Oordopjes tegen vliegtuiglawaai op vakantieverblijf

15-06-2024 12:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag iedereen

Augustus ga ik op vakantie naar Rhodos met de kinderen.
Het hotel ligt vlakbij de luchthaven.
Voordeel: korte transfer, prijs binnen mijn budget, het is maar een weekje.
Nadeel: laag overvliegende vliegtuigen, in het hoogseizoen wel 5 per uur of meer dus vliegtuiglawaai.
Tussen 2.30-5.00 uur zou het stil zijn :-)


(Vraag me af hoe mensen die naast een luchthaven wonen in hemelsnaam daar het hele jaar tegen kunnen!)

Aangezien ik (wij) hele lichte slapers zijn en om het vakantieplezier niet te verpesten door vliegtuiglawaai en gebroken nachten, ben ik op zoek naar goede, niet al te dure, oordopjes die hoge decibellen goed kunnen dempen tijdens de nacht.

Iemand die een merk kan aanraden?
Andere tips?

Bedankt

Edit: het gaat om dit hotel

https://www.corendon.be/griekenland/rho ... arch=Emera

(Reviews gelezen van Corendon, Booking, Tripadvisor)
elinas wijzigde dit bericht op 15-06-2024 12:41
11.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oprechte vraag: Waarom boek je dit als je een hele lichte slaper bent? Oordopjes helpen wel, maar als het echt hoge decibellen zijn niet voldoende denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik zelden oordopjes, maar voor zoiets gebruik ik wasbolletjes van ohropax. Gewoon te krijgen bij de Kruidvat. Niet de meest duurzame optie want elke dag gooi je ze weg en pak je nieuwe, maar het dempt wel echt mega goed het geluid vind ik. En het vormt echt naar je oor, wat ook wel erg fijn is. Ik heb hele smalle gehoorgangen en heb moeite andere dopjes goed in te krijgen.
Tipje: je kunt één bolletje makkelijk in tweeën doen, dan doe je dubbel zo lang met een doosje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
15-06-2024 12:26
Oprechte vraag: Waarom boek je dit als je een hele lichte slaper bent? Oordopjes helpen wel, maar als het echt hoge decibellen zijn niet voldoende denk ik.
Dit. Het lijkt me echt de hel.
En overdag lijkt het me net zo verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
15-06-2024 12:26
Oprechte vraag: Waarom boek je dit als je een hele lichte slaper bent? Oordopjes helpen wel, maar als het echt hoge decibellen zijn niet voldoende denk ik.
I know, ik wilde nog omboeken maar dan zouden er nog meer kosten bij komen maar dan paste het niet meer in mijn budget.
Ik las wisselende reviews, de één zegt dat het goed meevalt en binnen nauwelijks te horen is, de ander zegt dat het vooral irritant is, een ander heeft helemaal nergens last van. Geen peil op te trekken, vandaar dat ik het zekere voor het onzekere wil nemen en goede oordopjes mee wil pakken
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
15-06-2024 12:31
I know, ik wilde nog omboeken maar dan zouden er nog meer kosten bij komen maar dan paste het niet meer in mijn budget.
Ik las wisselende reviews, de één zegt dat het goed meevalt en binnen nauwelijks te horen is, de ander zegt dat het vooral irritant is, een ander heeft helemaal nergens last van. Geen peil op te trekken, vandaar dat ik het zekere voor het onzekere wil nemen en goede oordopjes mee wil pakken
Nee, als dat de reviews zijn dan snap ik het. Ik had visioenen van een huisje direct onder de landingsbaan... Maar toch, als hele lichte slaper had ik het niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
15-06-2024 12:28
Ik gebruik zelden oordopjes, maar voor zoiets gebruik ik wasbolletjes van ohropax. Gewoon te krijgen bij de Kruidvat. Niet de meest duurzame optie want elke dag gooi je ze weg en pak je nieuwe, maar het dempt wel echt mega goed het geluid vind ik. En het vormt echt naar je oor, wat ook wel erg fijn is. Ik heb hele smalle gehoorgangen en heb moeite andere dopjes goed in te krijgen.
Tipje: je kunt één bolletje makkelijk in tweeën doen, dan doe je dubbel zo lang met een doosje.
Het wordt afgeraden om ze in tweeën te doen, maar je kunt ze wel gewoon vaker dan één keer gebruiken hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
15-06-2024 12:28
Ik gebruik zelden oordopjes, maar voor zoiets gebruik ik wasbolletjes van ohropax. Gewoon te krijgen bij de Kruidvat. Niet de meest duurzame optie want elke dag gooi je ze weg en pak je nieuwe, maar het dempt wel echt mega goed het geluid vind ik. En het vormt echt naar je oor, wat ook wel erg fijn is. Ik heb hele smalle gehoorgangen en heb moeite andere dopjes goed in te krijgen.
Tipje: je kunt één bolletje makkelijk in tweeën doen, dan doe je dubbel zo lang met een doosje.
Ik heb die ook altijd en gebruik ze gerust meerdere keren. Zeker wel een week of 2.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
15-06-2024 12:32
Nee, als dat de reviews zijn dan snap ik het. Ik had visioenen van een huisje direct onder de landingsbaan... Maar toch, als hele lichte slaper had ik het niet gedaan.
Ik heb het hotel in de OP gezet. Ik heb reviews gelezen op de site van Corendon, Booking en Tripadvisor.

Voor de één voelt het alsof ze op de landingsbaan verblijven, een ander hoort weer niks op zijn kamer...
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
15-06-2024 12:28
Ik gebruik zelden oordopjes, maar voor zoiets gebruik ik wasbolletjes van ohropax. Gewoon te krijgen bij de Kruidvat. Niet de meest duurzame optie want elke dag gooi je ze weg en pak je nieuwe, maar het dempt wel echt mega goed het geluid vind ik. En het vormt echt naar je oor, wat ook wel erg fijn is. Ik heb hele smalle gehoorgangen en heb moeite andere dopjes goed in te krijgen.
Tipje: je kunt één bolletje makkelijk in tweeën doen, dan doe je dubbel zo lang met een doosje.
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Quiet 2.0 van Loops.

En wat betreft bij een vliegveld wonen: het went. Tijdens corona was het ineens heel erg stil, toen was het wennen toen er weer gevlogen werd en nu valt het niet meer op (boven mijn woonplaats wordt de landing ingezet).
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
15-06-2024 12:28
Ik gebruik zelden oordopjes, maar voor zoiets gebruik ik wasbolletjes van ohropax. Gewoon te krijgen bij de Kruidvat. Niet de meest duurzame optie want elke dag gooi je ze weg en pak je nieuwe, maar het dempt wel echt mega goed het geluid vind ik. En het vormt echt naar je oor, wat ook wel erg fijn is. Ik heb hele smalle gehoorgangen en heb moeite andere dopjes goed in te krijgen.
Tipje: je kunt één bolletje makkelijk in tweeën doen, dan doe je dubbel zo lang met een doosje.
Ik gebruik ook Ohropax en deed ze ook altijd in tweeën. Maar ik heb gemerkt dat ze veel beter werken als ik ze heel laat, goed warm maak en ze in mijn hele oorschelp doe. Dus tegenwoordig altijd een hele per oor. En ik doe er zoals anderen al zeiden ook langer mee, meestal een week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
15-06-2024 12:28
Ik gebruik zelden oordopjes, maar voor zoiets gebruik ik wasbolletjes van ohropax. Gewoon te krijgen bij de Kruidvat. Niet de meest duurzame optie want elke dag gooi je ze weg en pak je nieuwe, maar het dempt wel echt mega goed het geluid vind ik. En het vormt echt naar je oor, wat ook wel erg fijn is. Ik heb hele smalle gehoorgangen en heb moeite andere dopjes goed in te krijgen.
Tipje: je kunt één bolletje makkelijk in tweeën doen, dan doe je dubbel zo lang met een doosje.
Ik gebruik ook Ohropax en deed ze ook altijd in tweeën. Maar ik heb gemerkt dat ze veel beter werken als ik ze heel laat, goed warm maak en ze in mijn hele oorschelp doe. Dus tegenwoordig altijd een hele per oor. En ik doe er zoals anderen al zeiden ook langer mee, meestal een week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
15-06-2024 12:43
Quiet 2.0 van Loops.

En wat betreft bij een vliegveld wonen: het went. Tijdens corona was het ineens heel erg stil, toen was het wennen toen er weer gevlogen werd en nu valt het niet meer op (boven mijn woonplaats wordt de landing ingezet).
Bedankt!
Hoeveel vliegtuiglawaai "hoor" je nog door de oordopjes heen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
15-06-2024 12:43
Quiet 2.0 van Loops.
Die heb ik ook, maar ze werken bij mij minder goed dan de waxbolletjes en ze doen pijn als ik op mijn oor lig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
15-06-2024 12:43
Quiet 2.0 van Loops.


Deze.

Het ideale ervan vind ik de verschillende maten oorstukjes die erbij zitten. Andere oordoppen doen me eigenlijk altijd zeer (die gele bedoel ik, die je eerst draait en die dan weer uitzetten in je gehoorgang)
Bij Loop kies je gewoon wat al lekker zit/past.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon bij een drukke weg en gebruik ook de loops! Ik heb een daith piercing en draag pijnloos deze oordopjes (andere oordopjes doen juist pijn). Loop quiet zijn erg zacht. De schuimrubberen oordopjes dempen wel iets beter, maar kan ik niet dragen ivm mijn piercing omdat ze niet comfortabel zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loop wordt hier een paar keer aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Woon redelijk dichtbij Schiphol, je went eraan. Ik word nu vaker wakker van roofvogels die deze tijd van het jaar echt een herrie maken. Heb in het verleden ook naast een drukke weg gewoond, ook daar wen je aan. Nog eerder ook in de buurt van Soesterberg met toen nog straaljagers en later alleen nog maar Chinooks.

Ben ook een lichte slaper, maar als geluiden een gewenning worden word ik er niet heel bewust meer van wakker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ivm licht slapen gebruik ik deze
https://www.ohropax.de/nl/producten/ohropax-soft

Vind ik prettig dan de waxbolletjes
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
15-06-2024 13:37


Ben ook een lichte slaper, maar als geluiden een gewenning worden word ik er niet heel bewust meer van wakker.

Voor een vakantie van max 2 weken heb je hier niet zoveel aan :biggrin:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
15-06-2024 12:49
Die heb ik ook, maar ze werken bij mij minder goed dan de waxbolletjes en ze doen pijn als ik op mijn oor lig.
De 2.0 ook? Die is juist pas uitgebracht en doet geen pijn bij het liggen. Met zo’n extra ringetje erin dempt hij nog beter.

Dat wax gaat jeuken en smelten, dat vind ik echt goor voelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
15-06-2024 12:47
Bedankt!
Hoeveel vliegtuiglawaai "hoor" je nog door de oordopjes heen?
Geen idee, ik slaap zonder, want ben aan het geluid gewend ;)

Ik sliep laatst naast iemand die 98db haalt met snurken en met het extra ringetje hoorde ik hem niet.
Ik draag ze ook met stofzuigen enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerlijk, waar maak jij je vooraf allemaal druk over. Stop daarmee en probeer wat meer open de vakantie te beleven ipv overal nu al problemen te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
15-06-2024 15:12
Eerlijk, waar maak jij je vooraf allemaal druk over. Stop daarmee en probeer wat meer open de vakantie te beleven ipv overal nu al problemen te zien.

Eerlijk (?) hoe slim en fijn is het om een paar fijne oordopjes mee te nemen als je weet dat je licht slaap?
Dat is juist eventuele problemen voorkomen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven