Mooiste en meest tegenvallende vakantiebestemming

08-10-2020 15:05 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu er door Covid helaas bijna niet gereist kan worden leek het me leuk eens te kijken wat je de mooiste en wat de meest tegenvallende vakantiebestemming vond. Ik ben vnl een liefhebber van natuur en wandelen en vind steden niet zo boeiend maar snap dat anderen daar anders over denken, alleen staan ze dus niet in mijn lijstjes😉

Ik trap af

Mooiste bestemmingen:
Zion national park in Utah, USA en Lake o’hara in Yoho national park, Canada. Beiden overweldigend mooi, weinig tot geen bebouwing dat de omgeving “lelijk” maakt en in fijne vakantielanden met ruime wegen, makkelijk goede accomodaties en eten enzo te vinden

Tegenvaller:
Tenerife, ook buiten het seizoen te druk, behalve de el Teide weinig nooit te zien en veel rommel langs de wegen/op straat. Texel, veel te veel volgebouwd en qua natuur vind ik bv de kuststrook bij de Amsterdamse waterleidingduinen veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
Meest tegenvallende: Bali. Prachtige natuur hoor, maar zo enorm toeristisch en gehyped dat het voor mij echt nul charme had en ik er snel weg was. Genoeg andere Indonesische eilanden die veel puurder zijn.

Heb ontzettend veel mooie, unieke plekken gezien, ik kan eigenlijk geen land opnoemen waar ik niet enorm genoten heb van wat ik gezien/gedaan heb. Iran heeft de grootste indruk achtergelaten denk ik qua combinatie van natuur, architectuur, cultuur (en cultuurshock) en enorme gastvrijheid. Ben groot fan van aantal landen in Zuid-Oost Azie (Myanmar, Indonesie, Vietnam) om dezelfde combinatie: natuur, cultuur, geschiedenis, bevolking.

Maar uiteindelijk is er 1 land wat me het ALLERmeest is bijgebleven, en dat is Canada. Nadat ik terug was in Nederland van mijn eerste rondreis in BC in 2014 had ik serieus omgekeerde heimwee :| Uiteindelijk bijna een jaar geleden hiernaartoe verhuisd (Vancouver Island) en ik kan soms nog steeds maar moeilijk geloven dat ik hier woon :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: Beieren en vooral de streek rond Füssen. Takayama (Japan), Tokyo en Berlijn.

Tegenvaller: Wenen! Onvriendelijke mensen en het lijkt zo nep en sfeerloos. Zelfde over Venetië.
Osaka in Japan: ongezellig, veel te veel dronken mensen en sommige delen deden mij aan de banlieus rond Parijs denken.
Ik vind eigenlijk alles wel leuk. Echte tegenvallers kan ik mij niet herinneren, zelfs Tunesië vond ik leuk (ik ging er ook gewoon samen met een vriendin heen, opdringerige mannen hoort er een beetje bij, ik vond het niet zo storend, ik had vaak ook wel bewondering voor hun inventiviteit en taalvaardigheid). Egypte idem dito.

Enige tegenvaller die ik mij kan herinneren was Miami. Die stad en ik matchen gewoon niet. Ongezellige stad, nergens een leuke gelegenheid om iets te drinken, saai. Nou zijn de meeste Amerikaanse steden niet echt het toppunt van gezelligheid, maar Miami sprong er echt wel bovenuit.
fromfebruary schreef:
10-10-2020 03:04
Maar uiteindelijk is er 1 land wat me het ALLERmeest is bijgebleven, en dat is Canada. Nadat ik terug was in Nederland van mijn eerste rondreis in BC in 2014 had ik serieus omgekeerde heimwee :| Uiteindelijk bijna een jaar geleden hiernaartoe verhuisd (Vancouver Island) en ik kan soms nog steeds maar moeilijk geloven dat ik hier woon :heart:
Wat leuk, ik vond dat ook een heel mooi deel van Canada! Waar op het eiland zit je ergens?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg echt buikpijn van de heimwee naar het reizen door dit topic.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: Egypte met zijn onderwaterwereld. Veel gekleurde vissen en koralen. Griekenland (Kreta en Halkidiki), mooie natuur.

Gezelligste: Bulgarije en Spanje. Leuke boulevards met winkeltjes. Het fijne aan Spanje vind ik dat je er ook Hollandse snacks kunt kopen. Dat miste ik tijdens vorige vakanties.

Meeste tegenvallende: Tunesië: Opdringerige bevolking en het feit dat we ziek werden van het eten in het hotel zette een grote stempel.
Ik heb trouwens een enorme hekel aan de siestacultuur. Vond het een verademing dat Tenerife zo westers ingesteld was ondanks Spaans eiland.
Alle reacties Link kopieren
Wijndruifje schreef:
10-10-2020 07:43
Mooiste: Beieren en vooral de streek rond Füssen. Takayama (Japan), Tokyo en Berlijn.

Tegenvaller: Wenen! Onvriendelijke mensen en het lijkt zo nep en sfeerloos. Zelfde over Venetië.
Osaka in Japan: ongezellig, veel te veel dronken mensen en sommige delen deden mij aan de banlieus rond Parijs denken.
ik vond Osaka juist een verademing na Tokio het was idd wat minder gepolijst en rauwer.
Wenen vond ik ook saai, qua nachtleven alles ging zo vroeg dicht.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Venetië en Parijs zijn juist de steden waar ik vaker geweest ben, en zo weer heen zou willen. Verder Engeland, Zweden en Tanzania.
Minst leuke bestemmingen: Rome (weinig variatie, oude zooi en ongezellige restaurants) en Schotland vanwege 100% regen en max 19 graden hoogzomer. Ik ben ook geen fan van Spanje, te lawaaierige mensen en het eten is niet geweldig.
Alle reacties Link kopieren
MissPiglet, leuk dat je iSimangaliso Wetlands NP noemt, precies op die plek ben ik getrouwd :heart:
* Mooiste vakantiebestemming : Ierland, Zweden, Drenthe.

* Meest tegenvallende bestemming : géén.

Ik informeer me blijkbaar voldoende om terecht te komen waar ik wil!
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
10-10-2020 17:37
* Mooiste vakantiebestemming : Ierland, Zweden, Drenthe.

* Meest tegenvallende bestemming : géén.

Ik informeer me blijkbaar voldoende om terecht te komen waar ik wil!
Wat vond je zo leuk in Drenthe? Ik ben er een keer geweest, en vond het echt het grote niets. Daar had ik geen Zweden geen last van, terwijl je daar natuurlijk veel uitgestrektere stukken hebt waar je geen kip tegenkomt.
Drenthe is zo ontzettend wijds en groen. Denk aan het Fochtelooërveen, Drents Friese Wold, Dwingelderveld. En rust. Ik hou van rust.

Jaren geleden maakten we er een fietstocht en iedereen groette ons spontaan.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste vakantiebestemming: Tokyo, Japan. En door jullie wil ik nu nog meer naar Canada!

Minste: New York. Sorry, maar ik vond het niet geweldig. Misschien te hoge verwachtingen
My bags under my eyes are couture
Beter.Laat schreef:
10-10-2020 19:05
Drenthe is zo ontzettend wijds en groen. Denk aan het Fochtelooërveen, Drents Friese Wold, Dwingelderveld. En rust. Ik hou van rust.

Jaren geleden maakten we er een fietstocht en iedereen groette ons spontaan.
Ik vind Drenthe ook prachtig. Ook met veel plezier 1.5 jaar gewoond. Als ik dan na familiebezoek weer in de trein naar huis zat voelde ik mij helemaal zen worden.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste vakantiebestemming:

Brazilië Rio de Janeiro
Echt een gave stad.
De Amazone rondom Manaus
Manaus zelf vind ik op z’n eigen manier mooi een Braziliaanse provincie stad die we vooral als uitvalsbasis hebben gebruikt om de omgeving te verkennen.

Minst mooie/tegenvaller:

Jakarta grote vieze Drukke stad met weinig mooie plekken om te zien.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren
Uit de mooiste kan ik denk ik niet goed kiezen.
Oahu, Maui , big Island prachtige plekken ( ook mindere leuke dingen trouwens, in Waikiki bijvoorbeeld veel zwervers en troep).
Santo Antao( Kaapverdie) , de vallei van Paul, heel mooi.
Sevilla. Geweldig genoten.


Wat ik tegen vond vallen was Ibiza. Te druk, niet heel mooi beetje saai eiland al heb ik een prima vakantie gehad.
dolfje wijzigde dit bericht op 10-10-2020 21:49
3.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
08-10-2020 17:00
Nog een tegenvaller bedenk ik me net; Berlijn. Twee keer geweest, hoge verwachtingen, maar viel zo tegen.
Oh dat vind ik juist zo’n leuke stad.
Ik ben nog nooit in Berlijn geweest, het spreekt me totáál niet aan. Rome trouwens ook niet. Kan me niet voorstellen dat ik ooit naar die steden zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk:
Granada
New York
Sicilië
Denemarken

Niet leuk:
Mallorca
Tenerife
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-10-2020 11:20
Wat leuk, ik vond dat ook een heel mooi deel van Canada! Waar op het eiland zit je ergens?
Victoria, net 20 minuutjes buiten downtown, 10 minuten bij Thetis Lake vandaan.
Zie mezelf hier echt niet meer weg gaan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Djeems schreef:
09-10-2020 23:37
Milaan is toch wel de grootste domper ooit. Ik heb me zelden zo verveeld als daar.

Berlijn vind ik een heerlijke stad en ik vond Koh Phangan in Thailand fantastisch qua sfeer.
Milaan vond ik de eerste keer ook helemaal niks, maar ben er uiteindelijk nog 2 keer geweest en het wordt wel elke keer beter. Al zou ik nu niet zeggen dat ik het een fantastische stad vind.

Berlijn is inderdaad heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig: Grand Canyion, Bryce Canyion in USA.
La Palma (Canarische eilanden)
Berlijn mooie stad en vriendelijke mensen.
Barcelona ook heel mooi , ik ben een Gaudí liefhebber.

Minder: Kos, Algarve, Parijs, Madrid, Grand canaria.
fromfebruary schreef:
11-10-2020 04:58
Victoria, net 20 minuutjes buiten downtown, 10 minuten bij Thetis Lake vandaan.
Zie mezelf hier echt niet meer weg gaan :heart:
Mooie omgeving! En ook wel fijn dat je toch de stad in de buurt hebt. Heb je er 'n fijn huis kunnen vinden?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-10-2020 23:30
Ik ben nog nooit in Berlijn geweest, het spreekt me totáál niet aan. Rome trouwens ook niet. Kan me niet voorstellen dat ik ooit naar die steden zou gaan.
Jij bent toch sowieso niet echt een stedenmens of wel? Ik heb bij jou altijd het idee dat je vooral de natuur opzoekt.

Berlijn vond ik heel leuk met een hoop alternatieve mensen, winkels, hoop streetart en leuke barretjes etc.
Rome vond ik gewoon heel mooi dankzij alle geschiedenis maar moet wel zeggen dat ik er de tweede keer veel meer last had van straatverkopers en bedelaars en zo ook in Barcelona.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven