Naar Canada (BC), recente ervaringen/tips gezocht

09-09-2017 17:27 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer ga ik met mijn zoon naar Canada. We maken een auto rondreis en gaan kamperen en zo nu en dan hotel/B&B . Camper overwogen maar na wikken en wegen gekozen voor de eerder genoemde combi.

Op programma staan Rockies, veel natuur en we willen zeker een whale watching tour doen.

Ik zoek nu ervaringen/tips.

Ik wil liever niet teveel vastleggen maar hoe zit het het met campings in zomerseizoen ? Zitten deze snel vol of kan je gewoon op de gok aan komen rijden ? En uiteraard graag tips voor dé camping ;-) Enige eis is fatsoenlijk sanitair (dus douche en toilet) .

Onze route gaat van Calgary naar Vancouver en we hebben 25 dagen de tijd, lijkt me genoeg voor eerste keer.

Globaal denken we hieraan. Geen idee exact nog.. maar dit is een ruwe schatting..

Calgary (aankomst) en we vertrekken vanaf vancouver is nu het plan
Banff
Lake Louise
Jasper
Wells Gray Provincial Park
Whistler
Campbell River
Tofino
Victoria
Hope
Manning Park
Kelowna
Revelstoke


inspiratie oa http://travelwestcanada.blogspot.nl/p/reis-route.html hier vandaan..
Net terug van een reis met 3 kinderen. Ik stuur je pb maar ben nu even druk...
Rij je alleen? Pb verstuurd
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 09-09-2017 18:22
31.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij ook zo gaaf, maar ook zo duur. Alleen de tickets zijn al een vermogen. We sparen dit jaar goed door en dan hopelijk in 2019. Maar ik blijf dit topic graag volgen.

*verkapte tvp*
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
09-09-2017 18:18
Dit lijkt mij ook zo gaaf, maar ook zo duur. Alleen de tickets zijn al een vermogen. We sparen dit jaar goed door en dan hopelijk in 2019. Maar ik blijf dit topic graag volgen.

*verkapte tvp*
tickes in zomer onder de 900 euro (air transat) en dat kan nog goedkoper .. Dollar staat gunstig nu dus het valt mee.. Campers vonden wij erg duur. De overnachtingsprijs gaat dan ook fiks omhoog.. maar met tent is het te doen hoor.. je zit op ong. 40 cad per nacht.
Alle reacties Link kopieren
jusa schreef:
09-09-2017 18:08
Net terug van een reis met 3 kinderen. Ik stuur je pb maar ben nu even druk...
gezien ! Ik reageer pas maandag denk ik, morgen dag weg.. alvast dank !
Alle reacties Link kopieren
jusa schreef:
09-09-2017 18:08
Rij je alleen? Pb verstuurd

ja zoon heeft dan wel rijbewijs maar is nog te jong om te mogen rijden in Canada
De KLM vliegt rechtstreeks op Vancouver en rechtstreeks terug vanuit Calgary. Da's meest praktische vlucht.
Verder zou ik op VI doorrijden naar PortMcNeill/Telegraph Cove voor de walvistour. Zat er in kleinschalige Nest B&B in erg mooie kamer.
In Vancouver had ik Sylvia Hotel vlakbij Stanley Park
In PortMcNeill Nest B&B
In Tofino Adventure
In Victoria Albion Manor B&B (gaaf ingericht en super ontbijt, gerund door 'n gezellig homokoppel)
In Whistler The Listel Hotel
In Jasper Patricia Lake bungalows
In Banff Hidden Ridge Resort
Dit was in augustus 2011
Alle reacties Link kopieren
Budgettechnisch idd wel prijzig

Ik zit voor tickets rond de 750/850euro pp (air transat, KLM kan ik terugvlucht nog niet boeken, maar die zit boven de 900)
autohuur is ongeveer 1200 euro voor 25 dagen (intermediate suv) (camper is minimaal het dubbele)
dan heb ik nog 3 nachten hotel (1e nacht calgary en 2 nachten vancouver)
en dan de rest is camping en als het k weer is, mijn lijf in de dwarsstand gaat of koud is dan pakken we een b&b/cheap hotel etc.

Excursies die we nu denken te gaan doen
* kabelbanen (jasper/whistler(
* icefield parkway
* whalewhatching, misschien grizzley beren toch (eagle eye adventures)

De rest zal NP zijn, mooie wandelingen. Kano varen en dat soort dingen.

Ik zal regelmatig koken op de camping (we nemen eigen uitrusting mee en kopen eea ter plekke), wij hebben weinig eisen qua camping, Douche en toilet en op sommige dagen stroom (we hoeven niet iedere dag alles op te laden en telefoon laden we op in auto en zullen we niet veel gebruiken). Voor reisverslag moet ik nog even zien wat ik meeneem. Ik ben niet zo;n schrijver tijdens vakantie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-09-2017 18:41
De KLM vliegt rechtstreeks op Vancouver en rechtstreeks terug vanuit Calgary. Da's meest praktische vlucht.
Verder zou ik op VI doorrijden naar PortMcNeill/Telegraph Cove voor de walvistour. Zat er in kleinschalige Nest B&B in erg mooie kamer.
Ik zit even te wachten op prijs van vancouver, die is nog niet bekend . Ik heb ook voorkeur voor KLM overigens. Reis kost al zat dus die 100 euro kan er ook wel bij, Ze hebben de gunstigste vluchttijden
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-09-2017 18:46
In Vancouver had ik Sylvia Hotel vlakbij Stanley Park
In PortMcNeill Nest B&B
In Tofino Adventure
In Victoria Albion Manor B&B (gaaf ingericht en super ontbijt, gerund door 'n gezellig homokoppel)
In Whistler The Listel Hotel
In Jasper Patricia Lake bungalows
In Banff Hidden Ridge Resort
Dit was in augustus 2011
dank ! ik ga het even bekijken op opschrijven.. Ik ga deels met tent maar ik zal zeker ook in accomodatie gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Poldervrouw, ik ben inmiddels drie keer in Canada geweest en verliefd op dit land! Met de planning die je nu hebt, kom je langs veel mooie plekken. Hou er echter wel rekening mee dat het een groot land is en dat je hier minstens drie weken voor moet rekenen, dan zou je alles meer op je gemak kunnen bekijken. Als je het kanoën en walvissen wil combineren, dan kun je vanuit Campbell River een meerdaagse kanotocht doen waarbij je met je kano op zoek gaat naar orka's en 's nachts slaapt op het strand. Wij hadden meerdere groepen orka's en dolfijnen gezien, echt super gaaf!!!
Verder is de Icefields parkway een must, prachtige natuur en grote kans op beren, berggeiten en verschillende herten :)
In de nationale parken kan het in de weekenden handig zijn om een campingplaats te reserveren, vooral in Jasper en Banff. Mooie campings zijn Two Jack Lake buiten Banff, midden in het bos en goed sanitair en Wapiti Campground bij Jasper. Ook hier ruim opgezet en goed sanitair. Plus ook grote kans om een groep elk tegen te komen.
Revelstoke vond ik zelf niet zo bijzonder, in vergelijking met de andere parken. Hetzelfde met Tofino, ik vond het niet bijzonder, dus ik zou je aanraden om deze over te slaan of er niet te veel te plannen:)
Mocht je nog vragen hebben, ik ben nieuw op het forum, maar stuur dan maar een pb
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-09-2017 18:41
De KLM vliegt rechtstreeks op Vancouver en rechtstreeks terug vanuit Calgary. Da's meest praktische vlucht.
Verder zou ik op VI doorrijden naar PortMcNeill/Telegraph Cove voor de walvistour. Zat er in kleinschalige Nest B&B in erg mooie kamer.
Wat is de beste periode om deze vluchten te boeken? Ik kijk nu bij de KLM werelddealweken en de prijzen voor deze vluchten liggen boven de €1000. Vind ik niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 7x naar Canada geweest de afgelopen 10 jaar en heb alleen de 1ste keer AirTransat gevlogen, daarna alleen met de KLM. Die € 100 meer had ik er daarna graag voor over.
Bubblegum1 schreef:
09-09-2017 19:34
Wat is de beste periode om deze vluchten te boeken? Ik kijk nu bij de KLM werelddealweken en de prijzen voor deze vluchten liggen boven de €1000. Vind ik niet goedkoop.
Ik betaalde volgens mij ook pakweg 1000 euro voor 'n vertrekdatum in augustus. Je komt daar niet onderuit in 't hoogseizoen. Maar voor Canada is dat wel 'n betere reistijd dan buiten 't hoogseizoen qua klimaat dus het was hoe dan ook gunstig. En eigenlijk helemaal niet zo druk behalve rond Lake Louise.

Op de Icefield Parkway vond ik die rit naar de gletcher wel leuk.
Whistler de Peak2Peak.
Mocht je willen paardrijden is Springlake Ranch in 100 Mile House 'n hele leuke logeerplek tussen Whistler en Jasper.
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf net terug uit Canada. Vloog met 2 personen met airtransit voor nog geen 1000€, terwijl de ticketprijs bij klm 1000€ pp was, dan is de keuze snel gemaakt.
Vind Canada een prachtig land, mijn zus woont er ook, ben er al meerdere keren geweest.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je nog kosten willen besparen dan kun je eens kijken om de route andersom te doen. Autohuur was bij ons veel goedkoper van Vancouver naar Calgary dan andersom (2014). Via ANWB een auto gehuurd bij Hertz dacht ik. Leverde nog extra korting op. Misschien ook de moeite?

Walvisexcursie: goede ervaringen vanuit Ucluelet. Ook beren en arenden e.d. gezien.

Wat betreft campings was er bij ons altijd plek in augustus. Weet alleen niet of dat toeval is geweest. Van sanitair e.d. zou ik niet altijd moderne voorzieningen verwachten maar het is wel altijd schoon. (En plassen met uitzicht op de landerijen tussen de kieren van houten hutjes door heeft stiekem ook wel wat.)

Tofino zag ik staan... shelter restaurant was ons favoriete plekje daar om te eten.

En eigenlijk maakt het allemaal niet veel uit wat je gaat doen. Prachtig gebied sowieso :heart: wij gaan nog eens terug!
Alle reacties Link kopieren
Tvp, wil eigenlijk volgend jaar gaan maar ben ook bezig met mijn huis en ik moet keuzes maken. Wel lekker gemaakt door een Instagrammer die de afgelopen weken in Canada was. Had eigenlijk altijd nog Californië en Nevada op mijn wensenlijstje maar ik denk dat ik switch naar Canada.
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
09-09-2017 19:34
Wat is de beste periode om deze vluchten te boeken? Ik kijk nu bij de KLM werelddealweken en de prijzen voor deze vluchten liggen boven de €1000. Vind ik niet goedkoop.

Ik ga augustus 2018 en boek komende week. Klm is in die periode rond de 950€ Go Canada heeft wel leuke aanbiedingen overigens. Moet je wel landarrangement afnemen. (3/4 nachten hotel )
Alle reacties Link kopieren
femke104 schreef:
09-09-2017 20:11
Ben zelf net terug uit Canada. Vloog met 2 personen met airtransit voor nog geen 1000€, terwijl de ticketprijs bij klm 1000€ pp was, dan is de keuze snel gemaakt.
Vind Canada een prachtig land, mijn zus woont er ook, ben er al meerdere keren geweest.
Air transat zit voor mijn periode op dik 800 pp.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Canada is geweldig, ik heb er ook gekampeerd met een tent, ik stuur je een pb met iets meer (privacy gevoelige) info.

Je vraagt naar tips over campings en of je moet reserveren, daar wil ik alvast wat over zeggen.

Wij hebben bij onze reizen in Amerika en Canada vooral (vrijwel uitsluitend) gekampeerd ín de NP's (national parks). Dat scheelt je heel veel reistijd, je staat op de prachtigste plekken en het kost geen drol (denk 20 CAD per nacht, voor 4 personen). Deze campings zijn wel allemaal snel tot heel snel volgeboekt, dus dat hebben we echt met een strakke planning in januari (je kunt 6 maanden vooruit boeken) allemaal meteen vastgelegd. Je kunt dan later nog wel wijzigen of annuleren, dus soms komt er nog wat vrij, maar over het algemeen waren de campings volledig vol. Wel zijn er vaak ook campings of delen van campings die niet gereserveerd kunnen worden, maar in het hoogseizoen moet je daar dus in de ochtend aankomen om nog een plekje te kunnen vinden, niet echt handig.
Sanitair op de campings in de NP's is overigens heel basaal, wel schoon. Vaak is er alleen toilet en wastafels, maar in Banff, op de eerder genoemde Two Jack Lake waren er warme douches.
Het is even wennen, kamperen zonder douche (ik doe normaal gesproken niets voor ik 's ochtends goed gedoucht heb), maar als je het combineert met af en toe eens een hotel is het goed te doen, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Reis met kras gedaan, zeker de moeite!
Je kan het programma en excursies eens bekijken, kan je los boeken ook.
https://www.kras.nl/vakantie/canada/rei ... est-canada
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongeveer 10 jaar geleden met mijn ouders van Calgary naar Vancouver getrokken met de camper en nog een weekje rond Vancouver rondgereden. Victoria op Vancouver Island is een leuk stadje. Walvissafari vanaf Ucluelet was ook erg goed bevallen; we hebben een aantal walvissen, zee-arenden, dolfijnen en zelfs een reuzenhaai gezien. Emerald Lake en Lake Louis in de Rockey Mountains kan ik me ook nog goed herinneren. Wij hadden ook een aantal dagen in de Knight Inlet Lodge (http://www.knightinletlodge.com/); een lodge midden in de natuur waar je alleen komt met een watervliegtuigje. Aldaar kan je op Grizzly Beersafari gaan te voet/ per kano, zeekanoën tussen zeehonden en whale watching met een klein groepje (of privé als toevallig niemand anders meewil die dag) tussen de orka's. Alles onder leiding van een gids. Het eten zit erbij en is heerlijk. Het is wel duur (ik weet niet precies hoeveel, ik was met mijn ouders mee toen), maar het was de meest bijzondere vakantie-ervaring die ik ooit heb gehad.
Ik las 'n tijdje geleden een Canada reisverslag op het allesamerika forum en die mensen hadden 'n postvlucht vanaf VI meegemaakt. Dan ga je dus 'n hele dag mee in 'n klein postvliegtuigje en bezorg je post/pakketjes op een aantal plekken die niet (goed) met ander vervoer bereikbaar zijn. Leek me 'n geweldig leuke belevenis.
Maar met zo'n watervliegtuig op berensafari lijkt me ook leuk! Zelf toentertijd niet gedaan wegens te duur en ik had al 'n buitensporig dure reis door Canada met een ranch in Montana en 'n week Yellowstone te combineren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven