Mooiste plek waar je ooit geweest bent, en waarom? [Geen OP]

06-09-2020 22:25 208 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:24
99.51% gewijzigd
Ohja; Skye!!
Alle reacties Link kopieren
Op nr 1 staat de Yorkshire Moors in Engeland. Eigenlijk vind ik meer gebieden in Engeland mooi. De omgeving van Robin Hoods Bay en Whitby langs de kust is ook geweldig.
Nr 2 de Highlands in Schotland.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere favorieten:

Holkham beach in Norfolk, Engeland. Enorm strand waar geen einde aan lijkt te komen, alsof je aan het einde van de wereld bent. Ik ben niet de enige die het mooi vindt, de Engelse koningin heeft vlakbij een paleis en er zijn meerdere films opgenomen.

Meteora in Griekenland: een buitenaards rotslandschap met oude kloosters en grotten waar vroeger kluizenaars woonden. Sprak erg tot mijn verbeelding.

Lissabon: wat een mooie romantische stad, al is mijn blik waarschijnlijk wel gekleurd door het prettige gezelschap dat ik bij me had
Alle reacties Link kopieren
Moraine Lake and the Ten Peaks in Banff NP, Canada.

Peyto Lake langs de icefields Parkway in Canada.

De waterval die op het strand uitkomt in Julia Pfeiffer State Park, California

Blauwe bergmeren langs de Tioga Pass Road in Yosemite NP

Sorry, kan geen fotos plakken met mn telefoon.
Picture this:

Ik was voor het eerst met mijn man en kind op het eiland van mijn vader. Alleen als peuter geweest.
Het voelde gelijk als thuis, we haalden de huurauto op en reden wat rond, direct uit het vliegtuig, met de koffers nog in de auto.
Onderweg zagen we een prachtig strand.
We sprongen de auto uit en gingen even kijken.
Een prachtig strandje, zacht zand, blauw water, we zaten te genieten, er zat verder niemand.
Ineens kwamen er een stel duikers uit het water. Terwijl ze uit het water kwamen deden ze hun duikpakken uit.
Het bleken welgetrainde mariniers die zich ook nog eens op het kleine strandje zonder gene uitkleedden.
Het was prachtig.
Man en peuter waren mijn gezwijmel niet opgevallen want die waren opgetogen over een roofvogel die een vis uit het water haalde ofzoiets.
Spirit Island bij Jasper
Monument Valley! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
07-09-2020 09:23
Picture this:

Ik was voor het eerst met mijn man en kind op het eiland van mijn vader. Alleen als peuter geweest.
Het voelde gelijk als thuis, we haalden de huurauto op en reden wat rond, direct uit het vliegtuig, met de koffers nog in de auto.
Onderweg zagen we een prachtig strand.
We sprongen de auto uit en gingen even kijken.
Een prachtig strandje, zacht zand, blauw water, we zaten te genieten, er zat verder niemand.
Ineens kwamen er een stel duikers uit het water. Terwijl ze uit het water kwamen deden ze hun duikpakken uit.
Het bleken welgetrainde mariniers die zich ook nog eens op het kleine strandje zonder gene uitkleedden.
Het was prachtig.
Man en peuter waren mijn gezwijmel niet opgevallen want die waren opgetogen over een roofvogel die een vis uit het water haalde ofzoiets.
Ja ik kan me voorstellen dat de toch al mooie omgeving alleen maar mooier werd :biggrin:
De wereld is zo mooi!

Voor mij staat op dit moment Zuid-Korea op 1.
NIet heel toevallig, omdat we er tot de zomer twee jaar hebben gewoond.

Seoul is prachtig met de kleine steegjes, de grote paleizen , de rivier en de bergen er midden in en om heen ( korea bestaat voor 70% uit bergen)

De natuur buiten de stad is ook erg mooi, prachtige dingen gezien. En o wat mis ik mijn berguitzicht vanaf 26 hoog.

In onze tijd daar ook mooie reizen kunnen maken ( tot corona, kan jullie dus helaas niet vertellen of Guam idd een paradijs is) naar Japan, Maleisie en Vietnam. Hoi An met al zijn mooie lantaarns was prachtig. Roadtrip door Maleisie ook onvergetelijk wonderschoon.

We zouden eigenlijk as we speak nu onderweg zijn voor twee jaar Oregon, maar ja Trump, corona en rellen zorgen voor wat vertraging ( niet rouwig om) nu. Hopelijk belanden we daar ooit toch want het schijnt daar ook enorm mooi te zijn.

Leuke vraag, zorgt wel weer voor wat reiskriebels ;-)
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
07-09-2020 09:09
Moraine Lake and the Ten Peaks in Banff NP, Canada.

Peyto Lake langs de icefields Parkway in Canada.

De waterval die op het strand uitkomt in Julia Pfeiffer State Park, California

Blauwe bergmeren langs de Tioga Pass Road in Yosemite NP

Sorry, kan geen fotos plakken met mn telefoon.
Ook zo mee eens :heart:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Bryce Canyon
De Arenal, prachtig om een werkende vulkaan te zien
Turtle Island en Perhentian, vanwege de fantastische onderwaterwereld
Plitvice
Ongeveer alle steden en dorpjes in Italië
Al Hambra
En mijn eigen stadsie natuurlijk :)

O ja, en sinds ik vorig jaar Corsica bezocht ben ik ook fan.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
07-09-2020 00:23
De route vanuit Miami naar Key West. Je rijdt vanuit Miami voor je gevoel zo de zee in. Over 42 bruggen rijdt je over water en kleine eilanden naar Key West. Zo veel mooie stops en gewoon de algehele sfeer daar is zo’n belevenis.
Wij hebben deze route ook gereden, vonden dat zó tegen vallen. De helft van de tijd rijdt je tussen de heggen en groen en zie je niks van de zee. De dorpen waar door je rijdt lijkt vooral erg armoedig en afgeleefd. Wellicht was het voor ons net na een orkaan oid, maar het zag er echt als 1 grote bende uit. En bij dé sunsetspot op keywest zagen we niks van de hele sunset omdat er tig zeilboten op het water waren en de zon daar ergens achter onder ging. Wij vonden heel key west eigenlijk een grote teleurstelling.
Alle reacties Link kopieren
Angkor Wat in Cambodja bij zonsondergang en de Malediven, onder water, boven water en vanuit de lucht: alles is prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is dit hele topic waardeloos zonder fotografisch bewijs :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Stryn in Noorwegen. Echt zo mooi daar! En die rust. Bijna overal in Noorwegen trouwens. Heerlijk.

Foz de Iquazu in Brazilië/Argentinië. Prachtige natuur.

Costa Rica, gewoon alles. Wat een mooi land.

VS, Bryce canyon. Zo bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Hawaii (Maui).
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
07-09-2020 11:24
Wij hebben deze route ook gereden, vonden dat zó tegen vallen. De helft van de tijd rijdt je tussen de heggen en groen en zie je niks van de zee. De dorpen waar door je rijdt lijkt vooral erg armoedig en afgeleefd. Wellicht was het voor ons net na een orkaan oid, maar het zag er echt als 1 grote bende uit. En bij dé sunsetspot op keywest zagen we niks van de hele sunset omdat er tig zeilboten op het water waren en de zon daar ergens achter onder ging. Wij vonden heel key west eigenlijk een grote teleurstelling.
Ah zonde zeg! Toen wij er waren (aug 2015) vonden we het juist heel sfeervol en relax in de dorpen onderweg en met name in Key West zelf. Armoedige staat is me eigenlijk niet opgevallen, maar dr is natuurlijk nogal wat onderhoud met de stormen en al die invloeden van zee.
Bij de sunsetspot was het wel vrij druk op de kade, maar het ene zeilbootje wat er lag was juist extra mooi omdat het precies in de baan van de zon op het water lag. Toch gek dat dezelfde plek zo’n andere indruk kan wekken.
Lach hard, duik diep, kom terug..
tryagain2020 schreef:
07-09-2020 10:15

We zouden eigenlijk as we speak nu onderweg zijn voor twee jaar Oregon, maar ja Trump, corona en rellen zorgen voor wat vertraging ( niet rouwig om) nu. Hopelijk belanden we daar ooit toch want het schijnt daar ook enorm mooi te zijn.
Oregon lijkt me ook prachtig als je bij die verknipte steden uit de buurt blijft!

En ik zou zó graag een keer naar de noordoostelijke staten willen in de herfst.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen vermelden:
Champlieu, Ongeveer 70 km noordwestelijk van Parijs.

Het zijn een paar romeinse ruïnes van een theater, een tempel en badhuizen.
Het is er meestal erg rustig, het eerste dorp is een paar kilometer verderop.

Ik ben waarschijnlijk nog wel op een mooiere plaats geweest, maar ik vond wel indrukwekkend dat er ooit een behoorlijke stad was, en nu alleen maar akkers (en ruïnes).

Het kasteel van Pierrefonds is trouwens 10 kilometer verderop.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
De wereld is prachtig. Ik kan niet wachten totdat we weer verder kunnen ontdekken... Er is zoveel moois. Overal waar we komen zijn mooie plekken. De Nederlandse duinen zijn bv ook prachtig. Of de kusten van Bretagne. Maar hier wat verdere herinneringen.

* Bruce Peninsula, Ontario Canada. Prachtige rustig NP, mooi helder blauw water en gave rotskust.

* Zuid Afrika: het hele land is zo veelzijdig. Een paar gave plekken..
Cederberg, tof rotsachtige gebied (beetje oranje, veel steen). Doet bijna buitenaards aan. Het was heel rustig toen wij er waren, mooie wandelingen, rotstekeningen van de San, heerlijke wijn 🥰. En ook in ZA kaap regio: Paternoster, charmant klein wit/blauw vissersdorp, met daarbij een heel gaaf rustig natuur gebied. Daar ook rotsen, bloemen, blauw water. Moooi!
NP Kaap de goede hoop. Prachtig. Wel wat drukker dan bovenstaande plekken.
In het oosten ook veel mooie plekken, gaaf land.

* Oeganda: ook heel veelzijdig. Hoogtepunt daar was een Gorilla tracking. Die dieren tegenkomen is echt de meest bijzondere ervaring ooit. Maar het is zoveel meer, Safari’s en ongerepte natuur (murchinson Falls) of slapen op een eiland met zicht op lake bunyoni. Prachtig 😍

* Maleis Borneo: we reden daar door het hele oude regenwoud (primary forest). De temperatuur zakte en de vochtigheid nam toe. Dit was jungle/oerwoud zoals ik het me voorstelde. De plek dwong een soort respect af. Ook hebben we daar gepicknickt op een onbekend strand. Dat was de beste picknick ooit. We zijn met een bootje afgezet en onze tourguide bleek een fantastische kok (maar was dit in n-Holland geweest, dan was de ervaring waarschijnlijk ook prachtig).

Oh ja en de Chinese muur, die vond ik ook heel indrukwekkend. Een eeuwenoud bouwwerk wat doorloopt zover je kan kijken. Perspectief is ook een ding hier. Wij zijn mega vroeg in de ochtenden op een ‘niet officiële sight’ geweest. Daar was niemand, wat het bijna magisch maakte. Ik heb ook foto’s gezien van toeristische stukken waar de muur letterlijk hutjemutje vol stond. Dat is een totaal andere beleving.

Steden die meeste indruk hebben gemaakt. In deze steden kan ik me makkelijk meer dan een week vermaken.

-Rio!! Vrolijk, tikje rauw, veelzijdig en kleurig. Muziek en dansende mensen op straat.
-Bangkok, precies wat ik eerder ook las. Tikje vies, maar zo veel reuring en sfeer. Ook heel veel te doen.
- Kaapstad. Ook zo veelzijdig. Cultuur, natuur, historie.

Ik wil weer... Hopelijk is er snel weer wat mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben dol op Oregon, een van mijn favoriete staat.
Crater Laker, die helderblauwe meer omgeven door een crater.
De Colombia river Gorge
Smith Rock State Park
De Painted Hills :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg reiskriebels van dit topic!

Oregon staat ook hoog op mn verlanglijstje.


Ik voeg nog een mooie plek aan mn eerdere lijstje toe:
Andrew Molero State Park aan de kust in California.
We kwamen daar terecht op een stil strand met schilderachtig aangespoeld drijfhout. Er liepen losse paarden en er was een groep pelikanen aan het vissen. Pelikanen vind ik er prehistorisch uitzien. Er waren geen (sporen van) mensen. We waanden ons in Jurassic Park. Mooie herinnering!
Lastig te zeggen. Vooral om sentiment te scheiden van objectiviteit. Het ligt er ook maar net aan in welke setting.

- De Amsterdamse grachten (überhaupt de hele binnenstad) vind ik normaal gesproken vreselijk. Maar ik weet nog dat ik in december 2010 op centraal aankwam rond 10 uur in de avond en met mijn fiets over de gracht naar huis reed in 10 CM sneeuw. Er waren geen auto's, toeristen of bierfietsen te zien, enkel een soort serene rust en de verlichting van de grachtenpanden weerspiegelden op de gracht. Dat is wel een van de mooiste scenes die ik ooit heb gezien.

- Sydney en dan het beeld van het opera house / harbour bridge en de skyline, bezien vanaf de botanische tuin of nog verder vanaf point piper. Met name die harbour bridge vind ik een machtig ding, zo midden in die stad.

- Texel is voor mij een paradijs op aarde, zo dicht bij huis. Maar hier speelt ook een groot deel sentiment mee. Ik kom hier al sinds kind af aan regelmatig, dus overal liggen fijne, warme herinneringen. Toch blijft Texel, vooral in de herfst en nazomer, echt bijzonder mooi (Slufter, Duingebieden, maar ook de kneuterigheid van Den Burg). Gelukkig over een week of 7 weer die kant op.
amarna schreef:
07-09-2020 09:09
Moraine Lake and the Ten Peaks in Banff NP, Canada.

Peyto Lake langs de icefields Parkway in Canada.

De waterval die op het strand uitkomt in Julia Pfeiffer State Park, California

Blauwe bergmeren langs de Tioga Pass Road in Yosemite NP

Sorry, kan geen fotos plakken met mn telefoon.

Oja, prachtig! toen wij er waren zagen we twee zeehondjes spelen in het water bij het strand... :love:
Ik heb alleen de OP gelezen.
Mooiste plek waar ik ooit geweest ben was in Fallerschein (mss verkeerd geschreven?) in Oostenrijk in Tirol.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-09-2020 08:15
Schotland hoor ik maar weinig noemen. Toegegeven; ik ben er zelf niet geweest maar gisteren zag ik op National Geographic schitterende opnamen vanaf een drone in de lucht en ik denk dat ik dit qua landschap de mooiste plek vind. Maar hoe het er op de grond is weet ik niet. ;-)
Ik wilde dit noemen als mooiste plek waar ik geweest ben. Ik ben in Edinburgh en Inverness geweest en Inverness maakte het meeste indruk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven