Je meest gave verre reis!

12-03-2019 22:23 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!
Vorig jaar zijn mijn vriend en ik 3,5 week gaan reizen door Singapore en Bali. We vonden het verscheel in cultuur, natuur en alles eromheen, zo gaaf, dat we dit jaar weer wat van de wereld willen ontdekken.
Nu willen we 2/2,5 week weg, en vind ik het heel lastig om te bepalen wat. Ik vond de 4 dagen Singapore ook zeker iets aan mijn reis toevoegen, dus een wereld stad bezoeken tijdens een tussenstop lijkt me ook weer gaaf.

Ook zoeken we afwisseling in echt cultuur en natuur proeven, in een dorpje, bijvoorbeeld midden in de jungle. Maar ook willen we de eerste en laatste paar dagen afsluiten aan het strand, mooi hotel met veel restaurantjes en bijvoorbeeld een karaoke bar, kroegjes of discotheken.

De ene vind Vietnam het alles gaafst, de ander Thailand maar Tanzania (Zanzibar) lijkt me ook weer leuk, wat anders!

Wat is jouw leukste vakantie en waarom? Ik vind het leuk om die informatie te lezen en misschien helpt het mij een beetje!
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
13-03-2019 00:01
Nee.
Doe niet zo denigrerend. Het hoeft jouw droomreis niet te zijn, misschien wel die van een ander?
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
12-03-2019 23:15
Iemand hier ooit naar Costa Rica en Panama geweest? Was het wat?
Costa Rica is geweldig. Zoveel verschillende soorten natuur, echt prachtig. Wij hebben een maand rondgereisd. Veel korter zou ik niet aanraden om dat je dan gewoon te weinig tijd hebt!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
12-03-2019 22:49
Qua cultuur misschien niet wat je zoekt, maar voor mij is de westkust van de Verenigde Staten écht de allermooiste reis.
De perfecte afwisseling tussen prachtige natuur, leuke steden en vermaak.
Yosemite, Grand Canyon, Bryce Canyon, Monument Valley, Las Vegas, San Fransisco, LA, Disney, Universal Studio’s allemaal even leuk :heart:
Hier heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Westkust Canada en Vancouver Island!

Volgende verre reis wordt denk ik een combinatie van Vancouver Island en Olympic National Park.
redbulletje schreef:
13-03-2019 07:47
Richting Florida? In dat geval snorkelen met Manatees in Crystal River!
We gaan weer naar de Caribbean en Florida. Onze planning zit al vol. Maar snorkelen klinkt wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
IJsland
redbulletje schreef:
13-03-2019 07:35
Ga je nu naar Montana? Ik heb eerst door Glacier gereden en ben toen bij Rocking Z ranch geweest om paard te rijden. We hebben ook een echte rodeo bezocht in Boulder, da's ook supergaaf! En vlak voor ik Yellowstone in ging heb ik nog 'n nachtje in West Yellowstone geslapen, dat hoort ook nog bij Montana.
Ooooh wat klinkt dat allemaal gaaf
Honingbij_ schreef:
13-03-2019 07:49
Doe niet zo denigrerend. Het hoeft jouw droomreis niet te zijn, misschien wel die van een ander?
Dank voor de uitleg juf Honingbij, was natuurlijk niet serieus.
Coconuts12 schreef:
13-03-2019 07:53
We gaan weer naar de Caribbean en Florida. Onze planning zit al vol. Maar snorkelen klinkt wel leuk.
Klinkt ook geweldig! Ik was alleen in de noordelijke helft van Florida inclusief Orlando en St. Augustine (ook aanrader)
Alle reacties Link kopieren
Naar Kaapstad, en toen weer terug gevlogen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in alle continenten geweest, niet in alle landen helaas. Zanzibar was echt super mooi tropisch en ik vond stonetown gaaf (wel gesloten kleding dragen ). Maar na Mexico yucatan (vooral Isla Holbox en tulum ) heb ik echt gehuild toen ik weer in Nederland was. Dat was echt fantastisch!! En tropisch , rustig maar ook feesten, avontuurlijk jumpen in de grotten en als je een auto huurt ECHT Mexico zien. Ik was volledig verkocht.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
13-03-2019 06:46
2,5 week lijkt me wel echt het minimale voor wat jullie willen. Je bent al 2 dagen kwijt aan reizen en je wil ook nog eens zeker 4 dagen besteden op het strand.

Ik kan je bijv wel Mexico aanraden. Ben zelf in 3,5 week van Mexico city naar het strand in Yucatan gereisd. Dan heb je behoorlijk verschillende dingen te zien. Met 2,5 week zou je dan alleen dus niet beginnen op het strand en zou je wel meer keuzes moeten maken onderweg.

Cambodja met oa Angkor is ook echt de moeite waard. Dan kun je vliegen via Bangkok.

Mijn meest gave reis vond ik Peru. Maar daar heb ik een stuk langer besteed. Alleen in Cusco en rondom ben ik al bijna 2 weken geweest. (Incl trek naar Machu Picchu).
Ik vond Peru tegenvallen maar verder ben ik het met Sprietgras eens. Yucatan in Mexico en Cambodja waren twee favorieten voor mij en hebben precies wat jij zoekt. Angkor Wat vond ik echt magisch, en de Cenotes en Maya gebouwen in Mexico zijn ook geweldig. Ik denk dat je in de Yucatan sneller authentieke dorpjes/stadjes vindt.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast praat over zijn mooie reis! Ik herken mezelf hier helemaal in, ik bloei helemaal op en ik wil gewoon weer!

Zoals al vele zeiden lijkt me westkust van Amerika ook onwijs gaaf! 3,5 week Bali & Singapore kostte ons zo’n beetje 2800 pp, dat is ook wel zo’n beetje ons budget. Ik denk dat we 2,5 week Amerika niet voor dat bedrag redden en ten minste het dubbele betalen?
Googel schreef:
13-03-2019 09:13
Wat leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast praat over zijn mooie reis! Ik herken mezelf hier helemaal in, ik bloei helemaal op en ik wil gewoon weer!

Zoals al vele zeiden lijkt me west Amerika ook onwijs gaaf! 3,5 week Bali & Singapore kostte ons zo’n beetje 2800 pp, dat is ook wel zo’n beetje ons budget. Ik denk dat we 2,5 week Amerika niet voor dat bedrag redden en ten minste het dubbele betalen?
Je zou in elk geval buiten het hoogseizoen moeten reizen om 't betaalbaar te houden. Jullie delen natuurlijk de auto en hotelkamers, dus dat scheelt al in de grootste kostenpost. Tickets kun je wel vinden voor 500 retour. Op tijd beginnen zoeken en flexibel zijn met je reisdagen.
Als je het houdt bij simpele motels (Econo Lodge, Super8, Motel6, DaysInn etc) ben je voor 60-80 dollar per nacht klaar.
Plan je reis zodanig dat je nooit in de weekenden in de dure steden/natuurparken zit, want dan stijgen de hotelprijzen enorm.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mooiste reis is drie weken Zuid-Afrika met mijn ouders en zusje. Alles gezien daar, echt fantastisch. Mooiste herinnering is op safari 's nachts met twee andere stellen naar de bloedmaan kijken. Al die sterren! En dan zo'n ranger die de hele tijd de omgeving in de gaten houdt omdat je daar natuurlijk gewoon midden tussen de wilde beesten staat. Oh, ik word weer helemaal warm vanbinnen :heart:
Afgelopen december 3 weken Thailand gedaan met man, inclusief rondreizen, was erg gaaf. En de huwelijksreis naar Curacao was ook tof. En rondtrekken met de auto in Zweden ook..


Ik heb al veel van de wereld gezien (vader werkte internationaal; had zijn voordelen) maar over algemeen vind ik de reizen die ik nu met man maak erg gaaf. Blijkbaar maakt met wie je gaat net zoveel uit als waarheen je gaat...
Alle reacties Link kopieren
edit
roxy21 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 21:45
98.84% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Japan was mijn gaafste reis!
Op dit moment staat Zuid-Afrika nog op 1 maar we gaan deze zomer bijna 4 weken naar Japan dus het zou zo maar kunnen veranderen :proud:
Maleisië vond ik ook erg leuk, vriendelijke mensen en veel te zien. We hebben op de bonnefooi een auto gehuurd en zo in 3 weken door het land gereden.
Begonnen in Singapore en daarvandaan ook weer teruggevlogen.

Met de camper door Oost Canada kan ik ook aanbevelen. Wat voor mij niet meer hoeft is Florida dat kan me niet bekoren.
Girafjes schreef:
13-03-2019 07:23
Dubai is ook zo'n plek waar veel tussenstops zijn. Dat kun je evt combineren met een verdere bestemming in Azië of zo iets!
Bangkok ook.
made@kate schreef:
13-03-2019 07:04
Hoezo? In Frankrijk zijn er geen dorpjes, steden, cultuur, natuur en strand?
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Australië met stip op 1!!!

Ik ben er inmiddels 3x geweest en de 4e keer volgt hopelijk volgend jaar.
Veel afwisseling qua natuur (strand/Outback/regenwoud), steden, unieke wildlife, supervriendelijke en behulpzame mensen.
Een stedentrip naar bijvoorbeeld Singapore of Hong Kong op de heen- of terugweg is een leuke aanvulling/afwisseling, afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Canada echt waanzinnig, China was heel bijzonder, daarna Borneo (die natuur) en daarna Thailand (overall super leuk). Ghana vond ik mwah.
Mijn mooiste reis vond ik Tibet qua natuur en Jemen was ook heel bijzonder.
Peru ook geweldig en veel te zien maar Cuba vond ik tegenvallen, geen lekker eten en mensen die toeristen alleen maar als geldbuidels zien. Mexico en Vietnam gewoon fijn voor een leuke vakantie.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
13-03-2019 07:17
India met stip op één. Drie keer geweest, op de bonnefooi rondgetrokken. Het is zo'n bizar land, nergens mee te vergelijken. Kleurrijk, heerlijk eten, mooie natuur, chaotische steden én strand (Kerala!).
Dit! India zonder enige twijfel. Om net dezelfde redenen: je verveelt je geen seconde en ik heb nog nooit van mijn leven zo verschrikkelijk lekker gegeten (nee, ook niet in Japan of Thailand of...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven