Met de auto naar Frankrijk

25-05-2020 11:14 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik liever niet met het vliegtuig ga, willen we dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie. Ik zat zelf te denken aan Frankrijk. Ik ben een complete leek, dus ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. We houden van zon, strand, shoppen, maar ook van cultuur en natuur.

Hebben jullie tips voor hotels (het liefst met een (Tesla)laadpaal), of in welke streken ik het beste kan kijken? Andere nuttige tips qua reis oid zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
13-06-2020 11:59
https://www.diplomatie.gouv.fr/fr/le-mi ... Yj2KLlOPjk

Het is nu echt officieël, de Franse grenzen gaan 15 juni om 0.00 uur open voor alle EU landen, behalve Spanje, die grenzen gaan een week later open.
Kan ik nu met een gerust hart even terug naar NL maandag.
Ik had m'n ticket even geleden al geboekt :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Disney!
Alle reacties Link kopieren
Ook wij hadden al een camping in Frankrijk geboekt, in de alpen. Nu de camping én de grenzen open zijn, lijkt het allemaal door te gaan, leuk! Ik kan me zelfs zorgen maken over heel 'normale' vakantiedingen zoals de heenreis. Google maps geeft aan: 11 uur rijden (exclusief files en pauze). We hebben de camping gereserveerd vanaf zaterdag 18 juli, geen zwarte zaterdag maar wel een rode. Oorspronkelijk plan was om in de nacht te gaan rijden, zaterdagavond weg om zondagochtend aan te komen. Maar ik twijfel.

Kinderen zijn vrijdag al vrij, dus het is een optie om vrijdags al te gaan rijden en halverwege een hotelletje te pakken. Stel, je gaat vrijdag om 12:00 weg (man zou dan 's ochtends nog kunnen werken), en je rijdt 6 uur tot je halverwege bent. Dan hotelletje bij Dijon ergens, lekker eten, kids naar bed en wijntje op een terras, volgende ochtend om 8 uur ofzo gaan rijden dan zou je zaterdagmiddag aankomen.