Londen

26-03-2024 13:51 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon van 11 wil graag naar Londen voor zijn verjaardag. Half mei staat dit dus ook in de planning. Hij wil graag de Big Ben zien en stonehenge. Om nou 3 nachten door te brengen in hartje Londen zie ik niet zitten. Hij vind alles snel te druk en is dan overprikkeld. Dus iets buiten Londen lijkt mij beter. En hij wil graag een keer vliegen. Die ervaring geef ik hem graag mee.Rond de 1000 euro vind ik eigenlijk wel genoeg. We gaan met zijn 2en. Iemand ideeën?

Gr
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, wat is hartje Londen?

Je hebt ook in het centrum rustige delen. Rondom Hyde Park bijvoorbeeld.

Stone Henge doe je als een dagtrip (die je ergens boekt). Je kunt het ook combineren met een bezoekje aan Bath, dat hebben wij toen gedaan. Bath is erg mooi en een stuk rustiger dan Londen.

En wat moet er 1000 euro kosten? De hele belevenis? Dat moet wel lukken. Maar wellicht niet inclusief vliegtickets. Je zou op Heathrow kunnen vliegen en dan een hotel in het westen ergens. Er zit in Ealing een prima Ibis bijvoorbeeld. Of je vliegt op Gatwick en zoekt wat in het zuiden, bijvoorbeeld rond Wimbledon.

Je moet er dan wel rekening mee houden dat je telkens een uur reizen buiten het centrum zit.

Als je gewoon een goed geïsoleerd hotel zoekt, zou ik zelf met zo'n kind rond King's Cross gaan zitten. Dan zit je goed centraal, mooie wijken daar, en je zit niet eeuwig in de metro of bus.

Wat ook leuk is:

- de waterbus nemen, bijvoorbeeld naar Greenwhich, je komt dan (afhankelijk van waar je opstapt uiteraard) langs allerlei bruggen.
- Natural History Museum
- een musical
- een hop-on hop-off tour doen
- Harry Potter studios (reserveren!!)

Met een bezoek aan Stonehenge ben je wel een dagje zoet trouwens. Misschien wel zonde om in je eerste weekend Londen te doen. Londen heeft zo veel te bieden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stonehenge is best een eind vanaf Londen, maar er gaan dag trips heen (en treinen)
https://www.visitlondon.com/things-to-d ... enge-tours

Als je 3 nachten gaat, kost je dit je ene hele dag.
Het kan, maar het is best haastig allemaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Stonehenge is vanuit Londen bijna twee uur met de auto en ruim 3,5 uur met ov. Dat lijkt me een behoorlijke trip voor een dagje.

Ik ben vorige maand met mijn snel overprikkelde dertienjarige naar Londen geweest. Wij hebben toeristische attracties (Towerbridge, Big Ben, Borough market, Leicester square etc) afgewisseld met wat lummelen in de parken en rondjes met de dubbeldekker bussen ( niet de dure Hop on-Hop off, maar gewoon de stadsbussen). Niet te laat gaan eten, als het nog niet zo druk is in de restaurants, één avond sushi gehaald en op de hotelkamer gegeten, en 's avonds lekker film kijken op de hotelkamer. We hebben het heerlijk gehad. Wij zijn met de trein gegaan, dat vond ik veel en veel relaxter dan vliegen.
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
Alle reacties Link kopieren Quote
Londen is een grote stad en druk. Of je nu in de stad of daarbuiten verblijft. Als je buiten de stad verblijft moet je juist elke ochtend en middag/avond een uur de drukke metro in. Dan kun je beter ergens bij het centrum verblijven zodat je, indien nodig, wat op je hotelkamer kan uitrusten.
Stonehenge is een flink stuk uit Londen. Daar ben je dus een volle dag mee kwijt.
Drie nachten is twee volle dagen waarvan je er dus één kwijt bent.

Sorry, ik ben mosterd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook een hotel kiezen wat midden in de stad, dan kun je overdag even terug om te chillen. Het nadeel van ver buiten de stad zitten, is dat je niet gemakkelijk heen en weer gaat, en daar juist veel vermoeider wordt.

Toeristische attracties doen gelijk bij openingstijd, of een stadswandeling om 08:00 uur 's ochtends. Dat scheelt een hoop in de prikkels.

En je erop instellen dat het een drukke stad is en dat je dus moe wordt. Dat accepteren als onderdeel van de reiservaring scheelt een hoop in hoeveel last je ervan hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kies een hotel in het centrum met roomservice en een goed ontbijt
Dan kun je al veel ook IN het hotel doen bij overprikkeling
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft niet perse heen en weer te vliegen via hetzelfde vliegveld. Stonehenge is niet ver van Southampton en van daar heb je ook rechtstreekse vluchten naar Schiphol.
(Maar als je nog moet boeken kan het een duurdere optie zijn dan bijvoorbeeld Easyjet naar Gatwick).

Ik ben het ook eens met juist wel hotel in hartje London boeken zodat je tussendoor daar even rust kan opzoeken. Of als het lekker weer is, in een van de parken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bovendien.... tja ik wilde zelf ook wel een keer graag naar Stonehenge. Maar je mag er niet doorheen lopen of zo. Je mag er een rondje (let wel: één) omheen lopen en er is een souvenirwinkel. Het ligt verder ook gewoon aan een doorgaande weg en zo.

Denk dat je in het British Museum gavere dingen ziet. En dat is ook nog gratis!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven