Logies, logies ontbijt of half-pension?

12-11-2019 19:12 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil komend voorjaar naar de Canarische Eilanden. Het is voor mij een bij-vakantie, voornamelijk om een weekje relaxed door te brengen in een aangenaam klimaat. Voornamelijk luieren en lezen, naar het strand gaan en bij het zwembad liggen. Snorkelen en als ik zin heb een excursie.
Bij het appartement dat ik op het oog heb kan ik half pension verzorging boeken. Koken in het apartement lijkt me uitgesloten gezien de beperkte keukenopstelling en inrichting. Uit eten gaan is ook een optie, maar zoals ik al zei, het is een tussendoor weekje, niet mijn hoofdvakantie en ik wil het niet te duur maken door elke avond uit eten te gaan.
Aan de andere kant lijkt me elke avond langs hetzelfde buffet lopen me wel een beetje gaan vervelen, nog afgezien van het feit dat je ook vast zit aan een vaste tijd om aan tafel te gaan.
Ik kan natuurlijk halfpension boeken, en niet elke dag bij de acommodatie eten.
Zoveel scheelt het niet in de prijs met alleen logies.

Wat zal ik doen, mét of zonder maaltijden boeken?
hallodaar... wijzigde dit bericht op 12-11-2019 19:17
1.15% gewijzigd
sugarmiss schreef:
12-11-2019 19:58
Eens.

Bovendien hebben ze bij een buffet vaak ook groente. Dat is toch gezonder dan een week lang vlees/vis met patat en een klein beetje salade ter versiering bij een week uit eten gaan.
Waarom zou je in hemelsnaam dat wat jij noemt eten als je uit eten gaat? Je weet dat je buiten de deur meer keuze hebt dan de plaatselijke snackbar en een verdwaalde MacDonalds?
Ik heb wel eens vernomen dat ook restaurants die niet bij een hotel horen groenten mogen serveren..
Alle reacties Link kopieren
hallodaar... schreef:
12-11-2019 20:12
Ik ga toch halfpension boeken, mét in mijn achterhoofd dat ik dan tóch
keuze heb tussen bij het appartement eten of buiten de deur.
De accommodatie die ik op het oog heb ligt in de buurt van een boulevard met restaurants en barretjes.
Ik ga trouwens niet alleen maar ik trakteer een van mijn kinderen die dan klaar is met de studie. Ook daarom vind ik het wel leuk om vrij te zijn, te kiezen voor een leuke eetgelegenheid als we dat tegenkomen en niet helemaal vast te zitten aan een tijd om aan te schuiven.
De reactie van Sugarmiss geeft eigenlijk de doorslag met haar opmerking over de groenten. Ik ben gek op groenten en inderdaad de hele week friet-vlees-blaadjesla schotels eten trekt me ook niet zo.
Hetzelfde geldt voor het ontbijt. Leuk om te doen, maar hebben we er geen zin in dan eet ik mijn eigen yoghurtje met muesli 'thuis".
Ik heb het afgelopen vakantie echt best wel gemist, die buffetten. Ik hou van gezond eten (vind dat ook echt lekker) en dat lukt met uit eten gaan veel minder goed.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
12-11-2019 21:06
Waarom zou je in hemelsnaam dat wat jij noemt eten als je uit eten gaat? Je weet dat je buiten de deur meer keuze hebt dan de plaatselijke snackbar en een verdwaalde MacDonalds?
Ik heb wel eens vernomen dat ook restaurants die niet bij een hotel horen groenten mogen serveren..
Ik vind het in die toeristenoorden vaak wel wat karig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Op de Canarische eilanden vond ik het uit eten gaan echt enorm goedkoop voor wat ik kreeg, en ook altijd wel leuke restaurants met goed eten.

Ik zou het echt zonde vinden daar niet ergens lekker te gaan eten.
En als het weinig scheelt dan gewoon lekker halfpension boeken en toch twee keer ofzo uit eten ?
Alle reacties Link kopieren
De reviews zijn wisselend zeg je.
Dan zou ik heerlijk buiten de poort gaan eten. Ook niet duur daar en keus genoeg denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Theoneandonlyme schreef:
12-11-2019 20:50
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je boekt. Je kunt heerlijke verse en gevarieerde buffetten treffen van uitstekende kwaliteit en vaak biologisch in een 3* accommodatie en verlepte meuk in een 4 of 5 * verblijf. Ik ga altijd af op reviews van gasten.
Ik heb echt nog nooit verlepte meuk aangetroffen in een 4 of 5* verblijf, en zeker wel in 3* accommodaties. Het eten is echt niet altijd slecht in kleinere hotels of hotels met minder *, maar de kans kwaliteit en variatie neemt echt toe met het aantal *.
Als wij een verblijf boeken met eten erbij dan boeken wij altijd 4 of 5 sterren en dan nog gaan we dan een aantal keren uit eten omdat we dat ook leuk vinden of omdat het zo uit komt als je weg bent.
Alle reacties Link kopieren
Waar het om gaat is dit: als je voor 750 euro een week all inclusive boekt in Spanje, kan je natuurlijk op je vingers natellen dat de kwaliteit van het hotel of het eten in het hotel navenant is. Want van die 750 euro moeten je vluchten betaald worden, de bus die je naar het hotel brengt en nadien weer naar het vliegveld, en dán ook nog je verblijf van 8 dagen. Kort en goed betekent dat dat je, na aftrek van vluchten en transfers, per dag misschien 20 of 30 euro voor je verblijf betaalt, en daar moet je hotelkamer dan van betaald worden, je drankjes, en je eten. Laten we uitgaan van 30 euro. In welk hotel ter wereld kun je voor 30 euro per dag én een keurige hotelkamer verwachten, én ontbijt, én gratis versnaperingen gedurende de dag én ook nog eens een 5-sterrenbuffet in de avond?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zou alleen het ontbijt boeken en de rest los van uit eten gaan. Ontbijt in een hotel vind ik toch altijd zo’n feest! Voor de lunch en het avondeten zou mijn voorkeur er naar uit gaan om zelf de gelegenheden op te zoeken en je gerechten van de kaart te bestellen.
Alle reacties Link kopieren
In gran canaria is het echt niet duur om zelf je ontbijt te regelen. Gewoon in een supermarktje. Kun je zo een week vooruit.
Voor mij is het echter pas vakantie als er een ontbijtje bij zit. Daar betaal ik graag voor.
En dan is de stap halfpension zo gemaakt. Vaak scheelt het maar 50 euro per week. Dan ga je 3 x en heb je het er uit.
Als je weinig uit wilt geven: je kunt ook uit eten gaan. Zo duur hoeft het niet te zijn ( 7,50 pp voor een pizza)
Bovendien zijn er in gran canaria genoeg eettentjes waar je eten kunt afhalen of op de vuist eten, die zijn ook goedkoop. ( shoarma, pizza, friet enz.)
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven