Kutvakantie

19-03-2018 17:55 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik ben op vakantie in Afrika met een vriendin die helemaal doorgedraaid is. In een soort halve mental breakdown heeft ze me helemaal verrot gescholden, ruzie gemaakt, kwetsende dingen gezegd en na veel begrip van mijn kant (veel te veel volgens het thuisfront) hebben onze wegen zich gescheiden. Ik ben er echt behoorlijk over de zeik van.

Nu is de boosheid gezakt en heb ik alleen maar vreselijk heimwee voor het eerst in mijn leven. Ik hou van dit land, de mensen, het weer, maar ik wil naar huis. Probleem is dat ik volgende week maandag pas vertrek en tot die tijd dus alleen ben. Ik heb al een mail gestuurd naar het reisbureau met de vraag hoe duur omboeken is maar dat zal op korte termijn wel heel duur zijn.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Slikt je vriendin malariapillen? Loriam? Wellicht komt het daardoor.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
20-03-2018 11:50
Slikt je vriendin malariapillen? Loriam? Wellicht komt het daardoor.
Lariam.
Alles komt goed, alleen de rest niet
mick87 schreef:
20-03-2018 11:50
Slikt je vriendin malariapillen? Loriam? Wellicht komt het daardoor.
Of je leest de rest van het topic even.
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Wat een discussie over het al dan niet aan haar lot overlaten. Laat ik dit zeggen: heb haar net eindelijk face to face gesproken en het is gewoon een narcistisch takkenwijf. Ik ging het gesprek open aan, zei dat ik wilde luisteren maar dat ze me wel pijn had gedaan, maar het ging alleen maar over haar. Geen verontschuldigingen niks. Onzinnige, zeer makkelijk weerlegbare verwijten, ik ben overduidelijk een pispaal voor alle stress die er nu uitkomt. Dus het is gewoon klaar ik ga in mijn eentje proberen wat van de rest van de week te maken. Zie ik haar straks naakt over het balkon rennen zal ik zeker hulp inschakelen, maar ik schat nu in dat het niet nodig is en dat ze niet psychotisch is. Daarnaast: had ik gister hulp ingeschakeld was ze helemaal gek geworden, steeds als ik het gesprek een kant op stuurde dat ze zich misschien niet lekker voelde mentaal gezien werd ze bozer en begon het gescheld en beledigen weer. Zeer onvolwassen, net een kleuter die zijn zin niet krijgt. Ik heb werkelijk alles geprobeerd en heb me buitengewoon begripvol en open opgesteld (denk ik), maar ik heb ook een grens en daar is ze heel vaak en ver overheen gegaan.
anoniem_364789 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 12:05
10.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je ooit het onzalige plan gehad om op vakantie te gaan met een 'narcistisch takkewijf"?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
20-03-2018 12:03
Waarom heb je ooit het onzalige plan gehad om op vakantie te gaan met een 'narcistisch takkewijf"?
Tja had ik dit geweten had ik het nooit gedaan natuurlijk ;)
Zet m op, TO. Als ik het zo lees heb je prima gehandeld en had je niet meer kunnen doen. Zou wat zijn om bij een woordenwisseling hulpdiensten in te schakelen zeg. Ik hoop dat je nog een hele leuke week hebt!
Alle reacties Link kopieren
amy888 schreef:
20-03-2018 12:06
Tja had ik dit geweten had ik het nooit gedaan natuurlijk ;)
Hoe lang ken je die '' vriendin"?

Wie gaat er dan met een onbekende gezellig ver weg? Dan ga ik veel liever alleen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
@Amy Je hebt goed gehandeld hoor. Meer heb je niet kunnen doen. Jammer dat het zo gelopen is. Maar probeer nog lekker van je laatste weekje te genieten.
amy888 schreef:
20-03-2018 12:02
Dag mensen,

Wat een discussie over het al dan niet aan haar lot overlaten. Laat ik dit zeggen: heb haar net eindelijk face to face gesproken en het is gewoon een narcistisch takkenwijf. Ik ging het gesprek open aan, zei dat ik wilde luisteren maar dat ze me wel pijn had gedaan, maar het ging alleen maar over haar. Geen verontschuldigingen niks. Onzinnige, zeer makkelijk weerlegbare verwijten, ik ben overduidelijk een pispaal voor alle stress die er nu uitkomt. Dus het is gewoon klaar ik ga in mijn eentje proberen wat van de rest van de week te maken. Zie ik haar straks naakt over het balkon rennen zal ik zeker hulp inschakelen, maar ik schat nu in dat het niet nodig is en dat ze niet psychotisch is. Daarnaast: had ik gister hulp ingeschakeld was ze helemaal gek geworden, steeds als ik het gesprek een kant op stuurde dat ze zich misschien niet lekker voelde mentaal gezien werd ze bozer en begon het gescheld en beledigen weer. Zeer onvolwassen, net een kleuter die zijn zin niet krijgt. Ik heb werkelijk alles geprobeerd en heb me buitengewoon begripvol en open opgesteld (denk ik), maar ik heb ook een grens en daar is ze heel vaak en ver overheen gegaan.

Gut, 'narcistisch takkewij'f klinkt gelukkig wèl erg volwassen.

Succes met de heimwee.
Als ik TO’s laatste reactie lees dan denk ik dat zij heel open, vriendelijk, meelevend en deëscalerend in het gesprek heeft gezeten.

Oh nee toch niet.

Fijn dat je heimwee over is. Geniet ervan he!
amy888 schreef:
20-03-2018 12:02
Dag mensen,

Wat een discussie over het al dan niet aan haar lot overlaten. Laat ik dit zeggen: heb haar net eindelijk face to face gesproken en het is gewoon een narcistisch takkenwijf. Ik ging het gesprek open aan, zei dat ik wilde luisteren maar dat ze me wel pijn had gedaan, maar het ging alleen maar over haar. Geen verontschuldigingen niks. Onzinnige, zeer makkelijk weerlegbare verwijten, ik ben overduidelijk een pispaal voor alle stress die er nu uitkomt. Dus het is gewoon klaar ik ga in mijn eentje proberen wat van de rest van de week te maken. Zie ik haar straks naakt over het balkon rennen zal ik zeker hulp inschakelen, maar ik schat nu in dat het niet nodig is en dat ze niet psychotisch is. Daarnaast: had ik gister hulp ingeschakeld was ze helemaal gek geworden, steeds als ik het gesprek een kant op stuurde dat ze zich misschien niet lekker voelde mentaal gezien werd ze bozer en begon het gescheld en beledigen weer. Zeer onvolwassen, net een kleuter die zijn zin niet krijgt. Ik heb werkelijk alles geprobeerd en heb me buitengewoon begripvol en open opgesteld (denk ik), maar ik heb ook een grens en daar is ze heel vaak en ver overheen gegaan.
Misschien is je intentie voor het gesprek goed geweest, maar 'narcistisch takkenwijf'? Serieus: misschien praat zij nu wel in dezelfde termen over jou, dan vind je dat vast een zeer aardige, volwassen houding van haar. :A: :facepalm:
Misschien leest ze hier wel mee trouwens. B-)
Mosterd zie ik
Alle reacties Link kopieren
Oke narcistische takkenwijf is niet zo aardig.

In het dagelijks leven kan je in een gesprek met een vriendin echt wel zo praten. Maar hier op het forum is dat natuurlijk not done, want tja ook als we boos zijn op iemand, we praten absoluut nooit onaardig over iemand anders.

Ik snap echt niet dat van TO verwacht wordt dat ze achter een vriendin aan gaat. Er zijn mensen die haar gezien hebben en het leek goed te gaan. Wat is het probleem? Ja waarschijnlijk doet ze alsof het goed gaat, maar is ze hartstikke psychotisch van de medicatie. Dat is ook maar gissen. Het kan dat ze zo door de medicijnen doet, maar jullie hebben toch geen zekerheid?

Wat kan TO nog meer doen? Vriendin leeft en gaat op pad. Is ze in levensgevaar? Verzorgt ze zichzelf nog een beetje? Eet ze? Komt ze elke dag gewoon terug naar het hotel? Als je alles bent nagegaan, zou ik lekker verder vakantie vieren.

Wat je nog eventueel zou kunnen doen, als er een reisleiding is die inschakelen en als ze zelf een keer aanspreekbaar is, haar adviseren om te stoppen met de malaria pillen, voor de zekerheid.
Vanda schreef:
20-03-2018 20:34
Oke narcistische takkenwijf is niet zo aardig.

In het dagelijks leven kan je in een gesprek met een vriendin echt wel zo praten. Maar hier op het forum is dat natuurlijk not done, want tja ook als we boos zijn op iemand, we praten absoluut nooit onaardig over iemand anders.

Ik snap echt niet dat van TO verwacht wordt dat ze achter een vriendin aan gaat. Er zijn mensen die haar gezien hebben en het leek goed te gaan. Wat is het probleem? Ja waarschijnlijk doet ze alsof het goed gaat, maar is ze hartstikke psychotisch van de medicatie. Dat is ook maar gissen. Het kan dat ze zo door de medicijnen doet, maar jullie hebben toch geen zekerheid?

Wat kan TO nog meer doen? Vriendin leeft en gaat op pad. Is ze in levensgevaar? Verzorgt ze zichzelf nog een beetje? Eet ze? Komt ze elke dag gewoon terug naar het hotel? Als je alles bent nagegaan, zou ik lekker verder vakantie vieren.

Wat je nog eventueel zou kunnen doen, als er een reisleiding is die inschakelen en als ze zelf een keer aanspreekbaar is, haar adviseren om te stoppen met de malaria pillen, voor de zekerheid.
Eens. To je hebt alles gedaan wat je kon en er ook rekening mee gehouden dat het evt van de malaria pillen komt nav de reacties. Ik zou voor de zekerheid dit bespreken met de reisleiding en klaar. Geniet nog van je laatste dagen daar!
amy888 schreef:
20-03-2018 12:02
Dag mensen,

Wat een discussie over het al dan niet aan haar lot overlaten. Laat ik dit zeggen: heb haar net eindelijk face to face gesproken en het is gewoon een narcistisch takkenwijf. Ik ging het gesprek open aan, zei dat ik wilde luisteren maar dat ze me wel pijn had gedaan, maar het ging alleen maar over haar. Geen verontschuldigingen niks. Onzinnige, zeer makkelijk weerlegbare verwijten, ik ben overduidelijk een pispaal voor alle stress die er nu uitkomt. Dus het is gewoon klaar ik ga in mijn eentje proberen wat van de rest van de week te maken. Zie ik haar straks naakt over het balkon rennen zal ik zeker hulp inschakelen, maar ik schat nu in dat het niet nodig is en dat ze niet psychotisch is. Daarnaast: had ik gister hulp ingeschakeld was ze helemaal gek geworden, steeds als ik het gesprek een kant op stuurde dat ze zich misschien niet lekker voelde mentaal gezien werd ze bozer en begon het gescheld en beledigen weer. Zeer onvolwassen, net een kleuter die zijn zin niet krijgt. Ik heb werkelijk alles geprobeerd en heb me buitengewoon begripvol en open opgesteld (denk ik), maar ik heb ook een grens en daar is ze heel vaak en ver overheen gegaan.
Mooi dat je het hebt gecheckt. Klinkt niet als een psychose, dus ik zou het nu loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
20-03-2018 13:50
Als ik TO’s laatste reactie lees dan denk ik dat zij heel open, vriendelijk, meelevend en deëscalerend in het gesprek heeft gezeten.

Oh nee toch niet.

Fijn dat je heimwee over is. Geniet ervan he!
Jij bent vast moeder Thérèsa wanneer jij keer op keer uitgescholden wordt.

Ze geeft aan dat ze werkelijkwaar niets verkeerd heeft gedaan. Vriendin/kennis had gewoon andere verwachtingen en wilde graag wat meer aan haar plakken. Terwijl dat duidelijk niet de afspraak was.

TO is haar eigen weg gegaan zoals afgesproken. Miep vond dat niet leuk en was toen al zo over de zeik dat ze eens lekker dr emotionele instabiliteit heeft botgevierd op TO. Dat TO haar uitnodigde om ook naar een optreden te komen was natuurlijk extra beledigend. Ze was namelijk al boos en TO moest dat gewoon maar weten, Zo niet dan maar voelen met boos kleuter gedrag.

Ik ken dat soort figuren, die had ik ook als “vriendinnetjes “ vroeger. Hysterisch om de kleinste dingen. Kon echt om het minste geringste uit de hand lopen. Doodvermoeiend. Dat je daar eens een keer wat lelijks over terug zegt maakt je misschien menselijk. Maar ik kan het wel begrijpen.

Dat ze van de pillen koekwaus is, die kans is er. Maar aangezien TO al aangeeft dat ze een waslijst aan psychische stoornissen/problemen heeft lijkt het mij logischer dat ze gewoon een beetje behoorlijk gedragsproblemen heeft.

Blij toe dat ze geen heimwee heeft. Dat verdiend ze namelijk niet. Gewoon lekker genieten van je vakantie TO.

Hou dr ik de gaten, dat doe je immers voor ieder mens. Maar trek verder je eigen plannetje.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gebeurd dat zij zo boos op je is? Je schrijft dat zij haar zin niet krijgt?

Wat wil zij dan van jou?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het ook niet echt n verstandige beslissing hoor, 2 meiden met allebei behoorlijk wat psychische lading en een geschiedenis met psychoses samen op vakantie,. Dat Is ook wel een beetje vragen om problemen,

Maar idd maak er zelf maar het beste van tot de laatste dag. Hoe gaan jullie dat doen met de terugreis? Zit je dan niet naast elkaar of heb je dat kunnen omboeken (niet alles gelezen dus wellicht mosterd)
Universeinmotion schreef:
21-03-2018 06:44
Jij bent vast moeder Thérèsa wanneer jij keer op keer uitgescholden wordt.

Ze geeft aan dat ze werkelijkwaar niets verkeerd heeft gedaan. Vriendin/kennis had gewoon andere verwachtingen en wilde graag wat meer aan haar plakken. Terwijl dat duidelijk niet de afspraak was.

TO is haar eigen weg gegaan zoals afgesproken. Miep vond dat niet leuk en was toen al zo over de zeik dat ze eens lekker dr emotionele instabiliteit heeft botgevierd op TO. Dat TO haar uitnodigde om ook naar een optreden te komen was natuurlijk extra beledigend. Ze was namelijk al boos en TO moest dat gewoon maar weten, Zo niet dan maar voelen met boos kleuter gedrag.

Ik ken dat soort figuren, die had ik ook als “vriendinnetjes “ vroeger. Hysterisch om de kleinste dingen. Kon echt om het minste geringste uit de hand lopen. Doodvermoeiend. Dat je daar eens een keer wat lelijks over terug zegt maakt je misschien menselijk. Maar ik kan het wel begrijpen.

Dat ze van de pillen koekwaus is, die kans is er. Maar aangezien TO al aangeeft dat ze een waslijst aan psychische stoornissen/problemen heeft lijkt het mij logischer dat ze gewoon een beetje behoorlijk gedragsproblemen heeft.

Blij toe dat ze geen heimwee heeft. Dat verdiend ze namelijk niet. Gewoon lekker genieten van je vakantie TO.

Hou dr ik de gaten, dat doe je immers voor ieder mens. Maar trek verder je eigen plannetje.
Ik vind dat jij wel veel invult een een hoop aannames doet.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
21-03-2018 22:32
Ik vind dat jij wel veel invult een een hoop aannames doet.
Dat doet iedereen in dit topic. Ik vat simpelweg samen wat TO in dit topic eerder heeft beschreven en trek daar een conclusie uit. We kunnen immers alleen gissen. dat ze gek is van de malaria pillen is ook een aanname, want dat gebeurd niet bij iedereen en is niet gegarandeerd. En ze is psychisch niet stabiel is, is ook een feit, net zoals het slikken van malaria pillen. Beide kunnen wellicht de oorzaak zijn. TO zegt dat ze overduidelijk gewoon pissed is en haar als boksbal gebruikt. Dan kunnen wij alleen maar aannemen dat ze niet liegt toch? Ze kan dr moeilijk vastbinden op een stoel. Ze houdt haar in de gaten. Meer kun je niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi om alle reacties te lezen! Fijn ook dat ik veel steun krijg!! En die harde veroordelende reacties: prima, mensen mogen een mening hebben, ze zullen zelf in het leven wel altijd perfect reageren. Een beetje kritische blik mag ook wel trouwens.

Ten eerste wil ik even rechtzetten dat ik niet vol psychische problemen en pdychoses zit. Waar dat idee in godsnaam vandaan komt.... (heb eerder een topic over escitalopram geopend tegen paniekaanvallen maar daar heb ik nu geen last van. Verder geestelijk prima in orde)

Ten tweede is ze nog verder gegaan vandaag en heb ik een ander hotel geboekt en ben daar vandaag heengegaan. Heb haar ook geblokt op de app en op facebook etc. Ik heb nog nooit zoiets gedaan met iemand, maar op aandringen van thuisfront ook toch bedsloten dit te doen om mezelf genante situaties te besparen (zij dronken s nachts voor mijn kamerdeur bijvoorbeeld, ze gaat afgelopen dagen helemaal los) en om nog iets proberen te maken van mijn vakantie. Ik werd er echt te gespannen van, kreeg bijna weer paniekaanvallen. En wie vindt dat ik haar nu laat vallen: dat doe ik inderdaad, als een baksteen, maar ze heeft genoeg kansen gehad en ik weet zeker dat iedereen op dit forum hetzelfde had gedaan.

Oh ja en praktisch, ik heb niet dezelfde terugvlucht als zij, ze gaat later terug.

Bedankt allemaal :)
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-03-2018 20:05
Misschien is je intentie voor het gesprek goed geweest, maar 'narcistisch takkenwijf'? Serieus: misschien praat zij nu wel in dezelfde termen over jou, dan vind je dat vast een zeer aardige, volwassen houding van haar. :A: :facepalm:
Misschien leest ze hier wel mee trouwens. B-)

Ze praat sowieso in deze termen over mij en nog veel ergere tegen. Niet alleen tegen mij maar tegen wie het maar horen wil!
Ik vind jullie allebei raar reageren
gizzmo-returns schreef:
22-03-2018 06:19
Ik vind jullie allebei raar reageren
Dan ligt het dus niet aan mij; krijg de indruk dat een paar kleuters zich nog volwassener gedragen.
Maar TO: wat heb je nu van dit gedoe geleerd? (Oprechte vraag, voor de volledigheid). Voor jou in elk geval prettig dat je niet samen terug hoeft te vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven