Reizen
alle pijlers
Op reis in februari
zaterdag 10 augustus 2024 17:42
Ik zou graag in februari een mooie reis van 2 ‘a 3 weken willen maken. In m’n eentje en ter ere van mijn 40 jarige verjaardag (waar ik best wat moeite mee heb).
Ik heb geen ervaring met reizen alleen en mijn voorkeur ligt bij landen als Zweden, Noorwegen, Finland, of Australië, nieuw Zeeland, Ierland en Schotland.
Mijn budget is Max 3000.
Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die goeie tips en ervaringen hebben of juist mensen die kunnen aangeven dat ik voor dat budget die regio’s nooit ga kunnen bezoeken .
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast dank!
Ik heb geen ervaring met reizen alleen en mijn voorkeur ligt bij landen als Zweden, Noorwegen, Finland, of Australië, nieuw Zeeland, Ierland en Schotland.
Mijn budget is Max 3000.
Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die goeie tips en ervaringen hebben of juist mensen die kunnen aangeven dat ik voor dat budget die regio’s nooit ga kunnen bezoeken .
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast dank!
worstenbroodje wijzigde dit bericht op 10-08-2024 17:51
Reden: Bedrag reis aangepast
Reden: Bedrag reis aangepast
0.09% gewijzigd
zaterdag 10 augustus 2024 17:46
zaterdag 10 augustus 2024 17:57
zaterdag 10 augustus 2024 18:08
Het zal dan denk ik een echt winterse reis worden.
Voor Australië en Nieuw-Zeeland is zowel je reisduur als budget niet afdoende.
Ik zou voor Finland gaan en dan echt een winterreis maken met husky's en sneeuwscooters en dergelijke. Wel alles van a-z zelf regelen! Anders is je budget alsnog te laag.
Voor Australië en Nieuw-Zeeland is zowel je reisduur als budget niet afdoende.
Ik zou voor Finland gaan en dan echt een winterreis maken met husky's en sneeuwscooters en dergelijke. Wel alles van a-z zelf regelen! Anders is je budget alsnog te laag.
zaterdag 10 augustus 2024 18:20
Australië en NZ zijn te duur voor jouw budget. Ticket is duur. Zweden, Noorwegen en Finland vrij donker in Februari. Ik zou dus naar Ierland/Schotland of Zuid Engeland (Cornwall) gaan.
Wat wil je doen op die vakantie? Ik zou een mooi huisje met houtkachel met uitzicht op zee zoeken, op loopafstand van een stadje/dorpje. Overdag lekker wandelen en ‘s avonds eten in de pub. Daarna naar huis, kachel aan, boek erbij. Heerlijk!!
Wat wil je doen op die vakantie? Ik zou een mooi huisje met houtkachel met uitzicht op zee zoeken, op loopafstand van een stadje/dorpje. Overdag lekker wandelen en ‘s avonds eten in de pub. Daarna naar huis, kachel aan, boek erbij. Heerlijk!!
zaterdag 10 augustus 2024 18:27
In het noorden van Europa kun je vooral besparen op je budget door accommodatie te boeken waar je zelf kunt koken.
Uit eten is daar vaak een enorme kostenpost, als je daarop kunt besparen, ben je een eind op weg.
Als je daar rekening mee houdt, kun je prima drie weken voor 3000 euro naar Zweden of Finland bijvoorbeeld.
Uit eten is daar vaak een enorme kostenpost, als je daarop kunt besparen, ben je een eind op weg.
Als je daar rekening mee houdt, kun je prima drie weken voor 3000 euro naar Zweden of Finland bijvoorbeeld.
zaterdag 10 augustus 2024 18:52
Voor dat budget en vooral ook de tijd (2-3 weken) vallen Nieuw-Zeeland en Australië wel echt af.
Andere landen zijn natuurlijk superleuk! Maar weet je zeker dat je in februari wilt gaan? Toppunt van kou en kilheid. Misschien als je een sneeuwvakantie wilt, maar anders zou ik wachten tot de lente/begin zomer.
En for what it's worth... 40 worden is zo erg nog niet!
Andere landen zijn natuurlijk superleuk! Maar weet je zeker dat je in februari wilt gaan? Toppunt van kou en kilheid. Misschien als je een sneeuwvakantie wilt, maar anders zou ik wachten tot de lente/begin zomer.
zaterdag 10 augustus 2024 18:57
En de prachtigste, zonnigste maanden in een aantal van de NordicsPimpelmeesje87 schreef: ↑10-08-2024 18:52Voor dat budget en vooral ook de tijd (2-3 weken) vallen Nieuw-Zeeland en Australië wel echt af.
zaterdag 10 augustus 2024 19:01
Ik ben toen ik 40 werd een rondreis door Nepal gemaakt. Dat was toen met Holland International. De reis heette budget Nepal en later omgedoopt in avontuurlijk nepal.
Die reis koste toen €1200. Dat gaat voor die prijs waarschijnlijk niet lukken. Ik zie wel vaak bij Tui(Holland international is onder Tui gaan vallen of Tui was holland International) best redelijk geprijsde groepsreizen. Ik heb een fantastische reis gemaakt en mijn verjaardag was onvergetelijk. Het land zelf vond ik heel bijzonder.
Die reis koste toen €1200. Dat gaat voor die prijs waarschijnlijk niet lukken. Ik zie wel vaak bij Tui(Holland international is onder Tui gaan vallen of Tui was holland International) best redelijk geprijsde groepsreizen. Ik heb een fantastische reis gemaakt en mijn verjaardag was onvergetelijk. Het land zelf vond ik heel bijzonder.
zaterdag 10 augustus 2024 20:44
zaterdag 10 augustus 2024 20:53
Dat was het ook. Ik vond het geweldig en het was het beste cadeautje wat ik aan mezelf kon geven.Pimpelmeesje87 schreef: ↑10-08-2024 19:33Nepal lijkt mij ook fantastisch! Ik ken iemand die een combi van Nepal en Tibet heeft gedaan. Dat lijkt me echt een geweldig verjaardagscadeau aan mezelf.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in