Mauritius, welke kant/strand?

21-10-2019 23:05 46 berichten
Hai all!

Wie is er wel eens naar Mauritius geweest? Wat waren de toffe plekken? Aan welke kant is het het leukst. Waar vind ik het mooiste strand?

Ik lees over flic flac in het Westen maar ook Troux au Biches of Grand Baie meer in het Noorden kom ik veel tegen.

Het liefst zit ik aan het mooiste strand natuurlijk. :D Maar daarnaast zoek ik een plek waar 's avonds ook iets te beleven valt. Een leuke boulevard en/of straatjes met diverse restaurantjes/cafeetjes. Misschien wat strandtentjes... Gezellig en levendig zonder dat het een soort "strip van Las Vegas" is zeg maar.

Zijn er ervaringsdeskundigen? Tips voor hotels/appartementen zijn ook welkom. We zijn van plan losse tickets te boeken en los de accommodatie, dus geen all-in pakket. Zo proberen we de kosten een beetje te drukken. En zo is het eventueel ook mogelijk om op twee locaties te gaan zitten.

Een heel andere bestemming is ook nog een optie, we hebben nog niet geboekt. :D

Ben benieuwd!

PS. "We" = 3 vriendinnen van rond de 40 en we hebben ca. 10 dagen (ex. reistijd, dus 10 dagen op locatie).
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons zijn er net van terug en het was zo niet voor herhaling vatbaar.
Dus het is van mijn bucketlist.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Oh ja? Wat viel er zo tegen dan?
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, kan mooi weer daar zijn. Vaar er tegenwoordig vaak langs op zee, maar kies het juiste tijdstip uit. Januari en februari lijken mij de beste maanden om te gaan. En doe ook een uitsapje naar Reunion.

Het blijven eilanden en tot op heden heb ik ze alleen maar in bewolking gezien.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
21-10-2019 23:24
Vrienden van ons zijn er net van terug en het was zo niet voor herhaling vatbaar.
Dus het is van mijn bucketlist.
Ik hoor dit altijd over Mauritius , dat het heel erg tegen valt. Hier is het ook van het lijstje af.
Ben er ook geweest. Tov van de seychellen echt massatoerisme. Ik vond het dus ook tegenvallen maar verwend. Jamaica vond ik leuker eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je moet daar niet gaan wanneer het hier zomer is want dan is het daar winter. Ik zou eerder kiezen voor het Caribisch gebied, de stranden zijn daar mooier en de prijzen hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook geweest. We hebben er een prima vakantie met prachtig weer gehad (was in april/mei, geloof ik) en het is een mooi eiland met prachtige stranden rondom waar je op veel plekken zo vanaf het strand kunt snorkelen.

Maar... heel bijzonder vond ik het er niet. Ik miste er het typische eiland-gevoel, want je in bijvoorbeeld de Carribean op de meeste eilanden wel hebt. Het enige wat wel indruk maakte, was de goede kwaliteit van het eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en nog een algemene tip; naar dergelijke bestemmingen is los boeken vaak helemaal niet goedkoper. Kijk en vergelijk dus goed voordat je boekt.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
22-10-2019 08:25
Oh, en nog een algemene tip; naar dergelijke bestemmingen is los boeken vaak helemaal niet goedkoper. Kijk en vergelijk dus goed voordat je boekt.
Ja pakket is vaak goedkoper bij zulke eilanden. Ik ben met Tui gegaan. All in pakket.
En via Voyage prive (even inschrijven) zijn er heel vaak aanbiedingen naar mooie resorts.

Eten was inderdaad wel prima maar ik had hetzelfde als Nr. Zoveel. Geen eiland gevoel. Maar zoals gezegd ben ik verwend. We waren daarvoor al twee keer naar de Malediven geweest de Seychellen gehad en meerdere Brits Caraïbische eilanden. Seychellen vielen me snorkel en strandtechnisch ook tegen op het hoofdeiland. De kleinere eilanden hadden wel mooiere stranden. OF je kon een kilometer lopen en het water kwam niet hoger dan je enkels OF het was vloed, meteen diep en door het meegenomen zand slecht zicht onder water dus niet mooi snorkelen. Wat op de Seychellen ook niet meehielp was dat er die week voor ons net twee mensen waren opgevreten door een enorme school Bull sharks die de eilanden teisterden waardoor ik niet echt relaxed in het water lag en toch opteerde voor het zwembad. En kwam zelfs de dag voor we vlogen op het Nederlandse nieuws. Een stel op huwelijksreis. Hij ging snorkelen en kwam in, nou ja laten we zeggen losse delen, terug op het strand. Not funny. Helemaal niet omdat dat strand naast dat van ons hotel lag. Hotel was perfect maar de zee had vaker een rode vlag (wegens die haaien) dan dat we er wel mochten zwemmen. En mocht het wel had ik een absoluut 'nope' gevoel.

Ook geen seychellen meer voor ons dus. Dan liever de Caraiben (relaxed) of toch weer de malediven.
Dank voor jullie reacties!

Seychellen is ook een optie, al schrik ik wel een beetje van dat haaien verhaal. Wanneer was je er Peponi? Misschien zijn die haaien ook seizoensgebonden?
Wij willen volgend jaar april gaan.

Jamaica ben ik recent nog geweest dus die sla ik even over.

Toch nog maar even verder in verdiepen want heel veel enthousiasme is er dus niet per se, voor Mauritius.

Nog even over pakket vs los boeken, ik kom ticketprijzen tegen voor rond de 630 euro. Het voordeel daarvan vind ik dat je exact op de door jou gewenste data kunt gaan. Bij pakketjes is het vaak 9 dagen, of 12 of 16, met vertrek op ca. 3 dagen per week. Maar we zijn niet zo flexibel met data dus dan komen de pakketreizen vaak nét niet lekker uit. Ook vind ik genoeg bed&breakfast opties en appartementen voor leuke prijzen. In ons geval zou los boeken goedkoper en handiger zijn.

Maar goed, eerst nog maar eens wat verder verdiepen in meerdere opties. Nogmaals dank!
https://www.telegraph.co.uk/news/worldn ... illed.html

in 2011 dus ;-)
Eerst een Franse toerist, de week voor haar man. En ze waarschuwde hem nog met dat verhaal over die fransman. Maar het mocht niet baten.
Volgens mij zijn er daarna geen aanvallen meer geweest. De laatste is bij Reunion geweest dit jaar nog 175 km van Mauritius af.
Peponi schreef:
22-10-2019 10:55
https://www.telegraph.co.uk/news/worldn ... illed.html

in 2011 dus ;-)
Eerst een Franse toerist, de week voor haar man. En ze waarschuwde hem nog met dat verhaal over die fransman. Maar het mocht niet baten.
Bah, afschuwelijk! Maar goed, een haai-incident 8 jaar geleden zou mij niet tegenhouden. Zuid-Afrika en Australië hebben ook haaien.
Maar ik kan me wel voorstellen dat jij er destijds flink van geschrokken bent. Het gebeurde trouwens in augustus, als het misschien toch Seychellen wordt zal ik zeker even googlen op haaien en seizoenen. Dat kan natuurlijk geen kwaad. Thanks!
Nee, het houdt gelukkig de meeste mensen niet tegen. Maar ik ben type 'eeeks something touch my foot' type in het water :rofl:. Ik ben geen zee type en heb liever een zwembad. Voor de Malediven had ik me ontzettend goed voorbereid. Want daar zijn rifhaaitjes. Ik helemaal voorbereid. Blij dat ik over die angst heen was, blijken daar vissen te zitten die vele malen kleiner, maar vele malen agressiever en gevaarlijker te zijn. Doe mij maar een aquarium. Meer zo'n type ben ik. Kwallen, mooi gekleurde vissen met joekels van slagtanden, zeeslangen, roggen die zich ingraven in het zand waar je niet op moet staan en waarvoor ze waarschuwen, haaien. Het is gewoon niet zo 'mijn ding' vermoed ik.
Hahaha, dat heb ik niet zo. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook geen enorme onderwaterwereldheld ben hoor. ;-) Maar op mooie stranden vertoef ik altijd graag!
Alle reacties Link kopieren
Voor mooie stranden moet je niet naar Mauritius maar naar het Caribisch gebied of Malediven.
ExodusRedux schreef:
22-10-2019 13:19
Voor mooie stranden moet je niet naar Mauritius maar naar het Caribisch gebied of Malediven.
Malediven valt af. Ik denk dat dat uiteindelijk te prijzig wordt en bovendien wat te saai? Het is wel leuk als er wat te doen is 's avonds, buiten een resort. Caribisch gebied is als optie eerder naar boven gekomen. Nog niet definitief van tafel trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar Mauritius geweest en vonden het heel mooi. We zaten bij Le Morne, schitterend resort, mooi onder aan die berg. We hebben er heerlijk gegeten, ook van het resort of. Rondrijden was ook leuk. Wel een stuk schoner en opgeruimder dan Jamaica. Het deed wat meer Europees aan.
Leuk gewandeld in de bergen, mooi gesnorkeld. Strand was ook schitterend met wit zand palmen en dan die mooie berg er achter, een plaatje :)
Wat ik ook fijn vond was dat er niet zo veel jetlag was.
Een zebra is geen paard met strepen
@ Jamaarhoe, klinkt goed! Was er 's avonds ook wat te doen? Liefst op loopafstand? Of evt. een kort taxiritje...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu meer negatieve dan positieve reacties.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ja, klopt Yasmijn. Ik neem het allemaal mee wanneer ik het bij mijn reisgenoten in de groep gooi. Kun jij nog aangeven waarom jouw vrienden Mauritius niet voor herhaling vatbaar vonden? Ben wel benieuwd naar de reden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook geweest. Ben wel bevooroordeeld, want ik ben er getrouwd.
Ik vond het wel prachtig. Wij zaten in Flic and Flac.
Prachtig wit strand, mooi snorkelen daar.
Maar buiten het ressort, hadden wij geen boulevard waar je gezellig wat kon wandelen, eten of drinken.
Dus weet niet of het voor jullie de ultieme vakantie is.
Nee, de meeste accommodaties die een beetje de moeite waard zijn liggen niet op korte afstand van de bewoonde wereld. De term 'boulevard' is er niet echt zoals je in Europa hebt. Grand baie heeft wel wat uitgaansmogelijkheden. Alhoewel ik me afvraag of ik me dan prettig zou voelen 's nachts.

Wel kun je veel excursies maken. even opletten (naar het regenwoud e.d.). Wel even opletten waar je die boekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven