Oostenrijk in de zomer

20-04-2021 14:40 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in de zomer wel eens in Oostenrijk op vakantie geweest ? Waar moet je zijn 's zomers ? Hoe is het weer ? Tips voor accommodaties ( Landal?) Hoe leuk is het er voor kinderen in de leeftijd van 9 -10 ?
Wie oh wie ? Merci !
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk is fantastisch in de zomer! Ik kom er al jaren in de winter en zomer (zelfde plaats). Waar wij komen daar heb je een rodelbaan, klimbos, zwembad, dino-park, watervallen, een kloof om in te klimmen, leuke wandelroutes, mooie berghutten, echt genoeg te doen, zeker op die leeftijd waarbij ze al een stukje kunnen wandelen/klimmen/etc.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en als het best warm is, ga je gewoon de bergen in, omhoog, daar is het wat koeler.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gaan wij deze zomer ook naar Oostenrijk (als het doorgaat natuurlijk) met kinderen in dezelfde leeftijd! We hebben een camping geboekt en een huisje. (met annuleringsvoorwaarden uiteraard)

Nu zijn wij al vaker naar de Alpen geweest (Duitsland, Frankrijk), we willen graag lange wandelingen maken en genieten van de natuur.

Het weer: Je kan natuurlijk even kijken op weerplaza ofzo, dan zoeken naar ook klimaat info. Volgens mij is het wel belangrijk hoe hoog je zit: een camping of huisje in het dal is natuurlijk warmer dan bovenop een berg.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar geweest met twee kinderen van toen 8 en 9. Wij hadden supermooi weer, maar dat kan nog al wisselen. Het kan ook regenen. Beetje vergelijkbaar met Nederland denk ik.

Wij gingen met een camper, dus wij hebben vooral op campings gestaan. Vooral in wintersportgebieden is veel te huur qua appartementen. Veel plaatsen hebben een groot openbaar zwembad waar het goed toeven is en waar je als je in het dorp logeert vaak gratis of tegen gereduceerd tarief gebruik van kan maken.

Qua activiteiten vond ik het top. Wij zijn een aantal keer met een kabelbaan/skilift geweest en hebben gewandeld in de bergen. Verder kun je er rodelen, mountainbiken en meer bergsportachtige dingen. Klimparken en dergelijke zijn er ook veel. Verder zijn er veel meren waar ook van alles te doen is. Wij hebben rondgetrokken en onder ander de hoge brug op de Fernpass aangedaan. Verder zijn we in Insbruck geweest en zijn we via de Grossglocknerpass naar de Ossiachersee gereden.

Ik had er ook niet echt een beeld bij (wij zijn echte Frankrijk-gangers), maar zowel wij als de kinderen hebben een topvakantie gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Elmau en omgeving leuk. Met bovenop de berg een blotenvoetenpad en bij St Johann een klimbos.

Omgeving Salzburg en St Johann im Pongau was echt top. Bij Salzburg echt een hele leuke zoutmijn (waar je met een treintje in gaat, je van lange glijbanen afglijdt en over een ondergronds meer vaart), er is in de buurt een waanzinnige ijsgrot, klimbossen en rodelbanen, een leuke speeltuin bovenop de berg en prachtige kloven met watervallen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie, mag ik vragen naar welke plaats je altijd gaat? In Frankrijk zijn de meeste skiliften in de zomer open om te kunnen wandelen, ik neem aan dat dit in Oostenrijk ook zo is? (Handig om met kinderbeentjes toch hoog in de bergen te kunnen komen!)
Alle reacties Link kopieren
Klopt! De meeste liften zijn in de zomer open, moet je wel wat voor betalen (wat meer dan in de winter) maar je komt dus wel op de berg. Je kunt me een PB sturen als je wilt? Het plaatsje waar ik naartoe ga is niet zo groot en vergroot daarmee mijn herkenbaarheid :-)
Karinthië is erg fijn in de zomer. Je kan daar een Karinthië kaart halen. Kortingen en gratis dingen. Heel fijn.

Landal zou ik zelf nooit heen gaan. Veel te duur en waarom zou je op zo’n massaal park gaan zitten. Huur gewoon een. Leuke vakantie woning en ga er op uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar jaar geleden 2 weken in Oostenrijk geweest. De eerste week was het bloedverziekend heet, de 2e week regen, hagel en net 7 graden.
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk in de zomer is heel erg leuk. Wat ik vooral zo leuk vind is dat er heel, heel veel mooie grote natuurspeeltuinen zijn, vaak boven in de bergen. Als je het zelf leuk vind om te wandelen zijn er heel erg veel leuke kindvriendelijke routes uitgezet. Als je iets zoekt zonder al te veel hoogtemeters, op een berg met wat burghutten, beekjes, meertjes vinden ze het echt super om te wandelen. Vaak zijn er ook avonturenpaden, of fietsen te huur.
Het is bijna mijn favoriete vakantieland.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
20-04-2021 14:52
Ik vond Elmau en omgeving leuk. Met bovenop de berg een blotenvoetenpad en bij St Johann een klimbos.

Omgeving Salzburg en St Johann im Pongau was echt top. Bij Salzburg echt een hele leuke zoutmijn (waar je met een treintje in gaat, je van lange glijbanen afglijdt en over een ondergronds meer vaart), er is in de buurt een waanzinnige ijsgrot, klimbossen en rodelbanen, een leuke speeltuin bovenop de berg en prachtige kloven met watervallen.
Klinkt leuk, gaat op mijn lijstje, hoe heet het precies? Bij Salzburg heb je ook de Eisriesenwelt, echt heel mooi, en bijzonder dat het in de zomer koud is in zo'n berg.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk is heerlijk in de zomer! En ja, het weer is wisselend. Maar dat zie je ook als je om je heen kijkt, het is overal groen. Er is van alles te doen, wildparken, klimbossen, rodelbanen, mooie meren, kabelbanen. De mensen zijn supervriendelijk en het eten is lekker én goedkoop. Wij gaan altijd naar Karinthië, daar heb je net iets meer kans op mooi weer, daar kun je de Karinthiëkaart kopen, dan heb je gratis toegang tot heel veel activiteiten. Mocht je naar Tirol gaan, daar hebben ze ook zo’n soort kaart. Oostenrijk is ons favoriete vakantieland.
Karinthie is erg leuk en er is veel te beleven zonder al te lang in de auto te zitten. Koop zo'n card waarmee je heel veel leuke dingen kunt doen. De prijs haal je er makkelijk uit.
TO, besef je door dit topic dat ik ineens weer ontzettend veel zin krijg in Oostenrijk? :-D
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
20-04-2021 15:59
Klinkt leuk, gaat op mijn lijstje, hoe heet het precies? Bij Salzburg heb je ook de Eisriesenwelt, echt heel mooi, en bijzonder dat het in de zomer koud is in zo'n berg.
Ik heb geen idee hoe die zoutmijn heet, maar google kan je vast helpen :-)
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
20-04-2021 16:15
TO, besef je door dit topic dat ik ineens weer ontzettend veel zin krijg in Oostenrijk? :-D
Ik ook, ik zit echt zó te hopen dat we deze zomer weer kunnen gaan. We hebben al geboekt, dus ik heb al iets om naar uit te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
20-04-2021 16:15
TO, besef je door dit topic dat ik ineens weer ontzettend veel zin krijg in Oostenrijk? :-D
Ik ook. En raad eens... ik heb geboekt voor deze zomer!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik ben zwaar bevooroordeeld maar I LOVE Oostenrijk ;-)
Ik ga er al heel mijn leven in zowel zomer als winter heen.
Altijd op dezelfde camping en het zelfde gebied, maar heb stiekem al veel gezien.
Mijn oudste is ondertussen net zo verknocht aan Oostenrijk.

De karinthië kaart is inderdaad een aanrader, maar vraag ook eens rond in de buurt. Er zijn zoveel mooie plekjes, klamms, watervalletjes iets verderop de bergen in wat voor de kids echt fantastisch is. Als je weet welk gebied je gaat heb ik wellicht wel wat tips voor je.

Wij gaan overigens altijd naar een camping die sinds een paar jaar over is genomen door vacansoleil. Dus geen landal, wel tenten en stacaravans. Weet alleen niet of je daar nu nog terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
toevallig vorig naar landal brandnertal geweest ;) was erg leuk ;)

met een kleine van bijna 2.

maar je krijgt een brandnertal pas, en daar kan je superveel activiteiten gratis of met korting mee doen. zitten ook verschillende skiliften vlakbij om mee omhoog te gaan.

ook de milka fabriek zit vlakbij. wilden wij heel graag doorheen. maar ivm corona kon je alleen het winkeltje doen.

ik was erg verbaasd over het mooie weer en de leuke zwembaden waar je heen kon!

op de landal zelf is niet heel veel, het is ook zeker niet massaal. er zit wel een grote speeltuin. een zwembad ( echt klein maar voor onze kleine genoeg)
zit een fijn restaurant waar je ook je eten kon halen en meenemen en ik vond de appartementem superfijn. wij hadden een appartement met sauna en heerlijk zon op ons balkon ;)
Alle reacties Link kopieren
toevallig vorig naar landal brandnertal geweest ;) was erg leuk ;)

met een kleine van bijna 2.

maar je krijgt een brandnertal pas, en daar kan je superveel activiteiten gratis of met korting mee doen. zitten ook verschillende skiliften vlakbij om mee omhoog te gaan.

ook de milka fabriek zit vlakbij. wilden wij heel graag doorheen. maar ivm corona kon je alleen het winkeltje doen.

ik was erg verbaasd over het mooie weer en de leuke zwembaden waar je heen kon!

op de landal zelf is niet heel veel, het is ook zeker niet massaal. er zit wel een grote speeltuin. een zwembad ( echt klein maar voor onze kleine genoeg)
zit een fijn restaurant waar je ook je eten kon halen en meenemen en ik vond de appartementem superfijn. wij hadden een appartement met sauna en heerlijk zon op ons balkon ;)
Alle reacties Link kopieren
@kate1989, wij zijn daar vorig jaar ook geweest met pubers. Leuk park.

Vooral vanwege het bikepark voor onze oudste dat er naast zit. Daarom hadden wij deze locatie gekozen. Je kan daar heerlijk zo de bergen in en flinke wandelingen maken.

Wij zijn ook nog een week in Solden geweest. Op en top wintersport plaats. Daar zijn de bergen nog hoger.
Alle reacties Link kopieren
bacon schreef:
20-04-2021 16:39
Ik ben zwaar bevooroordeeld maar I LOVE Oostenrijk ;-)
Ik ga er al heel mijn leven in zowel zomer als winter heen.
Altijd op dezelfde camping en het zelfde gebied, maar heb stiekem al veel gezien.
Mijn oudste is ondertussen net zo verknocht aan Oostenrijk.

De karinthië kaart is inderdaad een aanrader, maar vraag ook eens rond in de buurt. Er zijn zoveel mooie plekjes, klamms, watervalletjes iets verderop de bergen in wat voor de kids echt fantastisch is. Als je weet welk gebied je gaat heb ik wellicht wel wat tips voor je.

Wij gaan overigens altijd naar een camping die sinds een paar jaar over is genomen door vacansoleil. Dus geen landal, wel tenten en stacaravans. Weet alleen niet of je daar nu nog terecht kan.
Jij ging toch ook altijd naar Dellach? Of verwar ik je met iemand anders?
Wij zijn een paar jaar geleden naar Oostenrijk geweest, toen zaten we met de kinderen (toen een jaar of 3 en 6) in een hotel hoog in de bergen met binnenzwembad en vanuit het hotel prachtige bergwandelingen gemaakt. Jongste in een peuterdrager als het lopen niet meer lukte. Was alles inclusief voor een spotprijs.
Ik zou Oostenrijk zeker aanraden!!
Alle reacties Link kopieren
Wow , bedankt allemaal ! En wat ontzettend leuk om te lezen , ik krijg meteen helemaal zin en hoop dat we die kant op kunnen komende zomer.

Nu nog even opzoek naar leuke kindvriendelijke accomodaties.

Oh , adviseren jullie om bijv 2 weken op één plek te blijven of twee of meer plekken aan te doen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven