Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
21-10-2019 10:37
Precies dat dus, AnAppleADay. Bovendien betaal je niet voor een zitplek in de trein, maar voor het feit dat ze je vervoeren. Vind het dan nogal bijzonder om bijna een plek te eisen als er een kind zit.
Zo zei ik het niet. Ik dacht dat het en (ongeschreven) regel was. Ooit als bij baantje een paar keer vervangend vervoer moeten begeleiden. Daar was een buschauffeur die dat tegen mij zei.
Die zei, weet je dat je als minderjarige moet opstaan voor ouderen. (Uitzonderingen daar gelaten) .

Anyway als ik in een propvolle trein zit dan neem ik mijn kind op schoot zodat iemand anders kan zitten. Mocht het kind niet meer op schoot passen dan hoeft het van mij alleen op te staan als het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ze moeten niks. Die chauffeur loopt dus leugens te verkopen.
Het zou netjes zijn als ze opstonden voor iemand die echt moet zitten (bejaarden, mensen met een beperking, zwangere vrouwen) maar er moet niks. Vraag me echt af waar die chauffeur het vandaan heeft...
¡Apagando las luces!
Sinds ik met een jongere met kanker in een overvolle bus heb gereisd op weg naar het ziekenhuis ben ik me ervan bewust dat niet elke jongere in staat is om op te staan voor een ouder iemand. Het verschil tussen een luie en een zieke jongere is soms moeilijk te zien.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
21-10-2019 11:46
Ja maar wie zegt dat dat bij de werkgever ook zo staat? Er waren pas acties ook daarover. Dus het zou heel goed kunnen dat zijn pauze tot 19.40 is en dat hij ook om die tijd hoort te vertrekken. Van chauffeurs van taxibusjes hoor je dat nl ook terug dat de planners er werkelijk niets van snappen.
Als bij de halte de vertrektijden hangen, dan ga ik er vanuit dat dat ook de vertrektijden zijn.
Net als bij iedere andere bushalte
Als er dus op het elektrische matrixbord staat dat de bus om 19:40 vertrekt, dan lijkt me dat dat dus de vertrektijd is

Als de trein om 19:28 vertrekt, dan is dat ook de vertrektijd van het perron. Niet de tijd dat de machinist eens bedenkt dat hij moet vertrekken uit de remise.
Dus nee sorry, die chauffeur vertrekt gewoon standaard te laat en dat is heel irritant (zeker als je al 8 minuten in de ijswind staat terwijl je bus er al gewoon is).

Wat betreft de Randstad discussie: hier in Rotterdam groeten de meeste mensen de buschauffeur ook gewoon als ze instappen.
Al moet ik zeggen dat ik er soms weinig zin in heb als zo'n eikel weer te laat bij de halte aankomt ;)
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
21-10-2019 20:45
Als bij de halte de vertrektijden hangen, dan ga ik er vanuit dat dat ook de vertrektijden zijn.
Net als bij iedere andere bushalte
Als er dus op het elektrische matrixbord staat dat de bus om 19:40 vertrekt, dan lijkt me dat dat dus de vertrektijd is

Als de trein om 19:28 vertrekt, dan is dat ook de vertrektijd van het perron. Niet de tijd dat de machinist eens bedenkt dat hij moet vertrekken uit de remise.
Dus nee sorry, die chauffeur vertrekt gewoon standaard te laat en dat is heel irritant (zeker als je al 8 minuten in de ijswind staat terwijl je bus er al gewoon is).

Wat betreft de Randstad discussie: hier in Rotterdam groeten de meeste mensen de buschauffeur ook gewoon als ze instappen.
Al moet ik zeggen dat ik er soms weinig zin in heb als zo'n eikel weer te laat bij de halte aankomt ;)
Je weet dat het ov niet alleen om jou draait en het ov-personeel net zo goed recht heeft op een pauze? Wie zegt dat die ene chauffeur standaard te laat komt? Dat jij niet de andere kant van een situatie in kan of wil schatten (waarom een chauffeur later is dan de aangegeven vertrektijd), zegt toch nog niet dat de ander dus een eikel is?
Ik snap best dat het bloed irritant is als de bus of tram (of wat dan ook) iets later is dan gepland - zeker als het soms wat vaker voorkomt of als je op een koud perron staat te vernikkelen van de kou -, maar een beetje relativeren kan geen kwaad denk ik ;-)
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
21-10-2019 21:06
Je weet dat het ov niet alleen om jou draait en het ov-personeel net zo goed recht heeft op een pauze? Wie zegt dat die ene chauffeur standaard te laat komt? Dat jij niet de andere kant van een situatie in kan of wil schatten (waarom een chauffeur later is dan de aangegeven vertrektijd), zegt toch nog niet dat de ander dus een eikel is?
Ik snap best dat het bloed irritant is als de bus of tram (of wat dan ook) iets later is dan gepland - zeker als het soms wat vaker voorkomt of als je op een koud perron staat te vernikkelen van de kou -, maar een beetje relativeren kan geen kwaad denk ik ;-)
Ik moet zeggen dat de ik de toon van Vlokkenopjebrood niet heel erg waardeer, maar ik kan er wel een beetje inkomen. Ik moet wel eens overstappen en die overstap mis ik wel als de chauffeur te laat komt. Bovendien ga ik er ook vanuit dat iets een vertrektijd is, door op die tijd te vertrekken kan ik een overstap halen. Ik begrijp ook heus wel dat die man pauze heeft, maar bij de treinen is het ook niet zo dat als er vertraging is, de trein terug ook maar een paar minuten later vertrekt. Dat kan ook niet, dan loopt het hele spoorboekje in de poeier.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar kan ik ook in komen en daar val ik niet over. Ik heb ook jaren met het ov gereisd en heb dit ook meer dan eens meegemaakt, dus ik weet hoe irritant het is - ook met het risico een overstap te missen. Er zal echt een verschil zijn tussen 'aan komen kakken na je pauze terwijl je 1 of 2 minuten eerder conform dienstregeling had moeten vertrekken' en 'ik moest heel nodig naar de wc en de tijd tussen de vorige rit (met bijvoorbeeld vertraging) en deze rit is veel te krap'.
Meer over dat Vlokken iemand bij voorbaat al 'eikel' noemt. Een chauffeur zal toch niet later vertrekken om háár een hak te zetten?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
22-10-2019 09:16
Ja, daar kan ik ook in komen en daar val ik niet over. Ik heb ook jaren met het ov gereisd en heb dit ook meer dan eens meegemaakt, dus ik weet hoe irritant het is - ook met het risico een overstap te missen. Er zal echt een verschil zijn tussen 'aan komen kakken na je pauze terwijl je 1 of 2 minuten eerder conform dienstregeling had moeten vertrekken' en 'ik moest heel nodig naar de wc en de tijd tussen de vorige rit (met bijvoorbeeld vertraging) en deze rit is veel te krap'.
Meer over dat Vlokken iemand bij voorbaat al 'eikel' noemt. Een chauffeur zal toch niet later vertrekken om háár een hak te zetten?
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is de toon die de muziek maakt..
Seriously?
dianaf schreef:
21-10-2019 11:48
Ik woonde ook in de Randstad en daar werd de buschauffeur meestal gewoon begroet, zowel in de stad als in het streekvervoer. Hier in het oosten ook. Maar ik denk dat het eerder een generatie/karakterdingetje is.
Eens.
Ik kom uit Rotterdam, woon nu in Flevoland, en werk in Amsterdam.
In iedere bus in iedere stad waar ik heb gewoond werd/wordt de buschauffeur begroet, door bijna iedereen.
Zelfs bij het uitstappen wordt de chauffeur bedankt of een prettige dag/avond toegewenst.
Alle reacties Link kopieren
Een chauffeur heeft niet de hele dag dezelfde bus. Als hij een bus moet overnemen die al te laat aankomt kan hij nooit op tijd bij de halte staan.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
21-10-2019 14:14
De uit check palen/opstoppingen op Den Haag centraal....geen idee hoe het anders moet maar het duurt soms rustig 10 minuten voor je uit hebt kunnen checken en van het perron af kunt.
Over deze post heb ik heel lang nagedacht. Hoe is dat nou mogelijk? Ik telde vanmorgen drie "poorten" met elk 12 à 13 uitcheckpoortjes op Den Haag Centraal. Hoe kan t dan dat je 10 minuten moet wachten?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
puck-en-hans schreef:
22-10-2019 12:09
Over deze post heb ik heel lang nagedacht. Hoe is dat nou mogelijk? Ik telde vanmorgen drie "poorten" met elk 12 à 13 uitcheckpoortjes op Den Haag Centraal. Hoe kan t dan dat je 10 minuten moet wachten?
Ik reis meerdere malen per week via Den Haag centraal, meestal in de spits, de poortjes staan meestal niet eens dicht.

Dus ik herken wat Adelaar81 zegt ook totaal niet, iedereen loopt altijd vlot door. Als ik op den haag overstap om naar Ypenburg te gaan, check ik daar niet eens uit, dan check ik pas uit op Ypenburg, het einde van mijn reis. Ik heb op CS echt nog nooit een opstopping meegemaakt. In ieder geval niet bij de poortjes bij de treinen vanuit Amsterdam en Leiden.
Mensen willen daar allemaal door dezelfde 8 of zo poortjes. Terwijl er zowel links als rechts ook veel poortjes staan :)
Alle reacties Link kopieren
Het niet-je-neus-snuiten-maar-wel-steeds -je- snot-weer-opsnuiven-seizoen is weer begonnen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
29-10-2019 07:27
Het niet-je-neus-snuiten-maar-wel-steeds -je- snot-weer-opsnuiven-seizoen is weer begonnen.
Het seizoen waarin ik zakdoekjes uitdeel.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
29-10-2019 08:36
Het seizoen waarin ik zakdoekjes uitdeel.
En dan het excuus krijgen dat het zo vast zit en dat je het er niet uit krijgt.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
29-10-2019 10:28
En dan het excuus krijgen dat het zo vast zit en dat je het er niet uit krijgt.
Hahaha! Nee hoor, nooit een excuus gekregen. Men bedankt me altijd vriendelijk (en een beetje beschaamd) voor de zakdoekjes.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
29-10-2019 10:47
Hahaha! Nee hoor, nooit een excuus gekregen. Men bedankt me altijd vriendelijk (en een beetje beschaamd) voor de zakdoekjes.
Ik neem ze wel (vaak) aan. Probeer altijd bij mij te hebben maar soms vergeet ik ze en dat is vaak precies zo'n snotterdag.. super irritant!

Mijn irritatie vanochtend in de spits: iemand die zijn gewone fiets in de trein wilde vervoeren.. vouwfietsen staan vaak al in de weg, een gewone fiets in de spits kan gewoon niet (en mag officieel ook niet). Denken die mensen dat regels niet voor hen gelden of moet iedereen zich maar aan hen aanpassen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
29-10-2019 10:28
En dan het excuus krijgen dat het zo vast zit en dat je het er niet uit krijgt.
Ik had een keertje een hoestaanval in de trein en schaamde me dood :$ Was zelf vergeten iets mee te nemen (keelsnoepjes of zo) en voelde gewoon dat ik een stoorzender was. Zat zelfs te janken omdat het gewoon pijn deed op een gegeven moment.
Ken je dat, dat je moet hoesten, maar je probeert het tegen te houden, dus er komt een soort rare hik naar buiten? Zo zat ik in de trein, en ik moest nog 2 uur :rofl:
Hele lieve vrouw naast me die een handje vol met keelsnoepjes gaf. Kon die vrouw wel knuffelen! Het hielp in elk geval een beetje tegen het hoesten en de kriebel die was ontstaan door het hoesten.

Zakdoekjes heb ik meestal zelf mee, bied het ook aan als mensen lopen te snotteren. Wat dat betreft vind ik het OV eigenlijk wel vies :rofl:
¡Apagando las luces!
Verkouden of niet, ik heb echt altijd zakdoekjes bij me. Voel me echt onthand als ik die niet heb.

Ik had ook een keer dat ik gedurende de werkdag ziek was geworden en steeds meer moest hoesten. In de trein naar huis werd het echt erg. Ik ben toen wel op het balkon gaan zitten, waar het wat rustiger was, en ik hoestte met mijn sjaal voor mijn mond.

Ik had een flesje water mee, maar dat was al op en ik bleef er bijna in. Toen kwam een meisje uit de coupé me haar water brengen. Dat wilde ik natuurlijk niet aannemen, maar ze hoefde het niet terug zei ze. Was zo ontzettend lief en heb haar uitgebreid bedankt.
Zit nu in de trein en er stapt zojuist iemand in met een patat pindasaus en ui :whip:
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eens in een bus waar een moeder met kind in draagzak op de buik zat. Kind begint enorm te spugen. Gelijk een stevige zure lucht in die bus. Moeder zat onder en had niet genoeg doekjes, zakdoekjes of zo om het op te ruimen. Ik had op dat moment al vier van mijn vijf kinderen dus altijd snoetenpoetsers en pakjes zakdoekjes bij me. De buschauffeur is gestopt, zette de deuren open en we hebben dat bijna volle pak snoetenpoetsers gebruikt om alles weer enigszins schoon te krijgen. Toen de rommel buiten in een prullenbak gedaan. Waarna de bus weer verder ging.

Zaten ook mensen in die bus die zich hieraan zichtbaar zaten te ergeren. Die arme vrouw bleef zich verontschuldigen, voelde zich heel ongemakkelijk. En bleef me maar bedanken voor de snoetenpoetsers en het helpen opruimen. Ik heb dan eerder medelijden dan ergernis. Sowieso gaat het niet minder hard stinken als je alleen maar dom geïrriteerd gaat zitten kijken. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
29-10-2019 23:34
Zit nu in de trein en er stapt zojuist iemand in met een patat pindasaus en ui :whip:
En geen camera's van een Bananensplit-achtig programma?? :-o
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
30-10-2019 17:09
En geen camera's van een Bananensplit-achtig programma?? :-o

Haha, volgens mij niet!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag toch maar eens mensen aangesproken dat ze in een stiltecoupé zaten. Ze kwamen binnen, gingen zitten, zagen dat het een stiltecoupé was. Begonnen met fluisteren, en steeds maar harder.

En mij boos aankijken toen ik ze aansprak. :facepalm:
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven