Locatie geboekt nu goedkoper

26-01-2022 12:35 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand van jullie dit.

Ik heb een huisje geboekt voor een bepaalde prijs die nu in dezelfde periode goedkoper worden aangeboden. Nu heb ik al een belletje gedaan naar de verhuurder, maar die geeft aan hier alle vrijheid in te hebben. Klopt dat?
Ik vind het wel erg balen dit. Het is best een flink bedrag wat ik meer betaal.
Opnieuw boeken en de huidige annuleren.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
26-01-2022 12:36
Opnieuw boeken en de huidige annuleren.
Ik denk niet dat ik nu zomaar kosteloos kan annuleren…
Alle reacties Link kopieren
Tja, als de verhuurder lief doet compenseert hij je. Als niet dan is dat reuze onaardig maar je doet er weinig tegen.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
26-01-2022 12:37
Ik denk niet dat ik nu zomaar kosteloos kan annuleren…
Kijk eens in de voorwaarden dan.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk hebben ze die vrijheid. Hoe dacht je dat last minutes werken bv? Dns geven ze vele korting om op korte termijn de boel vol te krijgen, omdat dat beter is dan niks.
Jouw ‘voordeel’ van eerder boeken is dat je de zekerheid hebt dat je plek hebt, en dat het niet duurder wordt omdat de drukte ineens toeneemt. Het ‘nadeel’ is dat het ook goedkoper kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-01-2022 12:39
Kijk eens in de voorwaarden dan.
Dit is best een goed idee.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag hij dat. Het gebeurt met heel veel zaken.
Als jij vorige week een pak wasmiddel bij de supermarkt gekocht hebt, krijg je ook geen geld terug als het deze week in de aanbieding is.

En wat maakt het uit? Toen jij boekte vond je de prijs blijkbaar redelijk.
Eurus schreef:
26-01-2022 12:39
Kijk eens in de voorwaarden dan.
Wat een wonderlijk idee.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt vroeg geboekt met de zekerheid dat je de locatie had.
Die zekerheid is niet gratis, daar betaal je voor.
Slik je verlies, bedenk dat je het de prijs waard vond en dat dat niet veranderd is.
En probeer een volgende keer te onderhandelen of op een ander moment te boeken, of houd in de gaten welke korting er gegeven wordt en vraag die ook.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
26-01-2022 12:39
Tja, als de verhuurder lief doet compenseert hij je. Als niet dan is dat reuze onaardig maar je doet er weinig tegen.
Hoezo? Die verhuurder doet gewoon op een verstandige manier zaken. Hij moet zijn accommodatie vol krijgen.
Daar horen prijs schommelingen bij.
Dat gebeurt werkelijk overal.
Als jij meer betaald wordt je niet opgelicht ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde huisje? Die is dan toch al door jou gehuurd?

Zo niet: ik vrees dat het gewoon pech is, tenzij er makkelijke annuleervoorwaarden gelden (vaak niet). Het is net zo iets als kleding kopen en een dag later blijkt het uitverkoop.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dat. Als je het goedkoper wilt moet je wachten, maar dan heb je dus minder keus.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk heeft de verhuurder alle vrijheid. Jij vond de prijs bij boeking prima, anders had je het niet geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
26-01-2022 12:43
Hoezo? Die verhuurder doet gewoon op een verstandige manier zaken. Hij moet zijn accommodatie vol krijgen.
Daar horen prijs schommelingen bij.
Dat gebeurt werkelijk overal.
Als jij meer betaald wordt je niet opgelicht ofzo.

Ik voel me niet opgelicht, maar ik baal. En natuurlijk snap ik het ook wel. Maar ik hou ook van leuke prijzen.

Ben nu even alles aan het doorspitten, maar ik vrees dat ik vette pech heb.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 26-01-2022 12:55
0.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
26-01-2022 12:45
Hetzelfde huisje? Die is dan toch al door jou gehuurd?

Zo niet: ik vrees dat het gewoon pech is, tenzij er makkelijke annuleervoorwaarden gelden (vaak niet). Het is net zo iets als kleding kopen en een dag later blijkt het uitverkoop.

Nee, de andere huisjes hebben nu een flinke korting.
Alle reacties Link kopieren
Als het een kwestie is van een paar dagen dan zou ik wel proberen of ze iets kunnen compenseren, misschien de helft?
Maar anders is het toch vrij normale business, prijzen voor vakanties fluctueren enorm obv hoe druk het is en hoe ver het nog weg is.
Maar waarom keek je nogmaals naar hetzelfde huisje? Als het duurder was geworden dan had je jouw prijs een goede deal gevonden, toch?
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van vraag en aanbod. Het hotel wat wij geboekt hebben, is nu 50 euro duurder.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Die goedkope prijs kan alleen bestaan bij de gratie van andere mensen die het volle pond betalen.
Zo werkt het nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als ik wacht op de schoenenuitverkoop heb je kans dat ze mijn maat niet meer hebben. Dus koop ik mijn schoenen nu, want nu is mijn maat er nog.
Is het dan oneerlijk dat mensen die wachten op de uitverkoop dezelfde schoenen goedkoper krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Voor nu niet meer nuttig maar ik boek tenzij het niet anders kan en ik echt een bepaalde plek wil altijd annuleerbare accomodaties en hou dan op regelmatige basis de prijzen in de gaten, daalt de prijs flink dan annuleer ik en boek opnieuw. Idem dito met huurauto’s, kan soms flink schelen terwijl je toch al lang van tevoren zeker bent van je accomodatie.
Alle reacties Link kopieren
Dit is heel normaal hoor. Bij de meeste vakantieparken (roompot, centerparks bijv) wisselen de prijzen dagelijks. Als een huisje vaak wordt aangeklikt doet dat wat met de prijs. Als je dichter bij de aankomstdatum komt hetzelfde.

Dit geldt natuurlijk voor alle producten en diensten. De kapper kan ook zijn prijzen omhoog gooien per 1 januari. Als je dan op 1 januari gaat kan je niet geknipt worden voor de prijs van 31 december alleen maar omdat je bijvoorbeeld op 13 december al een afspraak hebt gemaakt.

Ik zou in het vervolg niet meer na de boeking kijken op de site naar de prijzen, als je er zo van baalt dat die veranderen. Wat niet weet, wat niet deert toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat altijd altijd zo’n gek iets, dat mensen denken dat ze dan ergens recht op hebben. Zelfs de woorden “neem je verlies” zijn niet toepasselijk in deze. Er is geen verlies geleden, namelijk.
En verder begrijp in werkelijk niet, hoe je erachter komt, dat de huisjes nu goedkoper zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin om je opgelicht te voelen, mijn hemel
Je hebt vroeg geboekt, dus je had de zekerheid dat je die vakantie kon vieren, mensen die later zijn niet en daar betaal je voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven