op reis met of zonder kind

08-02-2019 09:35 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
***gewist***
Blijkbaar een te gevoelig onderwerp.
Jammer voor de maturiteit van dit forum, op andere forums kan deze vraag overigens wel zonder elkaar in de haren te vliegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-02-2019 14:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
94.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het geen optie haar te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Ander werk zoeken waar je vaker dit soort reizen kunt ondernemen. Ik ken een hersenchirurg die iets heel bijzonders kan, maar toch 3 weken weggaat. De CEO van grote bedrijven nemen gewoon een paar weken afstand van hun werk om op vakantie te gaan. Zelfstandig ondernemers met personeel gaan gewoon op vakantie.
Waarom zou jij het niet kunnen?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar zelf meenemen en de reis wat aanpassen, een kind kan toch prima mee in een camper? En ja, dan moet je haar 24/7 in het oog houden, dat moeten alle ouders toch die met hun kind op vakantie gaan? Als je drie weken aan het strand in Spanje gaat liggen dan moet je dat ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens wel op reis gaan samen, gewoon omdat 3 weken in een camper voor een kind niet leuk is.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Wij gaan elk jaar een korte week samen op citytrip ( 2 nachten bij oma 1 en 2 nachten bij oma 2). De grote vakantie gaan we altijd met de kinderen. Ik persoonlijk zou geen 3 weken weggaan zonder kind, ik zou ook een ander niet zolang met mijn kind willen opzadelen.
Op reis gaan en zonder zorgen en gedoe lekker genieten van je reis.
Wees blij dat je ouders zich aanbieden zolang logeeradres te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meenemen. Dat kan met 2 jaar prima.

Verder klopt het niet dat je geen 2 weken vakantie kunt nemen, daar zou ik ook eens naar laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met zijn tweeën gaan hoor, wat zijn nou 3 weken zonder kind op een mensenleven? Ze kan hierna nog jaren mee op vakantie.
Overigens zou ik sowieso zorgen dat je werkvoorwaarden aangepast worden zodat je jaarlijks 3 weken aansluitend weg kan.
Want wat als dit je reislust opwekt en je wil naar Azie, Amerika, Australie, Nieuw Zeeland? Dan moet die mogelijkheid er ook zijn terwijl je nog jong en gezond bent. Je pensioenleeftijd haal je in Nederland meer dood dan levend als je tot je 70e door moet.
redbulletje schreef:
08-02-2019 09:39
Op reis gaan en zonder zorgen en gedoe lekker genieten van je reis.
Wees blij dat je ouders zich aanbieden zolang logeeradres te spelen.
He gelukkig je bent er al ik hoef je niet te roepen ;)
Alle reacties Link kopieren
Onvoorstelbaar dat je nu al weet dat je over vijf jaar geen drie aaneengesloten weken vrij kan nemen. Want tegen die tijd zal dit voor jou en je dochter iets makkelijker zijn.

Dat gezegd hebbende, als dit de enige kans in je leven is, zou ik gewoon gaan.
Nou ben ik echt wel voorstander van zonder kinderen op vakantie wij plande echt wel ieder jaar een week weg dankzij fantastische oppas .
Maar drie weken zou ik ook niet trekken zonder de kinderen .

Kinderen in een camper prima ervaringen mee trouwens .
Alle reacties Link kopieren
Waarom dochter niet meenemen? Je trekt rond met de camper, juist flexibel. Lijkt mij fijn voor haar, of ze moet een hekel aan autorijden hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar meenemen. Zonder haar op vakantie moet ook best een keer kunnen, maar no way dat ik 3 weken weg zou gaan zonder kinderen. Hooguit een week. Jouw dochter is ook net op een leeftijd dat ze jullie echt wel mist, maar niet snapt waar jullie zijn.
Ik moest er niet aan denken langer dan een paar dagen zonder kinderen. Lekker meenemen. Wij namen de kinderen altijd mee op al onze reizen. Allemaal van genoten!
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen is een ontwikkeld land, ze spreken goed Engels en er is geen kans op tropische ziektes en dergelijke. Ik zou haar gewoon meenemen. Ze is geen baby meer, dus geen gedoe meer met flesjes en dergelijke. Ze zal nog wel slapen, maar dat is een uitermate goede tijd om dan wat kilometers af te leggen. Juist reizen met een camper en een kind is uitermate praktisch. Je hebt altijd je spullen bij de hand, stromend water, elektriciteit. Ze kan slapen in een bedje of in de autostoel. Als je nu een trektocht met minimale bepakking ging maken door Zuid-Amerika dan zou ik het wat anders vinden, maar je gaat naar een van de rijkste en meest ontwikkelde landen van Europa.

Nee ze zal er later niks meer van weten, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik zou mijn kind niet 3 weken willen missen ,mijn (schoon) ouders zouden ook geen 3 weken willen oppassen en ik zou zeker geen baan willen hebben waar ik niet meer dan 7 dagen vrij zou kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kind gewoon meenemen. Kinderen gaan gemiddeld maar 17? Jaar mee op vakantie dus geniet er als gezin gewoon van. Voor je het weet willen ze niet eens meer mee.
Wat voor bijzonder werk doe je dat je nooit meer drie weken achter elkaar vrij kunt nemen? Hoe weet je in hemelsnaam nu al dat dit niet meer kan?

Dat gezegd hebbende: ik zou je dochter gewoon meenemen. Drie weken zonder kind is lang. Hoe lief de grootouders ook zijn en hoe graag je kind daar ook is, ik zou zelf nooit drie weken zonder mijn kleintje op vakantie gaan.

Natuurlijk kan je kind drie weken in een camper zitten. Wij hebben met drie kleine kinderen (4, 3 en 2) drie weken door Denemarken en Zweden gereden met een camper. Ging prima!
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
08-02-2019 09:43
Nou ben ik echt wel voorstander van zonder kinderen op vakantie wij plande echt wel ieder jaar een week weg dankzij fantastische oppas .
Maar drie weken zou ik ook niet trekken zonder de kinderen .

Kinderen in een camper prima ervaringen mee trouwens .
Ik zou 3 weken mét kind niet trekken :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet 3 weken zonder mijn dochter op vakantie gaan. Ik denk trouwens dat je haar best 3 weken kan missen als het echt moet, er zijn immers ook ouders die bijvoorbeeld 3 weken (of langer) weg moeten voor hun werk of ouders die gescheiden zijn en de zomervakanties verdelen. Ik neem aan dat kind in die gevallen dan wel bij de andere ouder is en dat vind ik wel een verschil t.o.v. opa en oma.

Ik snap trouwens niet waarom ze niet mee kan met een camper, heerlijk toch voor zo'n kleintje om papa en mama de hele tijd om haar heen te hebben. En zoals al gezegd opletten moet je overal. Waarschijnlijk aan het strand of bij een zwembad nog wel meer dan bij deze reis.

Ik zou met kind gaan of ergens anders heen gaan zodat je kind ook mee kan.
Natuurlijk neem je je kind mee. Een weekendje of weekje als ouders samen weg, oké. Maar wekenlang zonder je kind gaan reizen vind ik echt heel erg raar.

Ik ben zelf niet eens moeder, maar neem mijn nichtje en neefje regelmatig mee op reis. Omdat dat super gezellig is. Ook toen ze 2 jaar waren. Juist met een camper lijkt het me prima te doen met een kleintje.

De verre reizen die ik graag alleen wil maken, maak ik nú, zodat ik mijn toekomstige kinderen niet hoef achter te laten. Want dat vind ik dus niet oké.
coolingdown. schreef:
08-02-2019 09:47
Ik zou 3 weken mét kind niet trekken :proud:
Oh heerlijk ik mis die tijd maar week zonder vond ik ook fantastisch .
Ik snap ook niet waarom kind niet mee zou kunnen.
Nog even:

De argumenten van je man slaan nergens op.
- Een camper is juist een comfortabele manier van reizen met een klein kind.
- Je kind is je kind en wil graag bij je zijn, dus ook voor haar is het 'emotie'.
- Waarom zou je kind geen leuke tijd kunnen hebben op een camper-vakantie?
- Op reis gaan in een streek die je niet kent is niet gevaarlijk. Je gaat niet naar Jemen. Je gaat naar een van de meest veilige landen ter wereld!
- Natuurlijk hou je je kind in het oog. Dat doe je thuis ook neem ik aan?

Je man komt nogal suf over op mij. Het zal vast een leukerd zijn hoor, maar zijn argumenten slaan nergens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven