Overzicht kosten verre reizen

30-01-2018 09:44 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het leek mij leuk om een algemeen topic te openen met een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen. . Alles buiten Europa.
Op die manier kunnen we een beetje inzicht krijgen bij elkaar in wat een verre reis kost. Kan misschien makkelijk zijn om een afweging te maken bij het bepalen van een volgende bestemming.

En natuurlijk ligt het voor de hand dat de één meer uitgeeft aan bijv. eten/drinken omdat de één kiest voor een foodcourt/kraampje en de ander alleen maar restaurants. Maar voor een globale indruk.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel!

Met dit een beetje als uitgangspunt:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:

Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:37
4.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in oktober naar Kaapverdie, rondreis 2 weken 3 eilanden.
Net geen €2000 totaal voor heen en terugvlucht, 4 hotels met ontbijt, binnenlandse vlucht,1 koffer en alle transfers daar.
Komt nog bij :
Schiphol hotel 100€ inclusief 2 weken parkeren.
Het eten en wat we daar opmaken aan tours etc evt autohuur dat weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
23-05-2019 15:53
Jij bent er vroeg bij poldervrouw!
Ja klopt.. Mijn partner heeft altijd hele beperkte mogelijkheden voor vakantie, zomer is bijna altijd uitgesloten. En campers in Canada en VS boek je zo vroeg mogelijk voor beste prijs.. een jaar van te voren.. en dat is dus nu. In mei kon hij zowaar vrij krijgen.. dus meteen vastgelegd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Brazilie
Periode: Mei 2019
Duur : 3.5 week
Personen: 1
Route: Fortaleza naar Rio de Janeiro
Geboekt bij: KLM

Vluchten: 375 eur incl 2 overnachtingen bij KLM.
1 binnenlandse vlucht van 100 euro
Vervoer: Uber ong 85 en langeafstandsbussen 150 eur. Metro/bus iets van 10 eur
Accomodaties:Hostels afgewisseld met pousadas, 15 eur per nacht, 375 eur ongeveer
Eten/drinken: Ontbijt zat vaak bij in, lunch en diner incl drankjes 20 eur (cocktails op strand enz zitten hier ook bij), 500 totaal
Extra:Paragliding 115 eur, Waterpark 50 eur. Verder veel havaiianas gekocht (Souveniers en voor mijzelf, denk iets van 60 eur totaal)

Totaal gehele reis: 1800 euro ongeveer
Alle reacties Link kopieren
wow! Dat was een goedkoop ticket!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van onze camperreis van 3 weken door West-Amerika.
Ik heb alle kosten bijgehouden en wij zijn inclusief alles (hotel,campings, camperhuur, autohuur laatste 2 dagen, verzekeringen, excursies, eten, drinken, parkeren luchthaven etc etc etc uitgekomen op 11.000 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Ik had 10.000 begroot (althans, daar wilde ik het voor halen) maar we vonden de supermarkten echt ontzettend duur. Een dove deo kost daar gewoon 9 dollar; hier bij kruidvat nog geen 3 euro geloof ik. Halve kilo gehakt, 7 dollar. 4 runderhamburgers 8 dollar, hier bij AH 3,69. Maargoed, we hebben ontzettend genoten en vergeten de uitgaven gewoon heel snel :lol:

Nu alweer aan het mijmeren over een volgende reis over 2 jaar. Dan Noord West denk ik met yellowstone. Zou dat qua prijs vergelijkbaar zijn? Hadden nu ook aantal dure campings, zoals Marin RV in San Fransisco, 109 dollar per nacht. En Gouldings in Monument Valley, 67 dollar. Whaweap Lake Powel ook iets in die richting. Ruby's inn Bryce over de 50 dollar. Gelukkig waren de nationale parken campings maar 18-23 dollar.

Grove verdeling van de kosten:
Tickets (4x) inclusief 3 weken parkeren auto en stoelkeuze (meer beenruimte) 2000 euro
Camperhuur en autohuur inclusief afkoop eigen risico, alle verzekeringen e.d. 4000 euro
Antelope Canyon, walvisexcursie en Universal Studio's: 800 euro
3 nachten hotel en 18 nachten camping: 1200 euro
Benzine voor 2500 mijl: 800 euro
Supermarkt, uiteten , ijsjes etc: 2200 euro (waarvan supermarkt ongeveer 1000 euro, ja echt, serieus)

Ik ga voor Noord West maar van hetzelfde bedrag uit, kan het altijd meevallen; hoewel we nu wel erg goedkope tickets hadden, maar ook een aantal erg dure campings.
Alle reacties Link kopieren
Poeh ik schrik wel van die prijzen, ik vind uit eten in Amerika dan wel weer goedkoop in vergelijking met Nederland, maar het ligt denk ik ook aan waar je in Amerika bent.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
12-08-2019 17:07
Poeh ik schrik wel van die prijzen, ik vind uit eten in Amerika dan wel weer goedkoop in vergelijking met Nederland, maar het ligt denk ik ook aan waar je in Amerika bent.
Uiteten is inderdaad wat goedkoper dan in NL maar als we in een gewoon restaurant (dus geen fastfood) gingen eten waren we alsnog rond de 100 dollar kwijt voor ons vieren. Dus tikt ook aan. En ja, het is allemaal erg duur, zit er dus ook niet elk jaar in zo'n reis.
Maleisie en Borneo 2 jaar geleden kostte ons vieren nog geen 5500 euro. Is gewoon de helft.
Alle reacties Link kopieren
Nice twee reizen die nog op mijn lijstje staan. Mogen hier ook minder verre reizen of overtreed ik dan de regels? Twee personen 7 nachten tenerife afgelopen februari.
Vliegtickets 300,- inclusief 1 koffer, appartement via airbnb direct aan het strand en met zwembad 460,-, huurauto 180,-,eten niet precies bijgehouden volgens mij rond de 550,- elke dag uit eten.

Totaal 1490,- klinkt veel, maar als je via een reisorganisatie boekt is er niks te vinden voor die periode voor 380,- per persoon (hotel +vlucht en dan is je enige voordeel nog transfer)
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van Thailand van 2-20/8
2 volwassenen, kind 13, kind 10
accommodatie meestal appartementen / condo's of aparthotel
alle dagen uit eten
ontbijt helft van de tijd inbegrepen, de andere dagen brood van de 7 eleven gegeten

heb nog niet in rubrieken opgesplitst maar
- vluchten 2687
- accommodatie ca 1000 ( 2 nachten zaten in pakket met jungle tour)
- alle andere kosten zoals eten, vervoer ter plaatse, aankopen supermarkt, excursies, … in totaal 1230 euro
totaal een 4800 - 4900 euro voor 4
om de echte "kost" te berekenen trek ik hier altijd af wat we thuis opdoen en dat is zeker 200 euro per week aan boodschappen en andere aankopen.
blijft er een kost van een 4300 - 4400 over.
veel geld, maar voor een verre reis valt dit mee als ik zie dat een beetje een goede stacaravan in Kroatië je ook al snel 3000 euro voor 2 weken kosten zonder vervoer,eten ….
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
12-08-2019 17:49
Nice twee reizen die nog op mijn lijstje staan. Mogen hier ook minder verre reizen of overtreed ik dan de regels? Twee personen 7 nachten tenerife afgelopen februari.
Vliegtickets 300,- inclusief 1 koffer, appartement via airbnb direct aan het strand en met zwembad 460,-, huurauto 180,-,eten niet precies bijgehouden volgens mij rond de 550,- elke dag uit eten.

Totaal 1490,- klinkt veel, maar als je via een reisorganisatie boekt is er niks te vinden voor die periode voor 380,- per persoon (hotel +vlucht en dan is je enige voordeel nog transfer)
Heel erg off topic, maar hoe was het weer daar? Ik denk er ook over om in februari naar Tenerife te gaan, maar twijfel een beetje. Ik besef ook wel dat één ervaring absoluut niets zegt, maar ik vraag het toch. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
23-08-2019 17:12
Net terug van Thailand van 2-20/8
2 volwassenen, kind 13, kind 10
accommodatie meestal appartementen / condo's of aparthotel
alle dagen uit eten
ontbijt helft van de tijd inbegrepen, de andere dagen brood van de 7 eleven gegeten

heb nog niet in rubrieken opgesplitst maar
- vluchten 2687
- accommodatie ca 1000 ( 2 nachten zaten in pakket met jungle tour)
- alle andere kosten zoals eten, vervoer ter plaatse, aankopen supermarkt, excursies, … in totaal 1230 euro
totaal een 4800 - 4900 euro voor 4
om de echte "kost" te berekenen trek ik hier altijd af wat we thuis opdoen en dat is zeker 200 euro per week aan boodschappen en andere aankopen.
blijft er een kost van een 4300 - 4400 over.
veel geld, maar voor een verre reis valt dit mee als ik zie dat een beetje een goede stacaravan in Kroatië je ook al snel 3000 euro voor 2 weken kosten zonder vervoer,eten ….

Hoeveel excursies hebben jullie gedaan en wat kostte dat dan? Ik ben ook aan het kijken, maar vind de excursies niet altijd goedkoop. En dat x4 tikt best nog wel aan. Maar altijd nog wel goedkoper dan georganiseerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een overzicht gemaakt van onze laatste reis. We zijn net 1 week terug uit de USA. Wij zijn 30 dagen geweest en zijn begonnen in Chicago en via route 66 tot aan Seattle gereden.

Tickets voor 3 volwassenen en 2 kinderen 2600 (goedkoop kunnen vinden)
Hotels 3800 (we hadden vrij dure hotels tijdens deze reis. We reizen met 3 kinderen en dan vinden we wat ruimere kamers wel lekker)
Autohuur 1850, dit is mede vanwege de hoge drop off kosten van 600 euro, ontkwamen we helaas niet aan
Benzine 750 euro voor ruim 9000 kilometer
Overig 4750
We hebben alleen buiten gegeten, met 5 personen tikt dat aan. We zijn een aantal keer naar een outlet geweest (een lege koffer, vol mee terug genomen) en enkele excursies (boottocht over de Colorado rivier, Duck tour in Seattle, observation in de Sears Tower)
Totaal 13750 euro. Veel geld maar was elke cent waard.
Alle reacties Link kopieren
3 weken Madagascar
2000 eur incl vlucht, overnachtingen en vervoer ter plaatse. Komt nog wel iets bij van eten en excursies. Verwacht rond de 2500 totaal uit te komen.
Eva1977 schreef:
12-08-2019 16:51
Wij zijn net terug van onze camperreis van 3 weken door West-Amerika.
Ik heb alle kosten bijgehouden en wij zijn inclusief alles (hotel,campings, camperhuur, autohuur laatste 2 dagen, verzekeringen, excursies, eten, drinken, parkeren luchthaven etc etc etc uitgekomen op 11.000 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Ik had 10.000 begroot (althans, daar wilde ik het voor halen) maar we vonden de supermarkten echt ontzettend duur. Een dove deo kost daar gewoon 9 dollar; hier bij kruidvat nog geen 3 euro geloof ik. Halve kilo gehakt, 7 dollar. 4 runderhamburgers 8 dollar, hier bij AH 3,69. Maargoed, we hebben ontzettend genoten en vergeten de uitgaven gewoon heel snel :lol:

Nu alweer aan het mijmeren over een volgende reis over 2 jaar. Dan Noord West denk ik met yellowstone. Zou dat qua prijs vergelijkbaar zijn? Hadden nu ook aantal dure campings, zoals Marin RV in San Fransisco, 109 dollar per nacht. En Gouldings in Monument Valley, 67 dollar. Whaweap Lake Powel ook iets in die richting. Ruby's inn Bryce over de 50 dollar. Gelukkig waren de nationale parken campings maar 18-23 dollar.

Grove verdeling van de kosten:
Tickets (4x) inclusief 3 weken parkeren auto en stoelkeuze (meer beenruimte) 2000 euro
Camperhuur en autohuur inclusief afkoop eigen risico, alle verzekeringen e.d. 4000 euro
Antelope Canyon, walvisexcursie en Universal Studio's: 800 euro
3 nachten hotel en 18 nachten camping: 1200 euro
Benzine voor 2500 mijl: 800 euro
Supermarkt, uiteten , ijsjes etc: 2200 euro (waarvan supermarkt ongeveer 1000 euro, ja echt, serieus)

Ik ga voor Noord West maar van hetzelfde bedrag uit, kan het altijd meevallen; hoewel we nu wel erg goedkope tickets hadden, maar ook een aantal erg dure campings.

Halve kilo gehakt, Walmart, $3.94. Waar heb jij boodschappen gedaan? Ga ik die toko's vermijden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Overal en nergens: Walmart, Albertson, safeway. Misschien ligt het aan de locatie?
Alle reacties Link kopieren
@Minionette: dat hebben jullie best goed gedaan qua budget!
Wij waren 4 weken weg, dus wat langer dan jullie, maar ik denk 8-9000 euro voor 4 personen. We hebben het niet heel precies bijgehouden. Wij kijken bij activiteiten/excursies niet wat het kost. Als we iets willen, doen we het. Toch heb ik niet het idee dat we heel idioot gedaan hebben.
Wij hebben alleen in (meestal 3 sterren) hotels gezeten en op de eilanden (koh Samet-4 en Koh Phangan-6 nachten) aan het strand.
Alle reacties Link kopieren
Hey Mardejo, hebben jullie het leuk gehad? Thailand staat ook nog op ons lijstje; willen dan ook graag net als in Maleisië een paar dagen in een huisje echt op het strand zitten. Hoe was het weer eigenlijk bij jullie? Last van het regenseizoen gehad?
Alle reacties Link kopieren
Eva, ik heb je een PB gestuurd, maar vraag me af of het goed gegaan is. Zou je willen laten weten of het bericht wel/niet is aangekomen?
Alle reacties Link kopieren
Hai, ik heb geen pb ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Eva, ik had ergens nog een heel oud emailadres van je. Daar heb ik een bericht heengestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
23-08-2019 18:03
Hoeveel excursies hebben jullie gedaan en wat kostte dat dan? Ik ben ook aan het kijken, maar vind de excursies niet altijd goedkoop. En dat x4 tikt best nog wel aan. Maar altijd nog wel goedkoper dan georganiseerd.

Wij hebben bijna alles zelf gedaan.
Bangkok aan de pier klong tour geboekt 1000 baht voor 4
Wat saket met taxi
Ons aan andere pier gratis naar bang krachao ( jungle van bangkok) laten overzetten als we bij hen fietsen huurden aan dacht 50 baht per fiets en daar halve dag gaan fietsen
Alleen khao yai tour geboekt dacht 150 euro voor 4 voor 1.5 dag bij Bobby s appartment ( super)
Erheen met de trein ( belevenis) terug naar hua hin met reisbus
Taxi voor een dag gehuurd voor 1400 baht ( veel grab chauffeurs bieden taxi voor een dag aan) en tempels van petchaburi bezocht. Inkom ong 400 baht.
Taxi pranburi forest en tempel 500 baht inkom gratis.
Bootje door lotus meer aan sam roi yot 400 baht voor 4 en 400 Taxi
Enz.

Op de facebook pagina van tips Thailand en op tipsthailand.nl vind je heel veel info.

Wij waren gemiddeld 50 euro per dag voor 4 personen kwijt voor alles behalve hotels.
Accomodatie, voor 50 per nacht kan je echt mooie appartementen vinden op bv airbnb of degelijke hotels met zwembad.

Het viel me dus mee voor alles wat we gedaan hebben.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar een maand naar Zuid-Amerika. Vliegtickets ca. 1200 euro - ik woon in t buitenland en duurder vliegen vanaf hier, maar dit was inclusief een aantal vluchten binnen Zuid-Amerika.

Inclusief tickets ongeveer 2500 euro uitgegeven, dus best een betaalbare reis!
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
24-08-2019 10:39
Wij hebben bijna alles zelf gedaan.
Bangkok aan de pier klong tour geboekt 1000 baht voor 4
Wat saket met taxi
Ons aan andere pier gratis naar bang krachao ( jungle van bangkok) laten overzetten als we bij hen fietsen huurden aan dacht 50 baht per fiets en daar halve dag gaan fietsen
Alleen khao yai tour geboekt dacht 150 euro voor 4 voor 1.5 dag bij Bobby s appartment ( super)
Erheen met de trein ( belevenis) terug naar hua hin met reisbus
Taxi voor een dag gehuurd voor 1400 baht ( veel grab chauffeurs bieden taxi voor een dag aan) en tempels van petchaburi bezocht. Inkom ong 400 baht.
Taxi pranburi forest en tempel 500 baht inkom gratis.
Bootje door lotus meer aan sam roi yot 400 baht voor 4 en 400 Taxi
Enz.

Op de facebook pagina van tips Thailand en op tipsthailand.nl vind je heel veel info.

Wij waren gemiddeld 50 euro per dag voor 4 personen kwijt voor alles behalve hotels.
Accomodatie, voor 50 per nacht kan je echt mooie appartementen vinden op bv airbnb of degelijke hotels met zwembad.

Het viel me dus mee voor alles wat we gedaan hebben.
Ik heb nog al wat op mijn verlanglijstje staan:
Snorkeltour, 2 daagse laketour, kookcursus, ziplinen, watervallen, hellfirepass, tubing, skybar, fietsen. Ik vrees dat ik toch wat hoger uit ga komen.
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit Noorwegen. Niet ver maar koste meer dan 5 weken Maleisië ;). Wat is dat een duur land zeg. Maar goed. Wel prachtig !
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum: dat lijkt meer op ons lijstje 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven