Leuke en veilige wijk in Hamburg voor citytrip
maandag 9 maart 2026 om 20:54
Hallo medereizigers, ik zoek voor mezelf (vrouw alleen) een leuke wijk in Hamburg voor een hotel of appartementje. Heb al heel wat gegoogeld maar ik vind veel opties die aan een drukke weg liggen, of de prijzen zijn echt heel hoog. Hartje stad hoeft niet voor mij maar een buurt met leuke kleine winkeltjes en of eetcafé S vind ik ook heel leuk. Het moet wel veilig zijn in de avond, liefst bij een metrostation. Ikzoek eigenlijk iets voor ca 120 euro per nacht. Heeft iemand een leuke tip?
maandag 9 maart 2026 om 21:55
Hi!
Zolang je een beetje in de stad bent is het veilig genoeg hoor. Ottensen is een heel leuk buurtje, of Altona (kan je ook naar de Reeperbahn lopen). Of in de buurt van de Michel.
Of Winterhude, Eppendorf (de chique buurtjes in de buurt vn de Alster), City (centrum, hoewel s’avonds in de buurt van het Centraal Station is het niet heel lekker)
De stad heeft zeer veel daklozen en mensen met alcohol en drugsproblemen, daardoor zijn er ook veel bedelaars, vooral in de s- en u-bahnen, maar er zijn eigenlijk zelden problemen.
Zolang je een beetje in de stad bent is het veilig genoeg hoor. Ottensen is een heel leuk buurtje, of Altona (kan je ook naar de Reeperbahn lopen). Of in de buurt van de Michel.
Of Winterhude, Eppendorf (de chique buurtjes in de buurt vn de Alster), City (centrum, hoewel s’avonds in de buurt van het Centraal Station is het niet heel lekker)
De stad heeft zeer veel daklozen en mensen met alcohol en drugsproblemen, daardoor zijn er ook veel bedelaars, vooral in de s- en u-bahnen, maar er zijn eigenlijk zelden problemen.
maandag 9 maart 2026 om 22:01
Oh, en ik vergeet St Pauli helemaal
. Ook leuk, en altijd druk, dus ook veiliger. In de buurt van de haven (Landungsbrücken) is ook het Portugese Viertel, heel veel leuke Portugese en Spaanse tapastentjes.
Sternschanze ook veilig, heel alternatief, soort Berlijn in het klein. Ook veel eettentjes en vintage winkels (hoewel gentrification ook hier toeslaat)
Sternschanze ook veilig, heel alternatief, soort Berlijn in het klein. Ook veel eettentjes en vintage winkels (hoewel gentrification ook hier toeslaat)
dinsdag 10 maart 2026 om 06:35
Nee hoor, eigenlijk juist nietVivamensje schreef: ↑10-03-2026 06:05Staat Hamburg bekend als gevaarlijke stad? Ik wil er ook graag een keer heen, dus ik lees mee.
dinsdag 10 maart 2026 om 06:36
De Reeperbahn zelf is een nare plekVlaginvaas schreef: ↑10-03-2026 05:56Dank voor de tips!! St Michel had ik ook gezien zag er leuk uit op Google maps. Ik dacht dat je de Reeperbahn en omgeving moest vermijden maar dat valt dus wel mee.
dinsdag 10 maart 2026 om 08:29
Dat klopt. Daar zou ik echt uit de buurt blijven. Zeker als vrouw wil je daar niet zijn. Er lopen soms ook grote groepen mannen. Zoek een hotel in het centrum. Dan kan je grotendeels te voet of met de metro. Ga je met een bijzondere reden naar Hamburg? Ik vond het geen heel bijzondere stad eigenlijk. En inderdaad veel sociale problematiek en armoede (ook zichtbaar op straat). Die doen je niets maar heel veilig voelt het niet. Kijk dus goed bij de recensies van het hotel en geef indien mogelijk wat meer uit voor een centrale plek.Vlaginvaas schreef: ↑10-03-2026 05:56Dank voor de tips!! St Michel had ik ook gezien zag er leuk uit op Google maps. Ik dacht dat je de Reeperbahn en omgeving moest vermijden maar dat valt dus wel mee.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:00
Hamburg vind ik echt een heerlijke stad.evelien2010 schreef: ↑10-03-2026 08:29Dat klopt. Daar zou ik echt uit de buurt blijven. Zeker als vrouw wil je daar niet zijn. Er lopen soms ook grote groepen mannen. Zoek een hotel in het centrum. Dan kan je grotendeels te voet of met de metro. Ga je met een bijzondere reden naar Hamburg? Ik vond het geen heel bijzondere stad eigenlijk. En inderdaad veel sociale problematiek en armoede (ook zichtbaar op straat). Die doen je niets maar heel veilig voelt het niet. Kijk dus goed bij de recensies van het hotel en geef indien mogelijk wat meer uit voor een centrale plek.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:03
Wij hebben aardig wat steden bezocht, ook in Duitsland. Maar Hamburg vonden wij wel echt een rauwe stad. Misschien staat het niet zo bekend en misschien zaten wij niet in het goede gedeelte van de stad, dat zou nog kunnen.Vivamensje schreef: ↑10-03-2026 06:05Staat Hamburg bekend als gevaarlijke stad? Ik wil er ook graag een keer heen, dus ik lees mee.
Rondom het centraal station veel creepy figuren die overduidelijk aan het dealen waren, ook heel veel daklozen. Die laatste zijn niet perse gevaarlijk, maar ook niet echt fijn om tegen te komen. Normaal zit of slaapt een dakloze gewoon-helemaal prima-maar we hebben daar mensen gezien die zo totaal van de wereld waren dat het voor ons als ervaren reizigers toch eng overkwam. Na de eerste avond zijn wij niet meer 's avonds op pad gegaan.
Ik zou iig Hamburg niet perse aanraden als iemand een fijn weekendje weg wil. Dan is bv Keulen of Dusseldorf in mijn ogen veel leuker.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:03
Nou nou nou, dat valt echt heel erg mee op de Reeperbahn hoor, het is gewoon een uitgaanshoek geworden. Het is een soort Leidseplein, in het weekend dus heel erg druk met vervelende dronken mensen ‘van buiten’ LATER op de avond, maar begin van de avond (tot zo 0:00 ofzo) IS het gewoon gezellig publiek. En het is dus heel heel druk. Maar er zijn daar ook 5 theaters (waaronder 1 van Stage Entertainment/Joop vd Ende), karaokebars, hotels, restaurants (tip, koreaanse barbecue naast het Imperial Theater).
En Hamburg is helemaal niet arm, het is één van de rijkste steden van Duitsland en één van de meest sociale steden (het was vroeger Deens) en daarom komen en blijven er natuurlijk ook veel mensen die hulp nodig hebben. Die in de Hamburgse community erg aanwezig is!
De Reeperbahn en de straatjes eromheen zijn vol van alternatieve cafetjes, winkeltjes, lunchcafetjes, heel leuk!! Ik vind vooral overdag, gewoon omdat ik niet van dronken mensen hou.
En Hamburg is helemaal niet arm, het is één van de rijkste steden van Duitsland en één van de meest sociale steden (het was vroeger Deens) en daarom komen en blijven er natuurlijk ook veel mensen die hulp nodig hebben. Die in de Hamburgse community erg aanwezig is!
De Reeperbahn en de straatjes eromheen zijn vol van alternatieve cafetjes, winkeltjes, lunchcafetjes, heel leuk!! Ik vind vooral overdag, gewoon omdat ik niet van dronken mensen hou.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:05
Ik vind Hamburg een beetje vergelijkbaar met Den Haag.Venusss schreef: ↑10-03-2026 09:03Wij hebben aardig wat steden bezocht, ook in Duitsland. Maar Hamburg vonden wij wel echt een rauwe stad. Misschien staat het niet zo bekend en misschien zaten wij niet in het goede gedeelte van de stad, dat zou nog kunnen.
Rondom het centraal station veel creepy figuren die overduidelijk aan het dealen waren, ook heel veel daklozen. Die laatste zijn niet perse gevaarlijk, maar ook niet echt fijn om tegen te komen. Normaal zit of slaapt een dakloze gewoon-helemaal prima-maar we hebben daar mensen gezien die zo totaal van de wereld waren dat het voor ons als ervaren reizigers toch eng overkwam. Na de eerste avond zijn wij niet meer 's avonds op pad gegaan.
Ik zou iig Hamburg niet perse aanraden als iemand een fijn weekendje weg wil. Dan is bv Keulen of Dusseldorf in mijn ogen veel leuker.
Sjieker dan andere steden, meer aangeharkt. Minder creatief. Maar erg leuk.
Op nr 1 staat Berlijn, maar Hamburg voor mij op 2
dinsdag 10 maart 2026 om 09:06
Ik zou er, als ik TO was, geen hotel nemenBlokjes schreef: ↑10-03-2026 09:03Nou nou nou, dat valt echt heel erg mee op de Reeperbahn hoor, het is gewoon een uitgaanshoek geworden. Het is een soort Leidseplein, in het weekend dus heel erg druk met vervelende dronken mensen ‘van buiten’ LATER op de avond, maar begin van de avond (tot zo 0:00 ofzo) IS het gewoon gezellig publiek. En het is dus heel heel druk. Maar er zijn daar ook 5 theaters (waaronder 1 van Stage Entertainment/Joop vd Ende), karaokebars, hotels, restaurants (tip, koreaanse barbecue naast het Imperial Theater).
dinsdag 10 maart 2026 om 09:13
Dat Den Haag sjieker en meer aangeharkt is, hangt er ook maar net vanaf waar je loopt en hoe je naar de stad kijkt.Lila-Linda schreef: ↑10-03-2026 09:05Ik vind Hamburg een beetje vergelijkbaar met Den Haag.
Sjieker dan andere steden, meer aangeharkt. Minder creatief. Maar erg leuk.
Op nr 1 staat Berlijn, maar Hamburg voor mij op 2
Dat geldt voor Hamburg ook. Ik vind andere Duitse steden weer veel meer aangeharkt en ook sjieker dan Hamburg. Ik vind Hamburg ook wel echt rauwe stukken hebben.
Maar eens met je dat het een erg leuke stad is.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:14
Wij vonden Hamburg een prima stad. Natuurlijk zie je daar de problemen die bij een grotere stad horen en is de charme van een kleinere stad minder te vinden.evelien2010 schreef: ↑10-03-2026 08:29Dat klopt. Daar zou ik echt uit de buurt blijven. Zeker als vrouw wil je daar niet zijn. Er lopen soms ook grote groepen mannen. Zoek een hotel in het centrum. Dan kan je grotendeels te voet of met de metro. Ga je met een bijzondere reden naar Hamburg? Ik vond het geen heel bijzondere stad eigenlijk. En inderdaad veel sociale problematiek en armoede (ook zichtbaar op straat). Die doen je niets maar heel veilig voelt het niet. Kijk dus goed bij de recensies van het hotel en geef indien mogelijk wat meer uit voor een centrale plek.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:16
Maar noem mij een stad zonder rauwe stukken?Paradise schreef: ↑10-03-2026 09:13Dat Den Haag sjieker en meer aangeharkt is, hangt er ook maar net vanaf waar je loopt en hoe je naar de stad kijkt.
Dat geldt voor Hamburg ook. Ik vind andere Duitse steden weer veel meer aangeharkt en ook sjieker dan Hamburg. Ik vind Hamburg ook wel echt rauwe stukken hebben.
Maar eens met je dat het een erg leuke stad is.
Ik vind Hamburg naar verhouding sjieker, rijker, frisser dan andere Duitse steden. En leuker dan bijvoorbeeld Düsseldorf (vind ik dus weinig aan)
Kom er echt heel graag en vaak
dinsdag 10 maart 2026 om 09:25
Munchen vind ik duidelijk sjieker en rijker. En Frankfurt misschien ook wel.Lila-Linda schreef: ↑10-03-2026 09:16Maar noem mij een stad zonder rauwe stukken?
Ik vind Hamburg naar verhouding sjieker, rijker, frisser dan andere Duitse steden. En leuker dan bijvoorbeeld Düsseldorf (vind ik dus weinig aan)
Kom er echt heel graag en vaak
Dat beeld heb ik niet direct bij Hamburg.
dinsdag 10 maart 2026 om 09:28
dinsdag 10 maart 2026 om 11:31
Nee eens. Er staan wat mooie oude gebouwen. Maar het is ook een rauwe havenstad stad zeg maar. En veel sociale problematiek wat ook echt zichtbaar is. Wel veel creatieve plekken. En in dat opzicht vergelijkbaar met Berlijn. Maar echt mooi is het er niet. Ook veel kapot gegaan in de oorlog.
Maar misschien heeft to een speciale reden om daar te moeten zijn of is ze er toch op doorreis. Het is geen stad om speciaal te gaan bezoeken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in