Is Albufeira een geschikte plaats voor pubergroep (18 jaar)
maandag 8 september 2025 om 21:56
Onze dochter wil met een aantal vrienden naar Albufeira.
Wij kennen die plaats niet maar het is een populaire plaats voor jongerenreizen. Ik lees georganiseerde kroegentochten en goedkope accomodatie voor veel jongeren.
Daar worden we niet heel enthousiast van.
Hoort deze plaats in het rijtje van Lloret de Mar en Salou?
Of is het allemaal veel onschuldiger dan dat?
Wij kennen die plaats niet maar het is een populaire plaats voor jongerenreizen. Ik lees georganiseerde kroegentochten en goedkope accomodatie voor veel jongeren.
Daar worden we niet heel enthousiast van.
Hoort deze plaats in het rijtje van Lloret de Mar en Salou?
Of is het allemaal veel onschuldiger dan dat?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
maandag 8 september 2025 om 22:48
maandag 8 september 2025 om 22:50
Ja dat is een toffe week voor die gasten!KooktMetKnoflook schreef: ↑08-09-2025 22:41De 'we' zijn de ouders van onze dochter. Dochter zelf vindt dit het beste idee van de hele week.
Oh qua seizoen, we hebben het over nu boeken en volgend jaar na het examen gaan.
Dus dat is mogelijk niet de rustigste sfeer, maar juist de grootste groep jongeren die helemaal los gaan.
Maar TO, vind je het spannend? Vertrouw je je dochter niet? Wat maakt dat je dit topic opent?
Ik ben oprecht verbaasd omdat ik ook van mening ben dat 18 jarigen dit prima zelf kunnen uitzoeken en beslissen.
maandag 8 september 2025 om 23:09
Zowel dochter en zoon naar Albufeira geweest. Als examenreis, met groep 17-18 jarigen.
Dochter en vriendinnen zaten in een villa, daar zijn geen jongens geweest. Uiteraard zijn ze veel gaan stappen (en drinken) en is er gezoend. Maar geen excessen. Zoon zat met vrienden in een prima appartement. Ook elke dag feesten. Maar verder geen gekkigheid. Hebben geen overlast veroorzaakt. Zoon dit jaar, dochter paar jaar geleden.
Op tv zie je de extremen. Ik ben op mijn 17e naar Salou geweest. Ook geen heftige dingen gezien of meegemaakt. In het uitgaansleven thuis ergere dingen meegemaakt.
Dochter en vriendinnen zaten in een villa, daar zijn geen jongens geweest. Uiteraard zijn ze veel gaan stappen (en drinken) en is er gezoend. Maar geen excessen. Zoon zat met vrienden in een prima appartement. Ook elke dag feesten. Maar verder geen gekkigheid. Hebben geen overlast veroorzaakt. Zoon dit jaar, dochter paar jaar geleden.
Op tv zie je de extremen. Ik ben op mijn 17e naar Salou geweest. Ook geen heftige dingen gezien of meegemaakt. In het uitgaansleven thuis ergere dingen meegemaakt.
maandag 8 september 2025 om 23:14
maandag 8 september 2025 om 23:18
Ik kan hele akelige verhalen vertellen over Waddeneilanden en studentensteden in Nederland.
Zó akelig dat je je kind tot ver in de veertig in een gouden kooitje in de woonkamer wil opsluiten. Met af en toe een begeleid uitje naar de supermarkt.
Als je je houdt aan een aantal regels is zo’n eiland vol feestgangers van dezelfde leeftijd voor een bepaalde leeftijdsgroep fantastisch. En de meesten hebben het er geweldig en denken er met heel veel plezier aan terug.
Zó akelig dat je je kind tot ver in de veertig in een gouden kooitje in de woonkamer wil opsluiten. Met af en toe een begeleid uitje naar de supermarkt.
Als je je houdt aan een aantal regels is zo’n eiland vol feestgangers van dezelfde leeftijd voor een bepaalde leeftijdsgroep fantastisch. En de meesten hebben het er geweldig en denken er met heel veel plezier aan terug.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 8 september 2025 om 23:22
Je kan haar natuurlijk ook voor de keuze stellen:
Of je stopt 1.000 euro in een zuip-vakantie.
Of je stopt diezelfde 1.000 euro in haar studies of een rijbewijs.
Van mij zou ze best mogen gaan zuipen en seksen in Albufeira, maar dan wel niet op mijn kosten.
En ik wil nog geen oma worden, dus ze zorgt bij voorkeur ook maar voor veiligheid.
En zeker dat laatste zou ik haar zo vaak inpeperen dat ze 't zat raakt en er geen seks van komt.
Van mij zou ze best mogen gaan zuipen en seksen in Albufeira, maar dan wel niet op mijn kosten.
En ik wil nog geen oma worden, dus ze zorgt bij voorkeur ook maar voor veiligheid.
En zeker dat laatste zou ik haar zo vaak inpeperen dat ze 't zat raakt en er geen seks van komt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 8 september 2025 om 23:28
Want zwanger raken in Nederland of België kan niet..Wissewis schreef: ↑08-09-2025 23:22Je kan haar natuurlijk ook voor de keuze stellen:
Wat kortzichtig. Niet iedereen gaat daar heen om te neuken hoor.
Ik heb in Salou ook niet geneukt.
Oh en ik had geen geld voor Salou en mocht het geld gebruiken dat mijn ouders hadden gespaard voor rijlessen. Maar dan werden mijn rijlessen natuurlijk niet meer betaald. Ik heb gekozen voor de vakantie. Want puber en lekker korte termijn denken. Maar nooit spijt van gehad. Ik ben gaan lessen nadat ik was afgestudeerd.
maandag 8 september 2025 om 23:35
18-jarige zijn niet achterlijk en weten heus wel dat je van onveilige seks zwanger kan raken.Wissewis schreef: ↑08-09-2025 23:22Je kan haar natuurlijk ook voor de keuze stellen:
maandag 8 september 2025 om 23:37
Ik deed dat soort dingen helemaal niet toen ik jong was. Was vooral kaarten op de camping met een glas cola.
Ik heb echt heel erg moeten slikken toen kind wel het heftig stappen, zon en zuipen type bleek
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 8 september 2025 om 23:50
Oma worden zonder een kind te hebben zal je niet overkomen neem ik aan ?Wissewis schreef: ↑08-09-2025 23:22Je kan haar natuurlijk ook voor de keuze stellen:
En niet iedere puber ligt te seksen op vakantie . Gewoon plezier hebben met je vriendinnen en een drankje kan natuurlijk ook gewoon .
maandag 8 september 2025 om 23:51
Ik kan me vergissen, maar je moet toch eerst een kind hebben voor je überhaupt oma zou kúnnen worden?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 8 september 2025 om 23:53
Nee, dit is mooi eigen geld voor de kids. Oud genoeg om zelf te bepalen vind ik echt onzin. Wettelijk gezien mogen ze veel, dat betekent niet dat alle ideeën allemaal supergoed zijn. Met dat argument kan je kind zich het ziekenhuis in drinken of aan de heroïne gaan, en het is allemaal super want ze zijn 18. Nee.
Ik kijk even een clipje. Ik snap dat ze de toppers erin editen. Zit een of ander hersenloos grietje "ja thuis drink ik geen alcohol maar hier sta je op met een blikje van 10%. Want dat is héél normaal hier". Een week. Ze zit er een week. Ben benieuwd wat ze haar nog meer wijsmaken want die waait echt met alle winden mee.
Ja, alles kan thuis. Maar dit is een plek die ingericht is om je helemaal laveloos te zuipen en dat is het.Kaasmeisje schreef: ↑08-09-2025 22:48To, waar ben je precies bang voor?
Zuipen en neuken kunnen ze thuis ook. En bovendien, de meeste houden het nog wel netjes. Ik weet niet of ze op kamers gaat, maar daar is het echt niet veel beter.
Er zijn ook andere dingen in het leven dan je hersenen kapot zuipen.
Ja, ik ben heel Europa rondgereisd en daar ben ik blij om. Er zijn ook andere ervaringen dan een week op alcohol leven die óók leuk zijn.
Als ik dit zo hoor vind ik dit niet iets 'dat moet je een keer meegemaakt hebben'. Nee, als je deze ervaring inruilt voor een andere wordt je ook een leuk mens.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
maandag 8 september 2025 om 23:56
dinsdag 9 september 2025 om 00:01
Wat ben ik blij dat jij mijn moeder niet wasKooktMetKnoflook schreef: ↑08-09-2025 23:53Nee, dit is mooi eigen geld voor de kids. Oud genoeg om zelf te bepalen vind ik echt onzin. Wettelijk gezien mogen ze veel, dat betekent niet dat alle ideeën allemaal supergoed zijn. Met dat argument kan je kind zich het ziekenhuis in drinken of aan de heroïne gaan, en het is allemaal super want ze zijn 18. Nee.
Ik kijk even een clipje. Ik snap dat ze de toppers erin editen. Zit een of ander hersenloos grietje "ja thuis drink ik geen alcohol maar hier sta je op met een blikje van 10%. Want dat is héél normaal hier". Een week. Ze zit er een week. Ben benieuwd wat ze haar nog meer wijsmaken want die waait echt met alle winden mee.
Ja, alles kan thuis. Maar dit is een plek die ingericht is om je helemaal laveloos te zuipen en dat is het.
Ja, ik ben heel Europa rondgereisd en daar ben ik blij om. Er zijn ook andere ervaringen dan een week op alcohol leven die óók leuk zijn.
Als ik dit zo hoor vind ik dit niet iets 'dat moet je een keer meegemaakt hebben'. Nee, als je deze ervaring inruilt voor een andere wordt je ook een leuk mens.
Wat een gezeik
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2025 07:43
Reden: Trolhinten
Reden: Trolhinten
1.50% gewijzigd
dinsdag 9 september 2025 om 00:03
[...]KooktMetKnoflook schreef: ↑08-09-2025 23:53Nee, dit is mooi eigen geld voor de kids. Oud genoeg om zelf te bepalen vind ik echt onzin. Wettelijk gezien mogen ze veel, dat betekent niet dat alle ideeën allemaal supergoed zijn. Met dat argument kan je kind zich het ziekenhuis in drinken of aan de heroïne gaan, en het is allemaal super want ze zijn 18. Nee.
Ja, alles kan thuis. Maar dit is een plek die ingericht is om je helemaal laveloos te zuipen en dat is het.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2025 07:46
Reden: Schelden, stigmatiseren
Reden: Schelden, stigmatiseren
8.81% gewijzigd
dinsdag 9 september 2025 om 00:05
dinsdag 9 september 2025 om 00:08
Precies, je kent je dochter toch? En haar vriendinnen waarschijnlijk ook.Badeendje92 schreef: ↑09-09-2025 00:03Als je haar de afgelopen 18 jaar niet hebt kunnen bijbrengen dat alleen josties zich zo laveloos zuipen dat ze niet meer veilig in hun eigen bedje eindigen, dan kun je het wel vergeten dat je dat nu nog voor elkaar gaat krijgen hoor.
dinsdag 9 september 2025 om 00:08
Maar het is haar vakantie, niet de jouwe. En haar lijkt dit helemaal fantastisch. Je kan adviseren, wijzen op veiligheid en dan houdt het op.KooktMetKnoflook schreef: ↑08-09-2025 23:53Nee, dit is mooi eigen geld voor de kids. Oud genoeg om zelf te bepalen vind ik echt onzin. Wettelijk gezien mogen ze veel, dat betekent niet dat alle ideeën allemaal supergoed zijn. Met dat argument kan je kind zich het ziekenhuis in drinken of aan de heroïne gaan, en het is allemaal super want ze zijn 18. Nee.
Het is nou ook niet zo dat je vanaf je 19de geen leuke reizen meer kan maken.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in