Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Amarna.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik kwam laatst weer eens een deo-verslaafde tegen. Echt, koop een deoroller in plaats van zo'n spuitbus waar de hele coupé van kan mee genieten.

Geldt ook voor andere publieke plekken. Neem die bus mee naar het toilet als je zo nodig moet, maar val collega's aan het bureau naast je er niet mee lastig.
Alle reacties Link kopieren
Echt gewoon deo spuiten en plein public? o_o
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
04-12-2019 18:38
Echt gewoon deo spuiten en plein public? o_o

Het gebeurt. Echt.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Twee jonge mannen met iets te veel zelfvertrouwen hadden in de spits allebei een bankje bezet. Je weet wel, over het gangpad heen een gesprek voeren. (Gebeurt ook vaak in de trein.)
Bescheiden Aziatische man (Chinees?) verzocht om ook te mogen zitten. Dat mocht van de ene man, die naar het raam opschoof.
Toen zat de Chinees in het midden,terwijl het gesprek - over hem heen- gewoon doorging.
WTF?
Ik heb het trouwens ook een keer meegemaakt in het vliegtuig op de vlucht van Londen naar Amsterdam. Ik zat aan het gangpad. Twee Britse meiden hadden zitplaatsen pal achter elkaar, op de middelste zitplaats. Ze gingen elkaar (met elk een reisgids in de hand) toeschreeuwen waar ze heen zouden gaan. Als de voorste zich omdraaide naar de achterste, schreeuwde ze in mijn oor. Na het opstijgen vroeg ik aan de achterste: "Do you want to change seats?"
Hoesten en proesten in de trein :whip:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel in een volle stiltecoupé en het is zowaar stil! Het kan dus wel! :jump:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
05-12-2019 09:30
Hoesten en proesten in de trein :whip:
Daar zat ik dan vanochtend met bronchitis op weg naar mn werk.
Er moet iets af, dus ik moet wel.
De volgende keer ga ik wel lopen. Stél je voor dat ik iemand lastig val.
Overigens hoest ik netjes in mn zakdoek en heb een flesje handenwasalcohol bij me om besmetting van anderen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
05-12-2019 09:36
Ik zit momenteel in een volle stiltecoupé en het is zowaar stil! Het kan dus wel! :jump:
Ja hoor, het kan zeker! Meestal is het er wel stil, in elk geval op mijn traject.

Gisteren ook vroeg een buitenlandse mevrouw heel beleefd of ze in een stiltecoupé zat, want ze moest bellen (was niet het geval, dus ze heeft de hele reis in het Russisch zitten kleppen, maar verder prima).

Het is niet altijd pet natuurlijk :-D
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
05-12-2019 09:59
Daar zat ik dan vanochtend met bronchitis op weg naar mn werk.
Er moet iets af, dus ik moet wel.
De volgende keer ga ik wel lopen. Stél je voor dat ik iemand lastig val.
Overigens hoest ik netjes in mn zakdoek en heb een flesje handenwasalcohol bij me om besmetting van anderen te voorkomen.
Kun je niet thuiswerken in zo’n geval? Dat heeft sowieso mijn voorkeur bij deadlines , wordt ik stuk minder afgeleid
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
05-12-2019 11:57
Kun je niet thuiswerken in zo’n geval? Dat heeft sowieso mijn voorkeur bij deadlines , wordt ik stuk minder afgeleid
En ook is hoesten in een zakdoek en handen reinigen helaas niet altijd genoeg om besmetting te voorkomen
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
05-12-2019 11:34
Ja hoor, het kan zeker! Meestal is het er wel stil, in elk geval op mijn traject.

Gisteren ook vroeg een buitenlandse mevrouw heel beleefd of ze in een stiltecoupé zat, want ze moest bellen (was niet het geval, dus ze heeft de hele reis in het Russisch zitten kleppen, maar verder prima).

Het is niet altijd pet natuurlijk :-D
Ik was te vroeg met juichen, precies na dat bericht ging er iemand telefoneren. :rofl:
¡Apagando las luces!
Poppy_del_Rio schreef:
05-12-2019 09:30
Hoesten en proesten in de trein :whip:
Oke, dus als mensen 8 weken hoesten, 8 weken niet naar werk of school. Of geen ziekte mogen hebben waarbij je hoest. ( chronische ziekte)
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
05-12-2019 12:01
En ook is hoesten in een zakdoek en handen reinigen helaas niet altijd genoeg om besmetting te voorkomen
Dan ga jij toch een stuk verderop zitten? En wie weet heeft daar wel eerder iemand gezeten met open tbc/norovirus/ebolavirus om maar een paar zijstraten te noemen....

Thuiswerken is geen optie, helaas.
Wat is dit een zeiktopic geworden zeg! Ik ga het uit mijn lijst van gereageerde items halen.

Kennelijk is het voor te veel mensen onduidelijk dat dit een klaagtopic is over ergernissen in het ov. Veel plezier met het afkammen van andermans ergernissen.
Alle reacties Link kopieren
Doei, we zullen je niet missen.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
05-12-2019 14:45
Doei, we zullen je niet missen.

Hopelijk geeft die opmerking jou een goed gevoel, want mij geef je er een rotgevoel door. Ik had geen idee dat ik je ooit tegen het hoofd had gestoten :O
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ok onnodig, Poppy.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
05-12-2019 15:55
Hopelijk geeft die opmerking jou een goed gevoel, want mij geef je er een rotgevoel door. Ik had geen idee dat ik je ooit tegen het hoofd had gestoten :O
Ik vond jouw bericht anders ook rot. Ja, het is een topic over irritaties in het OV, maar dat betekent toch niet dat je er geen discussie over mag hebben? Dit is overigens niet het eerste topic waar je plaatst dat je maar weggaat. Je kan ook een topic uit je lijst gooien zonder dit kenbaar te maken :)
Dat is dus een irritatiepuntje van mij ;-D Maar had het inderdaad niet hoeven plaatsen, dus hierbij mijn excuses.
¡Apagando las luces!
Je excuses zijn aanvaard.

Ik ken jou niet, maar je zult het over het Pokémon Go-topic hebben? Dat is het enige andere topic waarin ik ooit ben weggegaan in 15 jaar forummen. Daar schreef ik al zolang mee en daar had/heb ik met zo veel mensen contacten, ook in het spel, dat het me goed leek om duidelijk te melden dat ik wegging en waarom. En in dit topic meld ik het omdat ik me zeer stoor aan het constante gezeur over andermans ergernissen.

Als ik mensen voor het hoofd heb gestoten met mijn ergernissen, dan sorry. Happy topic verder.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
26-11-2019 12:28
Vind ik ook.

Laatst nog een vliegreis van zo'n 3 uur gemaakt. Ik had buikpijn en wilde graag gewoon lekker naar huis en precies zo schuin voor me een peuter die de HELE. REIS. HEEFT. GEJANKT. Keihard inclusief schoppen, slaan, kwijlen, onder het snot zitten. Zo in mijn blik (en gehoor) veld. Ik kon dat kind wel uit het raam mikken op een gegeven moment, maar uiteraard niet gedaan. :)

In de trein loop ik trouwens gewoon weg (indien rustig genoeg dat je nog wel een zitplek ergens anders kunt vinden).
Noise cancelling headphones! Maar dat helpt niet tegen schoppen, waardoor die stoel beweegt en misschien tegen je aankomt, en snot, maar je komt een heel eind qua geluid. Ik heb in het vliegtuig wel eens wat gezegd tegen de ouder van zo'n alsmaar tegen mijn stoel schoppend kind achter me. Of ze die daarmee kon laten stoppen. Hielp wel.
.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
25-11-2019 09:02
Ik zat zaterdag sochtends in de bus.
Zat een meisje van een jaar of twintig de hele tijd niet erg zacht (ook niet keihard maar het gesprek was duidelijk te volgen...) te telefoneren.
Was dat gesprek eindelijk klaar, belde ze meteen weer iemand anders.
Vast stom om me eraan te ergeren maar ik had echt zin om op een gegeven moment die telefoon uit haar handen te trekken.
Ik geloof toch dat ik het niet erg sociaal vind om in openbare gelegenheden en ov uitgebreid te gaan telefoneren.
Het is ook niet sociaal. De huisregels* die in elke trein van de NS hangen vermelden niet voor niets nog altijd dat je anderen niet dient te storen met luide (telefoon)gesprekken, maar bijna geen hond die zich daar ook maar iets van aantrekt, terwijl het voor mij gewoon onder goed fatsoen valt om niet luidkeels te bellen/praten of wat dan ook in de trein. Veel mensen hechten ook geen belang meer aan privacy schijnbaar en dan mag de hele coupé mee genieten van hun privé-gesprekken door de telefoon of van die overdreven interessant doenerige figuren die een zakelijk gesprek voeren (vooral veel hoge bedragen noemen doet het goed!).

* "Stoor uw medereizigers niet met luide gesprekken of muziek"
Afbeelding
liliane13 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 08:55
5.52% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje: videobellen! Doe dat lekker privé.
.
Liliane13 schreef:
06-12-2019 08:51
Nog eentje: videobellen! Doe dat lekker privé.
Volgens mij is dat voor een grote groep mensen de norm geworden. Je kunt ook videobellen met oortjes, maar de telefoon hoef je niet meer aan je oor te houden maar wel voor je gezicht. Geldt ook voor het kijken an filmpjes etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven