Met de auto naar Frankrijk

25-05-2020 11:14 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik liever niet met het vliegtuig ga, willen we dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie. Ik zat zelf te denken aan Frankrijk. Ik ben een complete leek, dus ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. We houden van zon, strand, shoppen, maar ook van cultuur en natuur.

Hebben jullie tips voor hotels (het liefst met een (Tesla)laadpaal), of in welke streken ik het beste kan kijken? Andere nuttige tips qua reis oid zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn wij in het Schwarzwald geweest, vlak bij de Zwitserse en Franse grens. In het hoogseizoen. We zijn heen in twee keer gereden (houden niet van vele uren op een dag rijden) en terugweg vanuit iets noordelijker dan de week ervoor (nog twee nachtjes in Rust bij Europapark verbleven) in één dag. We hebben heen en terug heel goed door kunnen rijden, geen probleem. Af en toe wel een Baustelle maar dan mocht je vaak alleen wat minder hard en was er geen file. Wij nemen wel vaak niet per se de kortste weg en gaan regelmatig ook van de snelweg af en wat toeristischer rijden, omdat we toch ruim de tijd nemen voor heen- en terugreis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
16-06-2020 20:27
De Franse schoolvakanties beginnen 4 juli dus ik denk dat het in juli ook drukkig kan worden, aangezien veel Fransen in eigen land blijven. Maar het zal minder druk zijn dan anders want dat veel mensen in eigen land blijven geldt voor vrijwel heel Europa lijkt me.
Doen ze toch sowieso al veel?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ja is ook zo, hoewel er toch ook nog genoeg naar Spanje en Italië gaan. Ik bedoelde eigenlijk meer dat veel Fransen thuis blijven, althans de mensen die ik hier spreek blijven allemaal thuis deze zomer.
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie al iets meer?
Ik kreeg vandaag bericht van ons hotel in Parijs. Ze gaan 1 juli meer open en hopen ons een leuk verblijf te kunnen bieden. Disneyland Parijs maakt waarschijnlijk morgen meer bekend, maar ik las al verhalen over maximaal aantal bezoekers en mondkapjesplicht voor iedereen boven de 9 jaar.
Daar heb ik dus geen zin in, om ook in de buitenlucht bij hoge temperaturen de hele dag zo’n lapje voor te hebben. Het lijkt er dus steeds meer op dat ik ga annuleren. Hopelijk kan dat dan ook nog kosteloos.
Alle reacties Link kopieren
Klopt mondkapjes in voor iedereen ( vanaf 9 ) verplicht in het park en hotels. Gasten en medewerkers.

Max 12000 bezoekers per dag in totaal voor beide parken.

En morgen meer informatie over de opening
14 juli hoor ik steeds, heb jij al meer info Disney?
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
21-06-2020 12:40
Klopt mondkapjes in voor iedereen ( vanaf 9 ) verplicht in het park en hotels. Gasten en medewerkers.

Max 12000 bezoekers per dag in totaal voor beide parken.

En morgen meer informatie over de opening
Dat las ik ook. Werk jij er? Er stond ook bij dat er waarschijnlijk maar 1 hotel open gaat, dus als dat niet het onze is zal er wel geannuleerd worden. Ik had eigenlijk gisteren mijn restbedrag moeten betalen, maar dat heb ik nog even aangehouden (of misschien hebben ze toch mijn credit card belast, daar heb ik nog niet naar gekeken).
Alle reacties Link kopieren
Star3


Ik hoor morgen wrs wanneer ik weer mag beginnen.


Maar op het moment is het park gesloten tot en met de 14e
disney1 wijzigde dit bericht op 21-06-2020 12:51
41.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
21-06-2020 12:43
Dat las ik ook. Werk jij er? Er stond ook bij dat er waarschijnlijk maar 1 hotel open gaat, dus als dat niet het onze is zal er wel geannuleerd worden. Ik had eigenlijk gisteren mijn restbedrag moeten betalen, maar dat heb ik nog even aangehouden (of misschien hebben ze toch mijn credit card belast, daar heb ik nog niet naar gekeken).

Welk hotel zit je?

Als je niet op tijd betaald wordt je reservering geannuleerd dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
21-06-2020 12:48
Welk hotel zit je?

Als je niet op tijd betaald wordt je reservering geannuleerd dacht ik.
Sequoia lodge.
Ik heb net even de bevestiging nagelezen. Je moest dus zelf betalen, via inloggen in je account (dat ik niet had). Dat heb ik dus toch maar gedaan, een dag te laat weliswaar, maar ja als het niet doorgaat krijg ik alsnog alles terug.
Alle reacties Link kopieren
15 juli gaat het park + Disney Village en hotel New Port open
disney1 schreef:
22-06-2020 15:38
15 juli gaat het park + Disney Village en hotel New Port open
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
22-06-2020 15:38
15 juli gaat het park + Disney Village en hotel New Port open
Ik zag het. Helaas geen nieuws over Sequoia Lodge, dus die zal wel geannuleerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor. Staat gewoon op internet.

https://m.hln.be/showbizz/disneyland-pa ... gle.com%2F
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
22-06-2020 16:26
Jawel hoor. Staat gewoon op internet.
Ik had eerst een bericht gevonden waarin stond dat het later bepaald wordt. Later nog een bericht waarin inderdaad stond gesloten in de zomer, maar op de officiële Disney site staat nog niets. Ik baal toch wel een beetje. Ik verwacht dat het met alle beperkingen minder leuk is, maar we hadden er toch ook wel zin in om te gaan. Nu maar eens bedenken wat we dan gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is in ieder geval na de opening van het Disneyland hotel , na 7 september , volgens de berichten .

Als je alleen voor de attracties gaat zou ik gewoon gaan . Het is rustig. Moet je van profiteren. Geen lange wachttijden

Voor de ontmoetingen met Disney figuren zal wel een heel protocol voor zijn. Geen contact enz

Je hebt trouwens een privé berichtje
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar NL gereden via Duitsland. Ging erg soepel, 1 filetje gehad, in Nederland!. Aan de overkant was er zo te zien ook weinig oponthoud, alleen vlak over de grens bij Venlo was een omleiding en bij Karlsruhe reed het langzamer. Al met al ging het voorspoedig.
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
22-06-2020 17:23
Het is in ieder geval na de opening van het Disneyland hotel , na 7 september , volgens de berichten .

Als je alleen voor de attracties gaat zou ik gewoon gaan . Het is rustig. Moet je van profiteren. Geen lange wachttijden

Voor de ontmoetingen met Disney figuren zal wel een heel protocol voor zijn. Geen contact enz

Je hebt trouwens een privé berichtje
Ik heb geantwoord. Gek dat je geen bericht krijgt of een tekentje als je een pb hebt.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
23-06-2020 17:59
Vandaag naar NL gereden via Duitsland. Ging erg soepel, 1 filetje gehad, in Nederland!. Aan de overkant was er zo te zien ook weinig oponthoud, alleen vlak over de grens bij Venlo was een omleiding en bij Karlsruhe reed het langzamer. Al met al ging het voorspoedig.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht toen ik dat van die berichtjes las, laat ik ook eens kijken in mijn inbox. En ja hoor, een berichtje. Dat zie je inderdaad niet, alleen als je actief gaat kijken. Ik heb geantwoord!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.frankrijk.nl/2020/06/corona ... utoroutes/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven