Korte autoreis buiten NL

15-09-2020 00:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heb al even zitten zoeken maar zie geen topic hierover (of ik kijk er overheen). Ik wil begin oktober ongeveer 5 dagen weg en dan ergens richting DL / FR wat op Max. 8 uur rijden is vanaf Amsterdam. Ik ben op zoek naar natuur, rust en leuke stadjes in de buurt. Maar waar ook wat te beleven is naast wandelen. Zwarte Woud ken ik al (ook topic over gelezen) dus graag andere bestemmingen.

Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Dank! Mag zeker ook dicht bij huis.
Net gekeken naar Eifel en Harzgebergte, ziet er prachtig uit! Kende ik niet. Zijn zeker opties. Denemarken eigenlijk niet aan gedacht, maar kan idd een optie zijn als het niet dichtgaat. Ga ook even wat meer kijken naar Luxemburg.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-09-2020 08:29
Heb je een linkje voor me? Ivm aanstaande reis naar Denemarken?
had het nog niet gelezen
Er is denk ik nog geen Nederlandse publicatie over, ik las op een Denemarken Facebook groep dat de beslissing donderdag waarschijnlijk genomen gaat worden. Dit artikel stond erbij, met Google translate wordt het vrij leesbaar; https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... Trm_b1pjOs
Alle reacties Link kopieren
Hunzruck/moezelgebied. Bernkastle-Kues, Cochem, Koblenz, Trier. Mooie stadjes en prachtig wandel gebied.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond me Rothenburg Ob der Tauber echt een schattig klein stadje in een prachtige omgeving. Je moet dan zeker Die Romantische Straße rijden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Boira schreef:
15-09-2020 13:39
Hunzruck/moezelgebied. Bernkastle-Kues, Cochem, Koblenz, Trier. Mooie stadjes en prachtig wandel gebied.
Ja prachtig gebied inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-09-2020 07:42
Normandië: mooie kusten, leuke plaatsjes.
Deels code oranje nu, dus even goed kijken wat wel / niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik sinds kort een eigen auto heb, houd ik dit soort topics in de gaten.

Ik ga in de herfstvakantie naar Stadtkyll, een plaats in Duitsland ongeveer 10 km van de Belgische grens af. Ik wil vanuit die locatie met de auto diverse plaatsen bezoeken. Ik denk daarbij aan Brussel (misschien Antwerpen), mits beide plaatsen intussen code geel zijn (en niet langer code oranje), aan Maastricht, Köln, Trier, etc. Er zijn erg veel leuke plaatsen daar in de buurt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk zou ik afraden, omdat daar veel gebieden zijn met code oranje:

Afbeelding
World of Warcraft: Legion
LīlyRose schreef:
15-09-2020 01:02
Dat zou jij doen :) Ik vind het heerlijk om van alles te bekijken, uit te zoeken etc. Haal ik zo een mapje met docu uit de la in de week voordat ik vertrek. En dus een keuze heb gemaakt.
Helemaal dit! Ik peins er niet over nu niet over dit soort dingen na te denken.

TO, Normandie, Berchtesgadener Land, Slot Neuschwanstein.
Alle reacties Link kopieren
Eifel, teutenborgerwald, munsterland, mont saint Michel en fecamp regio, Odense op eiland Fyn in Denemarken, erg leuk eiland! Luzern in Zwitserland ook erg mooi! Loire dal in Frankrijk :)
Alle reacties Link kopieren
Duitsland zou ik wel even in de gaten houden, gezien onze enorme toename in besmettingen nemen ze daar volgende week een besluit of Nederlanders nog welkom zijn hoorde ik van een Duitse vriend. Zelf zou hij over twee weken naar Amsterdam komen voor mijn verjaardag maar zijn reisverzekering dekt dat al niet meer dus gaat dat niet door . Ik vermoed dat we op steeds minder plekken welkom zullen zijn helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ah, Duitsland heeft mensen uit Noord- en Zuidholland al toegang ontzegt. Ook als je daar de laatste 14 dagen geweest bent. Nou ja, je moet daar een test doen na 5 dagen en de uitslag in quarantaine afwachten. Belgie wil ons ook niet meer hebben vanaf vandaag en heeft ons op rood gezet. De keuze is niet meer echt reuze...
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
15-09-2020 16:12
Omdat ik sinds kort een eigen auto heb, houd ik dit soort topics in de gaten.

Ik ga in de herfstvakantie naar Stadtkyll, een plaats in Duitsland ongeveer 10 km van de Belgische grens af. Ik wil vanuit die locatie met de auto diverse plaatsen bezoeken. Ik denk daarbij aan Brussel (misschien Antwerpen), mits beide plaatsen intussen code geel zijn (en niet langer code oranje), aan Maastricht, Köln, Trier, etc. Er zijn erg veel leuke plaatsen daar in de buurt.
Ik denk dat ik in de herfstvakantie vanuit Stadtkyll niet naar Brussel en Antwerpen ga. Niet de code oranje op dit moment is de reden, maar ik denk dat de afstand te groot is. Ik ga op een ander moment naar Brussel en Antwerpen, maar ook naar Gent, Brugge,misschien naar Sluis en Dunkerque.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ardennen
Als je niet in in Noord of ZuidHolland woont, kun je daar op dit moment heen.

kijk ook eens binnen Nederland: Limburg, Twente, Achterhoek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven