Leukste plekken carnaval Europa

11-01-2018 17:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn echt leuke plekken om carnaval te vieren? Nu las ik over Cádiz, Santa Cruz de Tenerife, Praag, Venetië en Keulen. Zijn jullie hier geweest? Wat raden jullie aan?
Kom gewoon gezellig naar Brabant. Ik tel de dagen al af.
Ik heb een hekel aan Carnaval, maar ik ben in Cadiz geweest en het is wel echt geweldig...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vier je het beste carnaval in je eigen plaats. Carnaval is toch vrienden tegenkomen, samen plezier maken. In een andere stad blijf je buitenstaander.
Maar misschien is dat gewoon je bedoeling, alleen toekijken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Voor buitenstaanders zijn de grotere steden onder de rivieren in Nederland wel leuk, denk ik. Maastricht is leuk. In het buitenland; geen idee. Venetië lijkt me een opgeprikte bedoening, veel toeristen en vaak met je voeten in het water. Keulen: hoog raad van elf en prins carnavalgehalte, moet je van houden.
Dusseldorf of keulen
nlies schreef:
11-01-2018 17:20
Volgens mij vier je het beste carnaval in je eigen plaats. Carnaval is toch vrienden tegenkomen, samen plezier maken. In een andere stad blijf je buitenstaander.
Maar misschien is dat gewoon je bedoeling, alleen toekijken

Niet vergeten dat in het grootste deel van Nederland totaal niet aan carnaval gedaan wordt.... Bij ons boven de rivieren waar ik woon bestaat het gewoon echt niet.
Orangetree schreef:
11-01-2018 17:40
Niet vergeten dat in het grootste deel van Nederland totaal niet aan carnaval gedaan wordt.... Bij ons boven de rivieren waar ik woon bestaat het gewoon echt niet.
Zeker wel. Ik ga elk jaar naar Naarden voor de optocht en feesten erna. Komen verenigingen uit heel het Gooi.
ElizabethThatcher schreef:
11-01-2018 17:53
Zeker wel. Ik ga elk jaar naar Naarden voor de optocht en feesten erna. Komen verenigingen uit heel het Gooi.
Wellicht in sommige plaatsjes. Maar ik heb nooit iets gezien waar wij woonden en wonen. Het is niets vergeleken bij het zuiden.
Orangetree schreef:
11-01-2018 17:40
Niet vergeten dat in het grootste deel van Nederland totaal niet aan carnaval gedaan wordt.... Bij ons boven de rivieren waar ik woon bestaat het gewoon echt niet.
Daarom komen mensen van boven de rivieren vaak naar Brabant en Limburg om Carnaval te vieren. Dat zijn juist de mensen die er niks van snappen en denken dat Carnaval vieren alleen maar vreemd gaan is en heel erg dronken worden. Ik geef toe dat er wel veel gedronken wordt maar door deze 'buitenstaanders' van boven de rivieren wordt Carnaval vaak in een slecht daglicht gesteld. In Breda hebben ze zelfs daarom Rotterdammers vrije zones.
Alle reacties Link kopieren
In Limburg is carnaval erg leuk. Ook weer anders dan in Brabant, maar misschien voor buitenstaanders niet zo leuk omdat alles in het dialect gezongen wordt. Zijn wel liedjes die je alleen met carnaval hoort.

Ik ben ook wel eens in Keulen geweest. Vooral bij de optocht strooien ze enorm veel. Maar verder vonden wij het niet zo leuk omdat het niet onze carnaval is.

Zoals iemand anders zei, carnaval in je eigen stad is het leukste, je kent mensen, spreekt het dialect, kent de liedjes. Dat heb je in andere steden niet. Maar als je van boven de rivieren komt ben je dus overal een buitenstaander.
Santa Cruz de Tenerife is leuk! Maar wel heel anders dan in Nederland.
Blondie456 schreef:
11-01-2018 18:46
Daarom komen mensen van boven de rivieren vaak naar Brabant en Limburg om Carnaval te vieren. Dat zijn juist de mensen die er niks van snappen en denken dat Carnaval vieren alleen maar vreemd gaan is en heel erg dronken worden
ik blijf er ver van weg..... :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven