Je meest gave verre reis!

12-03-2019 22:23 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!
Vorig jaar zijn mijn vriend en ik 3,5 week gaan reizen door Singapore en Bali. We vonden het verscheel in cultuur, natuur en alles eromheen, zo gaaf, dat we dit jaar weer wat van de wereld willen ontdekken.
Nu willen we 2/2,5 week weg, en vind ik het heel lastig om te bepalen wat. Ik vond de 4 dagen Singapore ook zeker iets aan mijn reis toevoegen, dus een wereld stad bezoeken tijdens een tussenstop lijkt me ook weer gaaf.

Ook zoeken we afwisseling in echt cultuur en natuur proeven, in een dorpje, bijvoorbeeld midden in de jungle. Maar ook willen we de eerste en laatste paar dagen afsluiten aan het strand, mooi hotel met veel restaurantjes en bijvoorbeeld een karaoke bar, kroegjes of discotheken.

De ene vind Vietnam het alles gaafst, de ander Thailand maar Tanzania (Zanzibar) lijkt me ook weer leuk, wat anders!

Wat is jouw leukste vakantie en waarom? Ik vind het leuk om die informatie te lezen en misschien helpt het mij een beetje!
sneeuwvrouw schreef:
12-03-2019 23:32
Grappig om te zien dat best veel mensen op reis gaan.
Ja wat een mop. Wie had dat nou gedacht.
Ik ga deze zomer naar Maleisië en Thailand (al wel wat van gezien, niet veel) en ik denk ertussenin Vietnam, dat is nieuw. Zin in! 😍
lemoos2 schreef:
12-03-2019 23:14
Collega is helemaal lyrisch over Sri Lanka. Zij is wel echt een outdoortype. Ik niet.
Wat is nou dat je zegt typisch een indoor land? Ik ken eigenlijk alleen indoor speeltuinen en zo.
2-2,5 week is kort als daar ook nog een stop-over van een paar dagen inzit. En een paar dagen strand.
eva-luna schreef:
12-03-2019 23:45
2-2,5 week is kort als daar ook nog een stop-over van een paar dagen inzit. En een paar dagen strand.
Maleisië of Thailand: 2 eilanden en een stad. Of Israel!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn roadtrips door USA (zuidwest, noordwest, Florida) en Canada (Vancouver Island, Rocky Mountains) geweldig. We hebben een van die reizen ooit eens gecombineerd met Hawaii en dat is echt top. Ik zou zo weer willen. Maar dit jaar wordt het kamperenin Frankrijk met man, kind en hond. Ook leuk.
Of een leuke treinreis? Ik vond de California Zephyr heel.gaaf, van Chicago naar San Francisco, door de Rockies en Nevada. Overnachten in gehuchten als Omaha...
MrsDuck schreef:
12-03-2019 23:58
Maar dit jaar wordt het kamperenin Frankrijk met man, kind en hond. Ook leuk.
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Niet geweest maar ik zou dolgraag nog een keer per trein door Japan willen.
Die cultuur is zo anders. Grote steden, prachtige natuur, etc... Goed bereisbaar en kwa voorzieningen modern.

Zelf trekken we deze zomer van Chicago naar San Francisco via een aantal natuurparken en steden als Los Angeles, Las Vegas en Salt Lake City...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Israël inderdaad prachtig, alles is er in zo’n klein landje, perfect voor 2,5 week.

Ik vond Afrika niet zo. Wel een geweldige safari gehad, maar vond de armoede en verschillen in de steden verschrikkelijk om te zien.

New York was voor mij het meest fantastisch. Maar ik woonde er ook 1.5 jaar. Als toerist is het misschien anders.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
13-03-2019 00:07
New York was voor mij het meest fantastisch. Maar ik woonde er ook 1.5 jaar. Als toerist is het misschien anders.
Vast anders maar ik heb daar toch met enorm veel plezier eens twee weken rondgelopen, en later nog een stedentripje en een keer op doorreis. :love: die stad voelt als een grote (outdoor) speeltuin voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
12-03-2019 23:37
Ja wat een mop. Wie had dat nou gedacht.
Nou zeg...het had toch ook gekund dat veel mensen frankrijk al ver vinden
Alle reacties Link kopieren
2,5 week lijkt me wel echt het minimale voor wat jullie willen. Je bent al 2 dagen kwijt aan reizen en je wil ook nog eens zeker 4 dagen besteden op het strand.

Ik kan je bijv wel Mexico aanraden. Ben zelf in 3,5 week van Mexico city naar het strand in Yucatan gereisd. Dan heb je behoorlijk verschillende dingen te zien. Met 2,5 week zou je dan alleen dus niet beginnen op het strand en zou je wel meer keuzes moeten maken onderweg.

Cambodja met oa Angkor is ook echt de moeite waard. Dan kun je vliegen via Bangkok.

Mijn meest gave reis vond ik Peru. Maar daar heb ik een stuk langer besteed. Alleen in Cusco en rondom ben ik al bijna 2 weken geweest. (Incl trek naar Machu Picchu).
Murrmurr schreef:
13-03-2019 00:01
Nee.
Hoezo? In Frankrijk zijn er geen dorpjes, steden, cultuur, natuur en strand?
sneeuwvrouw schreef:
13-03-2019 00:46
Nou zeg...het had toch ook gekund dat veel mensen frankrijk al ver vinden
:HA:
Alle reacties Link kopieren
India met stip op één. Drie keer geweest, op de bonnefooi rondgetrokken. Het is zo'n bizar land, nergens mee te vergelijken. Kleurrijk, heerlijk eten, mooie natuur, chaotische steden én strand (Kerala!).
Alle reacties Link kopieren
Cuba en Thailand vond ik erg mooie reizen. Veel te zien en te doen, goedkoop, afwisselend, goed klimaat.

Indien Amerika vond ik florida met de aangrenzende staten erg mooi vanwege de afwisseling en de Everglades. Ook de Florida Keys waren erg mooi.

Dit jaar staat Zuid Afrika op de planning dus daar kan ik nog geen mening over geven
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika!
Mexico
Alle reacties Link kopieren
Dubai is ook zo'n plek waar veel tussenstops zijn. Dat kun je evt combineren met een verdere bestemming in Azië of zo iets!
redbulletje schreef:
12-03-2019 22:59
Mijn gaafste reis was 'n roadtrip door West Canada in combinatie met Montana (ranch) en Wyoming (Yellowstone/Grand Teton)
Het zuidwesten van de USA en het zuidoosten. Gewoon het roadtrippen, de natuur en de fijne bevolking.

Nieuw Zeeland, Australie en Zuid Afrika vond ik ook supergaaf.
Montana staat echt hoog op mijn lijst! Wat kun je me aanraden daar?
Nieuw Zeeland en Australië wil ik ook nog naar toe.

Mijn gaafste verrre reizen waren die naar de Caribbean.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika met stip op 1.

Wij vonden Thailand ontzettend smerig en de thai ook niet aardig.
Maleisië is leuk.

Australië ook een mooie reis gemaakt maar niet de WoW factor voor ons.

Mexico, Guatemala en Belize erg mooi !

Costa Rica is prachtig.

Amerika is heel tof maar wel erg duur op het moment. Zowel Californië als Florida leuk te roadtrippen , Hawaï ook. New York altijd een goed idee.

Canada is prachtig , adembenemend mooi.
Coconuts12 schreef:
13-03-2019 07:26
Montana staat echt hoog op mijn lijst! Wat kun je me aanraden daar?
Ga je nu naar Montana? Ik heb eerst door Glacier gereden en ben toen bij Rocking Z ranch geweest om paard te rijden. We hebben ook een echte rodeo bezocht in Boulder, da's ook supergaaf! En vlak voor ik Yellowstone in ging heb ik nog 'n nachtje in West Yellowstone geslapen, dat hoort ook nog bij Montana.
MIDA schreef:
12-03-2019 22:49
Qua cultuur misschien niet wat je zoekt, maar voor mij is de westkust van de Verenigde Staten écht de allermooiste reis.
De perfecte afwisseling tussen prachtige natuur, leuke steden en vermaak.
Yosemite, Grand Canyon, Bryce Canyon, Monument Valley, Las Vegas, San Fransisco, LA, Disney, Universal Studio’s allemaal even leuk :heart:
Deze vond ik ook machtig....alles zit er in.
redbulletje schreef:
13-03-2019 07:35
Ga je nu naar Montana? Ik heb eerst door Glacier gereden en ben toen bij Rocking Z ranch geweest om paard te rijden. We hebben ook een echte rodeo bezocht in Boulder, da's ook supergaaf! En vlak voor ik Yellowstone in ging heb ik nog 'n nachtje in West Yellowstone geslapen, dat hoort ook nog bij Montana.
Oh, dat klinkt echt super! Tips ga ik opslaan. Paardrijden in Montana :love:
We gaan nu niet naar Montana. We gaan de zon en warmte opzoeken :sun:
Coconuts12 schreef:
13-03-2019 07:42
Oh, dat klinkt echt super! Tips ga ik opslaan. Paardrijden in Montana :love:
We gaan nu niet naar Montana. We gaan de zon en warmte opzoeken :sun:
Richting Florida? In dat geval snorkelen met Manatees in Crystal River!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven