Je volgende reisbestemming na corona!

18-11-2020 23:46 369 berichten
Natuurlijk semi-hypothetisch, omdat het voorlopig nog niet klaar is. Ik durf en probeer alweer een beetje te gaan dromen over vakantiebestemmingen. Zoveel bucket-list bestemmingen heb ik nog. Waar zou jij nog graag naartoe gaan als het weer mag en kan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Alaska nog steeds op mijn wensenlijstje staan. Durf er volgend jaar nog niet op te hopen, wellicht wel 2022.

Voor de langere termijn wil ik heel graag nog een keer naar Nieuw Zeeland, maar zie erg op tegen de lange reis en ook het feit dat je er dan toch maar beter een week of 3/4 voor uit moet trekken. Is wel lang, ik heb helaas veel/snel last van heimwee en wil mijn kat ook niet zo lang met alleen een dagelijks uurtje oppas achterlaten. Maar ooit gaat het ervan komen.

Voor 2021 zou ik al heel blij zijn met een weekje wandelen in de Alpen of Ierland/Schotland. Is dat nog een brug te ver, dan worden het weer de Waddeneilanden. Heb wel besloten dit keer niet te lang af te wachten wat er mogelijk is. Als de situatie in maart/april qua reizen in Europa nog steeds onzeker is, ga ik mijn vakantie in NL gewoon vastleggen. Deze zomer te lang gewacht en toen was er bijna niks meer te boeken.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
21-11-2020 18:17
Dat staat ook op mijn grote verlanglijst. Ik ken helemaal niemand die daar is geweest of naar toe gaat, Zou graag horen hoe jij het ervaren hebt, als je bent geweest :)
Ik ben er al 2 keer geweest maar niet op het eiland Kauai. Mijn stiefoom wel ( werkt bij een luchtvaartmaatschappij) en die vind Kauai het mooiste en fijnste eiland.
Wij zijn op Oahu en Maui geweest ( gecombineerd met eerst naar Las. Egas) en de tweede keer weer Oahu en Hawaii ( big Island) Oahu is heel druk en toeristisch maar buiten Waikiki ook wel heel mooi hoor. De andere 2 eilanden ook. Het kost wat en je bent lang onderweg en ik heb bij terugkomst weken last van de jetlag gehad maar zou het zo weer doen over een aantal jaar of zo hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1 staan India, Nepal, Japan en Kirzigië. Gaat nog lastig worden om daar een top 4 van te maken. Volgend jaar zit het er nog niet in ga ik vanuit, dus ik mik op 2022/23 op zijn vroegst. Kan ik lekker sparen, zodat ik zeker een week of 6 weg kan.
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie schreef:
19-11-2020 07:51
Naar Portsmouth, waar al mijn vrienden wonen die ik al ruim n jaar niet meer heb gezien terwijl ik normaal elke 6 weken ga,,,,,,

Kan niet wachten om weer te gaan, maar het moet nog even.....
Wel eens overwogen om in Portsmouth te gaan wonen?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik zou met mijn oudste zoon in april een roadtrip maken op Sicilië, de Oostkust.
De zomer zou ik 2 weken met mijn andere kinderen de west kust doen.

Geen idee of we die reizen al kunnen herhalen in 2020, ik gok er niet op.

De ouders van mijn vriend wonen in Kroatië kans om daar heen te gaan houden we ook open.

Verder ben ik gek op Berlijn en wil ik daar ook nog een lang weekend heen.
Mijn jongste dochter krijgt ook nog een city trip voor het behalen van haar diploma.

Sicilië
Kroatië
Berlijn
Willekeurige stad in Europa.

Ik vrees dat in 2021 nog niet zorgeloos gereisd zal kunnen worden.
Ik zou al blij zijn als bij huis het gewone leven weer kan.
Zo wel, dan binnen Europa en dan vooral citytrips ik ga geen weken weg boeken.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-11-2020 18:45
Ik ben er al 2 keer geweest maar niet op het eiland Kauai. Mijn stiefoom wel ( werkt bij een luchtvaartmaatschappij) en die vind Kauai het mooiste en fijnste eiland.
Wij zijn op Oahu en Maui geweest ( gecombineerd met eerst naar Las. Egas) en de tweede keer weer Oahu en Hawaii ( big Island) Oahu is heel druk en toeristisch maar buiten Waikiki ook wel heel mooi hoor. De andere 2 eilanden ook. Het kost wat en je bent lang onderweg en ik heb bij terugkomst weken last van de jetlag gehad maar zou het zo weer doen over een aantal jaar of zo hopelijk.
Klinkt goed! Wat maakt voor jou het verschil met andere eilanden die veel dichterbij liggen?
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
21-11-2020 21:10
Klinkt goed! Wat maakt voor jou het verschil met andere eilanden die veel dichterbij liggen?
Sowieso de ligging.
En het is er prachtig groen op Oahu. De temperatuur is altijd goed. We hebben Lava gezien, gesnorkeld met zeeschildpadden. Sowieso prachtige vissen gezien. Watervallen. Elke dag regenbogen.
Er zijn vast even mooie of mooiere eilanden dichtbij in de carribean of zo maar daar zijn we alleen nog op Aruba en Isla Margarita geweest.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-11-2020 21:20
Sowieso de ligging.
En het is er prachtig groen op Oahu. De temperatuur is altijd goed. We hebben Lava gezien, gesnorkeld met zeeschildpadden. Sowieso prachtige vissen gezien. Watervallen. Elke dag regenbogen.
Er zijn vast even mooie of mooiere eilanden dichtbij in de carribean of zo maar daar zijn we alleen nog op Aruba en Isla Margarita geweest.
Ja, daarom twijfel ik een beetje. Is het het hele lange reizen waard als het dichterbij ook mooi is? Maar het is ook gewoon een beleving, denk ik.
Ik zag ook dat het er heel veilig is en dat vind ik belangrijk. Hadden jullie ook een fijne accommodatie?
Alle reacties Link kopieren
Naar Perth om vriend te zien (ligt aan seizoen) of vriend naar NL...
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
21-11-2020 21:32
Ja, daarom twijfel ik een beetje. Is het het hele lange reizen waard als het dichterbij ook mooi is? Maar het is ook gewoon een beleving, denk ik.
Ik zag ook dat het er heel veilig is en dat vind ik belangrijk. Hadden jullie ook een fijne accommodatie?
Niet luxe maar was ok.
Eerste keer hier : https://www.exit-reizen.nl/hotel/hawaii ... ms-waikiki
En hier :https://www.exit-reizen.nl/hotel/hawaii ... otel-kihei

Tweede keer :
https://www.exit-reizen.nl/hotel/hawaii ... rf-waikiki. ( Wel vies ontbijt)
En deze https://www.konaseasidehotel.com/

Ik heb beide keren bij Exit geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn moeder in Nederland, of naar mijn zus in Parijs....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag terug naar Lapland en Schotland. :heart: verder staan Engeland en IJsland ook op het lijstje.
Life is always rocky when you're a gem.
Als de vriendin van mijn dochter volgend jaar naar de Olympische Spelen gaat wordt het Japan en anders Alaska en Canada
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
18-11-2020 23:55
Naar huis! (Nederland)
Ik kan me dit zo goed voorstellen. Ben erg dankbaar dat we nu weer terug zijn :worship:

Ergens in het voorjaar hopen we er weer opuit te gaan. Waarheen.. geen idee nog.. waarheen maakt me eigenlijk niet uit.. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden aankomend jaar naar Australie gaan, nog niks geboekt en gelukkig maar, want ook financieel is het zwaarder geworden(minder werk). Ik denk dat Europa als eerst weer zou kunnen/mogen, ik heb nog wildkamperen in Noorwegen op mijn lijst staan en Madeira. Noorwegen kan ook met de auto dus ik gok dat dat de eerste optie gaat worden.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Schotland🥰
merano schreef:
21-11-2020 19:56
Wel eens overwogen om in Portsmouth te gaan wonen?
Ja zeker ! Sterker nog, ik had er begin april 2 sollicitatiegesprekken zullen hebben.... Maar toen kwam corona en zijn die helaas niet door gegaan. En nu zijn door alle bezuinigingen ook daar die vacatures vervallen helaas. Maar erheen verhuizen dat is zeker nog wel het plan ja op den duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag weer terug naar La Palma, Spanje. Zon, zee, zwemmen mn liefje wat wil je nog meer :flirting:
Ik zal er wel bij vertellen dat ik qua werk een zeer enerverend bestaan heb. Dus op vakantie wil ik in de watten gelegd worden :lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-11-2020 21:49
Niet luxe maar was ok.
Eerste keer hier : https://www.exit-reizen.nl/hotel/hawaii ... ms-waikiki
En hier :https://www.exit-reizen.nl/hotel/hawaii ... otel-kihei

Tweede keer :
https://www.exit-reizen.nl/hotel/hawaii ... rf-waikiki. ( Wel vies ontbijt)
En deze https://www.konaseasidehotel.com/

Ik heb beide keren bij Exit geboekt.
Dank je wel voor de sites en info. Ik ga eens kijken ;)
Alle reacties Link kopieren
Na 5 jaar Saoudi Arabie, en ons huis verkocht te hebben, zijn we nu FIRE (financial independent, retire early). Het plan was slow travel te gaan doen (telkens ergens langere tijd te verblijven, langzaam rondreizen, we hebben nu de tijd). Maar voorlopig logeren we nu bij een familielid, vanaf volgende week hebben we een aantal maanden een studio tot het voorjaar.

Erna zien we wel wat er aan mogelijkheden zijn. Ik heb niet eens een echte voorkeur, vind zo veel leuk.

Voor nu geniet ik ervan weer in Nederland en bij familie te zijn. We doen veel klusjes bij het familielid, en zoeken onze eigen spullen uit die nog in de opslag waren en terug komen uir Saoedi. Dus lekker bezig. Mijn man mist werken totaal niet :-)

Ik mis Saoedi wel.. het lekkere weer, aardige mensen, mijn vrienden, heerlijke eten, uitstapjes naar de woestijn en de souq. We wilden het laatste jaar nog wat tripjes maken, maar dit is er helaas niet meer van gekomen. Ik ga wel eens terug voor vakantie, en mijn vrienden weer te zien :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nederland, Californie, Brazilie en Mexico (niet tijdens dezelfde reis) allemaal om familie te zien..
Ik denk dat NL eerst komt, is ook dichterbij. Familie in Californie kan ik ook in NYC ontmoeten, zodra dat kan.... is toch een kortere vlucht..
Ik mis ook de city trips naar Berlijn, Praag, Wenen (daar kan ik nu niet naar toe met waar ik woon)
Alle reacties Link kopieren
Citytrips, ook die in Nederland, mis ik ook. Net als een gewoon dagje weg. Ergens beetje rondwandelen, museum bezoeken en lokale biertjes drinken.
Ik weet musea zijn weer open maar ik zoek het nu gewoon even niet.

Ben van plan om als man jarig is een weekendje weg te doen de komende winter maar wil dan dus wel een eigen kookgelegenheid hebben voor het geval de horeca na de feestdagen weer dicht moet of nog dicht is.
China, Korea en Japan!
Alle reacties Link kopieren
Yoehoehoehoe schreef:
18-11-2020 23:46
Natuurlijk semi-hypothetisch, omdat het voorlopig nog niet klaar is. Ik durf en probeer alweer een beetje te gaan dromen over vakantiebestemmingen. Zoveel bucket-list bestemmingen heb ik nog. Waar zou jij nog graag naartoe gaan als het weer mag en kan?
Golf van Morbihan
De heerlijkste oesters met een heerlijke witte wijn er bij
Welkom in de tropen
dolfje schreef:
22-11-2020 14:25
Citytrips, ook die in Nederland, mis ik ook. Net als een gewoon dagje weg. Ergens beetje rondwandelen, museum bezoeken en lokale biertjes drinken.
Ik weet musea zijn weer open maar ik zoek het nu gewoon even niet.

Ben van plan om als man jarig is een weekendje weg te doen de komende winter maar wil dan dus wel een eigen kookgelegenheid hebben voor het geval de horeca na de feestdagen weer dicht moet of nog dicht is.
In hotels wordt toch gewoon eten geserveerd aan de hotelgasten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven