Oostenrijk, Zwarte Woud, Zweden, of ?

16-01-2021 11:05 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer staat een reis gepland naar Canada (gratis annuleren bij code geel, oranje of rood) maar een plan B lijkt ons heel reëel.....
Dus we zijn op zoek naar een autovakantie voor het geval Canada niet doorgaat; we houden van natuur, niet van steden (leuk voor een paar uur) en we reizen met 2 jonge pubers.
Wat we zoeken? Ruig landschap, mooie wandelroutes met wat avontuur voor de pubers, zoals een beek/riviertje over moeten zonder brug, misschien ziplinen, een rodelbaan, een plek om te zwemmen etc

Paar jaar geleden in Oostenrijk geweest; zaten in Karinthië, leuk, maar denk niet helemaal het goede gebied voor Oostenrijk qua mogelijkheden voor skiliften etc. Hebben het toen gecombineerd met Italie dus waren er maar een week, maar zoek nu iets voor 2,5 a 3 weken.

Benieuwd naar jullie ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Deel vooral je ervaringen op het forum, ik houd me aanbevolen voor tips.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
18-01-2021 19:42
Dat lijkt me ook gaaf ja! We hopen deze zomer Noord West Canada en NW USA te doen (ook Glacier!) maar vooral man ziet het somber in. Denk dat ik voor een plan b ga (iets in Europa) en plan c (iets in NL)
Lastige is wel; wanneer hak je de knoop door? Als je te lang wacht is veel weg of betaal je torenhoge prijzen.
Dit vind ik inderdaad ook zo lastig! Wij hebben eigenlijk Kroatië staan voor aankomende zomer. Doorgeschoven omdat het vorig jaar niet door kon gaan. Vorig jaar zijn we in Oostenrijk gebleven, ook echt heel erg leuk gehad. Dus mocht Kroatië weer geen optie zijn (toch 4 landsgrenzen over) zouden we ook zeker weer naar Oostenrijk willen. Maar als er sowieso geen buitenlandse vakantie zal kunnen doorgaan, dan zijn we tegen die tijd waarschijnlijk te laat om nog iets naar wens in Nederland te vinden...
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
18-01-2021 13:22
Laat maar, gevonden! Leuke site trouwens.

Hoe kom je dan aan die Sommercard? Gaat dat via de accomodatie of de VVV? Of als je via chaletsplus boekt?
Je krijgt hem bij het inchecken of hij ligt al in je appartement. Wat je ermee kunt doen zie je op de site https://www.nationalpark-sommercard.at/
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
18-01-2021 13:29
Dat klinkt geweldig! Hoe kom je aan die Sommercard? zit die standaard bij je boeking? Klinkt wel echt precies wat we zoeken. Ik ga na het werk meteen googlen :-)
Ja zit standaard bij je boeking. Je moet wel van tevoren alle namen en geboortedata doorgeven, want de kaarten zijn op naam.
Zanahoria schreef:
16-01-2021 11:12
Sorry dat ik hier een vraag kom stellen en niets bijdraag, maar ben wel benieuwd:
Is Scandinavië in het voorjaar ook leuk? Of is het dan sowieso alleen maar slecht weer oid?
Wij zijn in mei 2018 naar Noorwegen geweest en het was prachtig! Sommige dagen fris en regen, andere dagen was het zonnig en warm. Ik verlang ernaar om weer te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
18-01-2021 19:42
Dat lijkt me ook gaaf ja! We hopen deze zomer Noord West Canada en NW USA te doen (ook Glacier!) maar vooral man ziet het somber in. Denk dat ik voor een plan b ga (iets in Europa) en plan c (iets in NL)
Lastige is wel; wanneer hak je de knoop door? Als je te lang wacht is veel weg of betaal je torenhoge prijzen.
Chaletsplus heeft coronagarantie. Als Oostenrijk op oranje staat of de Oostenrijkers willen ons niet hebben, dan krijg je je geld terug. Je kunt dus al rustig boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer aan het oriënteren geweest en kom steeds terug bij 2 regio's:
Tirol en Salzburgerland.
Welke regio past , denken jullie, het best bij onze wensen?
Dus voor avontuurlijke wandelingen (bergklamn), skiliften, maar ook zwemwater, liefst een zoetwaterbad in de omgeving etc.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
21-01-2021 17:34
Ik ben weer aan het oriënteren geweest en kom steeds terug bij 2 regio's:
Tirol en Salzburgerland.
Welke regio past , denken jullie, het best bij onze wensen?
Dus voor avontuurlijke wandelingen (bergklamn), skiliften, maar ook zwemwater, liefst een zoetwaterbad in de omgeving etc.
Wij zijn vorig jaar in het Salzburgerland geweest (regio Saalbach hinterglemm). Erg leuk. Wij hadden een jokercard en konden daarmee van veel gondels gebruik maken. We hebben een dag klimpark gedaan, boomtoppenpad gelopen, je kunt in Saalbach zwemmen bij een leuk zwembad maar ook zell am see is dichtbij. Mooie routes om te wandelen, een visvijver is dichtbij, rodelbaan...Wij hebben ons erg goed vermaakt. Regio Tirol zijn wij nog nooit geweest, dus ik kan helaas niet vergelijken. Wij hadden vorig jaar prachtig mooi weer, echt geluk. Haast te warm om een lange wandeling te maken, maar dan is het heerlijk toeven met de blote benen in een beekje onderweg.

Ik kijk er ook weer zo naar uit...Maar de laatste berichten stemmen niet echt vrolijk, ik hoop dat we überhaupt een beetje redelijk normaal de grenzen over kunnen deze zomer...
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
21-01-2021 17:34
Ik ben weer aan het oriënteren geweest en kom steeds terug bij 2 regio's:
Tirol en Salzburgerland.
Welke regio past , denken jullie, het best bij onze wensen?
Dus voor avontuurlijke wandelingen (bergklamn), skiliften, maar ook zwemwater, liefst een zoetwaterbad in de omgeving etc.
Wij waren een paar jaar geleden in de omgeving van Lofer (Salzburgerland), daar waren heel veel kloven en grotten om te ontdekken, skiliften, een ijsgrot en er zijn meerdere zwembaden. We hadden daar ook zo’n kaart waarmee je bij veel dingen korting kreeg.

Tirol ken ik niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Tirol ken ik niet heel erg goed. Salzburgerland beter. Neukirchen am Grossvenediger heeft alles wat je zoekt. In het dorp zelf is een gratis zwemvijver. Als je bijvoorbeeld in Residenz Wildkogelbahnen zit (heeft een facebookpagina) dan loop je met een voetgangerstunneltje onder de weg door en dan ben je er zo. Puberkinderen kunnen ook makkelijk alleen heen.
De cabinelift van dat gebied zit gelijk naast het appartement. Maar ook bijvoorbeeld de lift in Konigsleiten is inbegrepen en die bij de Weissee gletscher, waar het prachtig wandelen is. Cabinelift bij de Panoramabahn in Hollersbach is ook inbegrepen (12 minuutjes met de auto), daar kun je ontbijten in de lift, geweldige ervaring. In Hollersbach is ook een iets grotere zwemvijver met wat meer vermaak, deze is wel met entree, maar is gratis met de Sommercard. In Uttendorf zit echt een hele grote met springkussens en glijbanen in het water. Inbegrepen overdekte zwembaden zitten in Wald (is combinatie buiten/binnen) en Mittersill. Wald, Hollersbach of Mittersill zijn ook makkelijk per fiets te bereiken of met de trein als de kinderen alleen willen. Fietsen kun je huren bij de naastgelegen Intersport, ook leuk is een dagje een e-mountainbike huren. Krijg je ook weer korting op met je sommercard.
Bij de kaart zitten twee klamms die je kunt bezoeken, in Kaprun en Kitzlochklamm. Ook de Krimmler watervallen zijn bij de kaart inbegrepen, moet je gezien hebben. Er gaat een treintje door het dorp, dus als je de auto niet meer wilt gebruiken na aankomst, kom je ook heel ver. Treintje gaat van Zell am See naar Krimml. Trein is ook gratis, evenals wandeltaxi's.
Als je kids Ajax fan zijn zou ik tweede week augustus gaan, dan nemen zij hun intrek in buurdorp Bramberg en kom je ze regelmatig in het wild tegen en je kunt ook kaarten kopen voor oefenwedstrijden in de buurt. Wij zaten in de trein en spotten ze toen ze in de rivier aan het badderen waren. Je mag niet het sportpark op, maar er zijn wel plekken rond het veld waar je ze kunt zien.
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden kiezen voor Tirol. We hebben beide meermaals gezien en Tirol heeft ons hart gestolen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh wat klinkt dat allemaal heerlijk. Ik heb vanochtend iets op Netflix gekeken over Slovenië, kreeg daar ook zo'n zin in. Ik denk dat ik niets boek, maar als de grenzen open zijn in de zomer zou ik graag met man en zoons op de bonnefooi die kant op gaan. Oostenrijk, Slovenië, gewoon maar zien waar we uitkomen, verder is het enige dat mij boeit op reis: eten, wandelen en zo nu en dan echte stilte (dus een gebied waar geen grote weg in de buurt is) en donkerte (zodat je 's nachts eens echt sterren kunt kijken).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Slovenie is fantastisch en niet zo toeristisch, Vogel is erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met 1 van de Landal parken in Oostenrijk? Ik heb heel booking.com afgestruind maar ik vind alle beschikbare en betaalbare accomodaties zo vreselijk oubollig ingericht; met donkere eikenhoutenmeubels en vloerbedekking en oncomfortabele stoelen etc.
Landal heeft een aantal parken met gerestylde accomodaties en heeft vaak een zwembad er bij.
Landal Rehenberg bijvoobeeld, vlakbij Zell am See lijkt me wel wat bijvoorbeeld.
Maar ze hebben ook een park in regio Voralberg.
Ik vind het lastig om te achterhalen welke regio het meeste biedt voor ons.
Ja, Wildkogel Arena, maar daar heb ik nog geen geschikte accomodatie gevonden (zeg 2,5 week voo 2500-3000 euro)
Tips welkom! Zijn er in elk geval uit dat ons plan B Oostenrijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
22-01-2021 14:53
Tirol ken ik niet heel erg goed. Salzburgerland beter. Neukirchen am Grossvenediger heeft alles wat je zoekt. In het dorp zelf is een gratis zwemvijver. Als je bijvoorbeeld in Residenz Wildkogelbahnen zit (heeft een facebookpagina) dan loop je met een voetgangerstunneltje onder de weg door en dan ben je er zo. Puberkinderen kunnen ook makkelijk alleen heen.
De cabinelift van dat gebied zit gelijk naast het appartement. Maar ook bijvoorbeeld de lift in Konigsleiten is inbegrepen en die bij de Weissee gletscher, waar het prachtig wandelen is. Cabinelift bij de Panoramabahn in Hollersbach is ook inbegrepen (12 minuutjes met de auto), daar kun je ontbijten in de lift, geweldige ervaring. In Hollersbach is ook een iets grotere zwemvijver met wat meer vermaak, deze is wel met entree, maar is gratis met de Sommercard. In Uttendorf zit echt een hele grote met springkussens en glijbanen in het water. Inbegrepen overdekte zwembaden zitten in Wald (is combinatie buiten/binnen) en Mittersill. Wald, Hollersbach of Mittersill zijn ook makkelijk per fiets te bereiken of met de trein als de kinderen alleen willen. Fietsen kun je huren bij de naastgelegen Intersport, ook leuk is een dagje een e-mountainbike huren. Krijg je ook weer korting op met je sommercard.
Bij de kaart zitten twee klamms die je kunt bezoeken, in Kaprun en Kitzlochklamm. Ook de Krimmler watervallen zijn bij de kaart inbegrepen, moet je gezien hebben. Er gaat een treintje door het dorp, dus als je de auto niet meer wilt gebruiken na aankomst, kom je ook heel ver. Treintje gaat van Zell am See naar Krimml. Trein is ook gratis, evenals wandeltaxi's.
Als je kids Ajax fan zijn zou ik tweede week augustus gaan, dan nemen zij hun intrek in buurdorp Bramberg en kom je ze regelmatig in het wild tegen en je kunt ook kaarten kopen voor oefenwedstrijden in de buurt. Wij zaten in de trein en spotten ze toen ze in de rivier aan het badderen waren. Je mag niet het sportpark op, maar er zijn wel plekken rond het veld waar je ze kunt zien.
Dit klinkt echt precies wat we zoeken; heb jij accomodatietips: beetje comfortabel en 2 slaapkamers?
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
28-01-2021 11:32
Dit klinkt echt precies wat we zoeken; heb jij accomodatietips: beetje comfortabel en 2 slaapkamers?
Jazeker. Wij hebben hier gezeten https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=.
Is 3 slaapkamers en 2 badkamers. Maar nog wel binnen je budget. In dat complex en dat ernaast heb je ook een paar met 2 slaapkamers, zie hieronder. Benieuwd of je er wat aan heb.

https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=

https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=

https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=

https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=
Alle reacties Link kopieren
Super, ik ga er vanavond naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat in maart/april in Noorwegen nog niet alle sneeuw gesmolten is.
Dat kan betekenen: smeltende plakken ijs op alle wandelpaden.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
docotrandus schreef:
28-01-2021 16:54
Houd er rekening mee dat in maart/april in Noorwegen nog niet alle sneeuw gesmolten is.
Dat kan betekenen: smeltende plakken ijs op alle wandelpaden.
In Zweden kan dit ook het geval zijn. Zeker als je wat noordelijker gaat.
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
28-01-2021 16:54
Houd er rekening mee dat in maart/april in Noorwegen nog niet alle sneeuw gesmolten is.
Dat kan betekenen: smeltende plakken ijs op alle wandelpaden.
Het gaat om juli/augustus :-)
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
28-01-2021 14:58
Jazeker. Wij hebben hier gezeten https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=.
Is 3 slaapkamers en 2 badkamers. Maar nog wel binnen je budget. In dat complex en dat ernaast heb je ook een paar met 2 slaapkamers, zie hieronder. Benieuwd of je er wat aan heb.

https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=

https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=

https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=

https://www.chaletsplus.com/nl/chalet/n ... g_orderby=
De links werken niet, maar ik heb die site even doorgeplozen; ziet er goed uit! Enige nadeel is dat ik niet kan boeken met mogelijkheid tot gratis annuleren voor een bepaalde datum. Ik wilde namelijk als back up iets boeken voor het geval Canada niet doorgaat.
Bij booking.com had ik de optie 'gratis annuleren' aangevinkt maar daar kwam dus niks uit wat me aansprak.
Ik denk dat we nog even wachten hoe het zich allemaal ontwikkelt; in april gaan de boekingen voor de campings in Canada open (normaal zijn die al open) en als alles dan nog onzeker is annuleren we en hoop ik via chaletsplus nog wat te kunnen boeken. Het is een gok, maar Canada nu al opgeven wil ik ook nog niet (tegen beter weten in...)
Alle reacties Link kopieren
He Eva,
Wij zijn ooit (jongens waren toen 2 en 4) in een prima huisje geweest in het Landal park in Bad Kleinkirchheim. Het was in de winter prachtig en zeker voor dat seizoen een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen.
Om met 2 tieners te gaan in de zomer, lijkt het me niet fantastisch. Het park had (heeft?) een klein zwembad en het dorp biedt niet heel veel (in mijn herinnering).

Ik hoop dat je iets vindt waar jullie helemaal blij van worden en wat in de zomer nog te annuleren is!
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
28-01-2021 19:11
De links werken niet, maar ik heb die site even doorgeplozen; ziet er goed uit! Enige nadeel is dat ik niet kan boeken met mogelijkheid tot gratis annuleren voor een bepaalde datum. Ik wilde namelijk als back up iets boeken voor het geval Canada niet doorgaat.
Bij booking.com had ik de optie 'gratis annuleren' aangevinkt maar daar kwam dus niks uit wat me aansprak.
Ik denk dat we nog even wachten hoe het zich allemaal ontwikkelt; in april gaan de boekingen voor de campings in Canada open (normaal zijn die al open) en als alles dan nog onzeker is annuleren we en hoop ik via chaletsplus nog wat te kunnen boeken. Het is een gok, maar Canada nu al opgeven wil ik ook nog niet (tegen beter weten in...)
Ok, gelukkig toch gevonden ondanks de niet werkende links. En fijn. dat je het wat vindt. Ik denk eerlijk gezegd, dat je in april nog wel kunt boeken hoor. Iedereen is terughoudend nu en wacht wat langer. Normaal is er op dit moment al veel meer geboekt voor de zomer.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
18-01-2021 12:20
Wij waren afgelopen zomer met onze jong volwassen kinderen in Neukirchen am Grossvenediger (kijk even op de site van chaletsplus voor leuke accommodaties) in de Wildkogel Arena. Je krijgt er dan de Nationalpark Sommercard bij en als je nou elke dag iets uit het programma van die kaart doet heb je een geweldige vakantie. Wat hebben wij een enorme lol gehad met het glijbanenpad bijvoorbeeld, waar je via een wandelpad met glijbanen van de berg af glijdt. Zelfs de hond vond het leuk, die rende zelf naar beneden en ging onderaan elke glijbaan staan kijken tot wij tevoorschijn kwamen. Maar ook een aantal kloven zijn inbegrepen, zoals de Kitzlochklamm, die je ermee kunt bezoeken. Hier kun je kiezen of je wandelpaden neemt of gaat klettern (klimmen met touwen via vooraf gemaakte routes). Voor regenachtige dagen heb je bij verschillende overdekte zwembaden en musea gratis entree. Vele cabineliften in de omgeving zijn gratis met de kaart. Wij gaan komend jaar weer. Twee weken was te kort om alles gezien en gedaan te hebben.
Ik heb een heel mooi appartement gevonden in Koningsleiten, vlakbij Neukirchen; ik heb even gekeken naar de afstanden tot een aantal bekende klammen, maar dan zit je toch al gauw een uur in de auto. Ik denk dat ik richting Zell am See wat dat betreft gunstiger zit, of weet jij zo een aantal klammen die binnen een half uur te bereiken waren?
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
04-02-2021 21:16
Ik heb een heel mooi appartement gevonden in Koningsleiten, vlakbij Neukirchen; ik heb even gekeken naar de afstanden tot een aantal bekende klammen, maar dan zit je toch al gauw een uur in de auto. Ik denk dat ik richting Zell am See wat dat betreft gunstiger zit, of weet jij zo een aantal klammen die binnen een half uur te bereiken waren?
Leuk dat je wat hebt. Er zit een kleinere klamm bij Kaprun (naast Zell am See) en eentje bij Taxenbach, dat is even voorbij Zell am See (vanuit jouw kant gezien). Vanuit Konigsleiten de ander kant op weet ik er niet eentje. Kaprun is vanuit Neukirchen ongeveer een half uur, maar van Neukirchen naar Konigsleiten komt daar nog denk ik nog wel zo'n 20 minuten bij. Misschien zit er iets aan de andere kant van Konigsleiten. Ik heb hier even gekeken

https://www.visittirol.nl/activiteiten/ ... n-ravijnen

Maar er is geen naam die me bekend voorkomt, dus dan moet je even per klamm kijken op de kaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven