gesprekken of getreiter met kinderen... Ga dan gewoon ergens anders zitten, denk ik dan!
Ik kan me ook ergeren aan mensen die denken dat ik alles weet omdat ik een uniform draag.

‘Hoelaat gaat de trein naar Groningen?’
‘Vanaf welk spoor moet ik naar Almere?’

Ehm pff ik werk bij KLM niet bij de NS..

Maar goed braaf als ik ben zoek ik het altijd voor ze op op mijn NS app. Maar irritant vind ik het soms wel.
YouWish schreef:
04-10-2018 09:58
Ik kan me ook ergeren aan mensen die denken dat ik alles weet omdat ik een uniform draag.

‘Hoelaat gaat de trein naar Groningen?’
‘Vanaf welk spoor moet ik naar Almere?’

Ehm pff ik werk bij KLM niet bij de NS..

Maar goed braaf als ik ben zoek ik het altijd voor ze op op mijn NS app. Maar irritant vind ik het soms wel.
Ik heb ook een tijdje geüniformeerd gewerkt op Schiphol. Toen kwamen er altijd mensen vragen of ze bij mij aangifte konden doen van diefstal, of kwijtgeraakte bagage. Vanwege dat uniform moet je dus wel helpen, verwijzen, omdat je het visitekaartje bent van je werkgever. Dat gebeurde elke week wel een keer.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
04-10-2018 09:41
Er is geen sprake van ophouden wanneer je staat te wachten omdat er nog allemaal mensen aan het uitstappen zijn. Het is niet alsof ik zomaar voor open treindeuren staan te wachten ofzo.
Waar lopen die mensen die jou voorbij lopen dan heen? Het spoor op?
Alle reacties Link kopieren
Vieze wc, geen wc of een defecte wc. Heb een kleine blaas, dus moet vaak naar de wc. Voor de rest vind ik het heerlijk reizen :heart:
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Ik reis elke dag met de trein, en met stip op 1: vouwfietsen en mensen die die rotdingen IN de trein gaan in- en uitvouwen, en niet UIT de trein, zoals het hoort. Of ze daar neerzetten waar ze meteen 4 zitplaatsen innemen terwijl er mensen moeten staan. Geïrriteerder krijg je me niet op een maandagochtend.

Verder dat als het ramvol is en je zelfs in het gangpad moet staan, dat mensen die rugzakken niet afdoen. Als iedereen die dingen nu even af doet en op de grond zet hebben we net wat meer ademruimte.

Breeduit zittende mannen en mensen die zitplaatsen in beslag houden met koffers en tassen. Vrouwen die nagellak gaan zitten doen.

In het kort: mensen dus. :proud:
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Het-groepje schreef:
04-10-2018 09:03
Of van die nerderige studenten die in een groepje dingen tegen elkaar roepen als 'er bestaat geen enkele relatie tussen de wanorde op mijn kamer en mijn verder heel ordelijke manier van werken'.
En dat ze dan uit elkaar gaan en allemaal lopen te glunderen omdat ze 'leuke mensen' hebben gevonden.
:D
Kleinezon schreef:
04-10-2018 09:48
Kom ik gelukkig steeds minder tegen:
- Mensen die roken op het perron
- Moeten staan op het balkon zonder goede airco
- Mensen die deo en nagellak doen in de trein :sick:
In het geval van deodorant zou ik allang blij zijn dat mensen het gebruiken. In het OV vaak mensen die echt wel wat deodorant of een fatsoenlijk bad kunnen gebruiken... vooral in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
In de bus:

- Dat je soms als eerste bij de halte op het station staat te wachten, en uiteindelijk als laatste instapt. Omdat iedereen voordringt terwijl er genoeg zitplaatsen zijn. Vaak denk ik 'Joh ga allemaal maar' en zet ik een stap naar achteren. Maar soms duw ik mezelf er ook tussen omdat het heel asociaal is.

- Dat je soms in een bus stapt die er heel vol uit ziet, dus dat je al aan het begin moet staan. En dan kom je er bij het station achter dat de halve bus leeg is maar dat mensen gaat staan omdat ze te bang zijn om naast een vreemde te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
De hele weg bellen. Laats een wat oudere vrouw die in een volle trein de gehele treinreis aan het bellen was. Erg luid en nog over hele persoonlijke zaken ook. Bij het eindstation wist ik zo'n beetje alles van haar en haar familie zonder 1 woord uitgewisseld te hebben.
Ik erger mij vooral op de roltrappen op het station aan medepassagiers. Links stil gaan staan terwijl je er langs wil om je overstap te halen. Of met de roltrap naar beneden gaan naar de stationshal en dan 1 stap zetten en eens rustig rondkijken waar ze toch terecht zijn gekomen. Iedereen die daarna van de roltrap komt kan geen kant op.

En luide muziek die door de oordopjes heen te horen is. Mensen hebben zo'n slechte muzieksmaak. Als ze nou eens wat leuks op hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja die roltrap ook zo'n drama. Je kunt geen kant op inderdaad.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
04-10-2018 11:29
Ik erger mij vooral op de roltrappen op het station aan medepassagiers. Links stil gaan staan terwijl je er langs wil om je overstap te halen. Of met de roltrap naar beneden gaan naar de stationshal en dan 1 stap zetten en eens rustig rondkijken waar ze toch terecht zijn gekomen. Iedereen die daarna van de roltrap komt kan geen kant op.

Ooit gehad op Bijlmer Arena. Er waren maar 2 check-uit poortjes die werkten, waardoor er enige backup was bij de poortjes. Er was ook een hek opengezet, maar dat zag niemand.
Vanaf de roltrap zag je dus een stapel mensen staan, waardoor de mensen óp de roltrap dus weer schrokken en ofwel niet genoeg doorliepen om ruimte te maken, ofwel terug de roltrap op probeerden te komen.
Ik ben dan echt een viswijf.

Van die mensen die dan ook nog uitgebreid hun saldo gaan staan bekijken op die paal :facepalm:
anoniem_370640 wijzigde dit bericht op 04-10-2018 11:44
1.70% gewijzigd
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Annelleke schreef:
04-10-2018 09:25
Dat ben ik, ik snap nooit dat mensen groepjes van vormen en niet gewoon instappen. In Nederland doen we niet aan rijen, dus stap gewoon in en houd de boel niet zo op aub.
Koekoek!! Die mensen staan gewoon netjes te wachten tot alle mensen die er uit moeten, zijn uitgestapt!!! daar moet jij dus ook wachten.
MinkeDeWit schreef:
04-10-2018 09:27
De trein is k*t. Het is dat parkeren bij mijn werk 3,50 per uur kost maar anders zou ik met de auto gaan.
Ik haat het wachten, het feit dat ik een halfuurssprinter heb dus als er een uitvalt (echt elke maand wel) sta je ruim een half uur te vernachelen. In de trein is het altijd te warm. Als je een raam open doet gaan mensen zeiken over tocht. Ik wil gewoon mijn tas naast me zetten en niet op schoot want dat ding weegt 6 kilo.
En zo kan ik nog wel een A4’tje doorgaan.
dan zet je hem tussen je benen of onder je stoel.
Annelleke schreef:
04-10-2018 10:24
Waar lopen die mensen die jou voorbij lopen dan heen? Het spoor op?
nee die dringen gewoon voor op het moment dat de laatste is uitgestapt en de wachtende mensen willen instappen
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
04-10-2018 11:51
nee die dringen gewoon voor op het moment dat de laatste is uitgestapt en de wachtende mensen willen instappen
Dat kan dus alleen als je de boel staat op te houden in een rij of zo. Stap gewoon meteen in, dat is voor iedereen makkelijker. Ik ga ook niet wachten op treuzelende mensen met het risico dat ik na een werkdag heel de weg naar huis moet staan. Aso? In mijn ogen zijn de treuzelaars aso, loop gewoon door.


Waar ik me ook aan kan storen, van die mensen die pas bij het poortje hun ov kaart gaan zoeken en de hele boel ophouden. De poortjes zijn al traag genoeg zonder treuzelende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
04-10-2018 12:03
Dat kan dus alleen als je de boel staat op te houden in een rij of zo. Stap gewoon meteen in, dat is voor iedereen makkelijker. Ik ga ook niet wachten op treuzelende mensen met het risico dat ik na een werkdag heel de weg naar huis moet staan. Aso? In mijn ogen zijn de treuzelaars aso, loop gewoon door.

Euh, als je mensen er niet uit laat, is er ook geen ruimte voor instappende mensen he? Het is net een vliegtuig. Mensen die zich naar binnen dringen terwijl er nog uitgestapt wordt maken zonder pardon kennis met mijn zeer scherpe ellebogen.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Alle reacties Link kopieren
TinderExpert schreef:
04-10-2018 12:05
Euh, als je mensen er niet uit laat, is er ook geen ruimte voor instappende mensen he? Het is net een vliegtuig. Mensen die zich naar binnen dringen terwijl er nog uitgestapt wordt maken zonder pardon kennis met mijn zeer scherpe ellebogen.
Ik werk in vliegtuigen, geen elleboog te zien. En ik duw mensen niet omver, maar wachten tot de allerlaatste is uitgestapt is wel degelijk de boel ophouden. In het midden van de deur stapt men uit, links en rechts stapt men in. Net als met bussen, winkels, tram en dus ook de trein.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
04-10-2018 12:03
Dat kan dus alleen als je de boel staat op te houden in een rij of zo. Stap gewoon meteen in, dat is voor iedereen makkelijker. Ik ga ook niet wachten op treuzelende mensen met het risico dat ik na een werkdag heel de weg naar huis moet staan. Aso? In mijn ogen zijn de treuzelaars aso, loop gewoon door.


Waar ik me ook aan kan storen, van die mensen die pas bij het poortje hun ov kaart gaan zoeken en de hele boel ophouden. De poortjes zijn al traag genoeg zonder treuzelende mensen.
Maar hoe moet ik dit voor me zien?

Ik zie nu namelijk voor me dat mensen de trein uitstappen, er links en rechts van de deur mensen staan te wachten die naar binnen willen, en jij daar langs loopt en instapt terwijl mensen nog aan het uitstappen zijn? Ik heb verder nooit meegemaakt dat er niemand meer uitstapt en die mensen die wachten daar dan langer dan een seconde staan niets te doen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
04-10-2018 12:09
Ik werk in vliegtuigen, geen elleboog te zien. En ik duw mensen niet omver, maar wachten tot de allerlaatste is uitgestapt is wel degelijk de boel ophouden. In het midden van de deur stapt men uit, links en rechts stapt men in. Net als met bussen, winkels, tram en dus ook de trein.
Maar misschien ligt het aan mij hoor, maar ik stap vaak genoeg uit treinen met een redelijk smalle deur. Als ik dan tassen bij me heb bijvoorbeeld kan er verder echt niemand langs. Of bedoel jij echt zo'n grote nieuwe deur met een hekje in het midden? Dan kan het wel ja. Maar bij die normale deuren niet, dan kom je de trein bijna niet uit. Lijkt me ook gewoon normaal om even te wachten. En als je dan binnen bent, wat wil je dan? Tegen de richting ingaan in het gangpad? Als iedereen dat gaan doen duurt het allemaal veel langer
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
04-10-2018 12:12
Maar misschien ligt het aan mij hoor, maar ik stap vaak genoeg uit treinen met een redelijk smalle deur. Als ik dan tassen bij me heb bijvoorbeeld kan er verder echt niemand langs. Of bedoel jij echt zo'n grote nieuwe deur met een hekje in het midden? Dan kan het wel ja. Maar bij die normale deuren niet, dan kom je de trein bijna niet uit. Lijkt me ook gewoon normaal om even te wachten.
Als je tassen hebt moeten mensen wachten inderdaad.

Ik ga met intercity's, van smalle deuren is meestal geen sprake.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind voordringen in het OV echt niet minder irritant dan in de rij bij de kassa hoor. En ik zie echt nooit mensen onnodig treuzelen met instappen. Iedereen wil graag een plekje, maar wachten tot je naar binnen kan lijkt me niet meer dan normaal/fatsoenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
04-10-2018 12:14
Als je tassen hebt moeten mensen wachten inderdaad.

Ik ga met intercity's, van smalle deuren is meestal geen sprake.
Maar wat doe je dan als je binnen bent? Daar wachten? Tegen de richting in lopen? Mensen aan de kant duwen? Ik vraag het me oprecht af. Want heel soms denk ik dat iedereen die uit wil stappen dat heeft gedaan, en kom ik in het gangpad toch nog iemand tegen. En dat is dan al lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven