Kutvakantie

19-03-2018 17:55 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik ben op vakantie in Afrika met een vriendin die helemaal doorgedraaid is. In een soort halve mental breakdown heeft ze me helemaal verrot gescholden, ruzie gemaakt, kwetsende dingen gezegd en na veel begrip van mijn kant (veel te veel volgens het thuisfront) hebben onze wegen zich gescheiden. Ik ben er echt behoorlijk over de zeik van.

Nu is de boosheid gezakt en heb ik alleen maar vreselijk heimwee voor het eerst in mijn leven. Ik hou van dit land, de mensen, het weer, maar ik wil naar huis. Probleem is dat ik volgende week maandag pas vertrek en tot die tijd dus alleen ben. Ik heb al een mail gestuurd naar het reisbureau met de vraag hoe duur omboeken is maar dat zal op korte termijn wel heel duur zijn.

Iemand tips?
amy888 schreef:
19-03-2018 18:26
Hm ja denk je? Nee geen dokter. Ze heeft wel een verleden qua psychiatrische stoornissen (daarom heb ik het ook zo lang gepikt) maar ze blijft volhouden dat alles nu goed gaat en het daar niks mee te maken heeft. En ze is 10 jaar ouder dan ik, heeft veel alleen gereisd, én zelf besloten haar eigen gang te gaan (geen idee waar ze nu is) dus in die zin voel ik me verder ook niet verantwoordelijk, ik heb echt van alles gedaan en veel met haar gepraat afgelopen week maar ik heb ook een grens. Ik denk dat ze wel voor zichzelf kan zorgen
Dit in combi met de malariapillen vind ik het echt wel een zorgelijk verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
19-03-2018 18:31
Hoezo hebben jullie wegen zich gescheiden?
Overnachten jullie niet op dezelfde plek?

Ik vind het maar een vaag verhaal, hopelijk is alles ok met die vriendin.
Ja we logeren in een hotel maar we hebben verschillende kamers, niet naast elkaar. En je bent bijna nooit in het hotel dus je kan makkelijk je eigen gang gaan
Alle reacties Link kopieren
Mij helpt het om me te realiseren dat soms gewoon dingen fors tegenvallen en tegenzitten. Ipv overal verzachting of oplossingen te bedenken (reisburo's bellen, tickets omzetten, dingen versnellen) kun je iets ook simpelweg uitzitten. Je hebt in dit geval pech. Je volgende reis verloopt vast beter.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt anders behoorlijk in de war raken van malariaprofylaxe. Psychotisch zelfs.
Maar je zit dus in een land aan het strand? Kenia? Zuid-Afrika? Gambia?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-03-2018 18:34
Dit in combi met de malariapillen vind ik het echt wel een zorgelijk verhaal.
Ik ook!! Dit kan behoorlijk fout gaan... Probeer haar naar een dokter te krijgen!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
19-03-2018 18:40
Je kunt anders behoorlijk in de war raken van malariaprofylaxe. Psychotisch zelfs.
Maar je zit dus in een land aan het strand? Kenia? Zuid-Afrika? Gambia?
Daar kun jij je al geen kutvakanties voorstellen he :mrgreen:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
@yasmijn je zit in de buurt ;) maar ik zeg liever niet welk land ivm herkenbaarheid.

@verycherry weet je, hoe jij dit zeg, dat zeg ik normaal ook tegen mensen! Maar op vakantie vind ik dat moeilijk. Het hoeft niet perfect te zijn, er mag van alles misgaan, maar dit vind ik even wat lastiger.


Oh ja en we hebben malarone...
Alle reacties Link kopieren
Check even bij haar. Het kan idd foute boel zijn.
Alle reacties Link kopieren
amy888 schreef:
19-03-2018 18:55
@yasmijn je zit in de buurt ;) maar ik zeg liever niet welk land ivm herkenbaarheid.

@verycherry weet je, hoe jij dit zeg, dat zeg ik normaal ook tegen mensen! Maar op vakantie vind ik dat moeilijk. Het hoeft niet perfect te zijn, er mag van alles misgaan, maar dit vind ik even wat lastiger.


Oh ja en we hebben malarone...
Dat geeft minder risico's dan Lariam, maar bij de bijwerkingen van Malarone horen ook depressies, angst en in enkele gevallen hallucinaties. Je lijkt nu wel erg makkelijk voorbij te gaan aan het feit dat er iets mis kan zijn met je (ex-) vriendin.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
19-03-2018 19:03
Dat geeft minder risico's dan Lariam, maar bij de bijwerkingen van Malarone horen ook depressies, angst en in enkele gevallen hallucinaties. Je lijkt nu wel erg makkelijk voorbij te gaan aan het feit dat er iets mis kan zijn met je (ex-) vriendin.
Shit ja na al dit soort reacties voel ik me bijna schuldig!! Maar heb geen idee waar ze is! En heb meerdere malen gevraagd of er iets onderliggends aan de hand was maar ik kreeg alleen maar het dringende verzoek haar verleden hierbuiten te laten en ze zei meerdere malen dat er niks aan de hand was. Wat moet ik dan?

Ik zal het wel in de gaten houden en wat milder zijn
Alle reacties Link kopieren
amy888 schreef:
19-03-2018 19:10
Shit ja na al dit soort reacties voel ik me bijna schuldig!! Maar heb geen idee waar ze is! En heb meerdere malen gevraagd of er iets onderliggends aan de hand was maar ik kreeg alleen maar het dringende verzoek haar verleden hierbuiten te laten en ze zei meerdere malen dat er niks aan de hand was. Wat moet ik dan?

Ik zal het wel in de gaten houden en wat milder zijn
Ik snap het wel hoor, en misschien gedraagt ze zich gewoon als een trut. Maar in dit geval - Afrika en malariapillen - zou ik toch gespitster zijn op eventuele andere oorzaken dan thuis. Als het bijwerkingen zijn, weet ze wellicht niet eens dat er iets aan de hand is.
Hoe is de boel geklapt? Liep het al vanaf het begin niet lekker, of kwam het voor jou uit de lucht vallen? Veranderde ze vrij plotseling of was ze de hele trip al af en toe ruzie aan het zoeken? En slikken jullie al vanaf dat jullie op reis zijn gegaan? Of recent? Wellicht dat je daar iets aan kan afleiden, als de boel bijvoorbeeld moeilijker is gaan lopen vanaf het moment dat jullie aan de Malarone zijn begonnen.
Jullie zitten nog in hetzelfde hotel toch? Misschien toch nog een poging wagen tot een gesprekje? Daarin kan je prima haar verleden erbuiten laten, want als het de pillen zijn, is dat ook niet echt aan de orde.
Star² schreef:
19-03-2018 18:00
Lekkere local zoeken ook altijd leuk.
Mwah zou ik niet zo snel doen daar, er zijn daar best veel mensen die besmet zijn met hiv
amy888 schreef:
19-03-2018 19:10
Shit ja na al dit soort reacties voel ik me bijna schuldig!! Maar heb geen idee waar ze is! En heb meerdere malen gevraagd of er iets onderliggends aan de hand was
Maar als het de pillen zijn dan zal ze zich daar zelf waarschijnlijk niet bewust van zijn.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
19-03-2018 19:19
Ik snap het wel hoor, en misschien gedraagt ze zich gewoon als een trut. Maar in dit geval - Afrika en malariapillen - zou ik toch gespitster zijn op eventuele andere oorzaken dan thuis. Als het bijwerkingen zijn, weet ze wellicht niet eens dat er iets aan de hand is.
Hoe is de boel geklapt? Liep het al vanaf het begin niet lekker, of kwam het voor jou uit de lucht vallen? Veranderde ze vrij plotseling of was ze de hele trip al af en toe ruzie aan het zoeken? En slikken jullie al vanaf dat jullie op reis zijn gegaan? Of recent? Wellicht dat je daar iets aan kan afleiden, als de boel bijvoorbeeld moeilijker is gaan lopen vanaf het moment dat jullie aan de Malarone zijn begonnen.
Jullie zitten nog in hetzelfde hotel toch? Misschien toch nog een poging wagen tot een gesprekje? Daarin kan je prima haar verleden erbuiten laten, want als het de pillen zijn, is dat ook niet echt aan de orde.
Goeie vragen. Tijd voor wat extra info.

We slikken het al vanaf het begin, nu 6 dagen. Het kwam voor mij 100% uit de lucht vallen. Sterker nog: gisteren vertelde ik aan iemand thuis hoe goed het ging, beter dan ik van tevoren had verwacht. Gisteravond merkte ik wel iets aan haar maar ze ging vroeg naar bed dus heb daar verder niet over nagedacht. Ik ben naar een band gaan kijken, heb haar nog geappt met de vraag of ze kwam omdat dit echt iets voor haar was, en toen reageerde ze al bozig maar dat heb ik laten gaan (alhoewel dat al heel raar was eigenlijk maar ze heeft moodswings dus ik heb er verder niet over nagedacht).

Vanochtend werd ik wakker met een boos appje, volledig onsamenhangend, had ze midden in de nacht gestuurd. Omdat het zo vaag was werd ik er niet boos over (ondanks dat er behoorlijke beledigende dingen instonden, had iemand anders dit gestuurd had ik op de kast gezeten). Ik heb het appje naar mijn moeder doorgestuurd en die bevestigde dat het bijna psychotisch was. Ik heb er geprobeerd zo goed en rustig mogelijk op te reageren maar dit is blijkbaar niet gelukt want ze werd nog bozer. Na wat heen en weer geapp (belachelijk als je in hetzelfde hotel zit maar ik kon haar niet vinden) zei ze: veel plezier in je eentje verder, nog wat kwetsende dingen, en klaar.

Dus zo zit het :)

Benieuwd naar de mening na deze nuance. Ik ga uit eten, ik lees het allemaal vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Bij het lezen van de OP dacht ik ook meteen aan malariapillen. Gelukkig ben ik niet de enige. Ik zou toch proberen contact met haar te zoeken, neem aan dat je wel een nummer of mailadres hebt? Of vraag de hotelreceptie een bericht door te geven.
Ik vind dit niet goed klinken. Ik zou bezorgd over haar zijn.
Alle reacties Link kopieren
haar op zn minst even face to face mee confronteren. Dan kun je beter pijlen of het de malaria pillen zijn of het gewoon een nare trut is. En laat niet over je heen lopen wanneer ze je uitscheld. Je hebt zo te horen niets verkeerds gedaan om zo'n aggressieve reactie uit te lokken. Maar via berichtjes met elkaar praten in dit soort situaties is nooit handig. Mijn eerste vraag zou zijn " Waar ben jij mee bezig?" Maar dan wel in het echt, en niet va de app.
Alle reacties Link kopieren
amy888 schreef:
19-03-2018 18:19



En ja we slikken malariapillen. Ik heb volgens mij nergens last van, voel me prima
Ja jij wel maar je vriendin niet. Ja kan best maf worden van dat soort pillen. Ik heb daarnaast weleens meegemaakt dat een meereiziger een manie kreeg in het buitenland. Gelukkig was er een arts in het hotel.

Je kan wel boos worden maar misschien is je vriendin wel echt in de war. Wellicht even een hostess inlichten die contact met haar opneemt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ok, dus jullie hebben 1 ruzie gehad waarin zij over de app allemaal rare dingen heeft gezegd? Dan had ik haar zeker eerst opgezocht om te kijken wat er aan de hand was.
Alle reacties Link kopieren
Iemans die een alternatieve werkelijkheid ervaart die is niet normaal aanspreekbaar en vinden vaak ook niet dat zij het probleem zijn. Dat zij niet toegeeft betekent niet dat zij niet ziek is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Probeer haar te vinden en schakel het hotel in om een dokter te waarschuwen als ze echt ineens vreemd gedrag vertoont. Boos zijn om een raar appje is wel heel kort door de bocht. Realiseer je dat dit echt door de malaria pillen kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Ja oke ik ben ook wat gekalmeerd weer. Ik hou het in de gaten. Ik heb vandaag trouwens geprobeerd met haar te praten maar ik kan haar dus niet vinden, daarom ging het heel lullig via de app. Degene met wie ik net had gegeten vertelde dat hij haar had gezien vandaag en dat ze heel normaal deed, dat er is niks aan de hand was. Maar goed, ik lees hier dat dat niet hoeft te betekenen dat er ook niks is.

Tijd zal uitwijzen of het gewoon een trut is of dat ze helemaal leip van de pillen is. Helaas kan ik het haar niet gewoon vragen ('joh gedraag jij je misschien zo raar door de malarone?') want dan zijn de poppen helemaal aan het dansen denk ik.

Ik hou jullie op de hoogte, ik hoop haar vanavond te spreken. Bedankt voor alle reacties en het meedenken!!
viva-amber schreef:
19-03-2018 18:02
Slikken jullie malariapillen? Heeft je vriendin medische zorg nodig?

Ik wilde dit ook vragen, sommige mensen reageren heel slecht op malariapillen.
Oh, ben mosterd.
amy888 schreef:
19-03-2018 21:05
Ja oke ik ben ook wat gekalmeerd weer. Ik hou het in de gaten. Ik heb vandaag trouwens geprobeerd met haar te praten maar ik kan haar dus niet vinden, daarom ging het heel lullig via de app. Degene met wie ik net had gegeten vertelde dat hij haar had gezien vandaag en dat ze heel normaal deed, dat er is niks aan de hand was. Maar goed, ik lees hier dat dat niet hoeft te betekenen dat er ook niks is.

Tijd zal uitwijzen of het gewoon een trut is of dat ze helemaal leip van de pillen is. Helaas kan ik het haar niet gewoon vragen ('joh gedraag jij je misschien zo raar door de malarone?') want dan zijn de poppen helemaal aan het dansen denk ik.

Ik hou jullie op de hoogte, ik hoop haar vanavond te spreken. Bedankt voor alle reacties en het meedenken!!
Huh, kende je haar voorheen niet dan?
En zeggen dat je je zorgen om haar maakt kan natuurlijk altijd (als je je zorgen maakt dan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven