Madeira wat en waar te eten
zaterdag 2 mei 2026 om 17:40
Bananen!
Poncha
Tonijnsteak
https://maps.app.goo.gl/xW3EoziSdje8ETum9?g_st=ic
Wij zijn hier vaker dan 1 avond wezen eten.
Bestel de espetada, die hangen ze aan het plafond. Espetada is typisch voor het eiland en ze kunnen echt goed BBQen.
Pastel de Nata is vast te vinden maar niet echt iets van het eiland.
Poncha
Tonijnsteak
https://maps.app.goo.gl/xW3EoziSdje8ETum9?g_st=ic
Wij zijn hier vaker dan 1 avond wezen eten.
Bestel de espetada, die hangen ze aan het plafond. Espetada is typisch voor het eiland en ze kunnen echt goed BBQen.
Pastel de Nata is vast te vinden maar niet echt iets van het eiland.
zaterdag 2 mei 2026 om 23:18
zondag 3 mei 2026 om 07:01
Espada op de Madeira wijze inderdaad. Dat is witvis met een zoete maracuja saus en banaan en is echt best lekker en het bijzonderste gerecht van Madeira. Nergens anders op het menu gezien.
Steak sandwiches houden ze ook erg van.
Wij vonden het restaurant dat iets met Justiniano in de naam had, in de bergen, qua locatie erg mooi en de espetada (dit zijn vleesspiezen) werden er vers gegrild voor je ogen destijds.
Ze hadden er vaak maracuja frisdrank op het eiland, vond ik ook lekker.
Wel veel vlees en visgerechten dus.
Steak sandwiches houden ze ook erg van.
Wij vonden het restaurant dat iets met Justiniano in de naam had, in de bergen, qua locatie erg mooi en de espetada (dit zijn vleesspiezen) werden er vers gegrild voor je ogen destijds.
Ze hadden er vaak maracuja frisdrank op het eiland, vond ik ook lekker.
Wel veel vlees en visgerechten dus.
zondag 3 mei 2026 om 10:44
Goede tip. Ik heb ooit eens een week in het ziekenhuis gelegen op vakantie met een voedselvergiftiging. Zo niet tof. Dus dat voorkom ik liever zoveel mogelijk.
The ocean healed my soul
zondag 3 mei 2026 om 10:46
Klinkt goed! En vis met maracuja en banaan dat wil ik wel echt proberen. Net als de espetada.It-is-joysjuhhh schreef: ↑03-05-2026 07:01Espada op de Madeira wijze inderdaad. Dat is witvis met een zoete maracuja saus en banaan en is echt best lekker en het bijzonderste gerecht van Madeira. Nergens anders op het menu gezien.
Steak sandwiches houden ze ook erg van.
Wij vonden het restaurant dat iets met Justiniano in de naam had, in de bergen, qua locatie erg mooi en de espetada (dit zijn vleesspiezen) werden er vers gegrild voor je ogen destijds.
Ze hadden er vaak maracuja frisdrank op het eiland, vond ik ook lekker.
Wel veel vlees en visgerechten dus.
sirena wijzigde dit bericht op 03-05-2026 10:49
6.10% gewijzigd
The ocean healed my soul
zondag 3 mei 2026 om 21:00
Ik vond O Justiniano Garden in São Martinho. Bedoel je die? Of in Seixal?It-is-joysjuhhh schreef: ↑03-05-2026 07:01Espada op de Madeira wijze inderdaad. Dat is witvis met een zoete maracuja saus en banaan en is echt best lekker en het bijzonderste gerecht van Madeira. Nergens anders op het menu gezien.
Steak sandwiches houden ze ook erg van.
Wij vonden het restaurant dat iets met Justiniano in de naam had, in de bergen, qua locatie erg mooi en de espetada (dit zijn vleesspiezen) werden er vers gegrild voor je ogen destijds.
Ze hadden er vaak maracuja frisdrank op het eiland, vond ik ook lekker.
Wel veel vlees en visgerechten dus.
The ocean healed my soul
maandag 4 mei 2026 om 09:35
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in