Mooiste plek waar je ooit geweest bent, en waarom? [Geen OP]

06-09-2020 22:25 208 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:24
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Cinque Terre

- Een klein hotelletje op de Sustenpasss, er was een regenboog die we vanaf de bovenkant konden bekijken

- Als kind woonde ik op de Veluwe en gingen we vaak dagjes het bos in. Die bemoste schaduwplekjes die ik dan ontdekte kon ik helemaal in opgaan.
Voor mijn gevoel hoefde je toen ook nog niet zo bang te zijn voor teken, als dat ik nu ben met mijn eigen kinderen.

- Gorges du Verdon ben ik ook geweest, maar daar moet ik zo te horen echt nog een keer niet zwanger naar terug. Ik kwam toen qua wandelen niet ver en in de auto was het ook geen succes dus alleen kleine stukjes gezien.

- Qua steden: Londen
Alle reacties Link kopieren
Victoria Falls (Zambia/Zimbabwe) volop in het regenseizoen als je er nauwelijks langs kan lopen omdat er zoveel water naar beneden komt dat je je ogen nauwelijks open kan houden.
Tijdens droogte seizoen is er dan weer weinig aan..


Op de tweede plek die delen van de wereld waar je kan varen/zeilen en waar je ver genoeg van het vaste land bent om je met de mensen op je zeilboot alleen op de wereld te wanen.


Op de derde plaats Namibie, de uitgesterktheid van de woestijn daar, eigenlijk dagen kijken naar niets. En blij zijn als je in de verte een boom ziet.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Chora kerk is Istanbul is het eerste waar ik aan denk. En Beng Mealea in Cambodja was ook heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Toen we een nieuw huis gevonden hadden terwijl we de moed hadden opgegeven dat we iets konden vinden precies naar onze smaak. We kwamen voor bezichtiging en ik wist het meteen: deze was het. Meteen contract getekend en deze dag en deze plek was de mooiste sinds jaren.

Overigens vervaagt de hallelujasfeer erg snel. Je gaat het gewoon vinden en andere problemen komen dan meer op de voorgrond. Zoals gewoonlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-09-2020 23:58
Inderdaad!

Het was trouwens Innsbruck :)

Wat zijn we klein hè? Dat is hoe ik me voelde op dat moment, zo nietig.
Innsbruck de Nordkettenbahn tot aan de top dat is mijn mooiste plek.
Alle reacties Link kopieren
1. Madeira, met name de levadawandelingen!
2. Pyreneeën, bijv gebied Monte Perdido
3. Zuid-Engeland, Devon(Dartmoor!) & Cornwall.
4. Cannes, bijv le Suquet, ile de Lerins en Croix des Gardes
5. Zwitserland, Ticino met name In de buurt van Lavertezzo
6. Korea, meeste is niet zo fraai want overal flats maar toch eens supermooi gewandeld met zicht op de rivier
Alle reacties Link kopieren
Waddenzee op onze zeilboot
Noordzee op onze zeilboot
Ras Goma, duikplek bij Tiran, Ras Mohammed Egypte
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zanzibar. Dat is alles wat de naam belooft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik echt kan kiezen maar heel mooi en bijzonder:
The road to Hana op Maui.
De zon zien opkomen op de Haleakala vulkaan op Maui.
Snorkelen bij Two steps op Hawaii.
De vallei van Paul op Santa Antao Kaapverdie.
En nog veel meer maar ook het strand bij de vuurtoren op Texel en daar gaan we straks naar toe.
Bangkok vond ik trouwens ook heel gaaf, overweldigend dat wel.
Manhattan vond ik ook gaaf. Heel herkenbaar uit films etc.
Alle reacties Link kopieren
Schotland hoor ik maar weinig noemen. Toegegeven; ik ben er zelf niet geweest maar gisteren zag ik op National Geographic schitterende opnamen vanaf een drone in de lucht en ik denk dat ik dit qua landschap de mooiste plek vind. Maar hoe het er op de grond is weet ik niet. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
06-09-2020 22:40
Als ik aan de mooiste plek denk waar ik ben geweest denk ik toch aan Barking Sands Beach op Kauai, Hawaï. Dat was een afgelegen strandje, geen mens te zien met uitzicht op de prachtige bergen van de Na Palikust.
Mochten we nog een keer die kant op gaan dan gaan we zeker naar Kauai!
Alle reacties Link kopieren
Oh lastig.... Ik heb meerdere favoriete plekken:

- Whitsundays, Australië
(Google maar, en het is écht zoals op de foto's)
- Highlands, Schotland
- Toscane, Italië

En Thailand vind ik ook prachtig.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-09-2020 08:15
Schotland hoor ik maar weinig noemen. Toegegeven; ik ben er zelf niet geweest maar gisteren zag ik op National Geographic schitterende opnamen vanaf een drone in de lucht en ik denk dat ik dit qua landschap de mooiste plek vind. Maar hoe het er op de grond is weet ik niet. ;-)
Schotland is heel erg mooi idd. Ben daar in, ik denk, 1988 geweest met school. De stad Edinburgh maakte veel indruk op me, net als de Highlands. Maar het is zó lang geleden dat ik eerst nog een keertje wil kijken (hopelijk volgend jaar) of mijn herinneringen wel kloppen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 jaar geleden als kind in Schotland geweest en altijd gezegd dat ik eens terug zou gaan maar dat is er nooit van gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
07-09-2020 07:47
Victoria Falls (Zambia/Zimbabwe) volop in het regenseizoen als je er nauwelijks langs kan lopen omdat er zoveel water naar beneden komt dat je je ogen nauwelijks open kan houden.
Tijdens droogte seizoen is er dan weer weinig aan..


Op de tweede plek die delen van de wereld waar je kan varen/zeilen en waar je ver genoeg van het vaste land bent om je met de mensen op je zeilboot alleen op de wereld te wanen.


Op de derde plaats Namibie, de uitgesterktheid van de woestijn daar, eigenlijk dagen kijken naar niets. En blij zijn als je in de verte een boom ziet.

Helemaal met je eens!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zonsopgang in Himalaya Nepal, wat een uitzonderlijk moment.
Wadi Rum in Jordanië, wat een prachtig stuk natuur. De kleuren zijn echt overweldigend.
Het havenhoofd van Scheveningen als er een flinke storm staat.
Oh en de Tongariro Crossing in Nieuw Zeeland. Prachtige hike van zo’n 8 uur, redelijk zwaar maar het uitzicht maakt het zo waard!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vergeet het moment op Hawaii dat we de Lava in de zee zagen zakken.
We moesten er naar toe lopen over lavavelden en dat was ook zo mooi.
Vancouver Island idd en in 't bijzonder de omgeving rond Telegraph Cove
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
07-09-2020 08:17
Mochten we nog een keer die kant op gaan dan gaan we zeker naar Kauai!
Vond ik het mooiste eiland van de drie die we bezocht hebben (Oahu, The Big Island en Kauai)
Ik zou graag een keer naar Maui gaan :lol:
Zonsondergang in de erg chebbi woestijn in Marokko.

Zwemmen met dolfijnen op bali

Net buiten chiang mai bij lokaal volk met de olifanten in hun eigen omgeving doorbrengen

Lanzarote vond ik heel indrukwekkend kwa landschap en weinig kleur
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
07-09-2020 08:48
Vond ik het mooiste eiland van de drie die we bezocht hebben (Oahu, The Big Island en Kauai)
Ik zou graag een keer naar Maui gaan :lol:
Ja dat heb ik van meer mensen gehoord dat het zo mooi is.
Maar komt ooit nog wel een keer als we 25 jaar getrouwd zijn of zo.
Capri
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete gebied is Hardanger Vidda in Noorwegen.
Echt prachtige natuur.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-09-2020 08:15
Schotland hoor ik maar weinig noemen. Toegegeven; ik ben er zelf niet geweest maar gisteren zag ik op National Geographic schitterende opnamen vanaf een drone in de lucht en ik denk dat ik dit qua landschap de mooiste plek vind. Maar hoe het er op de grond is weet ik niet. ;-)
Ik ga Schotland wel noemen en dan vooral Skye of de westelijke hoek van Mull.

Wat oude stadjes in het zuiden van Engeland

Het bos zo ongeveer naast ons huis. Het is tres petit, en eigenlijk gewoon een aangelegd landgoed, maar het is magisch en van oorsprong een heilige plek.


Van die hele wijdse lege plekken vind ik vooral een beetje eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven