Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren


Volgens mij gaat er niemand!! In zijn blootje vakantie vieren!!!

Er heeft in iig. nog niemand gereageerd!!!!


Alle reacties Link kopieren
Helaas, ik ben geen naturist en reageer eigenlijk alleen maar om eens na te kunnen vragen wat er in godsnaam leuk is aan het in je blootje lopen, in je blootje bbq-en, in je blootje tennissen enz.Ik heb er ooit eens een reportage over gezien op tv en vond het eigenlijk onsmakelijk. Je buren komen in hun blote gat bij je op bezoek, op je leuke campingbedje zitten of op je bank in de caravan.....wie zegt dat ze zich wassen na iedere poep of plasbeurt ???

En nogmaals, wat is de toegevoegde waarde van het bloot zijn ?



Ik neem aan dat jij een enthousiast naturiste bent dus misschien kan je mij overtuigen van de geneugtes ?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben geen naturist maar ik kan me best voorstellen wat er fijn aan is. Het lijkt mij best lekker om, als het lekker mooi weer is, geen warme plakkerige kleding e.d. aan te hebben. Ik vind topless zwemmen bijv. ook "lekkerder" dan niet-topless. Het geeft een vrijer gevoel. En over dat overal zitten in je blote kont, ik neem aan dat ook naturisten vast wel een handdoekje meenemen op vakantie waar ze hun billen op kunnen deponeren :D.
Natuurlijk zijn ook de niet-bloot-recreërende viva-meiden en boys welkom om over het naturisme te praten ! WEEST WELKOM !:)



Nog meer welkom:  !!!  Op 11 juni is het Wereldnaturistendag 

Op deze dag kun je (gekleed) kennis maken met naturistenverenigingen en bijvoorbeeld terreinen bezoeken. Meer informatie kun vinden op de site van de naturistenfederatie, www.nfn.nl.



Naturisme is een visie, een levenswijze. De meeste mensen denken alleen aan naaktstranden en vieze glurende mannetjes, maar er is méér op de wereld.



Het naturisme is een levenswijze in harmonie met de natuur; het wordt gekenmerkt door gemeenschappelijke naaktheid die als doel heeft het bevorderen van zelfrespect, respect voor de medemens en eerbied voor natuur en milieu.



Het idee van zweterige blote konten op een plastic stoeltje is heel normaal bij niet-naturisten, ik wilde daarom eerst wel naar het naaktstrand, maar niet naar een vakantiecentrum. Dat veranderde bij ons eerste bezoek, en toen bleek dat IEDEREEN altijd en overal een badlaken neerlegt :). Heel netjes.



Wat is er zo fijn aan naaktrecreatie ? Allereerst: geen klef nat badpak, dat met veel gefriemel onder een badlaken uitgetrokken moet worden. Iedereen is gelijk, je ziet niet of iemand putjesschepper of advocaat is. De hygiëne is op naturistenterreinen veel groter dan op klere-stranden en klere-campings. Je hoeft niet te knoeien in een veel te klein badhokje, waar je handdoek ALTIJD op de vieze vloer valt, vóórdat je je hebt kunnen afdrogen.
Op de sites van "Internatuur" en "France4naturisme" kun je ook een idee krijgen van de campings en vakantiecentra.



Er zijn behalve verenigingsterreinen ook verenigingen zonder terrein, die zich richten op bepaalde groepen mensen, zoals de Sena (50+), JNFN (15-25 jaar), The Young Ones (18-40 jaar) en "Wij zijn Jan".



Wat mij aanspreekt is dat mensen op naturistencampings vaak meer open staan voor hun medemens. Als wij aankomen op een nieuwe kampeerplaats, dan beginnen we met het opzetten van de tent en zodra die staat lopen we naar de buren om ons voor te stellen. Op deze manier leer je snel andere mensen kennen, en zij jou ook.



De meeste naturistenterreinen zijn aardig rustig, en zelfs op de zeldzame camping die in een druk uitgaansgebied ligt, geldt ná 24:00 uur een absoluut stiltegebod, waar streng op wordt toegezien door de securité, die de hele nacht rondrijdt op stille golfkarretjes. Op de kleinere, afgelegen terreinen is dit vaak niet nodig.



Iedereen doucht zich vóórdat hij/zij het zwembad in duikt. Op veel campings in Frankrijk is zwemmen met surfbroeken niet toegestaan, alleen strakke speedo'tjes mogen, omdat surfbroeken te veel zand en zweet in het zwembad afgeven, dat gaat weer ten koste van de hygiëne en verstoppingen van het zuiveringssysteem. Op naturistenterreinen heb je dit probleem niet, alleen al vanwege het feit dat mensen gedoucht het zwembad in horen te gaan.



Voor de alleengaanden onder ons: "Je ziet direct wat voor vlees je in de kuip hebt" Ik kan het weten, heb mijn verkering er ook ontmoet.
@ Mia Wallace

Ik vind het trouwens niet nodig om mensen te moeten overtuigen, dan lijk ik wel een Jehova die jou moet vertellen wat goed voor je is. 

Ik beantwoord graag jouw vragen, en als jouw enthousiasme gewekt zou worden, dan is het alleen maar leuk als er weer meer jong bloed komt, want eerlijk gezegd, er is een enorme vergrijzing. De "jongerenverenigingen" zijn wat dat betreft een goede ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vroeger met mijn ouders een paar keer op naturistencampings in Frankrijk geweest. De eerste dag voel je je enorm voor schut staan, daarna is het heel relaxed en voel je je heel raar als je een stadje gaat bekijken en weer kleren aantrekt. :D Als je wil weten hoe dat voelt: ga maar eens met kleren aan in de douche staan (zonder water natuurlijk). En wat scheelt het in je bagage, veel minder hempjes, rokjes en broekjes!



Toen ik een jaar of dertien was vond ik het wel vervelend om bloot rond te lopen :$, toen zijn mijn ouders andersoortige vakanties gaan verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog nooit op een naturistencamping geweest en wat ik me afvraag is hoe het 's avonds gaat.

Gaan de mensen 's avonds gekleed naar het restaurant of disco?
Dat ligt er een beetje aan waar en op welk tijdstip je bent. Ik heb nog nooit iemand naakt naar de disco zien gaan, maar op veel terreinen is die er niet eens. Als je 's middags bij het buffet van de campingcafetaria wat gaat eten, dat doe je dat bloot, op je handdoekje, maar 's avonds trekken de meeste mensen toch wel kleren aan om naar een restaurant te gaan.
@Castorella,

Ga je inmiddels al wel weer bloot ? De puberhanddoekjestijd vind ik doodnormaal, het is toch een enorme crisis dat je lichaam ineens compleet veranderd. Okee, dat ís nu eenmaal de natúúr, maar dat betekent nog niet dat je er direct gelukkig mee moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat mensen 's middags met een handdoekje om in het restaurant zitten lijkt inderdaad mij logisch.

Ik ben niet zo'n campeerder dus dan zou het sowieso al een appartement of stacaravan worden en voor wat betreft het naakt overdag kan ik me alles bij voorstellen maar hoe het 's avonds gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Moppetoet, ook ik ben nog nooit op een naturistencamping geweest.

Wel op het naaktstrand en in de sauna.

We denken erover om eens een keer een nacht of weekend naar een naturistencamping in Nederland te gaan om te kijken of het iets voor ons is.

Maar ervaringen zoals jij vraagt over Frankrijk, daar kan ik je niet aan helpen.

Misschien vind je wat je zoekt op www.naturismeforum.nl
Alle reacties Link kopieren


@Castorella,

Ga je inmiddels al wel weer bloot ? De puberhanddoekjestijd vind ik doodnormaal, het is toch een enorme crisis dat je lichaam ineens compleet veranderd. Okee, dat ís nu eenmaal de natúúr, maar dat betekent nog niet dat je er direct gelukkig mee moet zijn.







Inmiddels kampeer ik eigenlijk überhaupt niet meer, ik ben meer een stedentrip-mens. Maar met het bloot lopen zou ik nu geen problemen meer hebben.

Oh nog iets wat toen erg was: toen we op zo'n camping waren liep ik net met mijn arm in het gips. DAT is vervelend, iedereen herkent je! Weg met de anonimiteit en het iedereen-is-gelijk-in-adamskostuum-principe...:D "hee, daar is dat meisje met die gips-arm weer..." Kan me ook nog herinneren dat ik het toen heel raar vond dat mensen naakt in de campingsupermarkt liepen met hun winkelwagentjes. En als het regent doet iedereen een regenjasje aan maar dan wel met niets eronder.



Wij zijn toen trouwens op camping Anduze geweest, ergens bij Montpellier in de buurt (geloof ik tenminste - als je als kind met je ouders op vakantie gaat let je niet zo op het hoe en waar). Was wel heel gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar, na vele enthousiaste verhalen over het naturisme op vakantie, voor het eerst naar een naturistencamping geweest in Spanje; EL Templo del Sol. We zijn er naartoe gevlogen en hadden op de camping een ingerichte bungalowtent. Het is idd waar zoals beweert wordt erg schoon op zo'n camping, gastvrij en geen holladiejee figuren die op een kratje bier zitten te feesten. Wat is daar mis mee? Nix, maar heeft niet mijn voorkeur op vakantie. Als je in het rest gaat eten moet je kleding aan, in de kampwinkel ook. Op het strand in de strandbar (buiten) volstaat het met een handdoek op je stoel.

Dit jaar laten we ons (all incl) verwennen in een naturistenhotel(ben ook niet zo'n kampeerder), wederom in (zuid)Spanje, hotel Vera genaamd, ik ben erg benieuwd.
Heerlijk, een hotelletje in Spanje. Ik ga er van uit dat je dan echt de tijd aan je zelf hebt ? Wij gaan kamperen met een peuter, en helaas klopt het oude gezegde: Kinderen tevreden, ouders tevreden. Gelukkig is hij tevreden met een strand en water. Schepje en emmertje kopen en drie weken lang zandkastelen bouwen...........................

Wij gaan naar Zuidfrankrijk, maar gelet op de weerberichten kunnen we voorlopig beter in het noorden blijven. Toch...........ik kan niet wachten om weer naar Cap d'Agde te gaan. Heerlijk strand, rustige zee en alle voorzieningen.



El Templo del Sol zijn we één keer geweest, in 2002. Ik vond het een heel mooi terrein, maar het zwembad vond ik vreemd geconstrueerd. Het zag er prachtig uit, maar ik heb een paar keer mensen bij de overgangen zien uitglijden, dat was wat minder. Het overdekte bubbelbad was ook heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met een kleuter Moppetoet, dus niet alle tijd aan onszelf. Maar er

zou kinderannimatie aanwezig zijn omdat we in de (dure) vakantieperiode moeten. Mocht een camping uiteindelijk de kleine beter bevallen dan zullen we

daar het volgend jaar rekening mee houden, we wilden dit hotel gewoon eens

proberen. Ik heb er zo'n zin in joh! Vooral het inpakken van de koffers want er gaat alleen het hoognodige aan kleding mee.
Alle reacties Link kopieren
Hé Moppetoet, volgens mij ben je inmiddels op vakantie, maar ik reageer toch nog even.

Van de campings die jij opnoemt ben ik alleen op La Clapere geweest en op Riva Bella. Beiden een succes. Verder schieten me zo te binnen:

Le Grand Bois

Simplicité et Joie (bestaat niet meer, was het allerkleinste campinkje zonder wat voor voorziening dan ook, badderen deden we in de Seine, maar hier heb ik de beste vakantieherinneringen aan)

La Grande Cosse (de grote kots, 1 keer en nooit meer)

La Tuque (de vlakste tentplaats ooit, vanwege drukte mochten we op de jeu de boules baan!)

Chaudeau (de mooiste onweersbuien gezien daar, soms doodeng)

Domaine Le Clols (mijn favoriet)

La Genese (lang geleden, kan me alleen het kiezelstrand nog herinneren)
Hai Moppetoet! Ik dacht er eindelijk eens aan om ook eens op reizen te kijken.



We gaan dit jaar naar CHM Montalivet. Ik ben vroeger met mijn ouders heel vaak naar Montalivet geweest, eigenlijk nooit op andere campings. Later met Lief ook nog 2 keer geweest. Hebben wel eens in NL gekeken naar naturistencampings, maar dat was het niet. Werd je meteen ingedeeld om onkruid te gaan wieden en vegetarisch te koken, en dat was aan ons niet zo besteed.



Ik ben ook niet echt een overtuigde naturist: ik ga ook graag naar geklede campings, maar dan meestal om een actieve vakantie te doen. En aangezien kayakken in de Alpen met een druemes van 21 maanden  niet werkt, doen we dit jaar maar weer de lekker kalme naturistenvakantie.



Over het sporten etc: dat doe ik niet in mijn nakie. Ten eerste zwiepen je borsten dan alle kanten op, en ten tweede drupt het zweet van je af en dat vind ik echt gewoon goor. 's avonds uit eten doe ik ook niet in mijn blote kont en boodschappen over het algemeen ook niet, ook al kan dat daar best.

In principe ben ik bloot wanneer je 'normaal' gezien een bikini aan zou hebben: dus bij je tent, op het strand, in het zwembad, etc.

En omdat iedereen in z'n blote kont loopt, is het gewoon heel relaxed: de sfeer is anders: we hebben wel eens op textielcampings gestaan waar mensen elkaar zowat afrekenden op badkleding, trainingspakken, etc. Hallo! Het is vakantie hoor, het hoeft niet allemaal perfect.



Ik heb er erg veel zin in, en ben heel benieuwd hoe het Meisje reageert op slapen in een tent.
Alle reacties Link kopieren
Hé Tila, ik ben net zo'n naturist als jij. Naakt als bikini gepast zou zijn etc... Ik ben met Mav wel eens op een textielcamping geweest, maar vond dat toch niet zo prettig. Dus als het even kan, doen we dat niet meer...



Ik had er zelf trouwens in de pubertijd geen moeite mee om met mijn ouders mee te gaan. Ik droeg zelf gewoon een t-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dit onderwerp en ik heb een vraag aan jullie. Ik ben ook wel te porren voor dit soort vakanties, dit ook met mijn man over gehad en ziet het al helemaal zitten om naar een naturistencamping te gaan in het zuiden van Europa. Het zal dan wel volgend jaar worden. Hoe zit het mensen die wat hebben m.b.t. hulpmiddelen. Ik heb een steunkous in pantyvorm en moet deze dragen. De kous kan wel eventjes uit maar niet de hele dag. Hoe wordt hier tegenaan gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Alles is oké is mijn ervaring. Ik heb vrouwen met afgezette borsten gezien, mensen met een stoma, mensen die ledematen missen, hele dikke mensen, hele dunne, etc. En volgens mij wordt geen van die mensen nagestaard op een naturistenterrein. Ik vind het verschil moeilijk uitleggen. Mensen kijken (of zien het) natuurlijk wel, maar met respect ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Leuke discussie. Ben momenteel ook aan het orienteren op welke naturistencamping we eind augustus gaan staan. Afgelopen jaren op Le Couderc, Val drome soleil en Lous Suais geweest. De eerste camping vind ik heerlijk in het voorseizoen, nog niet zo druk en wel veel facaliteiten (waaronder erg mooi zwembad en jacuzzi). Val Drome heeft een mooie omgeving, maar de camping zelf was ik niet wild enthousiast van. En Lous Suais kom ik nog wel een keer weer terug. Enige bezwaar daar is dat wij beneden aan het meer stonden en dus 113 treden naar boven moesten lopen voor het douchehok. Dit jaar denken we er over om naar La Leze te gaan, iemand ervaring mee? Of andere vraag: wat is een leuke camping in meer bergachtige omgeving?
Leuk dit onderwerp en ik heb een vraag aan jullie. Ik ben ook wel te porren voor dit soort vakanties, dit ook met mijn man over gehad en ziet het al helemaal zitten om naar een naturistencamping te gaan in het zuiden van Europa. Het zal dan wel volgend jaar worden. Hoe zit het mensen die wat hebben m.b.t. hulpmiddelen. Ik heb een steunkous in pantyvorm en moet deze dragen. De kous kan wel eventjes uit maar niet de hele dag. Hoe wordt hier tegenaan gekeken?


Wat Meave inderdaad zegt: dat kan gewoon, daar word je niet raar op aangekeken. Er loopt inderdaad van alles en nog wat rond: mensen met littekens, met protheses, inderdaad ook afgezette borsten (nou klinkt het net alsof het een gehandicaptenoord is, dat is natuurlijk weer niet zo, gewoon een 'afspiegeling' van de samenleving.)

Dat is ook het grappige van naturisme. Je realiseert je weer dat de mensen die eruit zien als 16, inderdaad ook 16 zijn. Dat mensen mensen zijn en dat de natuurlijke aftakeling gewoon heel bot begint bij je 21e, en dat dat okee is. En dat iedereen wel iets heeft.



Ik heb er rondgelopen met een polsspalk. Niemand die iets zei of raar keek.
Alle reacties Link kopieren
Up...

Vind het een leuk onderwerp.

Waar ik benieuwd naar ben of er ook 'naturisten' onder jullie

zijn die niets met kamperen hebben zoals ik.

We zijn dan vorig jaar (voor t eerst) naturistisch gaan kamperen.

Maar als ik midden in de nacht moet plassen dan is de wc zo'n

end weg. Afwassen en douchen moet je ook ver van je tent doen. Natuurlijk

is dit wel acceptabel voor 2 weekjes per jaar, maar de rest van het jaar

'moet' ik ook al zoveel.... Vandaar dat wij dus dit jaar voor een hotel (all incl)+

kinderannimatie hebben gekozen. En zo zijn er ook wel leuk huisjes in Spanje

te huur waar je alles bij de hand hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven