Mooiste gebied in Frankrijk (niet te ver rijden)

19-03-2024 15:14 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komende zomer willen we waarschijnlijk richting Frankrijk op vakantie. Dit ligt wel een beetje aan het weer, maar aangezien we buiten de schoolvakanties gaan (waarschijnlijk juni), is er vast nog wel wat te vinden.

Na een aantal vakanties die wat tegenvielen (corona, ziekte, niet zo mooie omgeving) ben ik nu op zoek naar een heel mooie omgeving, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op sites aan het kijken als Huttopia en Capfun, maar volgens die sites is natuurlijk alles mooi en pittoresk.

Ik houd niet zo van autorijden, dus de omgeving van de Cote d'Azur is mij te ver weg. Ik heb het liefst maximaal 10 uur rijden, maar 12 uur zou misschien ook nog kunnen.
We houden van mooie natuur, veel dingen te doen in de omgeving, leuke stadjes en bijv leuke kastelen. We hebben een peuter en kleuter, dus kanoën of raften is geen optie. De zee is niet echt een must.

Wat vinden jullie mooie gebieden in Frankrijk? Waar kun je je 10 a 14 dagen vermaken?
Mocht er iemand nog tips hebben voor een mooie camping met oa chalets (liefst kijkend op een speeltuintje) dan is dat ook welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Bourgogne, dat is prima aan te rijden
Alle reacties Link kopieren Quote
En in twee dagen zoals de Provence?
Je kunt ook via booking.com kleine huisjes met privé zwembad boeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn zoveel mooie streken in Frankrijk. Dichtbij bijvoorbeeld Elzas en Vogezen, mooie dorpen, veel vakwerkhuizen, kastelen en mooie natuur. Je hoeft echt niet ver te reizen voor een mooie streek in Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
De ardeche vind ik prachtig.
Top vakantie was bij de pont de Diable 😍
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Sandaya en Yellohvillage hebben wel mooie campings vind ik. Prijzig in het hoofdseizoen!

Ik vind Frankrijk meer een soort gevoel. Waar ik in Oostenrijk of Duitsland graag heel actief ben en veel doe, heb ik dat in Frankrijk veel minder. Maar ik vind de Gironde heel mooi, en de omgeving van Ile de Ré.
Dichterbij: Vogezen. Wel twijfelachtiger met weer. Champagne, maar daar is niet zoveel te beleven, wel een heel fijne sfeer.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
10-12 uur rijden vanuit Breda of vanuit Delfzijl? :P

Ik vind bijna alle gebieden in Frankrijk prachtig. In het noorden de Elzas, of juist Normandië of Bretagne. Of de Vendée :heart:
Iets zuidelijker langs de Loire, kastelen kijken enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Jura, prachtig dat berggebied.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ardeche. Reisafstand ligt wel echt aan waar je woont. Ardeche is voor mij 9 uur rijden. Dus goed te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bretagne vind ik by far het mooiste gebied van Frankrijk. Wij zaten ooit op Domain des Ormes. Mooie camping, ben wel bang dat deze al vol is.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Jura?

https://www.domaine-epinette.com/
Alle reacties Link kopieren Quote
SEM72 schreef:
19-03-2024 16:06
Bretagne vind ik by far het mooiste gebied van Frankrijk. Wij zaten ooit op Domain des Ormes. Mooie camping, ben wel bang dat deze al vol is.
Prachtige camping inderdaad! Maar dan wel alleen in het voorseizoen :mrgreen: veel te druk in het hoogseizoen haha! Dat is gewoon een dorp op zich.
Bretagne/Normandië vind ik ook een hele mooie streek. Heerlijk als je de pont de Normandie over bent en je rijdt langs de zee. De Mont st Michel vond ik echt een hoogtepunt!
Vorig jaar zijn we in de Vogezen geweest. Vonden we ook echt prachtig, alleen het weer kan daar heel wisselend zijn. Wij hebben helaas veel regen gehad, maar de weken ervoor was het weer prachtig hoorden we. Wij zaten op camping les deux ballons, hele leuke camping, heel gemoedelijk en een fijne ligging. Tussen de bergen in, met de auto de berg op en genieten van het uitzicht. Wij hebben ook Colmar en Mulhouse bezocht, beide erg leuk om een dagje heen te gaan. Zou er graag nog eens terug gaan als het wat droger is. Het was wel ontzettend groen in de hele omgeving :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bretagne.

En dan niet alleen het bovenste deel, maar ook het zuidelijke stuk rond Carnac en Vannes bijvoorbeeld. (Vergeet daarbij de zonsondergang aan Quiberon niet.)

Noord-Bretagne een uur of 6 vanuit Brussel, dus een uur of 8 vanuit midden-Nederland.
Voor het Zuiden tel je er 2 uur bij.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Vogezen is geweldig, maar altijd kans op veel regen.
Zelf ben ik weg van de Loirevallei, omgeving Tours, Amboise, Blois. Mooie campings, leuke stadjes en kastelen.
Iets zuidelijker: de vallei van de Lot, Cahors bijvoorbeeld. Daar zijn heel bijzondere stadjes zoals Rocamadour en Saint-Cirque-Lapopie. Geen wandelwagen meenemen maar een draagzak, want het is veel klimmen en dalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede ideeën al! Bedankt! Ik zal ze allemaal bekijken. Had wel verwacht dat iedereen op 1 lijn zou liggen, maar wel veel verschillende opties. Hebben we ook al wat mogelijkheden voor komende jaren! Vogezen dus alleen een optie als we een week voor vertrek boeken, anders teveel kans op regen (ik wil dit keer mooi weer! En geen 40 graden ;) )

Ook bedankt voor de campingtips! Heel fijn!

10-12 uur vanaf regio Apeldoorn ongeveer
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
19-03-2024 16:28
Bretagne/Normandië vind ik ook een hele mooie streek. Heerlijk als je de pont de Normandie over bent en je rijdt langs de zee. De Mont st Michel vond ik echt een hoogtepunt!
Normandië wilde ik ook noemen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Camping pont du rouffet, schitterende omgeving
Alle reacties Link kopieren Quote
Jura was vorig jaar verrassend mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bretagne, Côtes d’Armor!

Erg mooie omgeving en leuke stadjes in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag het warm zijn? Zo ja, Ardeche, Gard.

Dit vonden wij een fijne, kleinschalige plek:

https://www.les-castels.nl/camping/les- ... JdfQ%3D%3D
Alle reacties Link kopieren Quote
En hebben jullie dan ook tips voor campings in Normandië en bij de Loire? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dordogne, specifiek de Périgord Noir, vonden wij fantastisch. Heel veel kastelen, leuke dorpjes en stadjes, grotten, kleine riviertjes om dammetjes te bouwen etc, avondmarkten en een heel mooi landschap.
Camping: https://www.peyrugue.com/nl/

De Gard is ook erg leuk, ook met veel dorpjes en steden, riviertjes, markten, Pont du Gard, Haribomuseum. Avignon en Nîmes zijn dichtbij en leuk om een dag te bezoeken.
Camping: https://nl.lasousta.com/
Bungalow: le Mattas, in Méjannes-le-clap
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdens hittegolven kan Bretagne wat koelte brengen:

https://klimaatinfo.nl/klimaat/frankrijk/bretagne/
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
19-03-2024 18:41
Tijdens hittegolven kan Bretagne wat koelte brengen:

https://klimaatinfo.nl/klimaat/frankrijk/bretagne/
Laat je niet misleiden ... De laatste keer dat ik er zat (juni 2018) was het er 30 à 32 graden :-).

Het was op dat moment warmer in Zuid-Bretagne dan in Marseille.


(Dat jaar een rondreis gemaakt. Begonnen in Caen en het tapijt van Bayeux, vervolgens naar Saint-Malo, daarna in de buurt van Brest gezeten, paar nachten in Concarneau en daarna Carnac en nog 1 nachtje Rennes. En onderweg terug naar huis nog een middagje gestopt in Honfleur.

Begonnen in Normandië bij een graad of 20, geëindigd bij strandweer.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
19-03-2024 18:50
Laat je niet misleiden ... De laatste keer dat ik er zat (juni 2018) was het er 30 à 32 graden :-).

Het was op dat moment warmer in Zuid-Bretagne dan in Marseille.




Maar tja, dat komt niet vaak voor hoor

Ik vind Bretagne heel mooi, maar wel ver, vooral als je de punt in gaat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven