Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Joepie! Eindelijk geboekt: wij gaan naar Monta! Heerlijk, ik heb er zin in. Hoop wel dat er niet meer zo belachelijk veel huisjes zijn bijgekomen: daar hebben we ons de vorige keer wel aan geergerd. Maar ja, misschien telt het niet helemaal: ik ken die camping sinds mijn vierde, toen was het bijna alleen nog maar tenten en caravans, en echt maar een paar bungalows. Ik schrik er 2 jaar geleden van hoeveel bungalows er nu staan, en hoe het leuke intieme - hoe maf dat ook mag klinken op een massaal terrein - er van af was. Hopen dat er weer meer kampeer-sfeer is

Verder ben ik helemaal pro-Monta: camping aan het strand, leuk en veilig voor kinderen (waar maar een druppel water is, is er al een badmeester ), heerlijke restaurants en heel veel voorzieningen.
Alle reacties Link kopieren
Wij houden van het terras op L'Horizon, netjes uit de wind. Op de hoek van Ambonne met het strand.

Ook de traiteur in Heliopolis kan ons bekoren.

Wij waren er in september en de kids zitten op school.....de outfits waren 's avonds toch duidelijk aanwezig. Niks mis mee, zolang het er niet echt over is.
In het voor- en na-seizoen zou je inderdaad 's avonds wat meer 'outfits' kunnen zien (heb ik me laten vertellen) aan de andere kant wordt er dan weer wel meer gecontroleerd op het strand en dan met name ook in de duinen.

De traiteur in Heliopolis is tevens ook slager en ik vind hem ook heel erg goed. Heb vorig jaar en het jaar daarvoor ook een kant en klare maaltijd daar gehaald die ik alleen maar hoefde op te warmen en vond het toen ietwat prijzig. Maar aangezien alles geleverd werd in goed afsluitbare en schoon te maken kunstof bakjes die ook in de magnetron kunnen en ik deze dus nog veelvuldig gebruik, was het het allemaal achteraf gezien dubbel en dwars waard.

@tilalia: ik vroeg mij eigenlijk af hoe het met de winkeltjes gesteld is op chm Monta? Is er bijvoorbeeld maar een supermartktje of zijn er meerdere of zijn er ook buiten het complex op loopafstand nog wat winkels. Ik vind het namelijk altijd wel prettig als je wat keus hebt en ook enigzins betaalbaar je boodschappen kan doen.

Ik overweeg namelijk om ook eens een keertje (volgend jaar?) een weekje naar CHM Monta te gaan.
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al besproken, maar kan iemand vertellen hoe de naaktstranden bij Den Haag/Scheveningen zijn? Zit er bij het zuiderstrand ook één? Hoe is het daar, wat voor mensen komen er? Zou er namelijk graag een keer heen willen, maar moet dan alleen want ik zou niet weten wie er mee wil .
Intussen is CDA geboekt. Een paar daagjes in september. Wordt vast leuk !

Le jardin de Babylone, nieuwe appartementen zijn pas dit seizoen in gebruik.
quote:CoffeePot schreef op 08 juni 2009 @ 14:32:

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al besproken, maar kan iemand vertellen hoe de naaktstranden bij Den Haag/Scheveningen zijn? Zit er bij het zuiderstrand ook één? Hoe is het daar, wat voor mensen komen er? Zou er namelijk graag een keer heen willen, maar moet dan alleen want ik zou niet weten wie er mee wil .Ik meen dat er bij kijkduin ook een naaktstrand is en dat het daar beter zou zijn als in Scheveningen. Ikzelf heb hier nog geen ervaring mee, maar wil er wel nog een keer naartoe deze zomer. Wellicht dat de website van de NFN uitsluitsel kan geven.
We zijn vorige week naar Oostkapelle - Vrouwenpolder geweest. Lekker rustig en breed strand.
Klerenvakanties zijn vet waardeloos !!!!

Welke malloot bedenkt het om in zo'n te klein douchehokje welgeteld 1 klein haakje te plaatsen ? En dan hadden we nog wel de allerbeste camping op Rügen.

Mooi gebied, leuk fietsen, goed OV, overal FKK mogelijk op de stranden, maar voor de rest.........
Textielcampings zo noemden mijn ouders de campings waar je gewoon met badkleding loopt...

Van huis uit ben ik ook naturist, heerlijk hoor! Nu vriendin nog overhalen om naar een FKK camping/strand te gaan....
Vroeger met mn ouders wel gedaan, het fijnste was douchen in de buitenlucht met uitzicht over de vrije natuur. En niet open klooien in het badhokje met handdoek en kleding. (Tip voor de textielcamping: neem je badjes mee, doe er niks onder aan, handdoek mee, douchen, badjas weer aan en in de tent aankleden).
quote:pop1980 schreef op 18 juli 2009 @ 23:59:

Vroeger met mn ouders wel gedaan, het fijnste was douchen in de buitenlucht met uitzicht over de vrije natuur. En niet open klooien in het badhokje met handdoek en kleding. (Tip voor de textielcamping: neem je badjes mee, doe er niks onder aan, handdoek mee, douchen, badjas weer aan en in de tent aankleden).

Alleen dit is al een reden om naturistisch te kamperen. Ook geen gedoe met muntjes, althans daar waar ik naartoe ga.

En het publiek is vaak veel prettiger.

Maar ik begrijp dat je nu weer 'gekleed' kampeert?

Niet overwogen om weer eens naturistisch te gaan kamperen?
IK wilde naar Cap d'Agde, Moppeman wilde Rügen zien. En FKK is daar mogelijk, in elk geval op alle stranden, dus dat was helaas geen geldige reden.

Hadden we beter een huisje kunnen doen in de mei-vakantie, denk ik. We zijn vervroegd thuisgekomen, net voor de enorme stortbuien aan. De tent hebben we gelukkig droog in kunnen pakken.

Moppekind en ik gingen altijd in een "douchejurk / -shirt" naar de douches toe, dan hadden we in elk geval geen gedoe met ondergoed of broekspijpen op de natte tegels.

Veel Nederlandse naturistenterreinen werken volgens mij nog met muntjes of met "betaalsleutels". Irritant systeem, druk dan 50 cent bij de dagprijs op. Het is toch belachelijk om constant dubbeltjes te sparen omdat je weet dat je die over een paar weken nodig hebt.

@Xander68, is het niet een idee om eens naar Flevo-Natuur te gaan als kennismaking ? Dat is openbaar, en laagdrempelig.
quote:pop1980 schreef op 18 juli 2009 @ 23:59:

En nu Pop? Nog steeds naturist?

@ moppetoet: Ze denk er over na....."liever in het buitenland" zegt ze nu....
quote:findingnemo schreef op 05 juni 2009 @ 15:00:

Moppetoet: waar in Zeeland op welk naakstrand ben je geweest?

Je zou ook kunnen kamperen op de naaktcamping Zeelandia, heb je meteen geen problemen meer met je auto. Of daar gewoon een dagje langs gaan om van de zon te genieten.

Camping Zeelandia

Zie net dat er op de website ook een overzicht staat met de naaktstranden in Zeeland.

Ehhh, qua locatie lijkt het me niet zo'n gezellige plek.....

*drukt zich nog heul zacht uit*

Daar lag vroeger toch dat zigeunerkamp? Of was dat iets verderop?

Qua sfeer niet zo'n prettig gebied.

En aan de Westerschelde zitten is net even wat anders dan echt aan zee verblijven........
quote:dis schreef op 07 juli 2009 @ 21:00:

We zijn vorige week naar Oostkapelle - Vrouwenpolder geweest. Lekker rustig en breed strand.

= Oranjezon

Ik was er vorige week, alleen windkracht 7 evenwijdig aan 't strand....

alleen even gezwommen en in de duinen gelegen, volgende week beter hopelijk!

@Moppetoet: wat sneu van het weer. Ik heb nog tegoed, ik ga op zondag 9 Augustus naar Cap. Over Rügen heb ik trouwens verschillende keren interressante reportages gezien. In de DDR tijd was dat een van dè FKK vakantie bestemmingen. De natuur schijnt daar heel mooi en groen te zijn.
.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik geef absoluut toe dat de natuur op Rügen mooi is, maar koolzaadvelden kan ik hier in het hoge noorden ook wel zien. Wel veel ooievaars gezien, mooi poserend op een rieten dak.

Qua fietsvakantie is Rügen ook heel leuk, omdat de fiets op bijna elke bus en trein mee mag.

Maar als je vakantie is verregend, dan baal je gewoon. Helemaal als je in de krant en op het journaal ziet dat het al wekenlang 30 graden is op Agde .
quote:moppetoet schreef op 23 juli 2009 @ 13:29:

Ik geef absoluut toe dat de natuur op Rügen mooi is, maar koolzaadvelden kan ik hier in het hoge noorden ook wel zien. Wel veel ooievaars gezien, mooi poserend op een rieten dak.

Qua fietsvakantie is Rügen ook heel leuk, omdat de fiets op bijna elke bus en trein mee mag.

Maar als je vakantie is verregend, dan baal je gewoon. Helemaal als je in de krant en op het journaal ziet dat het al wekenlang 30 graden is op Agde .

Ik zal wel wat zon mee terugnemen uit Agde.

Dat is lief !

Het onweert hier momenteel.......... Bliksem, donder, regen, de hele reutemeteut. 't Was de bedoeling om nog ergens in de buurt te gaan kamperen (en dan van daaruit naar mijn werk), ach, misschien is het morgen droog.
Hier in de Provence al elke dag rond de 35 graden en volop zon, al 2 weken en één dag aan een stuk.
Monta was weer geweldig We stonden op het echte kampeergedeelte (ze hebben heel veel huisjes en chalets etc gebouwd, beetje jammer) en de sfeer was daar nog zoals vroeger. Kindjes zijn prachtig bruin, de zee was geweldig, heerlijk. Ik wilde niet weg!
Ik ben dus morgenochtend vroeg of beter gezegd straks al weg naar 2 weekjes Cap d'Agde. Voor het eerst met vliegtuig, Ryanair vanaf Weeze. Heb geprobeerd me binnen de 15 kilo bagage (Samsonite koffer-tas) te houden, maar dat lukte niet. Is ook lastig aangezien ik 2 weekjes weg ben en ook nog enigzins wat comfort wil hebben zoals een 1pits kookplaatje, electrische draagbare koeltas met adapter/converter en een tent (Coleman) die al zo'n 6,5kilo weegt. Maar ik mag wat uitgeven aan extra kilo's gewicht. Was vorig jaar per trein retour totaal bijna 300 euro kwijt en een overnachting te Rotterdam voor 130 euro inclusief ontbijt en diner en per reis 2 overstappen extra. De vliegreis nu kost inclusief taxibus-shuttle Nijmegen-Weeze retour zo'n 205 euro. Alle andere treinopties waren/zijn duurder of minstens gelijk aan de kosten van vorig jaar.

Ik ben dus 2 weken weg en hoop mooi weer mee terug te nemen.

Ik ben hier te lang niet geweest, zie ik wel

Xander, ben je al met je vriendin naar een sauna oid geweest? Daar is voor veel mensen toch de naaktvuurdoop, zeg maar.. en als je eenmaal naakt gezwommen hebt... (nouja, dat is mijn ervaring) Verder misschien eens op een open dag van de NFN terreinen een klein terreintje opzoeken, ver bij jullie uit de buurt.. je hóeft dan volgens mij als bezoek niet persé naakt, maar je kunt wel kijken hoe het toegaat.

Wij zijn nu bijna 3 weken terug van een heerlijke vakantie in Portugal! Monte Naturista O'Barão Echt echt een hele leuke camping! Klein, met als enig vertier voor de kinderen (11 en 10 jr) een zwembad, toch zagen we ze hele dagen niet. Wel heel warm, maar de koele zeewind (op ongeveer 30 min. rijden) maakte het toch goed dragelijk. 's Nachts koelt het af tot 14 graden, waardoor slapen ook goed ging, gewoon ónder dekbed!

De eigenaren zijn Nederlands en jong. Ze worden bijgestaan door een Engels echtpaar (waar we enorme lol mee hebben gehad) en nog een NL echtpaar. Er komen veel Nederlanders, maar ook Portugezen, Belgen, Fransen en Spanjaarden. De eigenaresse staat ze allemaal in hun eigen taal te woord!! (spreekt 'gewoon' 8 talen) En ze koken er elke dag heeeeerlijk.. mjumm.. daar moet je je dan van te voren voor opgeven. 3x per week komt er een NL stel biologisch geteelde groente verkopen. Zij geven eventueel ook massages (hij was in NL fysiotherapeut) en pedicure (zij)

Zo.

valt het op dat we enthousiast zijn?

De omgeving is verder ook mooi, Lissabon zo'n 1,5-2 uur rijden.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 23 augustus 2009 @ 08:43:

Xander, ben je al met je vriendin naar een sauna oid geweest? Daar is voor veel mensen toch de naaktvuurdoop, zeg maar.. en als je eenmaal naakt gezwommen hebt... (nouja, dat is mijn ervaring) Verder misschien eens op een open dag van de NFN terreinen een klein terreintje opzoeken, ver bij jullie uit de buurt.. je hóeft dan volgens mij als bezoek niet persé naakt, maar je kunt wel kijken hoe het toegaat.

Hier vriendin van Xander

We zijn inderdaad half juli naar de sauna geweest. Maar... dat was voor mij lange na niet de eerste keer en voor Xander juist wél, dáár zit 't hem dus niet in

Ik heb geen moeite met naakt zijn, niet ten opzichte van Xander en niet in zo'n (zaaaalig!) thermenoord, maar met naturistencampings heb ik gewoon niets. Het idee om de hele dag bloot te zijn staat me niet tegen, maar trekt me ook niet aan.

We zijn net terug van drie weken vakantie, rondgetrokken door Frankrijk. In zoektochten naar campings hebben we eenmaal op een naturistencamping rondgekeken, maar dat vond ik een vreselijke plek. Hutjemutje op een verdord terrein, waarbij ik dan, als ik daar zou willen kamperen, toch echt méér privacy of in ieder geval een soort 'persoonlijke ruimte' nodig heb. Als het mooi groen, landelijk, rustig zou zijn, met wel enige afscheiding tussen kampeerplekken zou ik waarschijnlijk niet meteen heel hard NEE roepen
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven