kampeervakantie Sardinie

20-07-2007 14:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij gaan halsoverkop naar sardinie op vakantie. Omdat natuurlijk alle betaalbare hostels bezet zijn, hebben we besloten een auto te huren en dan een aantal campings af te gaan.

Wie heeft dit eerder gedaan en heeft iemand tips om op bepaalde plaatsen langs te gaan.

Ook weet ik niet of ik nu mijn slaapzak mee zal nemen, of dat het daar zo warm is dat het niet hoeft. Een  tent en een backpack is al genoeg sjouwwerk vind ik.

En heeft er iemand een kant en klaar lijstje met dingen die ik mee moet nemen, want ik ben vergeetachtig en chatotisch dus ik ga vanalles vergeten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sardinië is waanzinnig mooi! Ben je wel op de hoogte van het feit dat het een knal-duur eiland is? anders zou dat je echt nog tegen kunnen gaan vallen..

ik zat in een hotel destijds (6 jr geleden) dus kan je helaas niet helpen voor wat betreft campings.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren


Sardinië is waanzinnig mooi! Ben je wel op de hoogte van het feit dat het een knal-duur eiland is? anders zou dat je echt nog tegen kunnen gaan vallen..

ik zat in een hotel destijds (6 jr geleden) dus kan je helaas niet helpen voor wat betreft campings.



Veel plezier!


Dit meen je niet: aangezien ik in september 2 weken italiaanse taalles ga volgen...

wat vond je er duur aan????



Alle reacties Link kopieren
Ehm... alles is daar duur, eten/ drinken/ hotels...



Het staat samen met Sardinië bekend als jet-set eiland, er komen ook veel sterren en er is geen massa toerisme. Het is er waanzinnig mooi, en redelijk ongerept, en daar betaal je voor.



maar het is er wel enorm mooi!
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteravond ook een vlucht geboekt naar Sardinie, denk niet dat wij gaan kamperen maar wel rond met de auto, van slaapplek naar de volgende. Wat moeten we gaan zien, waar kunnen we beter wegblijven? (2volw+1peuter) Houden idd niet van massatoerisme, dus dat zit wel goed dan zeker? Noordoostkust mijden las ik al in een van de gidsjes...



Wie heeft tips???
Alle reacties Link kopieren


Ehm... alles is daar duur, eten/ drinken/ hotels...



Het staat samen met Sardinië bekend als jet-set eiland, er komen ook veel sterren en er is geen massa toerisme. Het is er waanzinnig mooi, en redelijk ongerept, en daar betaal je voor.



maar het is er wel enorm mooi!


aha..

nou dan ga ik me maar es tussen de jet set vertoeven...



Wie weet wat dat nog es opleverd ;-)





Alle reacties Link kopieren


Heb gisteravond ook een vlucht geboekt naar Sardinie, denk niet dat wij gaan kamperen maar wel rond met de auto, van slaapplek naar de volgende. Wat moeten we gaan zien, waar kunnen we beter wegblijven? (2volw+1peuter) Houden idd niet van massatoerisme, dus dat zit wel goed dan zeker? Noordoostkust mijden las ik al in een van de gidsjes...



Wie heeft tips???
Geen tips, lees wel  mee.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op drie campings geweest op Sardinië, als ik het zo snel even naga. Ik ben drie keer op het eiland geweest.

Ooit eens een nachtje toen ik er alleen was, in een slap tentje, op camping La Gabbiana. Die camping ligt op een schiereilandje niet zo heel ver van havenplaats Olbia. Dus aan alle van de camping baaitjes.

Met mijn man heb ik tijdens een rondreis over het eiland twee keer een camping aangedaan (we hadden een klein tentje bij ons en dat twee nachten gebruikt). Ik weet zo niet meer welke dat waren. Je moet bij het Italiaans verkeersbureau een gidsje aanvragen waar alle camping en hotels en hostels in staan, dat is heel handig. Kun je ook terplekke krijgen van de Informaziones.

Er zijn agroturismo's op Sardinië, kamperen bij de boer of hostels op/bij een boerderij of buitenhuis. Toen wij er waren wisten wij niet dat het dat betekende, duh, anders hadden we het wel geprobeerd.

Verder heb ik alleen ervaring met hotels op Sardinië. Als je een beetje goed zoekt, zijn er ook in het hoogseizoen best goedkope adresjes te vinden. Maar persoonlijk vond ik dat geblader in dat boekje en bellen, bellen steeds erg onrustig tijdens die rondreis.

Toen ik alleen op Sardinië was - de eerste keer dat ik er was - ben ik ook vrij snel weer vertrokken. Ik zou twee weken blijven, maar verbrandde de eerste dag al gigantisch in de zon. Dus vertoeven op die prachtige stranden zoals ik me had voorgesteld ging aardig de mist in. Het was ook vrij eenzaam, ik had weinig aanspraak daar. Ik heb toen de boot weer gepakt en ben naar Rimini gegaan, waar ik veel mensen kende en elke avond gezellig uit kon gaan zonder me alleen te voelen. Maar dit terzijde.



Een auto is wel heel handig terplekke. Er is wel goed openbaar vervoer, maar daarvoor moet je ook telkens weer vanalles uitzoeken. Als je daar handig in bent niet zo'n punt, maar ik erger me nogal snel als dingen niet erg helder en duidelijk zijn en dat is nou niet bepaald de sterkste kant van Sardinië, haha!

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
...alle KANTEN van de camping baaitjes...
Alle reacties Link kopieren
Lisa heb je dan nog tips voor leuke hotelletjes misschien? Wij willen nl niet gaan kamperen maar wel rondreizen... en wat vond je leuke plekken en wat niet?

Omdat we met een peuter reizen wil ik mijn overnachtingen wel van te voren (via internet?) boeken. Die stress van een slaapplek zoeken lijkt me niet goed voor de sfeer zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meis, vorig jaar heb ik een paar dagen in een heel leuk Bed en Breakfast gelogeerd in Cuglieri, ten westen van het eiland. Echt een aanrader, ook met een kind denk ik... (Casa ozzastru http://www.ozzastru.nl/)Heel leuk stel zij Belgisch, hij Nederlands, is ook wel handig, zij kunnen je ook goed de weg wijzen.Het is niet direct aan het strand, maar op Sardinie is het toch het handigst als je een auto hebt... Strand is op 10 minuutjes rijden. Ook in de omgeving leuke plaatsjes. Verder vind ik Alghero ook een heel leuke havenstad (noord west).het zuid oosten schijn took erg mooi te zijn, maar daar ben ik nog niet geweest!
Alle reacties Link kopieren
ik lees hier dat mensen Sardinie duur vinden, dat vind ik juist helemaal niet...Nu mijd ik ook de Toeristische plekken, dus misschien is dat het?Het B&B koste €50,- voor 2 per nacht. Ook uit eten gaan is heel betaalbaar.Op het midden van het eiland hadden wij een heel mooi hotel gehuurd voor 1 nacht en dat was € 40, - pppn. Maar dan heb je ook wat.Verder kun je echt overal supergoed eten! Agroturismo is ook echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Nog eent: deze B&B leek me ook leuk, had helaas geen plaats toen wij gingen: http://www.villapatriziasullago.it/ In het zuiden, vlakbij de hoofdstad Galiari.ik weet niet wanneer je gaat, maar zou meteen iets gaan reserveren, want soms is het echt moeilijk iets te vinden!succes
Alle reacties Link kopieren
Hee bedankt Babado! Heb die bij Cagliari meteen even een mail gestuurd om te vragen of er nog plaats was. Die Ozzastru had ik zelf ook al gevonden, vond ik leuk maar weet nog niet welke route we precies gaan volgen en we zitten in elk geval de eerste dagen in de buurt van Alghero dus misschien hebben we dat gebied dan al wel bekeken...

Die agroturismo lees ik meer over. Hoe zit dat, kun je daar ook slapen? En spreken ze alleen maar italiaans of ook nog een klein beetje over de grens?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben vorig jaar op Sardinie geweest, en het is een geweldig eiland van wat ik gezien heb! Vooral de stranden O+



Ik zat in een heeel mooi hotel, daarnaast gelegen lag een leuke camping waar we ook overheen gestruind zijn (campingwinkel! Altijd handig!)

Dit is de link

http://www.capodorso.it/



Misschien dat je er wat aan heb.



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Hee 23, bedankt voor je bijdrage maar dat was nu precies het gebied dat ik wil proberen te mijden. Lees overal dat je daar de hoofdprijs betaalt om over de koppen van andere toeristen te lopen...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Alghero ook leuk, meteen aan de boulevard/strandweg daar heb je hotel San Marco, daar heb ik verschillende keren vertoefd. Niet echt duur en toch goed, en dus direct aan het strand. Echt waar voor je geld.

Als je niet van de drukte houdt; aan Alghero grenzen ook plaatsjes waar het een stuk minder druk is.

Als je van Alghero naar... pf, ik ben al die namen vergeten, ik ga even op Google Earth kijken.

Oh ja, van Alghero naar Fertillia, rijdt, rijd je langs de 'pineta' en als je dan je autoraampjes opendraait... zo'n krekelconcert zul je van je leven niet meer horen, oorverdovend!



In het Zuiden heb je een eilandje dat door een smal landstrookje en brug met het vasteland verbonden is, zoek maar op Sant'Antioco. Wij hebben daar vier dagen in een hotel in Calastella gezeten, ik dacht dat het Bellavista ofzoiets heette. Niet duur, wel netjes en schoon. Wel trappen, dat is met een peuter misschien minder.

Dat eilandje is echt heel mooi, prachtige strandjes...

De route van Cagliari naar dat eilandje toe is trouwens ook adembenemend, zeker tegen de schemering, heel sprookjesachtig zo langs de berachtige kust.

Daar niet ver vanaf is ook de baai van Porto Pino, prachtig. Er zwemt ook vanalles, soms zeeschildpadden. Ook Chia strand is heel mooi. Maar dat is allemaal wat drukker natuurlijk, op het eiland vind je ook overal verlaten stranden.



Aan de westkust is de zee wild en het zand op de stranden geler en minder fijn, maar ook dat gebied is echt prachtig.

Ach, eigenlijk is het overal mooi daar!



xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Calasetta, dus. Toen we er waren zei ik het ook al steeds verkeerd!

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Hee 23, bedankt voor je bijdrage maar dat was nu precies het gebied dat ik wil proberen te mijden. Lees overal dat je daar de hoofdprijs betaalt om over de koppen van andere toeristen te lopen...




Oke het is geen eens een dorpje ofzo dus toeristen heb ik niet gezien daar, behalve als ik in de spiegel keek :P, en oke.. me andere mede hotelgasten.

En de prijzen vallen ook wel mee in mijn beleving.

Je vind er inderdaad niet een Coca Cola voor 1,50 zoals misschien op Mallorca of iets dergelijks :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven