Leuke bestemming voor lang weekend, liefst aan zee, met zon!

21-06-2018 19:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen voorjaar ben ik met een vriendin een lang weekend naar Malta gegaan en dat is heel goed bevallen. Lekker paar dagen stad ontdekken, lang lunchen en aan het eind van de dag nog even de zee induiken. Het beviel zo goed dat we dit elk jaar willen doen.

Wie heeft er tips voor leuke bestemmingen voor 4 a 5 dagen, redelijk zonzeker in voor- of najaar, waar je overdag iets te bezoeken hebt (niet perse met auto) en in de middag even de zee in kunt. En dan graag ook nog goedkoop om naartoe te vliegen :lol:

Barcelona staat op de lijst, maar zijn we allebei al eens geweest.
Dubrovnik of Split.
Alle reacties Link kopieren
Malaga.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lissabon.
Alle reacties Link kopieren
Malaga, Valencia, Palma de Mallorca.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht wel aan Kroatie, maar had nog niet gedacht aan Split en Dubrovnik. Zijn dat ook wel leuke plaatsen om wat rond te lopen? Ik hoef geen hele dagen op het strand te liggen, dat wordt een beetje saai ;-)

Malaga en Lissabon zet ik op de lijst. Waren dit jaar de tickets duur(der) voor omdat we wat later waren met boeken. Zou goedkoper kunnen zijn als we vroeger boeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn momenteel in Chania (Kreta) en dat voldoet volgens mij prima aan je omschrijving 😊 Het oude centrum is autovrij en dat is heel fijn!

Vluchten al voor €100 retour (vanaf Eindhoven) en veel leuke betaalbare hotels. O.a. aan het strand of in het oude centrum. Wij zitten nu 2 nachten in een moderne studio, autovrij straatje, bakkertje als buren en betalen €60 per nacht. Ik zag ook hotels aan het strand voor die prijs...

Boottochtje (captain Nick, erg leuk), slenteren langs de winkeltjes en heel veel lekker eten! Geen grote sightseeings waar je dagen aan kan spenderen maar het klinkt ook niet alsof je daar naar op zoek bent.
Als je op tijd boekt heb je voor het najaar en voorjaar ook leuke aanbiedingen voor de Canarische eilanden. Ik ga komend najaar voor 70€ met easyjet retour (met alleen handbagage). En in het verleden ook met Transavia in het voorseizoen voor minder dan 100€ gevlogen. Als je dingen wilt zien heb je alleen wel een huurauto nodig, maar dat is daar heel betaalbaar.
Porto voldoet ook wel aan je wensen. Leuke stad!
Lagos Portugal

Pisa Italie, kun je ook naar Luca gaan, is wat verder van de kust. Als je geen auto wilt huren kun je wel met een taxi erheen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke tips, dank jullie wel! Chania klinkt inderdaad heel erg leuk. Easyjet is goed om naar te kijken, ik keek nu steeds bij Ryanair.

Canarische eilanden zijn wij allebei al paar keer geweest (los van elkaar), maar is nog genoeg te zien waarschijnlijk. Autootje maakt het wel wat duurder, maar ik zet het op de lijst.

Porto en Lagos gaan er ook op, krijgen een hele lijst voor de komende jaren zo :-)
Pisa ben ik geweest en vond ik echt geen leuke stad. Luca wel inderdaad!

nogmaals bedankt, krijg nu alweer zin om te gaan!
Malaga! Valencia ook heel mooi maar ligt ver van het strand. Half uur met de bus. ( wel goedkoop, €1,50 pp)
Alle reacties Link kopieren
tess07 schreef:
21-06-2018 22:25
Malaga! Valencia ook heel mooi maar ligt ver van het strand. Half uur met de bus. ( wel goedkoop, €1,50 pp)
Je fietst er ook in een half uur of zo naar toe, heel leuk door de oude rivierbedding.
Is wel langer dan een half uur hoor! Tenminste, wij zaten in het oude centrum. Was wel 3 kwartier fietsen en niet echt een relaxt ritje met de fietspaden die opeens weg waren...

Ik ben echt een fietser maar ik vond het niet relaxt.
MarijeMarije schreef:
21-06-2018 21:54
Easyjet is goed om naar te kijken, ik keek nu steeds bij Ryanair.
.
Ken je de ‘Overal’ functie van Skyscanner? Ik zie bijvoorbeeld een ticket Napels vanaf Amsterdam voor do 8 - ma 12 november voor 82€ met Transavia.
Alle reacties Link kopieren
tess07 schreef:
21-06-2018 22:35
Is wel langer dan een half uur hoor! Tenminste, wij zaten in het oude centrum. Was wel 3 kwartier fietsen en niet echt een relaxt ritje met de fietspaden die opeens weg waren...

Ik ben echt een fietser maar ik vond het niet relaxt.
Wij vonden het wel relaxed, zeker op de heenweg door het park. Doordat we af en toe stopten hebben we er wat langer over gedaan maar op de terugweg echt maar een half uur. Kan me ook niet herinneren dat fietspaden ineens weg waren.
Wij fietsten misschien gewoon wel raar hahahaha! :P
Alle reacties Link kopieren
Haha ja wie weet.
:P
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
21-06-2018 22:45
.
Ken je de ‘Overal’ functie van Skyscanner? Ik zie bijvoorbeeld een ticket Napels vanaf Amsterdam voor do 8 - ma 12 november voor 82€ met Transavia.
Deze tip wilde ik inderdaad ook geven!

Zo hebben wij onze vakantie naar Kreta geboekt dit jaar. Gewoon twee weken vrij genomen en vervolgens op skyscanner gekozen voor 'vanaf Nederland' naar 'overal'. Een beetje met de data geschoven en tadaa... mooi gesorteerd op prijs ook. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Valencia! Vond het echt top voor een weekend. Heerlijk eten en drinken, mooie stad met veel afwisseling. Wij zijn ook via de droge rivierbedding gefietst. Prima te doen.
Heb alleen echt geen idee hoe lang wij er over gedaan hebben. Vaak afgestapt om wat te bekijken en te veel gekletst onderweg. Maar wij hadden geluk dat iemand uit onze groep al een aantal keer in Valencia was geweest en de weg er redelijk kon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven