Mooiste plek waar je ooit geweest bent, en waarom? [Geen OP]

06-09-2020 22:25 208 berichten
* gone *
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:24
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jungfraujoch
Alle reacties Link kopieren
De pot-holes in Zuid Afrika en de natuurparken (niet het commeriele Krugerpark) en HaLong Bay in Vietnam en in ons eigen landje de Veluwe.
Alle reacties Link kopieren
Whitsunday Island Australie, je gelooft je ogen niet.
Alle reacties Link kopieren
The subway van Zion np in de VS en het lake o’hara wandelgebied van Yoho np In Canada.
Bijna alles is mooi als je het wilt en kunt zien. Behalve Musselkanaal.

Bad Gastein. Ostia Antica. Sellingen. Sierra Nevada. Snowdonia. Una nationaal Park in Bosnië (tip gekregen op dit forum!)

Eigenlijk alles waar het rustig is. Liefst met waterval en berg.
Alle reacties Link kopieren
In deze volgorde:
- Toscane. Gewoon alles. Zelfs de onderkomen dorpjes.
- medina van Marrakech (na de teleurstelling in Fez)
- Parijs
- mijn eigen regio
- Cuillin Hills op Isle of Skye (nou ja, het uitzicht op die Hills dan :-))
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-09-2020 15:49
Bijna alles is mooi als je het wilt en kunt zien. Behalve Musselkanaal.

Bad Gastein. Ostia Antica. Sellingen. Sierra Nevada. Snowdonia. Una nationaal Park in Bosnië (tip gekregen op dit forum!)

Eigenlijk alles waar het rustig is. Liefst met waterval en berg.
Dan is Isle of Skye echt een aanrader voor jou.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Finette72 schreef:
07-09-2020 14:52
De pot-holes in Zuid Afrika en de natuurparken (niet het commeriele Krugerpark) en HaLong Bay in Vietnam en in ons eigen landje de Veluwe.
ach jee, Halong Bay inderdaad!! Die was ik zo maar even vergeten :-$
Alle reacties Link kopieren
IJsland. De Oost- en Noordkust van Noord-Ierland. Omgeving van Mallaig in de schotse Hooglanden. Westkust van Corsica. Want leeg en ruig en mooie kleuren en waanzinnige uitzichten. Ha Long Bay in Vietnam. Een soort sprookjesomgeving met alle eilanden, gekke vormen en combinatie van bergen en zee. Parc National Pyrenees en het National Park Ordesa et Monte Perdido, vanwege de leegte, ruigte en telkens weer een mooi en ander utzicht.
aikidoka wijzigde dit bericht op 08-09-2020 12:55
Reden: Toevoegingen
39.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat heel veel mensen de Gorges du Verdon aangegeven hebben, ik heb blijkbaar toch iets gemist in de keren dat ik er geweest ben (meerdere keren als kind en nog een keer als volwassene) want ik vond het vooral heel erg druk allemaal, op het water allemaal kano’s en eigenlijk blijf je vrijwel overal de weg zien die langs de kloof slingert...?
Suriname, overweldigend prachtig
Engeland, geweldige sfeer, mooie kust en dorpjes

Veel plekken in Nederland zijn mooi, waddeneilanden, Zeeland, Drentse dorpjes en bosvennetjes, Friesland etc.
Alle reacties Link kopieren
Van Bryce Canyon kreeg ik destijds tranen in mijn ogen, zó overweldigend mooi. De Grand Canyon ook prachtig, maar de andere net iets mooier.
En ik zou heel graag Antelope Canyon willen zien, dat lijkt me ook prachtig.

Ook voelde ik me bijzonder in Akumal, Mexico waar we destijds zo vanaf het witte strand het azuurblauwe water in konden lopen om vanaf de waterkant te snorkelen met reuzeschildpadden. In diezelfde reis een excursie gemaakt naar Sian Kaan, waar we een stop hadden met de bootjes in het superheldere water waar je een muntje op de bodem kon zien liggen.
Een ander mooi strand vond ik ook Clearwater (Florida) met zand als poedersuiker zo zacht. En vanaf het strand dolfijnen zien zwemmen, wauw.

En de Niagara watervallen vond ik ook bijzonder. Met de boot zo dicht bij dat watergeweld komen, was ook een superervaring.
Bryce vond ik ook geweldig mooi. Goeie herinneringen aan.
En Lake Tahoe en Yosemite.
Mijn hart ligt toch wel het meest in de USA (buiten de grote steden)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-09-2020 19:05
Bryce vond ik ook geweldig mooi. Goeie herinneringen aan.
En Lake Tahoe en Yosemite.
Mijn hart ligt toch wel het meest in de USA (buiten de grote steden)
Van mij ook.
Zion en Bryce zijn prachtig.

San Francisco vind ik een geweldige stad! Zo gezellig.
Volgend jaar hopen we Portland en Seattle te bezoeken. Met uitstapje naar mn familie in Vancouver, ook een leuke stad.
Alle reacties Link kopieren
Empty Quarter
Fairy Tale canyon, Kirgizië
Duinen van Egmond aan Zee
Edinburgh en Schotse hooglanden
Dorp: Niagara-on-the-Lake, Beilstein, Thorn
En nog 100.000 plaatsen meer maar deze springen eruit.

Op de verlanglijst: Nieuw Zeeland, Egypte en Khiva/Samarkand
thing1 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 20:18
13.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
oh zoveel plekken....

- Lake Emerald
- de witte kliffen
- Het Zevendal bij Mook
- Hier vlakbij de Meierij
- De Camargue
- Mount Fuji
- Uitzicht op Groenland als je daar overdag overheen vliegt
- Parijs
amarna schreef:
07-09-2020 19:36
Van mij ook.
Zion en Bryce zijn prachtig.

San Francisco vind ik een geweldige stad! Zo gezellig.
Volgend jaar hopen we Portland en Seattle te bezoeken. Met uitstapje naar mn familie in Vancouver, ook een leuke stad.
Ik zou met 'n grote boog om die steden heen gaan gezien de riots.

Mijn droom is Vermont, New Hampshire in de herfst en Texas in het voorjaar
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-09-2020 20:19
Ik zou met 'n grote boog om die steden heen gaan gezien de riots.

Mijn droom is Vermont, New Hampshire in de herfst en Texas in het voorjaar
Fall in New England moet schitterend zijn!
De mooie herfstkleuren (op kleinere schaal) heb ik in Utah ook gezien. Langs een scenic route van Capitol Reef naar Bryce. Die tip had ik van het allesamerikaforum.
Alle reacties Link kopieren
Ilha Grande, een prachtig jungle-eilandje in de 'buurt' van Rio. Enige manier om het eiland te verkennen is te voet of met de boot. Zowat de hele bevolking leeft er van het toerisme maar de sfeer is zo relaxed. (Tijdens Braziliaanse vakanties is het er wel veel drukker.)

Iguazu vond ik heel indrukwekkend maar daar had ik meer het idee dat je naar iets mooi kijkt ipv dat je er door wordt 'opgenomen'.
amarna schreef:
07-09-2020 20:31
Fall in New England moet schitterend zijn!
De mooie herfstkleuren (op kleinere schaal) heb ik in Utah ook gezien. Langs een scenic route van Capitol Reef naar Bryce. Die tip had ik van het allesamerikaforum.
Ik heb 't gelukkig ook al 'n keer kunnen ervaren in het zuidoosten in de staten rond de Smoky Mountains inclusief halloween.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik vind Ameland zo ongeveer het minst mooie Waddeneiland. (Ben alleen niet op Texel geweest)

Mooiste plek voor mij:
Anagada, meest oostelijke Britse Maagdeneiland, maar Virgin Gorda bij de Baths is ook erg mooi. Of St. John.

Alentejo in Portugal

Drentse heide en het Groningse vlakke land kan ik ook erg van genieten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben nog nooit in de provincies Groningen en Friesland en op de Waddeneilanden geweest....
Alle reacties Link kopieren
Poeh, moeilijk. Hier een top 3, in min of meer willekeurige volgorde.

Zuid-Afrika: een land van uitersten. Nou ben ik niet kapot van de grote steden, al hebben die ook hun charme. Maar de dieren, de natuur, de bergen, de mensen. Mijn favoriet is (denk ik) Clarens in Vrijstaat. Een leuk dorpje waar de huizen niet omheind zijn en waar je rustig ‘s avonds over straat kan om ergens een hapje te gaan eten. Als vrouw alleen. Prachtige omgeving ook. En leuke winkels en galerieën.

Engeland, Londen. Londen voelt als thuis. Kom er al jaren en ontdek nog iedere keer weer juweeltjes. Maar verder heeft Engeland ook heel veel te bieden. Prachtige natuurparken, kastelen, landhuizen. Ik hou ervan.

Schotland. In zijn geheel. Wat is er nou niet mooi aan Schotland? Er zullen mensen zijn die meteen Glasgow roepen, maar ook Glasgow heeft zijn charmes. En de Schotten he? En het Schots... Dweil.Me.Op.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
IJsland en Lapland in de winter.
De Lofoten
Patagonië
La Gomera
Arizona

Voor mij eigenlijk alles wat een overweldigende natuur heeft en heel groot en verlaten aandoet.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
07-09-2020 20:54
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben nog nooit in de provincies Groningen en Friesland en op de Waddeneilanden geweest....
Tsk :nooo: :whip:

Kom gezellig eens langs dan! :-]
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven