Oostenrijk: overal voor testen?

24-06-2021 21:49 237 berichten
Over een maand staat een vakantie in Oostenrijk gepland. Nu lees ik op diverse facebook sites over vakanties in Oostenrijk dat iedereen boven de 12 die niet gevaccineerd is overal een negatieve test moet kunnen laten zien. Dus voor de horeca, de skilift, het zwembad etc.
Onze kinderen zijn natuurlijk nog niet gevaccineerd en wel boven de 12....

Ik heb de reisorganisatie een mailtje gestuurd maar nog geen reactie. Ga sowieso morgen bellen maar was benieuwd of iemand hier meer van weet ; misschien iemand die er woont, of in de reisbrancht werkt.
Elke 3 dagen de kinderen testen vind ik echt geen vakantie....en wat kost een test daar uberhaupt?

Pfff...waren net zo blij toen Oostenrijk op geel ging, maar bij geel krijgen we geen geld terug.....terwijl als kinderen echt overal voor moeten testen we echt geen vakantie hebben zoals we die voor ogen hadden; nog los van het financiële plaatje...
anoniem_403941 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 21:49
0.28% gewijzigd
1x is genoeg..
Alle reacties Link kopieren
besef je, dat over een maand, alles anders kan zijn. Nu stressen heeft verrekte weinig zin, want je gaat geen antwoorden krijgen, die over een maand nog gelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee… wij gaan in augustus
Je kunt in Nederland gratis laten testen voor een vakantie naar het buitenland vanaf 1 juli.

Ik lees helemaal niets over 'overal' voor moeten testen, dit klinkt ook niet heel logisch.
Facebook is niet echt een betrouwbare bron trouwens... Waar haal je die info vandaan?
Alle reacties Link kopieren
download deze app
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... ndse-zaken
ideaal
Die app heb ik. Net gekeken op website overheid Oostenrijk en 1 juli treedt de 3G wet in werking: of je moet getest zijn, of gevaccineerd of genezen.
En dus niet alleen om het land in te komen maar om daar dus iets te kunnen doen.

Helaas....
anoniem_403941 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 22:12
20.49% gewijzigd
Kijk maar op www.sozialministerium.at

Die kleurcode geel zegt dus niks...
Balen. Morgen maar bellen met reisorganisatie
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk hoef je niet overal voor te testen.
Vriend van mijn dochter is afgelopen winter 6 weken in Oostenrijk geweest en hoefde alleen een test te hebben om het land in te komen. En toen was de situatie heel wat ‘roder’ dan nu.

En je gaat pas over weken, dus info van de reisorganisatie gaat alleen over nu en niet over een maand.
girasole3 schreef:
24-06-2021 22:11
Natuurlijk hoef je niet overal voor te testen.
Vriend van mijn dochter is afgelopen winter 6 weken in Oostenrijk geweest en hoefde alleen een test te hebben om het land in te komen. En toen was de situatie heel wat ‘roder’ dan nu.

En je gaat pas over weken, dus info van de reisorganisatie gaat alleen over nu en niet over een maand.
Deze wet gaat per 1 juli in...nu nog niet inderdaad.
In Frankrijk ook per 1 juli
Eva19777 schreef:
24-06-2021 22:07
Die app heb ik. Net gekeken op website overheid Oostenrijk en 1 juli treedt de 3G wet in werking: of je moet getest zijn, of gevaccineerd of genezen.
En dus niet alleen om het land in te komen maar om daar dus iets te kunnen doen.

Helaas....

Dan hoef je nog niet voor ieder activiteit te testen zoals jij schrijft. Dat slaat echt nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Hou de site van de Oostenrijkse ambassade in de gaten, en deze:
https://www.sozialministerium.at/Inform ... weise.html

Oh, die had je al gevonden. Senf ;-)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 24-06-2021 22:21
11.41% gewijzigd
nounou
Hetvrijewoord schreef:
24-06-2021 22:14
Dan hoef je nog niet voor ieder activiteit te testen zoals jij schrijft. Dat slaat echt nergens op.
Lees maar eens. Echt waar. Voor horeca, zwembad, skilift etc.
Klik maar op de link een paar posts hierboven
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
24-06-2021 22:16
Lees maar eens. Echt waar. Voor horeca, zwembad, skilift etc.
Klik maar op de link een paar posts hierboven
als het al zo is, in de praktijk, dan heb je een test nodig die niet ouder is dan 72 uur
beetje sim je activiteiten plannen dus
Had accomodatie net rechtstreeks gemaild en al reactie. Het is dus echt zo....testen voor horeca, skiliften, zwembad, dierentuin etc etc

Wet gaat 1 juli in dus neem aan dat die niet over 1 maand alweer in de prullenbak ligt.

Heel benieuwd wat reisorganisatie morgen zegt.

Overigens gaat Frankrijk precies hetzelfde doen.
Waarschijnlijk is zowel Nederland als Oostenrijk (en alle andere Europese landen) in juli groen volgens de ECDC en zal er geen enkele restrictie zijn op reizen. Geen vaccinatiebewijs, geen test, geen quarantaine.
lilalinda schreef:
24-06-2021 22:18
als het al zo is, in de praktijk, dan heb je een test nodig die niet ouder is dan 72 uur
beetje sim je activiteiten plannen dus
Elke dag doen we wel iets, sowieso al de horeca. Dus elke 3 dagen testen betekent dat
Melofkim schreef:
24-06-2021 22:19
Waarschijnlijk is zowel Nederland als Oostenrijk (en alle andere Europese landen) in juli groen volgens de ECDC en zal er geen enkele restrictie zijn op reizen. Geen vaccinatiebewijs, geen test, geen quarantaine.
Ik hoop het maar kan me niet voorstellen dat ze een wet laten ingaan op 1 juli als ze verwachten dat die weer de prullenbak in kan in diezelfde maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, wij gaan ook eind juli met twee kinderen tussen de 12 en 18.

Ik hoop eigenlijk heel hard dat Nederland dan groen is en er (bijna) geen restricties zijn
Op austria.info staat het in het Nederlands. Echt zo balen!
Wat nu? Ga toch niet elke 3 dagen de kinderen laten testen?
MIDA schreef:
24-06-2021 22:29
Ik lees even mee, wij gaan ook eind juli met twee kinderen tussen de 12 en 18.

Ik hoop eigenlijk heel hard dat Nederland dan groen is en er (bijna) geen restricties zijn
Het heeft niks met kleurcode van Nederland te maken. Lees maar eens op austria.info
Staat uitleg in het Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
24-06-2021 22:31
Op austria.info staat het in het Nederlands. Echt zo balen!
Wat nu? Ga toch niet elke 3 dagen de kinderen laten testen?
tja, dat is natuurlijk maar een kwartiertje wachten.
Alternatief is annuleren, maar dat kan altijd nog
Misschien weet de ANWB raad?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over 3 weken, ik had ook geen idee.. misschien toch maar omboeken naar een ander land :| Ik zie wel staan dat je ook antigeen testen mag laten zien, die je in het restaurant kan doen. Dat is gewoon een zelftest. Dat lijkt me niet zo erg
Tomaterig schreef:
24-06-2021 22:34
Wij gaan over 3 weken, ik had ook geen idee.. misschien toch maar omboeken naar een ander land :| Ik zie wel staan dat je ook antigeen testen mag laten zien, die je in het restaurant kan doen. Dat is gewoon een zelftest. Dat lijkt me niet zo erg
Antigeentest is iets anders als zelftest. Antigenentest kost rond de 45 euro hier in NL.
Alle reacties Link kopieren
Tomaterig schreef:
24-06-2021 22:34
Wij gaan over 3 weken, ik had ook geen idee.. misschien toch maar omboeken naar een ander land :| Ik zie wel staan dat je ook antigeen testen mag laten zien, die je in het restaurant kan doen. Dat is gewoon een zelftest. Dat lijkt me niet zo erg
in Duitsland kun je in de grotere steden steeds ter plekke testen
Gewoon voor je het terras opgaat, volgens mij vrienden daar, went dat heel snel
Zij konden op die manier alle wedstrijden van het Duitse elftal al op het terras kijken
Als Oostenrijk het zo oppakt, zou ik gaan, went snel hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven