Mijn vriend wil niet zonder mij op wintersport vakantie

02-12-2025 08:55 160 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend wil niet zonder mij op wintersportvakantie. Nou, lekker belangrijk denk je dan.... Dan niet toch? Probleem is, vanaf kinds af aan zijn wij al gaan skiën. Dus jarenlang toen ik hem had leren kennen zijn we ook samen gegaan. Echter, ik heb best een behoorlijke Osteoporose. In die zin dat ik vorig jaar rond deze tijd door een klein opstapje over het hoofd te hebben gezien en en niet eens harde val mijn rechterarm- en rechtervoet brak. 7 maanden geduurd voor het weer een beetje oke was. En ik breek dus om de twee jaar wel wat. Kortom, ik ben wat voorzichtiger geworden en skiën hoeft dus niet meer voor me. Ik ben door die breuken ook te angstig geworden dus is skiën meer een 'continu angstgevoel' (en dus gespannen en dus groter risico op fouten en dus weer breuken) ipv dat ik me heerlijk vrij voel op die latten zoals vroeger. Nou vind ik het prima als hij met een vriend gaat ofzo. Maar hij wil dus met mij. Gezegd dat ik dat ook prima vond, ik ga dan wel wandelen ofzo. We hebben daar altijd een heerlijk hotel met sauna, zwembad, buitenbubbelbad. Boek mee en ik vermaak me wel in het zonnetje op het terras.

Maar... dat is dus ook niet goed. Ik moet me maar over mijn angst heen zetten en gewoon weer de latten op. Wat ik (even voor de duidelijkheid hoor) pertinent niet doe gewoon. Hij wil niet in zijn eentje op de latten en ik dan lekker met een boek bubbelend in het hotel. ik MOET mee. En elk jaar komt deze discussie weer. Ik wil daar nu een keer voor eens en voor altijd vanaf. Mijn 'NEE DAT DOE IK NIET MEER, IK BEN TE BANG IETS TE BREKEN EN HET IS EN WORDT NIET ONTSPANNEND MEER VOOR ME' (zo duidelijk dus geweest, want het jaar daarvoor alleen simpel met mijn schouder tegen de deurpost aangelopen, niet eens hard maar zoals iedereen normaal elke dag bijna overkomt, hup, scheur erin, het is dus ech niet oke) gaan er even in... tot het jaar daarop weer. Hoe kan ik zorgen dat hij stopt met zaniken....

Ik heb mijns inziens al compromissen genoeg voorgesteld, maar niets werkt. Ik moet skiën blijkbaar.
Als je toch in alle vormen “ nee “ moet zeggen ( misschien maakt huilen wel veel meer indruk : boehoe ik had zo graag gewild / ik vind het zo erg voor jou )
dan kun hem dit ook nog onder zijn neus wrijven :
Het profiel van de skiër met het grootste risico op ongelukken, is een man van middelbare leeftijd die geen beginner meer is, maar ook niet van de moeilijkste piste naar beneden daalt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dank voor alle reacties! Vanmiddag een iets te lange parodontitis behandeling gehad en nog steeds murw recht. Ik ga morgen uitgebreid reageren en nu mijn nest in met een ibuprofen of twee even.
Als je toch in alle vormen “ nee “ moet zeggen ( misschien maakt huilen wel veel meer indruk : boehoe ik had zo graag gewild / ik vind het zo erg voor jou )
Het profiel van de skiër met het grootste risico op ongelukken, is een man van middelbare leeftijd die geen beginner meer is, maar ook niet van de moeilijkste piste naar beneden daalt.
What the fuck ??????
Lady*Voldemort schreef:
02-12-2025 19:11
Ja BGB, nu weten we het wel :lol:
Bizar, he.

Krijg je daar ff dikke schijt van, zeg.
blijfgewoonbianca schreef:
02-12-2025 19:20
What the fuck ??????

Stop eens met dat drammen joh :loveit:
S-Groot schreef:
02-12-2025 19:29
Stop eens met dat drammen joh :loveit:
Zal ik al m’n berichten ook nog eens quoten ? (6)
02-12-2025 19:57
Zal ik al m’n berichten ook nog eens quoten ? (6)
je kan er een mooie multiquote van maken :sick: :sick: :sherlock: :sherlock:
Graftak!
What the fuck ??????
Misschien heb je wel een record te pakken :-D
Lady*Voldemort schreef:
02-12-2025 19:59
Hahaha !
Oh... ik dacht, oh interessant, veel nieuwe reacties, maar ze zijn allemaal hetzelfde :-|
merano schreef:
02-12-2025 18:55
Ik zou eigenlijk ook wel benieuwd zijn naar de reden dat TO beslist mee moet.
Als het Gtst ( oid) zou zijn zou je denken dat de vriend van To een soort Ludo is die haar van een berg wil duwen.
Ik zou het gesprek hierover niet meer voeren en hem iedere keer als hij er over begint direct afkappen. Repeteer voor jezelf een zin die je elke keer als hij er over begint kan zeggen. Iets van: Raymond, ik ga het hier niet meer met jou over hebben, ik ga niet mee, nu niet en nooit niet. En als hij dan toch er over doorgaat. Zeg je iets van Nee Raymond, dit gesprek ga ik niet meer met jou voeren. En dat alsmaar herhalen als hij het weer probeerd. Ik neem toch aan dat hij er dan toch wel een keer mee stopt.
What the fuck ??????
:rofl:

Nee schat, dat veel en vaak was vroeger.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
02-12-2025 19:59
:D
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lila-Linda schreef:
02-12-2025 09:13
Spreek hem eens aan op het drammen en hoe irritant dat voor jou is
Echt hoor, dat is niet oke!

Dit!
Spreek uit dat je verwacht dat hij het ook niet meer zal vragen. Nooit meer.

Ik heb een paar jaar geleden nog geschaatst. Met terug lopen uitgegleden over gladde stoeptegel en iets gebroken. (Alweer) Ik doe het ook echt niet meer....
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
De signalen van huiselijk geweld uitprinten en op de koelkast plakken. Elke keer dat hij er weer over begint een vinkje zetten bij “drijft zin door”.
Hi Ladies,

Dank voor alle reacties. Op dit na is het overigens een ontzettend lieve zorgzame vent dus natuurlijk ga ik hierom niet mijn relatie overwegen. We zijn al 25 jaar samen. Als zoiets dus gebeurd dan kan hij wel een half uur zagen, maar daarna is het dus weer even rustig. Tot er weer iets op TV aangaande wintersport/hij ergens iets leest. Noem maar op. Of het 'passief agressieve' als in 'toch jammer he, dat we nooit meer op wintersport kunnen'. Waarop ik dan antwoord, we kunnen niet meer, maar jij kan wel gewoon. En klaar. Ik ben ook niet het timide typje. Misschien is de negeermodus als hij het weer te berde brengt wel het beste. Gewoon helemaal niet reageren als hij erover begint.

Ik heb nu ook demonstratief mijn skihelm en skikleding naar het goede doel gebracht een paar weken terug. NIet dat van hem natuurlijk. Ik bedoel, van mij mag ie prima lekker gaan skieen met een vriend ofzo. Maar dat is dan weer niet zo leuk als met mij. En geloof me, ik ben dus absoluut niet 'leuk' op wintersport omdat ik dus zeven kleuren bagger schijt. Hij heeft een hekel aan zonvakanties. Prima, ik ga hem niet dwingen. Dus ga ik fijn met mijn vriendin een weekje. Kan hij ook doen natuurlijk. Ik verbied hem natuurlijk niets. Als ik zelf maar niet hoef.
TinyTiny schreef:
02-12-2025 11:42
Wintersport is 1 van de laatste dingen die ik wil opgeven, maar ik snap helemaal waarom je met jouw conditie niet meer wil. 1x vallen, 1x keer iemand die tegen je aan botst en je hebt waarschijnlijk alweer een breuk. Ik snap jouw vriend dan ook totaal niet.
Ja het is leuker om samen te skiën, maar in de avond samen zijn of een keer een dag niet skiën voor hem maar met jou mee wandelen bijvoorbeeld moet toch ook gewoon kunnen? Ben ook vaak genoeg 1 of meerdere dagen alleen op pad geweest, omdat man zich tijdens de vakantie toch niet lekker voelde. Net zo goed leuk hoor. Dan ga ik hem ook niet de piste op dwingen.
Nou dat vind ik dus ook. Ons hotel zit OP de piste. Dan gaat hij lekker skieen, ik lekker relaxen en met de lunch komt hij naar de restaurantjes, kunnen we samen lekker lunchen en daarna gaat hij er weer op de latten vandoor en kuier ik weer naar de sauna. Lijkt mij dus een prima compromis.
aliva schreef:
02-12-2025 11:44
Exact dit.
Waarom gaat hij niet met vrienden?

Word je eigenlijk behandeld voor de osteoporose, to?
Jep, ik krijg injecties die botopbouw stimuleren en het proces vertragen. Maar helemaal goed wordt het natuurlijk nooit meer. De vorige keer toen ik mijn voorvoet brak duurde het gewoon erg lang voor ik alles weer kon. EN ik heb een teen die ineens korter is dan ie normaal was en wat omhoog staat. Esthetisch niet helemaal leuk. Maar goed, het doet geen zeer maar het komt wel door die breuk.
aliva schreef:
02-12-2025 11:44
Exact dit.
Waarom gaat hij niet met vrienden?

Word je eigenlijk behandeld voor de osteoporose, to?
Jep, ik krijg injecties die botopbouw stimuleren en het proces vertragen. Maar helemaal goed wordt het natuurlijk nooit meer. De vorige keer toen ik mijn voorvoet brak duurde het gewoon erg lang voor ik alles weer kon. EN ik heb een teen die ineens korter is dan ie normaal was en wat omhoog staat. Esthetisch niet helemaal leuk. Maar goed, het doet geen zeer maar het komt wel door die breuk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven