Meivakantie buiten Europa

20-03-2024 22:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke tips hebben jullie voor een bestemming buiten Europa in de meivakantie? We gaan met 2 meiden van 13 en 15, zoeken een verre, warme bestemming met niet alleen maar zon/zee/strand, we willen graag rondtrekken. Bali is ons vorig jaar erg goed bevallen, maar willen nu iets anders. In veel landen is het in die periode juist regenseizoen. Tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn ooit in de meivakantie naar Guadeloupe geweest. Misschien niet per sé om rond te trekken, maar er is wel heel veel te doen. Je kan o.a. een vulkaan beklimmen. Veel jungle paden die uitkomen op mooie watervallen waar je kan zwemmen. We hadden wel eens regen ja, maar dat waren vaak korte hevige buien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Texas. Zon, zee, Spacex lanceringen, cultuur..
Alle reacties Link kopieren Quote
Florida. Universal Studios, Disney World, Kennedy Space Centre en krokodillen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Diverse opties in Noord Amerika. Wil je roadtrippen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Roadtrippen kan zeker, Amerika staat ook zeker op ons lijstje. Ik heb wel het idee dat dat erg prijzig is op het moment, met name hotels/eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat vrees ik ook.
Misschien Mexico? Of Cuba?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga ik naar kijken, bedankt!
Iemand nog tips voor bestemmingen in Azië waar het rond die tijd geen regenseizoen is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Japan is fantastisch in mei. Het zal er geen 30 graden zijn, maar er is grote kans op mooi voorjaarsweer en het is er geen regenseizoen. Maar er is zoveel moois te zien, en rondtrekken hoeft niet per se met dure Shinkansen treinen. Als je bijvoorbeeld in Kyoto/Osaka bent kun je met goedkope locale treinen zoveel moois zien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Titania schreef:
21-03-2024 10:47
Japan is fantastisch in mei. Het zal er geen 30 graden zijn, maar er is grote kans op mooi voorjaarsweer en het is er geen regenseizoen. Maar er is zoveel moois te zien, en rondtrekken hoeft niet per se met dure Shinkansen treinen. Als je bijvoorbeeld in Kyoto/Osaka bent kun je met goedkope locale treinen zoveel moois zien!
Je kan ook in Tokyo blijven en het rondje Hakone doen (met trein en boot en kabelbaan) en dan een nachtje in een natuurlijke onsen verblijven.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleisie is gunstig in april/mei. En de Perhentian Islands daar zijn geweldig voor een paar dagen. Ik wil terug!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mexico of Midden Amerika. Mei is een super periode om hier te reizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mexico is leuk, en dan Yucatan. Zijn veel dingen te doen op wat kortere reisafstanden. Je zou bijvoorbeeld in Playa del Carmen kunnen verblijven en vanuit daar naar Akumal of Tulum
Meivakantie is altijd maar 1 week toch? Echt rondtrekken lijkt me dan wel wat veel in een week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuid-Afrika vonden wij fantastisch; vliegen op Johannesburg en dan een kleine roadtrip Panoramaroute en gebied rond Kruger. Het is in april herfst.
adelaar81 wijzigde dit bericht op 21-03-2024 22:46
Reden: Typo
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
SusanneFr schreef:
21-03-2024 10:04
Ga ik naar kijken, bedankt!
Iemand nog tips voor bestemmingen in Azië waar het rond die tijd geen regenseizoen is?
Maleisië heeft dan geen regentijd (hoewel er dan toch nog steeds iedere dag een bui kan vallen, maar dat is normaal).
Maar zou je echt daarheen gaan voor een week? Je bent al 3 à 4 dagen kwijt met reizen zo ongeveer, en dan ook nog 6 uur tijdsverschil...
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
24-03-2024 07:53
Maleisië heeft dan geen regentijd (hoewel er dan toch nog steeds iedere dag een bui kan vallen, maar dat is normaal).
Maar zou je echt daarheen gaan voor een week? Je bent al 3 à 4 dagen kwijt met reizen zo ongeveer, en dan ook nog 6 uur tijdsverschil...
Meeste scholen hebben 2 weken meivakantie en dit jaar sommigen zelfs 3 (de week van Hemelvaart er bij)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat bedoelt to met "rondtrekken"? Huurauto, huurscooter, hiking en vele uren lopen met een rugzak?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven