Je volgende reisbestemming na corona!

18-11-2020 23:46 369 berichten
Natuurlijk semi-hypothetisch, omdat het voorlopig nog niet klaar is. Ik durf en probeer alweer een beetje te gaan dromen over vakantiebestemmingen. Zoveel bucket-list bestemmingen heb ik nog. Waar zou jij nog graag naartoe gaan als het weer mag en kan?
Naar Portsmouth, waar al mijn vrienden wonen die ik al ruim n jaar niet meer heb gezien terwijl ik normaal elke 6 weken ga,,,,,,

Kan niet wachten om weer te gaan, maar het moet nog even.....
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
19-11-2020 06:55
Volgend jaar een kerstmarkt zou inderdaad wel heel leuk zijn! Engeland met de boot staat ook op mijn lijstje :) ben zelf al eens naar Hull geweest en vorig jaar naar Harwich, zo gezellig op die boot! Echt een klein cruiseschip haha! Wil dat dus ook doen met man en dochter en sowieso terug naar Blackpool. Rondrit met de auto dus. Ik vond Blackpool echt zo leuk! Uiteraard het pretpark, geweldig! Maar ook de verlichte koetsjes, de pieren enz. Onwijs kitsch, maar zo leuk :mrgreen:
Als jij het maar leuk vindt :mrgreen:
En kitsch kan ook heel leuk zijn. Sowieso is Berlijn een prachtstad. Aanrader als je er nog nooit bent geweest
broodtrommel schreef:
19-11-2020 07:54
Als jij het maar leuk vindt :mrgreen:
En kitsch kan ook heel leuk zijn. Sowieso is Berlijn een prachtstad. Aanrader als je er nog nooit bent geweest
We zijn er 2 jaar geleden geweest! Wandeling van 12km gemaakt langs alle hoogtepunten. Hele mooi stad inderdaad! Was echt leuk! Beetje jammer dat een vriend die dag belde om te zeggen dat er in onze auto thuis voor de deur een flinke deuk zat, zonder briefje uiteraard. Maakte de dag er niet echt leuker op :( maar we willen sowieso nog eens terug die kant op! Willen Potsdam ook graag nog eens bezichtigen, zag er prachtig uit toen we er doorheen reden. En Tropical island was ook voor herhaling vatbaar :mrgreen: wie weet komend jaar wel :idee:
Florida
Noorwegen
Alle reacties Link kopieren
Pukkie12345 schreef:
19-11-2020 07:47
-Onze huwelijksreis! Al zal die niet meer naar de oorspronkelijke bestemming gaan. Naar die bestemming vliegt slechts 1 maatschappij, en daar hebben nu na een half jaar nog geen voucher of geld terug van ontvangen. Op dit moment zijn we dus een aanzienlijk bedrag 'kwijt', en wil ik never nooit meer met die maatschappij vliegen, dus we moeten gaan kijken voor een nieuwe bestemming voor onze Honeymoon!

-Tokyo! Kadootje voor de 12e verjaardag van ons nichtje. Hier verheug ik mij ontzettend op. Ik ben al 2 keer eerder in Japan geweest en het lijkt mij te gek om haar dit geweldige land te laten zien!
Edit:
Overigens heb ik ook grote vraagtekens bij wat volgend jaar alweer zou kunnen. Verre reizen zal nog wel een tijdje lastig blijven. Daarom ben ik al blij als we volgend jaar een paar dagen naar ons geliefde Ierland zouden kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
De reis die wij dit jaar zouden maken, naar Australie.
En de stedentrip naar New York met mijn dochter die dit jaar niet doorging, wil ik ook nog heel graag samen met haar doen.

Verder staat op de wishlist nog Zuid-Afrika (moet mijn man nog zo ver krijgen).
En road trip west Amerika
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de gemiste dingen van 2020 eerst doen, denk ik:
-Sicilië
-VS

Staan verder op het lijstje voor daarna:
-Israël
-Iran (wel handig als we dit na de VS en Israël doen)
-Zuid-Afrika

Maar als de VS tegen volgende zomer nog niet kan en Azië bv wel dan kan het zomaar eens Zuid-Korea worden of.....

O, en Londen. Maar daar wil ik gewoon altijd terug naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Zodra het weer kan, dus als we de vaccinaties in de pocket hebben en alles een beetje op geel gaat, wil ik graag naar de zon. Dat doen we meestal in het najaar om nog even wat warmte te tanken voor de winter. Vorig jaar september zouden we naar de Canarische Eilanden gaan maar moesten we annuleren wegens familieomstandigheden die uitmondden in langdurige mantelzorg, dus niet kunnen 'inhalen'. Toen we van plan waren om in april alsnog te gaan, kwam corona.

Dus afhankelijk van wanneer we zijn gevaccineerd en de mogelijkheden qua reisadvies zou het begin van het voorjaar misschien iets van de Antillen, Mexico of Dominicaanse Republiek worden, wat later in het voorjaar Canarische Eilanden en als het al tegen de zomer begint te lopen zou ik Mallorca weer willen doen. Of een rondreis door Andalusië.

Verdere bestemmingen die nog op het lijstje staan zijn Costa Rica, Patagonië, Japan, iets in de trant van de Malediven... De Orkneys/Shetlands zou ik ook graag doen. Qua gedoe om daar te komen met meerdere vliegtuigen/veerboten reken ik dat ook tot de verre reizen, haha. En ik wil echt heel graag terug naar New York. Misschien in combinatie met Washington, Boston, Philadelphia en/of Florida.
Alle reacties Link kopieren
Het gekke is dat ik om de een of andere reden Duitsland erg mis of all places.
Terwijl ik daar gewoon 'tussendoor' naartoe ben geweest naar mijn idee, mensen bezoeken en voor werk, of weekje weg op vakantie.
Het was nou nooit een plek waar ik nou heel bewust naartoe ging, meer van: uitje in de buurt of het komt zo uit budget technisch.
Nu zit ik te smachten naar Berlijn, de dm....

Maargoed: Londen, het harry potter museum.
Tropisch eiland.
Griekenland
Volgend jaar hoop ik met de auto richting Oostenrijk/Zwitserland te kunnen. Vliegen durf ik nog niet zo snel aan denk ik. Bovendien mis ik de bergen.
Nederland! Om vrienden en familie te bezoeken die ik vanwege de covid situatie al een jaar niet heb gezien.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
19-11-2020 08:46
Het gekke is dat ik om de een of andere reden Duitsland erg mis of all places.
Dat heb ik met België! Normaal gesproken doen we heel vaak een dagje Antwerpen of Gent; we wonen vlakbij de grens. Maar dat is nu echt al heel lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop volgend jaar terug naar de VS te gaan en rond te kunnen reizen in het Noord westen maar vrees dat de VS de grenzen nog wel een tijdje dicht zal houden.
Ook hoog op de wensenlijst staat Namibië, mijn zoon heeft 3 weken meivakantie dus we hopen dat het tegen dan mogelijk is. En zo niet dan blijven we binnen Europa, Schotland of Ijsland.
Duitsland en België inderdaad. Zodra het kan ga ik daarheen. Ik woon vlakbij de grens en mis het winkelen wat we regelmatig deden.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar een paar dagen naar Brugge geweest, echt zo’n bestemming waarvan we altijd zeiden ‘dat komt nog wel een keer’. Maar superleuk, waarbij het feit dat er geen hordes Amerikaanse of Aziatische toeristen rondliepen zeker hielp :biggrin:

Voor volgend jaar zou ik al heel blij zijn als we naar Scandinavië of Engeland kunnen. Maar Duitsland of Frankrijk met de auto is ook een serieuze optie.
The owls are not what they seem
Portugal en Marokko.
Het ene met vriend, het andere met m'n vriendin.
Elke trip is voor een paar dagen.
Voor een 'echte' vakantie van enkele weken staan Indonesië en de Nederlandse Antillen op de verlanglijst, zodat we onze aldaar wonende vrienden kunnen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
- Estland, Letland en Litouwen, in combinatie met Sint Petersburg.
- met de Hurtigruten langs de kust van Noorwegen naar de Noordkaap en weer terug.
- Peru, Chili, Patagonië
- Nieuw Zeeland
Als eerste een weekendje weg met een vriendin naar een leuke stad en het liefst Spanje. Welke is beetje afhankelijk van de vluchttijden die we dan kunnen vinden en het best past. Sevilla staat op nr1 op de whislist.
HelloFromTheOtherSide schreef:
19-11-2020 05:32
Tien jaar?! Ik gok drie. Twee om weer open te gaan en nog een jaar om op gang te komen.

Voor mij ook Nederland, dit haar gepland voor t eerst in vier jaar maar t zat er niet. Alternatief is voor mij Australië - ik mag erheen maar terug twee weken tegen hoge kosten in hotel. Denk dat dat over ca. 6 maanden niet meer hoeft.

Ik bedoel geld technisch, Australië is heel duur en als ik ga wil ik gewoon zoveel mogelijk kunnen doen zonder te denken of ik het wel kan betalen.
Normaal spaar ik 2-3 jaar voor een verre reis maar ik denk dat ik dan meer tijd nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
De reis die ik dit jaar zou gaan maken, een cruise naar Noorwegen.
Hebben al omgeboekt naar volgend jaar maar vrees dat dat nog te vroeg komt.

Verder staan Amerika, IJsland, Schotland en Oostenrijk nog op de bucketlist.
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-11-2020 10:01
Ik bedoel geld technisch, Australië is heel duur en als ik ga wil ik gewoon zoveel mogelijk kunnen doen zonder te denken of ik het wel kan betalen.
Normaal spaar ik 2-3 jaar voor een verre reis maar ik denk dat ik dan meer tijd nodig heb.
Oh zo :-D

Ik heb het met goedkope autohuur en via AirBnB kamers huren goed kunnen doen.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een K-zomer achter de rug. En door verdrietige omstandigheden geen zomervakantie gehad. Wel de herfstvakantie vrij genomen, maar geen zon/zwembad gezien natuurlijk. Dus ik snak eigenlijk wel naar een weekje luieren in de zon met een boek aan het zwembad. In Turkije, Canarische Eilanden of Griekenland ofzo. Want dat weekje niksen (en all inclusive) heb ik echt gemist.
De eerstvolgende mogelijkheid is eventueel de meivakantie, maar ik durf niks te boeken.
En komende zomer blijven we in Nederland, om gedoe met grenzen wel/niet open te vermijden. En de campings in Nederland lopen al snel vol heb ik gemerkt, dus die hebben we toch maar al geboekt.

Op mijn wishlist o.a. in willekeurige volgorde:
- Thailand
- Sri Lanka in combinatie met Malediven
- Noorderlicht bekijken (maar ik haat kou dus of dat er ooit van komt?)
- stedentrip Barcelona
- Andalusië rondtripje
- Westkust Amerika !
- Curacao (dat lijkt me wel iets voor een keer met kerst. Wil heel graag een x kerst in de zon)
- terug naar Florida, in zo’n fijne joekel van een villa. Ook optie voor kerst ooit
- een cruise in een tropisch gebied, gecombineerd met een rondreis elders
- Afrika in combinatie met Seychellen of Mauritius (in zo’n watervilla....wauw...)

Eerst maar es de loterij winnen denk ik :proud:
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 19-11-2020 13:07
6.79% gewijzigd
Je mag gewoon naar Curacao nu, Rutte heeft 't zelf benadrukt als uitzondering op de reisbeperkingen ;-D
Als eerste op het lijstje staat Schotland, daar zou ik afgelopen zomer heen.

Verder wil ik heel graag nog een rondreis maken door Noorwegen. Op de langere termijn naar Patagonië. En de westkust van de VS.

Voor tussendoor een weekje in de zon fietsen op Lanzarote of een lang weekend naar Valencia of Malaga.

Plannen genoeg, ik hoop dat het in 2021 weer kan maar ik verwacht 2022.
Alle reacties Link kopieren
Daar waar de goedkoopste tickets heen gaan :)

Het maakt me niet zoveel uit, als het maar een leuke stad is en/of mooi kunnen snorkelen. Dan ben ik al weer gelukkig! En weer niet alleen met man op stap maar ook met andere mensen, daar kijk ik ook naar uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven