Lompe acties van landgenoten op vakantie in het buitenland.

12-11-2017 14:00 235 berichten
Ben nog maar zelden op vakantie geweest naar een land waar ik geen andere Nederlanders tegen kwam. Soms erg leuk maar soms ook plaatsvervangende schaamte omdat men zich niet kan gedragen etc.

- Hard schreeuwen in het openbaar vervoer terwijl het juist de bedoeling is dat je niet te hard praat om een ander niet te storen.
- Stug Nederlands blijven praten tegen een verkoper in Parijs en dan boos worden dat verkoper je niet snapt.

Kan er even niet meer bedenken maar ben benieuwd wat anderen zoal zijn tegen gekomen op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
12-11-2017 16:33
.
.
Vooral bij Engelsen zie je dat vaak.
En Duitsers.
Alle reacties Link kopieren
In bijvoorbeeld Spanje praat lang niet iedereen Engels.
Ik heb gemerkt dat ik mij in een mengelmoes van de Spaanse woorden die ik wel weet gecombineerd met Nederlands soms beter verstaanbaar kan maken dan in het Engels.

Nederlanders komen overal en in bepaalde gebieden komen gewoon veel Nederlanders en dan pikt het personeel daar soms best aardig wat Nederlands op.
Of ze halen gewoon Nederlands personeel binnen.

In Frankrijk op een camping nog meegemaakt dat het voltallig personeel achter de receptie Nederlands was :-D.

Dacht ik daar effe in 't Frans te beginnen ... bleken ze beter Nederlands dan Frans te spreken.
(Ze zaten er blijkbaar al een jaar of 5 en ik had ze eerder enkel Frans en Engels horen spreken tegen andere gasten.)
Spanjaarden spreken zo slecht Engels omdat ze kinderen zelfs nu op school maar een uur Engelse les krijgen per week. Dat blijft zo tijdens de middelbare schooltijd ook zo. Bovendien is werkelijk alles op TV in het Spaans, want ja nagesynchroniseerd. Dus het is niet zo gek dat ze het slecht spreken vind ik. Ze doen vaak wel hun best en sommige leren het zichzelf maar het lijkt mij ook moeilijk een taal te leren die je bijna nergens hoort.

Ik erger me op vakantie aan Nederlanders die standaard altijd alle regels negeren, zoals in de Sixtijnse kapel lekker foto's blijven maken met je telefoon, terwijl er honderd keer gezegd word dat het niet mag en twintig borden staan. Toch lekker je tablet pakken en stiekem van onderen een foto maken. Ook vind ik vaak dat Nederlanders zich slecht inlezen van de steden waar ze heen gaan en dan boos worden op de bevolking omdat ze dingen niet weten die gewoon in elke reisgids staan.
Lees je in. Voor ik naar een wereldstad ga maak ik een heel schema van wat alle bezienswaardigheden kosten, in welk gedeelte van de stad ze liggen en van hoe laat tot hoe laat ze open zijn.
Zo voorkom je teleurstelling dat je net op zondag ergens niet in kan. Ik wil ook altijd weten wat de shuttlebus kost voor ik er kom zodat ik dat geld in kleingeld op zak heb. In Madrid worden mensen vaak erg boos op de shuttlebus chauffeurs omdat je niet met 50 euro kan betalen in de bus. 20 is het maximum. Ja dat lijkt me vrij logisch, hier in Amsterdam kan je ook niet met 50 euro betalen. En maar woedend, hoe duur de bus wel niet is. 4 euro per persoon vind ik niet duur trouwens.

Daar kan ik dus slecht tegen, als je je ingelezen had wist je dat soort dingen. Dan word je ook minder snel opgelicht. Het Vaticaans museum kost bijvoorbeeld 17 euro ( in mijn herinnering ) en als je dan in de rij staat lopen mensen langs die zeggen dat je de rij kan skippen voor 40 euro en dan een gids mee krijgt. In mijn hotel lag een briefje waarop stond dat het museum 50 euro kostte. Maar ik wist dat het maar rond de 17 was, dus dan laat je je niet voor de gek houden. Maar je moest eens zien hoeveel mensen erin getrapt zijn. Ook Nederlanders, om vervolgens te flippen toen ze zagen dat het een stuk goedkoper was dan de gidsen claimde.
Tja.

Oh en irritante kinderen op vliegvelden kan ik erg slecht tegen. Laatste keer toen ik wegging uit Florence ook, wat een onopgevoede blagen waren dat zeg. Schreeuwen en krijsen tot je oren zeer deden. Nederlandse kinderen, maar zuidelijke kinderen doen het ook en worden ook niet gecorrigeerd.
Alle reacties Link kopieren
feder schreef:
12-11-2017 14:11
http://telegraaf.nl/w/29516446
Te dicht bij wilde dieren gaan staan voor een foto.... :cry:
Even rechtzetten, de vrouw woonde al 16 jaar in Tanzania en was wel wat gewend. Ze stonden op gepaste afstand, toen de olifant plots woest werd. de man probeerde haar te helpen. Tja, telegraaf.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
De keer dat we op rondreis waren en een jonger stel elke dag te laat kwam. Een van de laatste keren maakten ze het zo bont. Toen ze eindelijk na de afgesproken tijd aan kwamen zetten, wij zaten al een behoorlijke tijd te wachten in de bus, wilden ze eerst nog gaan ontbijten. de reisleider is nog net niet ontploft, maar heeft ze wel te verstaan gegeven dat we zo en zo laat daar waren en dat ze maar een taxi moesten nemen.
"Boring conversation anyway"
Oh dat is ook irritant ja. Mensen die te laat komen zijn sowieso irritant maar op reis helemaal. Zit je met die hele bus te wachten.
Wij hadden dat in Brazilie, kwamen we bij de grenspost aan in Argentinie was een van mijn groepsgenoten zijn paspoort kwijt toen we daar wegreden. Volgens hem bij de post blijven liggen. Hij kwam daar een uur na de post achter. Dus wij omdraaien en helemaal terug gereden om er 2 minuten voor de controle achter te komen dat hij gewoon in het achtervak van zijn rugzak zat. En we hadden al zo'n strikt schema. Weer 2 uur kwijt dankzij die oetlul. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
13-11-2017 09:20
De keer dat we op rondreis waren en een jonger stel elke dag te laat kwam. Een van de laatste keren maakten ze het zo bont. Toen ze eindelijk na de afgesproken tijd aan kwamen zetten, wij zaten al een behoorlijke tijd te wachten in de bus, wilden ze eerst nog gaan ontbijten. de reisleider is nog net niet ontploft, maar heeft ze wel te verstaan gegeven dat we zo en zo laat daar waren en dat ze maar een taxi moesten nemen.
Oh, vreselijk, dat soort mensen. Als je geen rekening met anderen kunt of wilt houden moet je niet op groepsvakantie gaan, klaar.

Toen ik zeventien was ben ik ook ooit met z'n groepsrondreis meegeweest. Daar zat een stel bij dat alleen maar kon klagen. Thuis was alles beter: de mensen, de infrastructuur, de bewegwijzering, de musea, noem maar op. Okee, prima, maar waarom ga je dan op vakantie? Het was ook niet dat ze het eerst even afwachtten en het ze oprecht tegenviel of zo, nee, vanaf dag één was niks goed.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
12-11-2017 14:09
Ik heb nog nooit gemerkt dat een Nederlander Nederlands blijft spreken in het buitenland. Vind juist dat we ons heel goed taalkundig aanpassen.
ik 1x, in een hotel op doorreis, midden-Italië.
Nederlands gezin dat gewoon steeds harder in het Nederlands tegen de steeds schrikkerigere serveerster ging praten
Op het laatst schreeuwden ze
Oh ja, zo was mijn kamergenote ook in Brazilie. Alles was stom, saai en minder mooi dan ze had verwacht. Zelfs de Iguacu watervallen, die zonder twijfel het mooiste natuurschoon waren dat ik ooit gezien had. Maar nee daar was ook niks aan. Niks was leuk. De hele vakantie heeft ze lopen klagen en ze verpestte de sfeer enorm voor de groep. Niemand wilde nog met haar optrekken op een geven moment.
Wat was dat een zuurpruim zeg. En natuurlijk was dat mijn kamergenoot. Gelukkig vroeg ze op een gegeven moment om een ander, kon ik lekker bij mijn ex op de kamer slapen. ( we leerden elkaar daar kennen )
Alle reacties Link kopieren
mensen die bergen eten wegwerken omdat ze all inclusief zitten
Twee jaar geleden ging ik vrienden ontmoeten in het buitenland, met een Nederlander die enkel Nederlands en Engels sprak.

Meerdere keren erop aangesproken dat het niet netjes is om met mij in het Nederlands dingen te gaan discussiëren wanneer mijn vrienden erbij zijn, aangezien die vrienden gewoon Engels spraken. Het kwartje viel niet. Uiteindelijk maar "opgelost" door in het Engels hele antwoorden te geven, dan ging het van "hoe laat vertrekt de bus?" en was mijn antwoord "I do not know when the bus leaves." En dat dan de hele vakantie lang.

Die hele gast was iemand met wie ik beter niet op reis had kunnen gaan, totaal geen besef van mensen om zich heen. Had verschrikkelijk veel stress, reageerde dat op mij af dmv veel geschreeuw, gescheld en mij van alles de schuld geven, kon het niet hebben dat ik geen relatie met hem wilde (daar kwam ik pas in dat land achter) met wederom al het geschreeuw en gehuil van dien en ik ondertussen maar krampachtig doen alsof er niks aan de hand was want gevoelens uiten doe je niet in het openbaar in dat land. Alsof je met een kind van 4 op stap bent. Uiteraard meteen op de blokkeer toen we veilig en wel terug waren. Nu reis ik alleen nog maar in m'n eentje. :P
Haha over mensen gesproken die altijd klagen.

Op Paaseiland kwam ik een Zwitser tegen en die vond alles maar kut. Hij liep maar te klagen dat hij op zo'n klein kuteiland was. En oohhhhh er ging maar 1 vliegtuig per dag en als die dan overvloog riep ie dat ze hem mee moesten nemen.....hij was er welgeteld 5 dagen he. Vervolgens vloog hij naar Tahiti en een van de Italianen in het hostel ging ook die kant op. Dus ik vroeg aan de Italiaan hoe het met de Zwitser ging op Tahitie. En ja hoor.....ook op Tahiti alleen maar klagen dat het zo'n klein eiland was en hoe moest hij daar nou afkomen..... Sommige mensen......
In Italië; Nederlanders die op de camping staan (getuige het polsbandje).

Moeder: te dik, in een te kleine legging gepropt, te kort t-shirt aan, op roze crox. Ze loopt achter de buggy met daarin een driejarig kind wat niet even onder de douche is gezet voordat ze gingen eten. Kind zit nog met speen in de mond.
Daarnaast vader; witte sokken in sandalen, te dikke buik en te korte korte broek. Peuk in de hand.
Nog een kind dat te ver vooruit rent. Moeder schreeuwt over de boulevard:
Djelaaaanooooooooo, hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr blijven.

Zucht....
Ik vind de kinderen van Nederlanders vaak onhebbelijk. Want 'de kinderen hebben ook vakantie' (6) (van hun goede gedrag) In restaurants rennen ze rond eisen ze van alles, in het zwembad krijsen ze en ze hebben overal een mening over en denken dat ze die rustig kunnen verkondigen omdat ze denken dat de rest ze niet verstaat.

Ik ben royaal vormgegeven en in het zwembad waren er twee kutkinderen aan het roepen dat ik een dikke dikkie dik ben. Op zo'n smerig toontje. Meestal doe ik daar niks mee. Want het is niet schelden als het waar is ;)

Maar ze dachten dat ik het niet verstond en bleeeeeven het maar roepen en doken vlak naast mij en spatte water. Treiter gedrag. Toen heb ik die twee bij hun armpjes gepakt en ze vlotjes bij hun ouder gebracht. Kinderen krijste onderweg als speenvarkens dat die 'kankermof' aan ze zat.

Bij de ouders aangekomen heb ik heel hard gezegd dat ik wel dik ben maar niet doof. Die jongetjes mochten na een gesprekje tussen de ouders en mij de rest van hun vakantie niet meer in het zwembad. Zaten ze daar dagen lang met dezelfde Donald Duck op een bedje :lol:

Inmiddels kies ik vakanties uit waarbij we nauwelijks in aanraking komen met andere mensen, laat staan Nederlanders. :worship:
MiniMe3 schreef:
13-11-2017 10:14
Haha over mensen gesproken die altijd klagen.

Op Paaseiland kwam ik een Zwitser tegen en die vond alles maar kut. Hij liep maar te klagen dat hij op zo'n klein kuteiland was. En oohhhhh er ging maar 1 vliegtuig per dag en als die dan overvloog riep ie dat ze hem mee moesten nemen.....hij was er welgeteld 5 dagen he. Vervolgens vloog hij naar Tahiti en een van de Italianen in het hostel ging ook die kant op. Dus ik vroeg aan de Italiaan hoe het met de Zwitser ging op Tahitie. En ja hoor.....ook op Tahiti alleen maar klagen dat het zo'n klein eiland was en hoe moest hij daar nou afkomen..... Sommige mensen......


Hoe kan je nou klagen als je op Paaseiland bent :-[ Serieus.. wat een schlemiel.
Oh ja kinderen zijn de laatste jaren echt onopgevoed op vakantie. Maar niet alleen Nederlandse kids hoor. Italiaanse koters mogen ook alles, idem dito voor Spaanse. Er wordt zelden wat gecorrigeerd. Ik kan daar echt heel slecht tegen. Hou die etters een beetje in bedwang. Vroeger op de camping ook al van die koters die om 6 uur al buiten rennen en lekker krijsen erbij.
Wij moesten als kinderen tot minstens half negen in die tent blijven want ja waag het om iemand wakker te maken. Mijn moeder was daar heel streng in. Dan gingen wij lekker boekje lezen of spelletje doen. Zo kan het ook he. Maar nee hoor laat ze lekker de halve camping wakker maken.

Ook leuk in Hostels in Madrid dat de mensen de hele nacht in en uit lopen en lekker hard met de kamerdeuren smijten. De muren zijn heel dun dus slapen doe ik in Madrid maar zelden. Dit is trouwens op meer locaties zo hoor. Spanjaarden zijn luidruchtig. Zeker in Sevilla was dat ook zo. Was de halve nacht wakker dankzij al dat geschreeuw. In Italie hebben ze daar wat minder last van.
Alle reacties Link kopieren
Een Nederlands stel dat er achter komt dat er ook een ander Nederlands stel ergens verblijft en er dan naar toe loopt om super overdreven te schreeuwen: ‘Oh wat leuk, jullie zijn ook Nederlanders’ en doet alsof je hun beste vrienden bent.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen Nederlanders doen dit, maar ik zie het o zo vaak op FB voorbij komen: mensen die zich in van die paardenkoetsjes rond laten rijden of op een andere manier voor vermaak met dieren betalen. Het is al ZO vaak langsgekomen op tv/internet, en er is zo vaak onderzoek naar gedaan, en de uitkomst is altijd hetzelfde: betaal je op vakantie voor een attractie met dieren, dan gaat daar dierenleed achter schuil! :-x

Ja, ook als de paarden helemaal versierd zijn en het volgens jou 'wel goed zit', zit het vaak niet goed. Laatst hadden ze nog zo'n steekproef gedaan in een paar steden, en wat bleek, dat die paarden uitgedroogd waren en veel te lange uren moesten maken en pijn leden, en je zag er niks aan. Er stonden zelfs emmers op zo'n plein waardoor men dacht dat ze wel genoeg te eten/drinken zouden krijgen, maar die paarden konden met hun hoofden niet eens bij de emmers komen, en ze kregen amper de tijd om sowieso even bij te komen...

Uiteraard geldt dit ook voor de olifanten en de aapjes die met geweld tam gemaakt zijn en hun hele leven aan de ketting leven, en de ezeltjes die in Spanje dikke volgevreten mensen moeten dragen. Stop nu eens met het financieren van die uitbuiting en dierenmishandeling! Wees niet naief en egoistisch en bedenk je even dat die lui met die dieren alles doen om de dieren gezond over te laten komen, terwijl dat gewoon schijn is.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Oh ja daar kan ik ook niet tegen. In Sevilla staan honderden van die arme paardjes de hele dag in de brandende hitte. Te mager, vale vacht en doffe ogen. Zo zielig vind ik dat. Soms zeg ik er wel eens wat van tegen toeristen die dan willen instappen, dat wordt uiteraard niet op prijs gesteld, maar heb toch een keer een vrouw weten te overtuigen niet in te stappen. Dat voelt dan toch goed, ondanks dat je weet dat het eigenlijk niets uithaalt want de volgende stapt zo weer in.

Kan wel huilen als ik dat dierenleed zie op vakantie. Word er echt naar van.
framboos1981 schreef:
13-11-2017 10:43
Een Nederlands stel dat er achter komt dat er ook een ander Nederlands stel ergens verblijft en er dan naar toe loopt om super overdreven te schreeuwen: ‘Oh wat leuk, jullie zijn ook Nederlanders’ en doet alsof je hun beste vrienden bent.
Oh ja, als mensen ontdekken dat je uit NL komt dan willen ze gelijk met je praten en opscheppen wat zij allemaal allang gezien en gedaan hebben pfffff !
Afgelopen zomer in Zuid-Afrika hadden we 2 overnachtingen in een prachtige lodge waar dus blijkbaar ook iedere dag een buslading toeristen gedropt wordt voor de nacht die rechtstreeks vanaf het vliegveld komen. We kwamen de eerste avond in het restaurant en daar bleek een hele buslading met Nederlanders in het restaurant te zijn. Ik sta met mijn dochter in de rij voor het buffet, 2 oudere mensen voor ons die in alle schalen gaan zitten roeren en dan niks opscheppen. De vrouw pakt een stuk brood en ruikt eraan en zegt vervolgens nou dat ruikt raar hoor, dat ga ik écht niet opeten hoor bah dat vieze buitenlandse brood, en kwakt het gewoon weer terug bij de rest van het brood.
Ja dan schaam ik me echt voor mijn landgenoten.
Nog een fraaie...
We staan in Hermanus aan de haven naar walvissen te kijken die daar heel dicht bij de kust komen. Staat een Nederlands gezin vlakbij ons maar ze hadden geen idee dat wij ook uit Nl kwamen. De man wilde de volgende dag gaan duiken in een kooi bij de haaien maar er waren niet veel haaien dit jaar in de baai. Zegt die vrouw tegen haar dochter, nou anders gaat mama wel morgen even in het water hoor want ik ben ongesteld en dan komen de haaien vast wel hahahaha :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Jl. augustus op Zakynthos twee luidruchtige Amsterdamse broers. Hun stemmen schalden van 's morgens vroeg tot 's avonds laat over het hotelterrein.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
13-11-2017 11:03
Oh ja daar kan ik ook niet tegen. In Sevilla staan honderden van die arme paardjes de hele dag in de brandende hitte. Te mager, vale vacht en doffe ogen. Zo zielig vind ik dat. Soms zeg ik er wel eens wat van tegen toeristen die dan willen instappen, dat wordt uiteraard niet op prijs gesteld, maar heb toch een keer een vrouw weten te overtuigen niet in te stappen. Dat voelt dan toch goed, ondanks dat je weet dat het eigenlijk niets uithaalt want de volgende stapt zo weer in.

Kan wel huilen als ik dat dierenleed zie op vakantie. Word er echt naar van.
Ja, ik kan daar ook zeker om huilen.. Het is zo verschrikkelijk zielig! Ik heb het inderdaad ook gezien in Sevilla, daar zijn het er echt veel. Wat zijn er toch veel egoistische mensen. Als ik van iemand hoor dat ze meedoen aan dit soort activiteiten op vakantie ga ik niet meer met diegene om, zo walgelijk vind ik zulke mensen.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Madrid87 schreef:
13-11-2017 09:43
Oh ja, zo was mijn kamergenote ook in Brazilie. Alles was stom, saai en minder mooi dan ze had verwacht. Zelfs de Iguacu watervallen, die zonder twijfel het mooiste natuurschoon waren dat ik ooit gezien had. Maar nee daar was ook niks aan. Niks was leuk. De hele vakantie heeft ze lopen klagen en ze verpestte de sfeer enorm voor de groep. Niemand wilde nog met haar optrekken op een geven moment.
Wat was dat een zuurpruim zeg. En natuurlijk was dat mijn kamergenoot. Gelukkig vroeg ze op een gegeven moment om een ander, kon ik lekker bij mijn ex op de kamer slapen. ( we leerden elkaar daar kennen )
Daarom neem ik altijd eenpersoonskamers. Ik deel niet eens een kamer als ik met een vriendin op vakantie ga, laat staan met n vreemde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven