Malaria tabletten Malarone

10-07-2024 23:35 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga binnenkort naar Tanzania en Zanzibar. Nu heb ik vandaag Malarone gekregen.
Wie heeft er ervaringen mee? Ik lees alleen maar nare dingen...

Is een klamboe handig om nee te nemen? Hoe bevestig ik zo'n ding?
Ik heb van Lariam ooit eerder veel last gehad, maar van Malarone merkte ik geen enkele last. Het zijn uiteraard vooral de negative verhalen die mensen online gaan beschrijven. Want anders werkt het gewoon zoals het hoort.

Sowieso is een klamboe fijn. Je kunt het meestal prima met een touwtje ergens aan bevestigen.
Ik heb ooit Malarone gehad, totaal geen last van gehad. Malaria krijgen is echt sowieso véél erger. Serieus, dat wil je echt niet.

Neem naast een klamboe ook muggenspray mee, en draag bedekkende kleding, vooral 's avonds.
Ik heb Malarone geslikt een paar jaar geleden. Niet echt veel last van gehad, alleen wat intenser gedroomd 's nachts. Normaal onthoud ik mijn dromen niet, maar toen wel.

En het is even wennen dat je ze elke dag moet slikken. Ik vergat ze soms.

Muggennet is wel handig als muggen je lekker vinden anders kan je elke dag muggenbeten tellen. Is wel even wennen met slapen, zeker op een eenpersoonsbed.
Van Malone heb ik geen last gehad.
Wel een hele nare ervaring met lariam, ik was 2 dagen paranoïde. 1 x en nooit meer.

Ik ken iemand die aan malaria is overleden... Was al terug in Nederland en het ging heel snel mis. Malaria is geen kattenpis.
Live long and prosper
Nooit problemen gehad met Malerone. Mijn 10 jarige dochter vorig jaar ook niet trouwens.

Zorg dat je in de avond bedekkende kleding draagt en gebruik deet.
Ik heb geen nare ervaringen met Malorone .
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 11-07-2024 00:39
11.69% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb een tijd probleemloos Malarone geslikt. Lariam is de malariapil waar je nogal paranoïa van kan worden. Het is slim om een fijne klamboe mee te nemen, daar ga je echt blij mee zijn. En deet 50%, het is troep, maar als je het nodig hebt ben je blij dat je het in je tas hebt zitten. Tegen muggenbulten haalde ik in Kenia Intamine, dat werkt als een tiet tegen de jeuk, in NL nooit meer zo'n effectief middeltje gevonden daartegen. Dus mocht je langs een apotheek komen daar, dan zou ik zeker even checken of ze dat daar hebben.
https://www.careplus-shop.nl/klamboe-be ... gJKoPD_BwE

Koop een geïmpregneerde klamboe. Met 1 ophangpunt. Daar zit een haakje bij
We hebben ooit weleens met touw ( nemen we altijd mee ) een heel spinnenweb moeten maken om de klamboe op te kunnen hangen omdat het plafond te hoog was.

9 van de 10 keer hangt er wel 1, maar ze zijn niet altijd zonder gaten.
Een ventilator boven je bed of airco op je kamer is ook helpend : malariamuggen houden niet van kou en tocht. ( en voor die ene, die er geen hekel aan heeft, zou ik toch die klamboe ophangen )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In elk hotel hangen klamboes, die hoef je niet mee te nemen. Gaten zaten er niet in. Neem desnoods naald en draad mee om een evt gaatje te dichten, da's wat compacter :)

Ik heb tijdens mijn verblijf van een week op Zanzibar geen malarone geslikt omdat er op het eiland nauwelijks malaria voorkomt. Er waren overigens ook nauwelijks tot geen muggen, ik heb de klamboe nog wel eens open gegooid (het is er nl wel heel erg warm).
Daarna in Tanzania heb ik het wel genomen. Geen last van gehad.

Muggen had eigenlijk niemand last van. Zee-egels daarentegen.... Neem waterschoenen mee!
.
Goeie tips! Klamboe ga ik kopen. Deet heb ik al. En die waterschoenen is ook een goede!
Klinkt al beter deze reacties op malarone. Je leest echt het een na het ander horrorverhaal aan nachtmerries en diarree..
Bij gebruik tot een week of drie achter elkaar had ik meestal, nergens last van.
Pas toen ik drie maanden in malariagebied zou doorbrengen (in de regentijd, dus ook veel kans op muggen) en ze langere tijd moest slikken, werd het vervelend (de bekende bijwerkingen, en ze werden steeds heftiger). Ik ben toen in overleg met een plaatselijk arts eerder gestopt.

Zorg dat je goed insmeert met deet, draag bedekkende kleding en slaap onder een klamboe. Direct aan zee (Zanzibar) zijn er veel minder muggen, daar is de kans op malaria een stuk kleiner.
HardwerkendMens schreef:
11-07-2024 07:21
Goeie tips! Klamboe ga ik kopen. Deet heb ik al. En die waterschoenen is ook een goede!
Klinkt al beter deze reacties op malarone. Je leest echt het een na het ander horrorverhaal aan nachtmerries en diarree..
Ik heb ook geen last gehad van Malarone.

Klamboe zou ik niet moeilijk mee gaan doen. Mijn ervaring is dat de meeste hotels /lodges en safaritenten prima muggenwerende materialen hebben. Vaak hangt er ook al een klamboe.

Deet zou ik wel meenemen en veel luchtige kleding met lange mouwen voor als je in de schemering op pad gaat. De malaria mug is in de schemering en nacht actief, overdag niet.
Ik heb zelf naar gebieden met malaria (of veel muggen/insecten) wel een klamboe mee. Zoveel ruimte nam die ook weer niet in en ik was er blij mee op plekken waar het nodig was.

Net als met alle medicijnen, sommige mensen reageren er heftig op en anderen helemaal niets. Ik hoor eigenlijk weinig heel rare verhalen over malarone, alleen als iemand het heel lang in neemt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
HardwerkendMens schreef:
Diarree is een veelvoorkomend kwaaltje als je naar dergelijke gebieden gaat. Zelfs als je voorzichtig bent wil het alsnog wel eens misgaan. Grote kans dat die mensen iets verkeerds hadden gegeten of toch kraanwater binnen hadden gekregen, en dat het niet van de Malarone kwam.
Geen problemen met malarine gehad.

Wel met een meegenomen klamboe, die je ergens aan moest zien te bevestigen, die toch niet zo ruim was dat je hem losjes/ruim om je bed kon doen. Als je er in klom had je kans dat er muggen meekwamen. En als je tegen de klamboe aan komt te liggen doordat je draait ofzo, wordt je evengoed geprikt.

Ik hield het bij een ventilator.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik had wel veel klachten van Malarone, idd nachtmerries.
Gebruikte het tijdens een reis door Laos, ben ermee gestopt
Wat ga je doen? Ik had een georganiseerde reis en overal hingen goede klamboes.

Ik had ook deet bij me en ik ben de hele reis nul keer gestoken.
HardwerkendMens schreef:
Je klimt nou eenmaal eerder in de pen als je klachten hebt.

Je leest daarom erg weinig: 'dag 10 van malarone, nog steeds merk ik niks'
HardwerkendMens schreef:
Lees je ook in hoe je het beste een klamboe kunt gebruiken. Want als je hem niet goed gebruikt, dan word je alsnog geprikt.

overig/nu-al-gek-van-de-muggen/list_messages/506397
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
check de website van het Lareb, zij hebben een wetenschappelijk beeld vij bijwerkingen
Beter dan meningen
Lila-Linda schreef:
11-07-2024 09:26
check de website van het Lareb, zij hebben een wetenschappelijk beeld vij bijwerkingen
Beter dan meningen
Nou.. je kunt ook zelf bijwerkingen daar melden. Ook een soort mening.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb zowel Malarone als Lariam geslikt en had beide last van bijwerkingen.
Van Malarone kreeg ik enorme buikpijn en had veel last van diarree daar ben ik toen mee gestopt. Van Lariam weet ik nog dat je daarmee een paar weken van te voren mee moest beginnen. Toen ging ik dingen zien die er niet waren, heel eng. Ook levensechte dromen maar dan heel eng. (Over monsters enzo waar ik nooit over droom ;-D
Voor Zanzibar heb ik geen malariatabletten meer geslikt trouwens.
Ook al slik je malariatabletten het is geen garantie dat je het niet krijgt. Ik heb toen risico genomen dat mocht ik het krijgen ik het zou laten behandelen ipv al die bijwerkingen vooraf.
Merel90 schreef:
11-07-2024 09:33
Ook al slik je malariatabletten het is geen garantie dat je het niet krijgt. Ik heb toen risico genomen dat mocht ik het krijgen ik het zou laten behandelen ipv al die bijwerkingen vooraf.
Malariatabletten verkleinen de kans wel aanzienlijk, zeker in combinatie met andere maatregelen zoals een klamboe, muggenwerende spray en bedekkende kleding.

Je "gewoon laten behandelen" is ook een beetje bagatelliserend. Malaria is een ernstige ziekte (zeker voor ons Europeanen die 0 immuniteit hebben), waar je ook blijvende schade aan over kunt houden.

Overigens snap ik je wel, hoor. Naar wat ik heb begrepen is malaria vrij zeldzaam op Zanzibar, dus met zulke bijwerkingen zou ik het er ook op wagen.

Maar ik zou TO toch aanraden het toch maar eerst even te proberen.
Behalve Deet en een geïmpregneerde bamboe zou ik linnen bloesjes en broeken meenemen. Net voor zonsondergang insmeren met deet en zoveel mogelijk je lichaam bedekken en als er een ventilator is, op de hoogste stand zetten. Muggen moeten rustig kunnen landen en dat kan niet bij een , voor hun, sterke luchtstroom.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven