Met de auto naar Parijs

17-01-2020 12:41 42 berichten
Hallo!

Binnenkort willen mijn vriend en ik met de auto naar Parijs. We wilden eerst met de trein gaan maar dat kost bijna 200 euro enkele reis op de datums dat wij willen gaan dus dat vinden we te duur. Ook wonen we in Limburg dus om naar schiphol te rijden kost ons ook bijna 2 uur.

Dus daarom willen we met de auto gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? En tips?
We hebben al een franse milieusticker besteld en we weten dat we tol moeten betalen :)

Tips voor een hotel met parkeerplaats zijn ook welkom!
anoniem_647626e1ef954 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 12:55
5.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd met de auto naar Parijs. Wat wil je weten?
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
17-01-2020 12:43
Ik ga altijd met de auto naar Parijs. Wat wil je weten?
Ik lees op internet veel dat het een drama is om daar te rijden, is dat echt zo? En de weg daarheen, is die makkelijk te rijden?

Wij willen eigenlijk alleen erheen rijden en de auto bij het hotel laten staan, de rest gewoon met de metro
Alle reacties Link kopieren
honeymoonavenue schreef:
17-01-2020 12:46
Ik lees op internet veel dat het een drama is om daar te rijden, is dat echt zo? En de weg daarheen, is die makkelijk te rijden?

Wij willen eigenlijk alleen erheen rijden en de auto bij het hotel laten staan, de rest gewoon met de metro

Ik vind de stad persoonlijk prima om te rijden. Gewoon opletten. De weg naar Parijs is gewoon snelweg, dus makkelijk te rijden.
Waar is jullie hotel of nog niet geboekt?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
honeymoonavenue schreef:
17-01-2020 12:46
Ik lees op internet veel dat het een drama is om daar te rijden, is dat echt zo? En de weg daarheen, is die makkelijk te rijden?

Wij willen eigenlijk alleen erheen rijden en de auto bij het hotel laten staan, de rest gewoon met de metro
Dan is het geen probleem toch. Zo zou ik het inderdaad ook doen, met de auto ernaartoe maar daar lekker het openbaar vervoer pakken. En dan hoef je maar 1 keer te parkeren ;) Ik zou bij het boeken van de accommodatie dan ook goed kijken of je je comfortabel voelt bij de parkeerruimte.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog nooit tol betaald onderweg naar Parijs. En het rijdt allemaal net zoals in NL, alleen de Periferique (de rondweg) is misschien wat drukker dan je normaal gewend bent. In de binnenstad kan het ook druk zijn, en let men niet zo op verkeersregels, maar daar heb je weinig last van als je in een buitenwijk verblijft en de rest met de metro doet.
Alle reacties Link kopieren
Het hotel zou ik me drukker over maken. Die vind ik in Parijs altijd heel beroerd. En een goed hotel met parkeergarage in de buurt van de metro is best nog even zoeken.
Eurus schreef:
17-01-2020 12:47
Ik vind de stad persoonlijk prima om te rijden. Gewoon opletten. De weg naar Parijs is gewoon snelweg, dus makkelijk te rijden.
Waar is jullie hotel of nog niet geboekt?
Ahh oke fijn

Nee we hebben nog niets geboekt. Heb je toevallig tips?
Nummer*Zoveel schreef:
17-01-2020 12:49
Wij hebben nog nooit tol betaald onderweg naar Parijs.
Ohh echt niet? Rij je dan via een binnendoor weg of hoe rij je?
Huh je woont in Limburg? Dan ga je toch sowieso niet via Schiphol?? Via Luik of Brussel met de trein is veel sneller en meestal ook goedkoper. Kijk eens op izy.com.
hertje89 schreef:
17-01-2020 12:55
Huh je woont in Limburg? Dan ga je toch sowieso niet via Schiphol?? Via Luik of Brussel met de trein is veel sneller en meestal ook goedkoper. Kijk eens op izy.com.
Ja via Eindhoven of Maastricht vliegt niets naar Parijs. Via België had ik nog niet gekeken, ik zal eens kijken bedankt!
Trein van Luik naar Parijs is heel gunstig, 2 uur en een kwartier. Ik zou es kijken of je daar goede deals voor kan vinden
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn meerdere keren naar Parijs gereden met de auto, maar je kan beter een hotel nemen iets buiten de stad.
Wij zaten in hotel kyriad Torcy Marne la Valée en 1x in een hotel in noisy le grand.
Allebei met parkeerplaatsen en loopafstand van de metro en winkelcentrum op loopafstand
Alle reacties Link kopieren
Hoezo miieubewust. Vliegen naar Parijs? Serieus?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Parijs juist met de auto doen, voordeel is ook dat je kan vertrekken wanneer je wil. Met de trein/vliegtuig zit je toch aan exacte tijden vast, met de auto heb je veel meer vrijheid.
Veel hotels hebben geen eigen garage, maar dat hoeft ook niet. Kijk of er een openbare parkeergarage in de buurt is, en dan zet je 'm daar neer.
Rijden in en naar Parijs vind ik nooit echt een probleem, maar ik ben ook niet angstig aangelegd. Tol heb ik altijd wel betaald, volgens mij was dat zo'n €15 per enkele reis.
honeymoonavenue schreef:
17-01-2020 12:46
Ik lees op internet veel dat het een drama is om daar te rijden, is dat echt zo? En de weg daarheen, is die makkelijk te rijden?

Wij willen eigenlijk alleen erheen rijden en de auto bij het hotel laten staan, de rest gewoon met de metro
Kies een hotel met privé parkeergelegenheid.
Verder is Parijs best te doen. Je moet geen onzekere chauffeur zijn. Gewoon "go with the flow" en een goede navigatie mee.
Ook de Périferique valt mee, let goed op zowel de navigatie en de borden.
Alle reacties Link kopieren
Trein vanuit Luik is inderdaad prima, heb ik zelf ook weleens gedaan. Sowieso niet eerst naar Schiphol gaan.

Parijs met de auto heb ik zelf nog nooit gedaan, het is vanaf mijn woonplaats best ver rijden en de trein vind ik dan het meest relaxed.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Rijden tot en met de periferique is geen enkel probleem. Alles staat ook goed aangegeven. Ik vind wel, dat als je Parijs echt ingaat het voor de eerste keer heel chaotisch kan zijn. Het is druk, er staan niet overal nette rijtjes bij verkeerslichten, ze toeteren heel graag en pletteren regelmatig hun auto ergens tussen. Het went wel snel en het is ook niet overal natuurlijk. Langs de weg parkeren is een risico, er zijn veel auto's met botsschade en de echte Parijzenaar kijkt er niet eens voor op.

De hotels in de stad hebben soms parkeerplekken, maar dat zijn er maar heel weinig. Er zijn wel openbare parkeergarages, veel ook ondergronds. Daar kun je prima parkeren, maar zijn de dagkosten wel prijzig. Je kunt wel van tevoren een prijs vragen als je meerdere dagen blijft staan.

Als je dit niet wil, kun je beter in een buitenwijk een hotel zoeken. Die hebben bijna allemaal genoeg parkeerruimte. Dan moet je rekening houden met een reistijd van circa 30 minuten om in de stad te komen met het ov. Eenmaal in de stad zijn er metro's en bussen genoeg om overal te komen. Als je een beetje van wandelen houdt, is dat ook heel leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ah nog een dingetje dat niet iedereen weet: er is een aantal grote rotondes in Parijs waar het verkeer dat erop wil voorrang heeft op de mensen die er al op rijden! Dit staat nergens aangegeven, maar je moet er wel rekening mee houden. Het beruchtste voorbeeld is de rotonde om de Arc de Triomphe. Maar die zou ik sowieso vermijden...

Trouwens, ik weet niet of je weekend binnenkort is, maar als de staking van het OV nog altijd voortduurt, moet je rekening houden met nóg meer auto's en opstoppingen in de stad. En dan wil je ook niet in een buitenwijk gaan zitten, want dan kom je de stad nauwelijks in.
RRR
honeymoonavenue schreef:
17-01-2020 13:00
Ja via Eindhoven of Maastricht vliegt niets naar Parijs. Via België had ik nog niet gekeken, ik zal eens kijken bedankt!
Vliegen bedoel ik ook niet! De trein!
Alle reacties Link kopieren
Neem een hotel buiten de stad, de treinverbindingen naar Parijs zijn erg goed.
(de "RER" zijn local treinen die dwars door het centrum gaan, met uiteraard makkelijk overstappen op de metro)

Nou ja, de komende maand even niet, want stakingen kunnen lang duren.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
De trein kan best duur zijn maar met de auto is prima te doen. Wat wij ook wel eens gedaan is een parkeerplaats gehuurd in een garage en vanaf daar met de trein. Of een hotel met eigen parkeerplaats
Als je wilt vliegen kun je ook via Dusseldorf airport gaan naar Parijs.
Met de auto kan ook heel goed, de periferie is wel druk, maar als je in een buitenwijk een hotel boekt kun je daar parkeren.
Koop in de metro een carnet, losse kaartjes voor 10 ritten en je zit zo in het centrum.

Ga zeker niet met de auto de stad in, je bent een half uur aan het rondrijden om een parkeerplek te vinden.
anoniem_393629 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 15:13
Reden: Toevoeging
16.10% gewijzigd
honeymoonavenue schreef:
17-01-2020 12:52
Ohh echt niet? Rij je dan via een binnendoor weg of hoe rij je?
Vanaf Lille heb je Peage tot Parijs
Of van Charleville -Reims - Parijs
anoniem_393629 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 15:19
Reden: Aanvulling
8.82% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
17-01-2020 12:50
Het hotel zou ik me drukker over maken. Die vind ik in Parijs altijd heel beroerd. En een goed hotel met parkeergarage in de buurt van de metro is best nog even zoeken.
Klopt, ik heb wel eens toezegging gehad over eigen parkeerterrein, maar bleek er niet te zijn, moest ruim een half uur zoeken naar een parkeerplek
Via booking com kun je checken of er parkeerplek is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven