Op vakantie met 7-jarige in juli
vrijdag 27 februari 2026 om 19:17
Hoi,
Deze zomer wil ik een dag of 7-8 met mijn 7-jarige zoon op vakantie, met de auto. Tweede/derde week van juli. Als jullie het leuk vinden om mee te denken: graag! We houden allebei erg van pretparken, waterparken, kermisachtige activiteiten, paardrijden. Mijn zoon is half Deens, dus ik dacht aan Denemarken, daar zijn we allebei nog nooit geweest. In Billund is Legoland en een groot waterpark. We kunnen er in één keer naartoe rijden en daar een week blijven, we kunnen ook op de route naar Billund een paar dagen ergens verblijven, als iemand iets aan te raden heeft (Hamburg? Een andere toffe plek in Duitsland of Denemarken?).
Maar andere landen zijn ook zeker nog een optie. Mijn zoon zou ook graag een keer de Eiffeltoren beklimmen, dus omgeving Parijs en Disney kan. Andere grote pretparken, in Duitsland, België, Frankrijk, kan allemaal. Daardoor is het ook zo moeilijk kiezen
Qua verblijf wil ik graag zelf kunnen koken, dus een bungalow, vakantiehuisje of Airbnb heeft mijn voorkeur. Als we de hele week op één plek blijven is het fijn als we in de buurt kunnen zwemmen. En in de buurt kunnen paardrijden zou helemaal de kers op de taart zijn (maar dat is zeker geen vereiste). Budget is rond de €1.000,- incl. verblijf en tickets parken, excl. benzine en eten/drinken.
Iemand een leuk idee?
Deze zomer wil ik een dag of 7-8 met mijn 7-jarige zoon op vakantie, met de auto. Tweede/derde week van juli. Als jullie het leuk vinden om mee te denken: graag! We houden allebei erg van pretparken, waterparken, kermisachtige activiteiten, paardrijden. Mijn zoon is half Deens, dus ik dacht aan Denemarken, daar zijn we allebei nog nooit geweest. In Billund is Legoland en een groot waterpark. We kunnen er in één keer naartoe rijden en daar een week blijven, we kunnen ook op de route naar Billund een paar dagen ergens verblijven, als iemand iets aan te raden heeft (Hamburg? Een andere toffe plek in Duitsland of Denemarken?).
Maar andere landen zijn ook zeker nog een optie. Mijn zoon zou ook graag een keer de Eiffeltoren beklimmen, dus omgeving Parijs en Disney kan. Andere grote pretparken, in Duitsland, België, Frankrijk, kan allemaal. Daardoor is het ook zo moeilijk kiezen
Qua verblijf wil ik graag zelf kunnen koken, dus een bungalow, vakantiehuisje of Airbnb heeft mijn voorkeur. Als we de hele week op één plek blijven is het fijn als we in de buurt kunnen zwemmen. En in de buurt kunnen paardrijden zou helemaal de kers op de taart zijn (maar dat is zeker geen vereiste). Budget is rond de €1.000,- incl. verblijf en tickets parken, excl. benzine en eten/drinken.
Iemand een leuk idee?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
vrijdag 27 februari 2026 om 19:56
vrijdag 27 februari 2026 om 20:29
vrijdag 27 februari 2026 om 21:25
Was ook mijn eerste gedachteEvilove1989 schreef: ↑27-02-2026 20:14ik zou lekker naar europapark en rulantica gaan en dan ergens een huisje hurenveel te doen in de omgeving ook. en minimaal 2 dagen europapark heb je echt wel nodig
vrijdag 27 februari 2026 om 23:17
Irregular_Choice schreef: ↑27-02-2026 21:25Was ook mijn eerste gedachteal is Denemarken ook wel echt heel leuk! Kopenhagen met Tivoli is geweldig! En in Billund Legoland en Lego house doen, beide dikke aanraders
Lalandia met waterpark is ook heel leuk als verblijf. Was echt 1 van de leukste vakanties die we gehad hebben. Op Europapark na dan
![]()
Ga je dat redden in de zomervakantie voor 1000,- inclusief verblijf, entreetickets etc?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 28 februari 2026 om 06:04
Legoland heeft vaak 1+1 gratis aanbiedingen en Lego house is niet zo heel duur. Tivoli kan je ook per attractie betalen. Maar inderdaad, het is wel krap. Maandag wordt Europapark ook denk ik. Al is daar het eten wel wat goedkoper dan in Denemarken.
zaterdag 28 februari 2026 om 09:02
Zoals hierboven al genoemd is Lalandia een leuke optie. Afgelopen zomer hebben wij er via Tui voor 1100 euro 5 nachten gezeten. Ze hadden nu ook weer aanbiedingen zag ik.
In deze prijs zaten de attractiepassen voor 4 personen inbegrepen, dan mochten we 6 dagen onbeperkt naar Legoland, een heel leuk klimpark in de buurt en de dierentuin. Het zwembad van Lalandia vonden onze kinderen geweldig, veel verschillende glijbanen en zwembaden. De huisjes waren niet bijzonder, maar met alles wat er te doen was, waren we daar toch weinig. Al met al kwamen we tijd tekort, omdat je met de passen zoveel leuke dingen kon doen. De dierentuin hebben we niet eens bezocht en in het klimpark hadden we ook nog wel meer tijd kunnen doorbrengen.
Legohuis zit niet in de pas, maar is zeker een aanrader.
In deze prijs zaten de attractiepassen voor 4 personen inbegrepen, dan mochten we 6 dagen onbeperkt naar Legoland, een heel leuk klimpark in de buurt en de dierentuin. Het zwembad van Lalandia vonden onze kinderen geweldig, veel verschillende glijbanen en zwembaden. De huisjes waren niet bijzonder, maar met alles wat er te doen was, waren we daar toch weinig. Al met al kwamen we tijd tekort, omdat je met de passen zoveel leuke dingen kon doen. De dierentuin hebben we niet eens bezocht en in het klimpark hadden we ook nog wel meer tijd kunnen doorbrengen.
Legohuis zit niet in de pas, maar is zeker een aanrader.
zaterdag 28 februari 2026 om 09:26
Ja, leuk, Denemarken! Legoland is ook superleuk voor die leeftijd. Mijn kinderen vonden dat Lalandia park en zwembad ook zo leuk. Ik zelf niet maar oké.
Kopenhagen vond ik een hele prettige stad, Odense een gezellig plaatsje. Vikingdorp en Ribe wilden mijn kinderen niet per se naartoe, maar misschien vindt jouw kind dit wel heel leuk. In Rodby is ook nog een Lalandia park maar de omgeving daar was toen een enorme bouwval. Nu misschien niet meer.
zaterdag 28 februari 2026 om 13:09
cognac schreef: ↑28-02-2026 09:26Ja, leuk, Denemarken! Legoland is ook superleuk voor die leeftijd. Mijn kinderen vonden dat Lalandia park en zwembad ook zo leuk. Ik zelf niet maar oké.Kopenhagen vond ik een hele prettige stad, Odense een gezellig plaatsje. Vikingdorp en Ribe wilden mijn kinderen niet per se naartoe, maar misschien vindt jouw kind dit wel heel leuk. In Rodby is ook nog een Lalandia park maar de omgeving daar was toen een enorme bouwval. Nu misschien niet meer.
Dat vind ik nog wel belangrijk, dat ik het zelf ook een beetje naar mijn zin heb
zaterdag 28 februari 2026 om 13:36
Oh ik bedoelde niet dat het een verschrikkelijke bedoening was oid, maar wel écht iets dat we uitgekozen hebben op de voorkeuren of behoeften van de kinderen. Ze hebben zich er goed vermaakt en op andere plekken in Denemarken was weer wat meer voor mij. En mijn tijd komt nog wel eens.mcsteamy schreef: ↑28-02-2026 13:09Dat vind ik nog wel belangrijk, dat ik het zelf ook een beetje naar mijn zin hebDus dat de pret-/waterparken voor mij ook leuk zijn. En het liefst doen we ook een paar dagen aan het strand/zwembad. Helemaal mooi als we ergens zijn waar entertainment is natuurlijk, dan zijn we allebei blij.
Als je strand leuk vindt kun je nog een tussenstop op Romo maken, daar hebben we ons allevier vermaakt.
vrijdag 27 maart 2026 om 12:42
Update: de vakantie is inmiddels geboekt. 2 dagen Parijs en dan nog 8 dagen naar een 5-sterren camping aan de kust van Frankrijk met hele goede recensies, veel te doen (op de camping en in de omgeving) en met Nederlandstalige animatie
Dank voor het meedenken!
Dank voor het meedenken!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in