Met de auto naar Frankrijk

25-05-2020 11:14 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik liever niet met het vliegtuig ga, willen we dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie. Ik zat zelf te denken aan Frankrijk. Ik ben een complete leek, dus ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. We houden van zon, strand, shoppen, maar ook van cultuur en natuur.

Hebben jullie tips voor hotels (het liefst met een (Tesla)laadpaal), of in welke streken ik het beste kan kijken? Andere nuttige tips qua reis oid zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn wij in het Schwarzwald geweest, vlak bij de Zwitserse en Franse grens. In het hoogseizoen. We zijn heen in twee keer gereden (houden niet van vele uren op een dag rijden) en terugweg vanuit iets noordelijker dan de week ervoor (nog twee nachtjes in Rust bij Europapark verbleven) in één dag. We hebben heen en terug heel goed door kunnen rijden, geen probleem. Af en toe wel een Baustelle maar dan mocht je vaak alleen wat minder hard en was er geen file. Wij nemen wel vaak niet per se de kortste weg en gaan regelmatig ook van de snelweg af en wat toeristischer rijden, omdat we toch ruim de tijd nemen voor heen- en terugreis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
16-06-2020 20:27
De Franse schoolvakanties beginnen 4 juli dus ik denk dat het in juli ook drukkig kan worden, aangezien veel Fransen in eigen land blijven. Maar het zal minder druk zijn dan anders want dat veel mensen in eigen land blijven geldt voor vrijwel heel Europa lijkt me.
Doen ze toch sowieso al veel?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ja is ook zo, hoewel er toch ook nog genoeg naar Spanje en Italië gaan. Ik bedoelde eigenlijk meer dat veel Fransen thuis blijven, althans de mensen die ik hier spreek blijven allemaal thuis deze zomer.
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie al iets meer?