Je volgende reisbestemming na corona!

18-11-2020 23:46 369 berichten
Natuurlijk semi-hypothetisch, omdat het voorlopig nog niet klaar is. Ik durf en probeer alweer een beetje te gaan dromen over vakantiebestemmingen. Zoveel bucket-list bestemmingen heb ik nog. Waar zou jij nog graag naartoe gaan als het weer mag en kan?
Op de wensenlijst staan:
- noord-Scandinavië in de winter
- Lofoten in de zomer
- Gotland + Stockholm en nog een stukje Zweden
- IJsland
- Zuid-Noorwegen en Noord-Denemarken gecombineerd
- oost Canada
- de Faeröer
- Bornholm + zuid-Zweden

Maar de eerste reis die gaat gebeuren als het kan is in de meivakantie naar Fyn (Denemarken)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik zomer of najaar 2020 naar Turkije, Griekenland of de Canarische Eilanden kan gaan. Gewoon omdat ik behoefte heb aan zon. 🙂

Qua stedentrips: verschillende dingen in Spanje en ik wil graag terug naar Dublin. Istanbul staat ook hoog (geannuleerd afgelopen jaar).

Op verdere reizen durf ik nog even niet te hopen.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
22-11-2020 15:27
Ik hoop dat ik zomer of najaar 2021 naar Turkije, Griekenland of de Canarische Eilanden kan gaan. Gewoon omdat ik behoefte heb aan zon. 🙂

Qua stedentrips: verschillende dingen in Spanje en ik wil graag terug naar Dublin. Istanbul staat ook hoog (geannuleerd afgelopen jaar).

Op verdere reizen durf ik nog even niet te hopen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-11-2020 15:16
In hotels wordt toch gewoon eten geserveerd aan de hotelgasten?
ik vind eten in hotels niet gezellig.
Ik mis ook de dagjes weg in Nederland. Een leuk tentje inschieten om een broodje te eten of gewoon een koffie te drinken ergens.
Vandaag besluiten om morgen met de trein naar Parijs te gaan om te kerstshoppen,. Dat soort dingen mis ik misschien nog wel meer dan de langere vakanties.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-11-2020 15:16
In hotels wordt toch gewoon eten geserveerd aan de hotelgasten?
Jawel maar vaak vind ik dat niet zo gezellig zitten.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
22-11-2020 15:47
ik vind eten in hotels niet gezellig.
Ik mis ook de dagjes weg in Nederland. Een leuk tentje inschieten om een broodje te eten of gewoon een koffie te drinken ergens.
Vandaag besluiten om morgen met de trein naar Parijs te gaan om te kerstshoppen,. Dat soort dingen mis ik misschien nog wel meer dan de langere vakanties.
Precies dat. En niet eens naar Parijs maar normaal reden we wel eens naar België of Duitsland om inkopen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Als in het voorjaar reizen weer mogelijk is wil ik graag naar Georgië of Armenië.
Kan dat niet dan wordt het hopelijk de transsiberië-express in de winter van 2021/2022
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nog een keertje eind november naar York, voor de kerstmarkt. Gezellig met de boot - we nenen altijd een upgrade naar een luxe hut. En daarna een paar weken Wales in de zomer. En ooit de geplande reis naar Moskou; geweldige stad! De vorige reis was te kort...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop in juli 2021 naar Californië te kunnen. En anders wordt het Portugal.
Vlieland of Zwarte woud, maar gok pas over 1,5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Roadtrip USA.

Van San Francisco via de parken in Oregon en de vulkanen naar Seattle.
Via mijn familie net over de grens in Canada terug naar de VS.
Ik mis vooral Griekenland dus ik hoop dat als alles weer normaal is dat ik zsm die kant weer een keer op kan. Ben al jaren niet geweest maar heb enorm veel zin om er weer eens heen te gaan. Of anders een weekendje Madrid. Maar ja dat vind ik niet leuk als ik geen voetbal kan kijken en dat zit er met publiek voorlopig nog niet in vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
22-11-2020 18:03
Als in het voorjaar reizen weer mogelijk is wil ik graag naar Georgië of Armenië.
Kan dat niet dan wordt het hopelijk de transsiberië-express in de winter van 2021/2022
Transsiberië Express in de winter is zonde van je geld: korte dagen, lange nachten en ramen dik bevroren met een laag ijs, oftewel: je ziet niets! Ik heb het jaren geleden bewust in juni gedaan, lange dagen, het traject Moskou-Irkoetsk gaat redelijk noordelijk dus het was tot ruim na middernacht licht, met schitterende zonsondergangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte winterliefhebber en mis de winters hier in Nederland. Heb een specifieke interesse voor Rusland in de winter :) schaatsen op het Baikalmeer, sledehondentochten, ijszwemmen, Russische muziek, sauna’s enz. Mongolie (niet alleen de transsiberie express wat ik wil doen, ook Mongolië en China) met een besneeuwd landschap word ik ook wel enthousiast van.
Bevroren ramen heb ik nog nooit iets over gehoord/gelezen als reden om niet in de winter te gaan. Wel goed rekening mee te houden, dat het qua uitzicht tegen kan vallen. Wat je beschrijft over de zomer klinkt qua landschap zeker wel heel mooi, maar het gaat mij zelf bij deze reis wat minder om wat er te zien is maar meer om de wintersfeer, verschillende landen bezoeken, winteractiviteiten en zo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een reis geboekt naar de Fjorden voor Juli 2021. Benieuwd of het door kan gaan...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Eerst op familiebezoek in Zweden.
Ik heb een droom om met een kleine bus rond te trekken in Westen van Amerika. Wie weet gaat dit nog lukken.

Owja en een langweekend weg met mijn ouders omdat ze bijna 70 zijn. Hopelijk kan dit in voorjaar 2021.
Alle reacties Link kopieren
Naar m'n oudste in Londen. Dat staat hoog op m'n wensenlijstje

En verder naar Portugal. Gewoon, waar we al vaker zijn geweest en waar het voelt als thuis. (met warm weer)
Later is nu
Nja...reis. Ik zou het meer vakantie noemen.

Dit jaar in april zouden we naar La Palma, die ging niet door.
Ik hoop dat het in april 2021 wel weer kan. We hebben een voucher van Sunweb en daarmee kun je (exact) dezelfde vakantie boeken zonder bij te betalen.


Zomervakantie nog niet over nagedacht.

(eerst maar kijken of april gaat lukken anders moeten we die voucher gaan gebruiken voor de zomervakantie en ik boek normaliter de grotere vakanties niet als pakketreis omdat we vaak rondtrekken dan)
Barcelona!, en nu trump straks weg is wil ik ook een keer naar New York.
Alle reacties Link kopieren
Eerst op familiebezoek in Latijns Amerika 6 tot 8 weken en daarna nog een of twee weken Spanje. Ik mag mijn vakantiedagen meenemen naar volgend jaar :)
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
22-11-2020 15:47
ik vind eten in hotels niet gezellig.
Ik mis ook de dagjes weg in Nederland. Een leuk tentje inschieten om een broodje te eten of gewoon een koffie te drinken ergens.
Vandaag besluiten om morgen met de trein naar Parijs te gaan om te kerstshoppen,. Dat soort dingen mis ik misschien nog wel meer dan de langere vakanties.
Dit eigenlijk. Wij wonen heel gunstig voor dit soort invallen a la ‘Ach we gaan brunchen in Brussel’ of ‘Even naar Düsseldorf’. De eerste reis weet ik al: Italië, familiebezoek. Niet dat Toscane een straf is :-)

Ik zou graag naar Schotland willen gaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Wenen op de planning staan voor a.s. juni. Ik heb er een hard hoofd in, maar goed. Ik heb nog niet echt wat geboekt, behalve omgezette tickets voor een musical (we zouden eigenlijk in juni van dit jaar gaan). Verder in augustus wederom Oostenrijk, maar dan een andere plek, met mijn schoonfamilie. En in september Osnabrück, ook een musicalbezoek waarvoor de tickets al in huis zijn omdat we dit jaar zouden gaan. Hoog op het lijstje staat IJsland, Lapland en die omgeving. Dat zou ik graag in 2022 doen, maar is afhankelijk van de financiën en of de vakanties in 2021 wellicht doorgeschoven worden naar 2022.

Ik heb de camping in Nederland onder voorbehoud ook al geboekt. We hebben een vaste plek, of nou ja, mijn schoonouders hebben een chalet, dus daar kunnen we sowieso heen als er verder niks kan.
Hopelijk weer naar onze geliefde Tenerife! Anders naar Madeira, dat schijnt ook leuk te zijn! Nog tips voor Madeira uitstapjes? of iets wat we moeten weten?
Alle reacties Link kopieren
siska74 schreef:
22-11-2020 15:18
Op de wensenlijst staan:
- noord-Scandinavië in de winter
- Lofoten in de zomer
- Gotland + Stockholm en nog een stukje Zweden
- IJsland
- Zuid-Noorwegen en Noord-Denemarken gecombineerd
- oost Canada
- de Faeröer
- Bornholm + zuid-Zweden

Maar de eerste reis die gaat gebeuren als het kan is in de meivakantie naar Fyn (Denemarken)
Jaaa, Gotland en Stockholm! :flirting:
Verder Europese hoofdsteden met de trein: Londen, Parijs, Berlijn.
Treintrip naar de Baltische staten.
En over een jaar of 10, als dochter groter is, naar de VS voor een roadtrip. Of Canada. Of allebei een keer. Maar dat is een hoop gevlieg dus daar gaan we tegen die tijd wel over beraadslagen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
siska74 schreef:
22-11-2020 15:18
Op de wensenlijst staan:
- noord-Scandinavië in de winter
- Lofoten in de zomer
- Gotland + Stockholm en nog een stukje Zweden
- IJsland
- Zuid-Noorwegen en Noord-Denemarken gecombineerd
- oost Canada
- de Faeröer
- Bornholm + zuid-Zweden

Maar de eerste reis die gaat gebeuren als het kan is in de meivakantie naar Fyn (Denemarken)
Mooi lijstje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven