Lang weekend weg Europese stad met Pasen
dinsdag 4 februari 2025 om 21:05
Dit jaar hebben wij met vrienden plannen om in het Paasweekend op city trip te gaan. Maar we komen nog niet helemaal uit de bestemming.
We hadden Berlijn in gedachten, tot we er door iemand op werden gewezen dat in Duitsland vrijwel alles op Goede Vrijdag, Eerste en Tweede Paasdag is gesloten.
Klopt dat? En kunnen we dus beter een andere bestemming uitzoeken?
Zo ja, wie heeft een goed alternatief voor ons? Mijn voorkeur is met de trein, maar vliegen is zeker ook een optie.
We hadden Berlijn in gedachten, tot we er door iemand op werden gewezen dat in Duitsland vrijwel alles op Goede Vrijdag, Eerste en Tweede Paasdag is gesloten.
Klopt dat? En kunnen we dus beter een andere bestemming uitzoeken?
Zo ja, wie heeft een goed alternatief voor ons? Mijn voorkeur is met de trein, maar vliegen is zeker ook een optie.
dinsdag 4 februari 2025 om 21:08
dinsdag 4 februari 2025 om 21:26
woensdag 5 februari 2025 om 06:43
Zomaar1987 schreef: ↑04-02-2025 21:26Je zou kunnen kijken naar Spaanse steden. Die vieren pasen met optochten en dat is heel sfeervol. Weet alleen niet of het ook qua prijs beetje te doen is. Kans is groot dat het zowel reis als verblijf zeer prijzig is maar moet je anders even bezien
Als ik vooral voor Sevilla spreek, zijn de hotelprijzen een veelvoud van het normale tarief, zeker langs de route van de processie. Er is zelfs een speciaal toptarief voor de taxi vanaf het vliegveld tijdens Semana Santa.
TO, ik weet niet hoe ver je wilt vliegen maar Istanbul is leuk, het is in april vaak max tegen de 20 graden en zonnig. En daar heb je sowieso geen last van Pasen.
woensdag 5 februari 2025 om 07:33
Idem voor de andere steden in Andalusië, als je überhaupt nog wat kan boeken zijn de prijzen torenhoog. Wel fantastisch om mee te maken!
woensdag 5 februari 2025 om 10:33
Athene moest ik ook aan denken, maar net dit jaar valt het daar gelijk met "onze" Pasen.
woensdag 5 februari 2025 om 11:50
donderdag 6 februari 2025 om 15:26
Dublin, Galway of Cork? Pubs mogen sinds een paar jaar open zijn op Goede Vrijdag.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in