Met kinderen naar Marokko

30-09-2019 12:17 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In februari willen wij met 2 kinderen (dan 2 jaar en 6 maanden) een week naar Marokko. Reden is een bezoek aan beste vriend van mijn man die in Casablanca woont. Een bezoek aan Casablanca staat dus vast, al heb ik inmiddels begrepen dat dit niet per se een hele leuke stad is voor toeristen met kinderen.

Verder willen we 2 of 3 dagen relaxen in n hotel met zwembad en nog 2 of 3 dagen naar het atlasgebergte. We zijn met 2 kleine kids, dus willen alles rustig aan doen, niet elke dag hoeven reizen etc.

Als ik losse tickets zie is dat best te betalen (zeker omdat kids gratis mee vliegen) maar hoe dan verder te plannen? We hebben uiteraard 2 kinderbedjes nodig in de accom en bij een evtuele huurauto ook 2 kinderzitjes.

Als ik een pakketreis boek bij Tui oid is dat (bedjes, zitjes) allemaal geregeld en kunnen we voor 1000€ heen en weer en 8 dagen aan t strand zitten in n hotel met zwembad. Vanuit daar dan misschien huurauto regelen voor dag Casablanca en nog apart 2 nachten ergens in atlasgebergte iets zoeken?

Hebben jullie tips? Misschien ook qua betaalbare en kindvriendelijke accoms? Of nog andere must-see plekken? Ik zie door de bomen t bos niet helemaal meer. 😊
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen vanuit Marrakech een dagtoch het Atlas in naar Ouazarzate. Dan ga je dus in 1 dag iets van 2600 omhoog -of meer, check het ff- en dat is eigenlijk teveel omhoog in 1 dag. Ik wist dat echter niet, geen ervaring met bergen, en ik ben kotsziek geweest. Iedereen behalve de chauffeur in het busje lag overigens te slapen, door het zo snel -te snel- omhoog gaan.
Daar zou ik dus zeker rekening mee houden, zeker met zulke kleine kiddies.
We wilden eerst een paar dagen toer met kamelen doen, maar na een rit op een kameel van een paar uur was ik daarvan genezen. Plus, als er iets zou gebeuren zit je echt in de middle of nowhere en ben je niet even zo in de bewoonde wereld. Ook iets om over te denken met kleine kids.

Marrakech vond ik te gek! Heel veel om te gaan zien en beleven, en de sfeer is geweldig.
Wel altijd opletten, he. Men had toen wel veel undercover politie om het veilig te maken voor toeristen, maar toch...
We hebben 1x, toen we er net waren, een drugsverslaafde in een park gehad die knetter stoned out of his head was. Dat was niet prettig want die deed heel raar.
En een keer 2 mannen die uit waren op de dure camera van mijn partner.
Verder gelukkig geen sores gehad, ook niet lastig gevallen als Westerse vrouw. Je hebt toch een man aan je zijde, he.

Wat ik zei, er is veel interessants te zien, maar of zulke jonge kids er wat aan hebben betwijfel ik.
En als je 's avonds naar de jemaa el fna gaat kijk je je ogen uit, maar zou ik wél mijn kinderen héél goed bij me houden.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
02-10-2019 09:44
Waarom gaat je man eigenlijk niet alleen? Dat is voor die vriend toch ook leuker?
Als mijn beste vriendin voor werk in Marokko zou zitten zou ik haar bezoeken en mijn kinderen thuis laten. Dat zou mijn man mij ook gunnen.
Ja zou ook kunnen, dat ie alleen gaat. Maar het leek ons dus leuk om daar een vakantie aan te plakken voor de hele fam. Ook omdat we afgelopen jaar niet met elkaar weg geweest zijn. Vriend van man werkt erg veel, dus hij kan toch niet veel met man op stap.
Maar door wat ervaringen die ik hier lees van mensen die er geweest zijn, twijfel ik of februari+kleine kinderen + marokko een leuke vakantie zal opleveren.

Vriend van man is nog niet echt local en kan nog niet veel advies geven. Hij is net overgeplaatst van Brisbane naar Casablanca. Man blij, want nu kan ie m een keer opzoeken. 😉 Hij zal vast ook wel een keer ri NL komen hoor, deze vriend, maar nogmaals, wij dachten dus dat we er een leuke vakantie van kunnen maken. Maar nu twijfel ik.

Wat dat betreft dus dank voor alle zinvolle reacties. De vele meningen over wel of niet met kind op schoot vliegen negeer ik voor t gemak maar even ;)

Ik heb zo even genoeg info, dus wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
Waarom gaan jullie niet een paar maanden later, als het beter weer is?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
02-10-2019 12:55
Waarom gaan jullie niet een paar maanden later, als het beter weer is?
Twee maanden later is het heerlijk én prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat je je topic inmiddels gesloten hebt, maar ik dacht ik reageer toch nog even, aangezien we net terug zijn uit Marokko met onze dochter van ruim 2,5. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met reizen met 2 kinderen, maar ik vond het geweldig. We hebben wel wat veel gereisd en als we niet gebonden waren aan de herfstvakantie had ik er liever 4 dagen aan vast geplakt om wat meer rust in te bouwen voor onze dochter, maar ondanks ons drukke schema ging het erg goed. Het reizen met de trein is prima te doen daar. Het weer was nu prima, maar we hadden 1 riad met een zwembad op het dakterras en dat was best koud water, dus dat heeft maar 20 minuten zwemplezier opgeleverd. Ik vond casablanca niet heel bijzonder (wel een prachtige moskee), maar Fez en Marrakech wel heel leuk. Ons hoogtepunt was het nachtje in de woestijn, waar we op een kameel naar het (super luxe) tentenkamp gingen. Ze hadden overal babybedjes, soms zelfs kinderstoelen en tijdens onze (privé)tour van 3 dagen was er ook gewoon een autostoeltje. Wij hadden bewust geen buggy mee, maar alleen een draagzak, maar we hadden overal gewoon met een buggy kunnen lopen, dat deden anderen iig wel. Reizen met de trein ging ook prima. Voor een kort stukje is 2e klas prima, voor langer hebben we wel eerste klas geboekt

Verder waren de mensen daar allemaal super lief voor onze dochter. Kregen we in ieder restaurant zonder probleem een extra bordje, want kindermenu's kennen ze uiteraard niet en hebben we in geen enkel hotel/riad voor haar moeten betalen.

Wat betreft het vliegen: Aangezien onze dochter 2+ is moesten we een stoel voor haar boeken in het vliegtuig, maar anders had ik dat niet gedaan hoor. Ik heb voordat ze 2 was 3 keer met haar gevlogen (2x binnen europa en 1x naar Azië) en geen van die keren een stoel voor haar geboekt (naar Azië kregen we wel zo'n babybedje aan boord, echt top!). Ik vond het prima te doen zo'n kleintje op schoot en ik vond naar Marokko prima te doen qua vliegduur. Natuurlijk was het nu lekker om veel ruimte te hebben door de extra stoel, maar als ik een paar honderd euro qua ticket had kunnen besparen door haar op schoot te nemen had ik dat gedaan hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven